• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Chiroptera schreef:
    Wezen: Een heks.
    Naam: Ruby Dayne.
    Leeftijd (16-22): 20 jaar.


    Karakter (uitgebreid): Ze heeft vaak een speelse en levenslustige persoonlijkheid, waardoor men soms aan haar kan ergeren. Dit komt doordat ze vroeg van haar vorige school af ging, vanwege de beste van haar klas was en daar niets meer te leren had. Ze is heel vrolijk over de meeste dingen en ziet de meeste dingen dan ook erg positief in.
    Ze is een betrouwbaar en eerlijk iemand waar je goed je geheimen aan kwijt kan, maar ze is niet bang om de waarheid eruit te floepen. Hier is ze namelijk wel van en ze vind het beter om meteen de waarheid te vertellen, dan dat het haar achterhaalt. Doordat ze zo eerlijk is krijgt ze er ook weleens problemen mee, omdat ze niet altijd even weet om het handig te zeggen. Het probleem is dat ze nooit echt handig is en haar mond op de meest onhandigste momenten opent.
          Ze helpt graag mensen, maar hoewel ze het goed bedoeld, kan ze dit beter laten voor ze het erger maakt. Ze is namelijk een erg klunzig en verstrooid iemand die de dingen meestal erger maakt dan het al was. Ze heeft hier alleen geen weet van en probeert alleen haar beste beentje voor te zetten.
    Als ze nerveus is dan heeft ze de neiging om te stotteren en onzinnige dingen te zeggen. Dit komt vooral bij de liefde. Alhoewel ze de beste was in de klas is dit vooral in theorie, in praktijk is zij namelijk ook erg klunzig; al denkt ze wel dat ze hier goed in is – dit veranderd erg snel zodra het resultaat erg anders is dan ze had verwacht of voor ging.

    Uiterlijk (foto+beschrijving): - Komt nog.
    Ik kan niet kiezen tussen haar, 02 of haar, 02.
    Kracht: Het is vanzelfsprekend dat ze bezweringen en dranken uitoefent. Dit doet ze alleen als iemand aan haar om hulp vraagt voor een bepaald iets. Verwacht alleen niet dat het daadwerkelijk goed uitpakt, al wil ze zelf van wel geloven.
    Ze bezit een voodoopop, die personen kan beheersen door er een simpele haar van de persoon in te plaatsen. Deze gebruikt ze echter niet vaak, omdat ze er niet zo van is om andere mensen hun leven te besturen – behalve als het erg slechte mensen zijn.
    Daarnaast heeft ze ook een toverstaf, die ze vaak gebruikt. Deze gebruikt ze echter wel vaak om verschillende objecten te manipuleren en ze te gebruiken als wapen, zoals wanneer ze gebruik maakt van bezems om haar te laten vliegen. Ja, ze is een typische (klunzige) heks.

    Geschiedenis: - Komt nog.
    Extra:


    Ik weet niet of je het sterretje bij kracht heb gelezen, maar zou je één kracht kunnen kiezen, zoals aangegeven staat? Ik moet hem namelijk weten, anders kan ik niet verder met de roosters. Bij heksen en magiërs moet je overigens meer denken aan heksen en magiërs als in Charmed. Hun andere krachten zijn alleen spreuken en drankjes gebruik, zoals bij uitleg van wezens staat (met allerlei krachten bedoel ik dus dat hun speciale kracht niet persé te maken hoeft te hebben met iets in bijzonder, zoals bij de andere wezens is vermeld. Niet dat ze meerdere dingen kunnen dan wat staat vermeld).


    Happy Birthday my Potter!

    Chiroptera schreef:
    Oh nee hoor. Hoeft niet! ^^ Ik denk dat het voor iedereen wat veiliger is als ze een kamer alleen heeft. :'D
    Mag ze trouwens een slang of kat als huisdier?


    Een kat mag niet in het schoolgebouw. Hij mag wel rond de boerderij lopen en op de binnenplaats. Daar moet je dan dus rekening mee houden. Een slang... dat vind ik een twijfel geval. Er kunnen natuurlijk leerlingen echt bang zijn voor slangen en om die nou op de kamer te houden en iedere vakantie mee te zeulen... Ik moet er even over nadenken. Wat voor slang had je in gedachte?


    Happy Birthday my Potter!

    Let dus zeker niet op de brakheid van m'n tekst bij geschiedenis en extra, maar ik heb het dus geschreven en op pagina 8 bijgewerkt ^_^
    Er zijn nog 2 werkpuntjes, maar dat is voor in de loop van de week.
    De eerste is dus dat ik nog even moet uitdenken waaraan Lexi's vader gestorven is - al is dat niet direct zo heel belangrijk voor de RPG zelf. En dan nog de manier waarop haar moeder ervoor zorgt dat haar dochter doet wat haar wordt opgedragen - dus naar Atlantis gaan en daar ook effectief blijven.
    Ik wilde eerst dat ze van hoge komaf was, dat maakt het allemaal wat evidenter om naar ouderlijk gezag te luisteren, maar dat is weer zo standaard en boring. Momenteel heb ik dus dat Lexi weinig andere keus heeft doordat haar moeder wel uitmuntend de elementaire energiebeheersing - kracht beheerst, maar hier ben ik dus ook nog niet zo heel zeker van.

    Maar goed, ik heb dus het meest relevante toegevoegd voor de RPG betreft geschiedenis en extra, en dan in de loop van de week zal ik het nog eens te netjes uitwerken allemaal (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Naar aanleiding van een reactie + idee van Wensekronink:

    Hebben jullie nog ideeën voor keuzevakken? Mijn ideeën zijn tot nu toe drama, paardrijden en nog een extra taal, dus wat vinden jullie? Je kan twee keuzevakken kiezen.

    Ik ga nu overigens naar bed, dus ik zie het morgen wel.


    Happy Birthday my Potter!

    kook les? xD


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Jafar schreef:
    (...)


    Ik weet niet of je het sterretje bij kracht heb gelezen, maar zou je één kracht kunnen kiezen, zoals aangegeven staat? Ik moet hem namelijk weten, anders kan ik niet verder met de roosters. Bij heksen en magiërs moet je overigens meer denken aan heksen en magiërs als in Charmed. Hun andere krachten zijn alleen spreuken en drankjes gebruik, zoals bij uitleg van wezens staat (met allerlei krachten bedoel ik dus dat hun speciale kracht niet persé te maken hoeft te hebben met iets in bijzonder, zoals bij de andere wezens is vermeld. Niet dat ze meerdere dingen kunnen dan wat staat vermeld).

    Hmm.. Misschien is het handiger dat je dat erbij zet. :] Dan zal ik het veranderen. En ik zat te denken aan een maisslang, maar dat hoeft niet meer. Ik geef d´r wel twee ratjes als huisdieren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oké. Ik heb mijn rol bijgewerkt, je moet maar kijken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Chiroptera schreef:
    Oké. Ik heb mijn rol bijgewerkt, je moet maar kijken.


    Tot nu toe is ze goed. Hopelijk heb je zsm tijd om de geschiedenis en misschien nog extra aan te vullen?


    Happy Birthday my Potter!

    Soort van dreuzelkunde ? Dus Wetenschap der Homosapiens ? en hieronder valt dan geschiedenis, maatschappijleer, gedragswetenschappen en cultuurwetenschappen en Godsdiensten ?
    Omdat ze toch in de wereld van de mens moeten leven?
    Astronomie en Oude talen (Leer der Runen, Hyroglieven, Latijn en zegmaar elke uitgestorven taal) en Fabeldieren is ook nog een leuk vak ?

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 13:29 ]

    Jafar schreef:
    (...)

    Tot nu toe is ze goed. Hopelijk heb je zsm tijd om de geschiedenis en misschien nog extra aan te vullen?

    Dat was ik al van plan, maar omdat ik er gisteren de hele tijd aan had gewerkt om het bij te werken ga ik natuurlijk niet tot laat in de nacht alles afmaken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wanneer beginnen we, denk je? Ik heb er zin in c:

    Thalin schreef:
    Wanneer beginnen we, denk je? Ik heb er zin in c:


    Sws dit weekend. Sorry dat ik gister niet reageerde. Had vandaag een herkansing van een SE en een betoog dat ook meetelt voor mijn uiteindelijke SE cijfer en moest daar dus nog even extra voor leren gister.


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Sws dit weekend. Sorry dat ik gister niet reageerde. Had vandaag een herkansing van een SE en een betoog dat ook meetelt voor mijn uiteindelijke SE cijfer en moest daar dus nog even extra voor leren gister.


    Oke! Geeft niet. Ging het goed?

    Ik heb de rol bijgewerkt. Check 't maar. Hijs nu helemaal klaar.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ga mijn rol denk ik nog aanpassen...


    The monsters running wild inside of me. I'm faded