• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Kijk ik vind dit een heel leuk verhaal, school met magische wezens is altijd leuk. Maar niet iedereen kent Atlantis zoals Plato dat omschreven heeft, omdat niet iedereen gymnasium doet of heeft gedaan.
    Het was niet mijn bedoeling om je kwaad oid te maken en misschien had ik ook ietsje meer tijd moeten nemen om de regels door te nemen ipv globaal te lezen en direct denken van JAAAAAAAAAA!!!! EPIC VERHAAL DING :'D
    Maar ik had een ander beeld bij de school, gezien het een magische school is. Het leek mij daarom dat ze in school dus ook "apart" mogen zijn en "aparte" huisdieren mogen hebben ? Dat was mijn visie, misschien had ik daarin iets beter kunnen nadenken en jij daarin iets minder "streng" en betuttelend kunnen reageren want ik voelde mij er wel aangevallen door tbh.
    Het was niet mijn bedoeling om zo'n "ruzie" uit te lokken en dat heb ik nooit gewild.
    Ik heb mij misschien ietsje laten meeslepen in mijn enthousiasme - gebeurd wel eens vaker - en daardoor niet nauwkeurig op gelet, mijn fout. Sorry daarvoor. Maar dan hoef jij niet zo stroef en direct te reageren.

    Jij hebt een beginnetje gemaakt maar het is nu toch aan de schrijvers om daar verder een eigen verhaal aan te geven? Wat ieder op zijn eigen manier doet, misschien heeft iemand dus wel ideeën die niet bij jou aansluiten, maar wel goed zijn of leuk zijn. Dus waarom zou je dat niet toelaten, het is een magische school vol mythische wezens, die kunnen wel een hele ondergronds gangenstelsel hebben ect ect.
    Realisme is een woord wat hier niet op te passen komt, sure snap ik het "verliefd-zoenen-seks-in een dag" verhaal van je. Maar als iemand een one-night-stand heeft is dat realistisch voor jou of dat een personage een relatie krijgt met een docent is dat realistisch voor jou?
    Voor mij wel zegmaar... dus realistisch is iets persoonlijks opgevat (tuurlijk zijn er bepaalde dingen die gewoon echt niet kunnen) maar realistisch heeft met normen en waarde te maken...

    Oke hier was ik eigenlijk niet op uit x)
    Ik zal mijn personage aanpassen, maar ik zou het fijn vinden als je niet meer de "god" uithangt, het is jou idee maar dat betekend niet dat jij direct de baas bent. Natuurlijk wil je dat je regels nageleefd worden, anders had je ze er niets voor niets neergezet.
    Ik was echt niet van plan zo'n lang bericht te schrijven, afijn.
    Als ik je beledigd heb of iets in die trant, dat was niet mijn bedoeling.

    (Sorry dat ik me er even mee bemoei)

    Maar dit is haar idee, en haar rpg dus ik vind eerlijk gezegd wel dat jafar de baas is hier over. Dat wou ik dus even melden.


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    XLaheyX schreef:
    (Sorry dat ik me er even mee bemoei)

    Maar dit is haar idee, en haar rpg dus ik vind eerlijk gezegd wel dat jafar de baas is hier over. Dat wou ik dus even melden.


    Hier ben ik het helemaal mee eens. Je maakt van een klein probleem een heel groot probleem en dat was echt niet nodig volgens mij.
    Sorry als ik vijandig overkom, maar ik vind het gewoon een beetje overdreven.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2014 - 17:27 ]

    Weetje laat maar, ik schrijf mij wel uit... Ik probeer het goed te maken en dan gaan jullie je ermee bemoeien... ik had echt zin in deze rpg, daarom dat ik ook 3 personage's aan gemaakt! Maar als jullie zo blijven zeuren, laat dan maar, echt waar...
    Ik heb gewoon ander idee erbij gekregen dan dat "de eigenaar", "god" of "de baas" van dit RPG...
    Want naar mijn idee, RPG's maak je samen, je schrijf samen een verhaal.
    Iedereen heeft een zelfde passie, voor het onderwerp, voor schrijven en ook om samen te schrijven. Dus ieder heeft ook recht om zijn eigen mening te vertellen.

    Dan vraag ik je, waarvan maak ik een groot probleem ? Van het dier? Wie de bal kaatst, kan hem zelf terug verwachten... Ik bedoel, huisdieren zijn misschien ook niet gelukkig en mij zeggen dat wilde dieren niet gelukkig zijn en als GOED SCHOOLHOOFD zou het niet toelaten, nou dan moet dat "goede" schoolhoofd geen dieren toelaten... Het is sneu voor de paarden, want er zijn ook wilde paarden. Katten, kunnen prima in de natuur leven.

    Kijk ik kan hier over door bitches, maar ik had mijn excuses aangeboden. En kom op we zijn bijna allemaal volwassen en kunnen dit prima uitpraten...

    Ik pas mijn personage aan, jullie stoppen erover en we zijn klaar met deze discussie...

    [ bericht aangepast op 12 feb 2014 - 18:09 ]

    WenseKronik schreef:
    Weetje laat maar, ik schrijf mij wel uit... Ik probeer het goed te maken en dan gaan jullie je ermee bemoeien... ik had echt zin in deze rpg, daarom dat ik ook 3 personage's aan gemaakt! Maar als jullie zo blijven zeuren, laat dan maar, echt waar...
    Ik heb gewoon ander idee erbij gekregen dan dat "de eigenaar", "god" of "de baas" van dit RPG...
    Want naar mijn idee, RPG's maak je samen, je schrijf samen een verhaal.
    Iedereen heeft een zelfde passie, voor het onderwerp, voor schrijven en ook om samen te schrijven. Dus ieder heeft ook recht om zijn eigen mening te vertellen.

    Dan vraag ik je, waarvan maak ik een groot probleem ? Van het dier? Wie de bal kaatst, kan hem zelf terug verwachten... Ik bedoel, huisdieren zijn misschien ook niet gelukkig en mij zeggen dat wilde dieren niet gelukkig zijn en als GOED SCHOOLHOOFD zou het niet toelaten, nou dan moet dat "goede" schoolhoofd geen dieren toelaten... Het is sneu voor de paarden, want er zijn ook wilde paarden. Katten, kunnen prima in de natuur leven.

    Kijk ik kan hier over door bitches, maar ik had mijn excuses aangeboden. En kom op we zijn bijna allemaal volwassen en kunnen dit prima uitpraten...

    Ik pas mijn personage aan, jullie stoppen erover en we zijn klaar met deze discussie...


    Ik bedoelde het niet lullig. Ik snapte het gewoon niet.
    En ik zal maar geen argumenten tegen de jouwe opnoemen, want volgens mij ben je daar niet van gediend. Ik hou m'n mond verder.

    Ik gaf enkel mijn menig,

    Maar sorry daar voor dan denk ik.

    But ik kan niet wachten tot we gaan beginnen (:

    [ bericht aangepast op 12 feb 2014 - 18:18 ]


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Wanneer beginnen we eigenlijk x)

    Ik heb gewoon de tijd nog niet gehad om verder aan m'n personage te werken. Tijd kan soms echt een bitch zijn, en je hebt soms echt van die dagen dat je alles wat je graag doet moet laten, omdat andere dingen toch net iets belangrijker zijn.
    Afin, ik hoop vanavond echt tijd te hebben, maar ik vrees er weeral een beetje voor, aangezien de afwas en een wasmand met strijk nog roept en m'n schoonma seffes nog langskomt met haar vriend, joepie (voel het sarcasme).
    Nahja, de kleine steekt in in ieder geval in bad en kan ik zo z'n bedje in dirigeren, dus dat is al iets waard. De kleine man had pedagogische studiedag op school vandaag, wat inhoudt dat hij de hele dag vrij was :'D

    Als je wilt, kan ik het wel rap rap uitschrijven, zodat m'n personage dus vanavond zodanig af is, maar zelf steek ik er toch liever iets meer m'n tijd in zodat het gewoon gelijk goed is, als dat ik het achteraf allemaal weer aanpas...
    Maar als je zegt, de bassis moet echt af zijn tegen vannacht, dan ga ik m'n uiterste best ervoor doen, want zoals ik al zei, ik wil dolgraag mee doen aan deze RPG (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    @ Jafar; Elke keer als ik je profielplaatje zie, moet ik aan mijn zus denken, omdat zij deze voor een lange tijd had. :'D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @ Valkyries
    Als je gewoon iig de grote lijnen aangeeft, dan heeft iedereen iig een beetje een idee en kan je het altijd nog uitwerken, als de RPG al begonnen is.

    Ik ga nu aan de slag met mijn tweede personage, de roosters, de leraren (zodat iedereen een idee heeft en ze door iedereen een beetje gestuurd kunnen worden. Ik doe zelf de mededelingen van de directeur, maar die zullen niet super belangrijk zijn, alleen de standaard dingen) en de kamerindeling. Niet alleen Valkyries moet haar rol nog afmaken, maar Chiroptera ook. Ik hoop dat dat snel klaar is, zodat we kunnen beginnen. Als er nu nog mensen bijkomen, ga ik daar niet op wachten, maar ze zijn nog van harte welkom!


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    @ Valkyries
    Als je gewoon iig de grote lijnen aangeeft, dan heeft iedereen iig een beetje een idee en kan je het altijd nog uitwerken, als de RPG al begonnen is.

    Ik ga nu aan de slag met mijn tweede personage, de roosters, de leraren (zodat iedereen een idee heeft en ze door iedereen een beetje gestuurd kunnen worden. Ik doe zelf de mededelingen van de directeur, maar die zullen niet super belangrijk zijn, alleen de standaard dingen) en de kamerindeling. Niet alleen Valkyries moet haar rol nog afmaken, maar Chiroptera ook. Ik hoop dat dat snel klaar is, zodat we kunnen beginnen. Als er nu nog mensen bijkomen, ga ik daar niet op wachten, maar ze zijn nog van harte welkom!

    Dan ga ik aan de grove lijnen beginnen en dan doe ik dat van de week nog wel eens te goed uitwerken.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    De kamerindeling (volgens een random ding van internet):

    K211 || Noah Marie Brown - Lexine Melissande Sage
    K217 || Evangelia Caligenia Berdine - Vanna Gorgina
    K218 || Sky Elysia O'Brien - Nova Omi Shoore
    K268 || Amy Lynn Winchester - Nixie Lahote
    K272 || Ruby Dayne

    K317 || Miles Luke Halter - Istwan Rhodos Graaf
    K355 || Isaac Morris - Mako Gorgina
    K369 || Aiden Josh Mccloud - personage Jafar
    K397 || Philip Crowe - Rowan Aida


    Happy Birthday my Potter!

    Oh, damn, heb ik een kamer alleen? *O*


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Chiroptera schreef:
    Oh, damn, heb ik een kamer alleen? *O*


    Dat is eruit gekomen, maar als je dat liever niet hebt, mag je best met mij ruilen. Your choice c;


    Happy Birthday my Potter!

    Oh nee hoor. Hoeft niet! ^^ Ik denk dat het voor iedereen wat veiliger is als ze een kamer alleen heeft. :'D
    Mag ze trouwens een slang of kat als huisdier?

    [ bericht aangepast op 12 feb 2014 - 21:35 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.