• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Valkyries schreef:
    (...)
    Thomas is vorige maand 5 geworden ^_^
    Een foto van een maand of 2 geleden, maar nog even cute :3 Hij had dus een voorstelling, dus alle ouders waren een middagje welkom in de klas :3


    Meh, ik moet echt eens dringend nieuwe foto's op m'n pc zetten :'D

    Maar goed, dat stukje respect. It's just life, I guess ^_^ Zowat iedereen met een gezin of eigen huishouden heeft het. Het hoort erbij wanneer je volwassen bent ^_^


    Wat een schattig jochie,


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Thalin schreef:
    (...)

    Wauw! Wat een mooi jongetje zeg!

    I know (bloos)

    En ik ben klaar voor vandaag! Mihi vriendlief was zo lief de kleine in bad te doen, terwijl ik gauw nog schone lakens op z'n bed legde. Daarna de afwas nog gedaan en m'n laatste wasje strijk (tot ik morgen weer twee wassen weg heb :'D) en de kleine op bed gelegd, dus ik kan aan m'n personage beginnen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    XLaheyX schreef:
    (...)

    Wat een schattig jochie,

    Een schattig duveltje, ja (flower)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wat een lief jongetje! Omg!


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Goed, voor vandaag ga ik het erbij laten. Ik heb m'n personage op pagina 8 weer aangepast tot hoever het staat. Ik heb echt de fut niet meer om te schrijven en ik wil nog wat voor dood op de bank hangen en tv kijken voor ik seffes m'n bed inkruip XD
    Ik heb dus het 'uiterlijk' en het 'karakter' toegevoegd. Morgen gaat dat enkel nog de 'geschiedenis' en 'extra' zijn. En dan natuurlijk nog even m'n plaatjes in orde brengen, maar dat komt ook nog. Voor vandaag hou ik het echt voor gezien. Ik weet dat ik tot vanavond 00.00 had gekregen om m'n personage af te krijgen, maar dat gaat hem echt niet worden, en hopelijk is daar wat begrip voor.
    Ik doe in ieder geval echt m'n best om m'n personage zo snel mogelijk af te krijgen. Ik wil het echter nu eenmaal goed hebben, en daar kruipt wat tijd in XD
    Mocht er tot dusver iets niet goed zijn, of aangepast worden, laat het me maar weten (;
    Ik ben er in ieder geval echt mee bezig en heb zeker geen 'loze' reservatie.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Pft, shitzooi. De avond is een beetje anders gegaan dan ik verwacht had en ik denk niet dat ik deze nog enigszins afkrijg deze avond. Sorry. :c Ik zal er morgen aan verder werken!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik wil echt beginnen met dit verhaal :D

    WenseKronik schreef:
    Wezen: Zeemeerman
    Naam: Mako Gorgina
    Leeftijd (16-22): 20
    Karakter (uitgebreid) : Mako is eigenlijk een te lieve jongen die snel al te veel hooi op zijn vork neemt. Hij probeert een leider te zijn, gezien dat straks ook van hem verwacht wordt als zijn vader overlijd. Maar helaas is hij zachtaardig en vind hij het moeilijk om snelle beslissingen te maken die iets "belangrijks" misschien kunnen bepalen. Mako is daarom erg in zich zelf getrokken soms omdat alles dan door hem heen gaat en hij zijn gedachtes probeert te verwerken.
    Mako is een harde werker, hij helpt graag andere en misschien in zijn enthousiasme doet hij te veel dan dat hij aan zou kunnen. Mako is erg familie gericht en wilt ze ook graag beschermen, familie is voor hem belangrijk gezien hij daaruit steun kan halen voor zijn latere leiderschap. Mako is misschien iets te aardig gezien hij niet mensen durft te kwetsen en probeert aan ieders zijn verwachtingen te voldoen - helaas is dat niet altijd mogelijk en dan teleurstelt hij zichzelf.
    Mako vind mensen maar dom, ze hebben zijn moeder vermoord maar hij heeft nooit een wrok tegen ze gehouden omdat ze toch minder zijn. Hierdoor heeft zijn oma zijn opvoeding gedaan, daardoor staat hij wel sterk in zijn schoenen en heeft hij wel een goede mening. Zijn oma heeft hem alles geleerd hoe het in het leven is en zal zijn, ze vond het belangrijk dat hij een mening voor zichzelf had en daarin heeft ze hem ook getraind.
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    In zijn zeemeerman vorm heeft hij een donkerblauwe staart die erg lang is. Hij heeft donkerbruin haar, donker groene ogen en een brede glimlach op zijn gezicht als hij lacht.










    Kracht*: Gebruik van zijn stem, hij kan een hoog geluid produceren -boven en onderwater - hierdoor kan hij mensen laten flauwvallen of hen in extase brengen, het is net wat hij zelf wilt. Dankzij de verschillende frequenties die hij kan kan hij ook met waterdieren communiceren. Verder door zo'n hard geluid onderwater produceren kan het als een harde klap aankomen voor zijn tegenstander.
    Geschiedenis: Mako is opgegroeid op het Hawaiaanse eiland Maui, zijn vader is daar koning van de wateren rond het gedeelte bij Hawai en de eilanden bij de golf van Mexico. Hij is opgevoed om een koning te worden al is hij er zelf nog niet van overtuigd dat hij dat wel kan. Zijn oma is een erg belangrijk persoon voor hem gezien zij de zorg voor hem heeft over genomen toen zijn moeder vermoord werd. Mako heeft nooit een wrok gehouden tegen de mensen die zijn moeder vermoord hebben, gezien hij mensen maar domme wezens vind. Zo is zijn hele familie trouwens, mensen zijn minder dan meermensen of andere wezens.
    Mako is uitgehuwelijkt op zijn tiende leeftijd aan Melliandra en heeft haar ook een paar keer ontmoet. Ze is ouder dan hem, maar dat maakt hem niet uit.
    Extra: neef van Vanna, hij heeft een tritant gezien hij de "prins" is, hij kan zowel op land als in het water met zijn tritant overweg
    Hij heeft een hanger met een foto van zijn vrouw - gezien hij uitgehuwelijkt is aan Melliandra uit de koudere wateren (rond scandinavie)


    en als cadeau van zijn verloofde heeft hij een Berluga gekregen die hij snow noemt




    Jafar schreef op 9 feb 2014 - 20:01:
    WenseKronik schreef:
    (...)

    Hmm dus een onderwaterdier zou ook kunnen ?


    Ligt eraan. Een vis met een vissenkom is geen probleem, hoewel het verschonen wel moeilijk is voor meerminnen en meermannen, gezien nat worden onhandig is, want dan krijgen ze een staart. De meeste andere waterdieren horen natuurlijk gewoon in het wild te leven.


    Ik neem aan dat hij die witte dolfijn niet meeneemt naar school?

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 19:09 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Valkyries schreef:
    Goed, voor vandaag ga ik het erbij laten. Ik heb m'n personage op pagina 8 weer aangepast tot hoever het staat. Ik heb echt de fut niet meer om te schrijven en ik wil nog wat voor dood op de bank hangen en tv kijken voor ik seffes m'n bed inkruip XD
    Ik heb dus het 'uiterlijk' en het 'karakter' toegevoegd. Morgen gaat dat enkel nog de 'geschiedenis' en 'extra' zijn. En dan natuurlijk nog even m'n plaatjes in orde brengen, maar dat komt ook nog. Voor vandaag hou ik het echt voor gezien. Ik weet dat ik tot vanavond 00.00 had gekregen om m'n personage af te krijgen, maar dat gaat hem echt niet worden, en hopelijk is daar wat begrip voor.
    Ik doe in ieder geval echt m'n best om m'n personage zo snel mogelijk af te krijgen. Ik wil het echter nu eenmaal goed hebben, en daar kruipt wat tijd in XD
    Mocht er tot dusver iets niet goed zijn, of aangepast worden, laat het me maar weten (;
    Ik ben er in ieder geval echt mee bezig en heb zeker geen 'loze' reservatie.


    Ik heb er begrip voor. Je doet heel erg je best erop, dus dat vind ik alleen maar leuk ^^ Ik hoop echter wel dat je hem binnenkort af hebt!


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Ik neem aan dat hij die witte dolfijn niet meeneemt naar school?


    *Ligt plat :']* Dit is echt grappig :']


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

Jafar schreef:
(...)

Ik neem aan dat hij die witte dolfijn niet meeneemt naar school?


Jawel ? MEGA AQUARIUM :'D
http://www.georgiaaquarium.org/explore-the-aquarium/
met beluga's ^^

Of zo iets
http://www.thedubaiaquarium.com/aboutus/dauz/about_aquariumtank.aspx
Dat ze zoiets hebben in de school ? Als oefenruimte natuurlijk maar daar kunnen hun huisdieren ook in

WenseKronik schreef:
(...)

Jawel ? MEGA AQUARIUM :'D
http://www.georgiaaquarium.org/explore-the-aquarium/
met beluga's ^^

Of zo iets
http://www.thedubaiaquarium.com/aboutus/dauz/about_aquariumtank.aspx
Dat ze zoiets hebben in de school ? Als oefenruimte natuurlijk maar daar kunnen hun huisdieren ook in


Nee, het zijn wilde dieren. De mensen op die school weten hoe het is om onderdrukt te worden door mensen. Dan gaan ze toch niet hetzelfde doen bij dieren? Zoals ik al zei, ze horen in het wild te leven. Meerminnen zouden daar ook respect voor moeten hebben. Dat is echt niet realistisch, sorry. Een goede directeur zou dat nooit toestaan. Je mag van mij een kom met normale vissen, je mag van mij een vogeltje hebben, desnoods een kat of hond die alleen in het boerderij gedeelte komt, paarden en boerderijdieren kunnen dus sws, hooguit een schildpad of zo, maar daar stopt het ook. Gewoon de normale huisdieren dus, gezien de leerlingen ook normaal moeten leren leven, dat is het doel. De school is namelijk de enige veilige plaats. Daarbuiten kunnen de wezens gewoon ontdekt/afgeslacht worden door mensen. Ik had hierdoor al wat moeite met het hele prins gebeuren ed, maar dit kan gewoon echt niet. Nogmaals sorry, maar hiervoor moet je niet bij deze RPG zijn.


Happy Birthday my Potter!

Is er een prins dan?

(Ik heb niet bepaald opgelet denk ik xD)


seven seconds that is all the time you got to make your point.

Mijn personage is een prins bij de Golf van Mexico en rond om hawai, hij is meerman...
En waarom nemen ze dan een huisdier, dat is toch zielig voor die vis in de kom die hoort toch ook vrij... dan stuur ik het pleidooi in voor GEEN huisdieren gezien dat "onderdrukken" is van een dier...


En sorry maar om dan te zeggen daarvoor moet je niet bij deze RPG zijn, klinkt redelijk betuttelend....
Ow en nog iets sowieso is dit niet realistisch, hij zijn mythische wezens.... wat is daar realistisch aan x)

Weetje never mind, mij leek dit een leuke RPG waar ik veel fantasy in vrij kon, maar blijkbaar wordt het niet gewaardeerd en onderdrukt... dus als je wilt kan ik mij uitschrijven voor deze RPG als je dat wilt en als dat je bedoeling is ? Want naar mij komt het wel zo over zegmaar... Gezien ik niet weet wat jij denkt aan de andere kant van het scherm.... Kan ik daar niets mee doen en als je dan direct zo "hard" en "strikt" reageert is dat een beetje intimiderend ...

[ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 23:15 ]

WenseKronik schreef:
Mijn personage is een prins bij de Golf van Mexico en rond om hawai, hij is meerman...
En waarom nemen ze dan een huisdier, dat is toch zielig voor die vis in de kom die hoort toch ook vrij... dan stuur ik het pleidooi in voor GEEN huisdieren gezien dat "onderdrukken" is van een dier...


En sorry maar om dan te zeggen daarvoor moet je niet bij deze RPG zijn, klinkt redelijk betuttelend....
Ow en nog iets sowieso is dit niet realistisch, hij zijn mythische wezens.... wat is daar realistisch aan x)

Weetje never mind, mij leek dit een leuke RPG waar ik veel fantasy in vrij kon, maar blijkbaar wordt het niet gewaardeerd en onderdrukt... dus als je wilt kan ik mij uitschrijven voor deze RPG als je dat wilt en als dat je bedoeling is ? Want naar mij komt het wel zo over zegmaar... Gezien ik niet weet wat jij denkt aan de andere kant van het scherm.... Kan ik daar niets mee doen en als je dan direct zo "hard" en "strikt" reageert is dat een beetje intimiderend ...



Er is een groot verschil tussen een goudvis in een grote mooie kom, die uit een dierenwinkel komt en een witte dolfijn, die alleen voorkomt in de noordelijke wateren, waarvoor een duur groot aquarium gebouwd zou moeten worden in een school, waar je moet leren hoe je in de normale wereld zou kunnen overleven. En als je niet begreep wat er met realistisch (staat vermeld bij de regels) bedoeld wordt, dan wil je dat best uitleggen. Dat er wezens leven op deze wereld, afgeleid uit een door Plato beschreven verhaal over Atlantis, is inderdaad fantasie, maar met realistisch wordt dan ook meer het gedrag van die wezens bedoelt. Gedrag volgt uit situaties en is over het algemeen een logisch gevolg. Zo is het nogal vreemd als mensen binnen een dag zo erg op elkaar verliefd worden dat ze meteen een relatie aangaan en naar bed gaan met elkaar, of is het onlogisch als deze wezens opeens wel perfect zijn, waardoor Mary Sue's niet toegestaan zijn, of is het onlogisch dat wezens die zich verschuilen en maar één veilige haven hebben, leven als koningen en alles kunnen doen wat ze maar willen en op dezelfde manier wilde dieren, die dus in het wild horen te leven (dat is iets anders dan huisdieren als honden) in een groot aquarium stoppen op een school waar wezens leren zich als mensen te gedragen. Dat wordt er bedoelt met "houd het realistisch".
En inderdaad er kan hier wat eigen inbreng zijn, zoals de paardenstallen, die er zijn, omdat één van de personages graag paarden in zijn buurt heeft (en zo zijn er vast meer leerlingen op de school) en iedereen mag zijn eigen kracht kiezen, mits het er gewoon één is en hij niet te sterk is ivbm power play ed, maar het moet logisch volgen uit de omstandigheden, de verhaallijn. Van mij mag iemand best een personage verzinnen dat een verzetsploeg of iets in die richting wil oprichten, gezien dat logisch volgt uit te verhaallijn. Zolang het daarin past, mag alles van mij. Vandaar dat ik ook niks gezegd heb over het prins gebeuren, want het kan best dat een meermin heel voorzichtig een groep meerminnen leidt en deze beschermt tegen de sonar apparatuur van de mensen of iets dergelijks en er daardoor een soort groep ontstaat met één leider, één koning. Dat kan nog in de context gebracht worden.

En ik wil je niet uit deze RPG, ik reageer zo omdat ik mijn eigen regels en verhaallijn, die voor iedereen in deze RPG gelden en niet alleen voor jou, bescherm. Anders had ik net zo goed geen regels kunnen stellen en geen verhaallijn kunnen bedenken en nu kan je zeggen dat ik dan maar gewoon in mijn eentje een story had moeten schrijven, maar ik vind het leuk om mensen personages uit te laten werken en dan te kijken wat zij doen met de verhaallijn ed, zolang de beginsituatie maar intact blijft en dan te kijken waar het strandt. Vandaar dat er een verhaallijn en regels zijn en zoals ik al zei, die ga ik niet aanpassen en als je het daar niet mee eens bent, dan is dat jammer, maar dan is dit dus overduidelijk de RPG die je zoekt en kun je er beter of één zelf verzinnen, of eentje zoeken zonder uitgewerkte verhaallijn of regels waarin staat dat het realistisch moet blijven of personages gewoon allemaal één kracht mogen hebben.

[ bericht aangepast op 12 feb 2014 - 9:17 ]


Happy Birthday my Potter!