• D A U N T L E S S
    •• • ••
    We believe that cowardice is to blame for the world’s injustices.
    We believe that peace is hard – won and that sometimes it is necessary to fight for peace.



    ––––––––––

    Binnen in de wereld van Divergent (© Veronica Roth) maken jongeren op zestien – jarige leeftijd een levensbepalende keuze ; de keuze in welke van de vijf verschillende facties zij thuis behoren.

    Dauntless is een van de voorgaande facties – welke is toegewijd aan moed, dapperheid en onverschrokkenheid. De oprichters van de factie beschuldigden de emoties angst en lafheid voor het starten van de vele problemen waarmee de samenleving de afgelopen decennia heeft moeten kampen – wat zij willen bevechten door het voorbereiden van de leden op het controleren van angst.

    Echter, is Dauntless voorbereid op de komst van de personen welke Divergent zijn – welke niet behoren tot slechts een bepaalde factie? Zijn zij bereid deze personen te elimineren – of zijn zij er bewust van dat deze personen juist hulp kunnen bieden?



          • V E R H A A L

    Eric – een van de meest gevreesde Dauntless leiders, zal zijn walging jegens de personen welke Divergent zijn nooit onder stoelen of banken steken. Naar zijn mening dient iedere personen welke Divergent is uitgeroeid te worden, waardoor zij geen bedreiging meer zullen vormen voor de gehele samenleving.
    Echter, binnen de afgelopen jaren zijn vele van zijn " aanhangers " bekeerd – hebben hun gedachtengang om laten draaien en staan volledig achter de personen welke Divergent zijn. Verschillende personen hebben hierdoor de dood gevonden, waardoor de overgebleven groep een kleine vorm van verzet is geworden – met als enige doel het redden van de soort van de Divergent.
    Inmiddels is de groep van verzet steeds groter en groter geworden – zijn er zelfs geruchten dat deze groep af willen rekenen met Eric en de gehele Dauntless factie naar eigen hand willen plaatsen. Echter, Eric en zijn overgebleven aanhangers zullen zich nooit of te nimmer genadeloos stellen zonder een gevecht – zal de groep van verzet het met nieuwe ingewijden voor elkaar krijgen om Eric van zijn troon te stoten en hiermee een grote massamoord op de Divergent voorkomen?



          • R O L L E N
          Rollen – story

    Invullijst
    Naam –
    Bijnaam (nieuwe factie – naam) –
    Leeftijd –
    Factie ; geboren –
    Loyaliteit (Eric/Divergent) –

    Karakter –
    Uiterlijk (faceclaims toegestaan) –

    Extra –
    Angsten –
    Specialiteit (eventueel) –
    Geschiedenis –

    Vanaf dit moment worden er voor onbepaalde tijd geen nieuwe rollen aangenomen.
    Zondag in de ochtend zal het eerste speeltopic worden geopend.


    Trainers
    Maximaal 1 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Eric, voornamelijk gespeeld door: Stiff

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Gabriel " Gabe " Naveen Emerson • Stiff, 1,2 – Erudite born
          – Farrah Izabela Griffin • Natsukashii, 1.2 – Candor born
          – Isabelle " Belle " Amethyst Cunningham • Elvithien, 1,4 – Divergent


    Initiates – Dauntless born
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Casper " Cas " Jacobus Davidson • Kobain, 1,4
          – Kai Iver • Pedrad, 1,1


    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Ameya Elizabeth Chase • Remarkable, N.A., 1,5 – Divergent
          – Raven Tyllaster • Nebraskae, N.A., 1,5 – Divergent
          – Maeve " Mae " Slayer • Pedrad, 1,3


    Initiates – Faction switchers
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Quintelia "Quinn" Heather Williams • Initiate, 1,7 – Divergent

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Milena " Mila " Athena Reylin • Misao, 1,3 – Erudite born
          – Rhozali " Ro " Eunice Ainsworth • Raging, 1,3 – Amity born – Divergent



          • R E G E L S
    Algemeen
          – Alleen ik (Mirte, Stiff) opent de nieuwe topics.
          – Username veranderingen worden doorgegeven binnen het praattopic/rollentopic.
          – Men gedraagt zich respectvol jegens andere personen binnen de RPG, zo niet – volgt een ban binnen de RPG.
          – Gelieve redelijk ervaren RPG'ers.
          – Deze RPG is geen sneltrein, daarom wordt er rekening gehouden met elkaar.

    Rollen
          – Reservaties en half gemaakte rollen blijven 48 uur beschikbaar.
          – Claims op namen en faceclaims mogen worden doorgegeven, maar blijven eveneens 48 uur beschikbaar.
          – De ratio mannen/vrouwen en Eric/Divergent – aanhangers blijft gelijk.
          – Men gaat geen perfecte rollen maken, delen van andere rollen kopiëren of rollen van Veronica Roth gebruiken.

    RPG
          – Per post worden er minimaal driehonderd woorden geschreven.
          – Binnen in de post wordt gelet op spelfouten en verdere grammatica.
          – Men gaat geen andere personages besturen/vermoorden/etc. in een eigen post – dit gebeurt alleen in duidelijk overleg.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 21:05 ]


    •

    I'm in! Dauntless born initiate, aanhanger van Eric please - geen Divergent dus (:

    Een jongen trouwens.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 16:00 ]

    Hmm. Faction switcher, vrouwelijk Eric aanhanger (:

    Ik heb het komende week wel weer erg druk, dus zal mijn personage in delen moeten 'updaten' zeg maar. Is dat een groot probleem? Ivm de regel.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 16:11 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Hmm. Faction switcher, vrouwelijk Eric aanhanger (:

    Ik heb het komende week wel weer erg druk, dus zal mijn personage in delen moeten 'updaten' zeg maar. Is dat een groot probleem? Ivm de regel.


    Geen probleem – ik zal er rekening mee houden en het ook bij je rol neerzetten (:
    Ik zit zelf ook midden in mijn tentamens, dus dit gaat toch geen sneltrein worden.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 17:07 ]


    •

    Mag ik misschien een vrouwelijke Initiate: faction switcher vanuit Amity, Divergent?

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 16:56 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Naw ik wil het best wel proberen, maar ik ben niet vertrouwd met rpg en ik zie mezelf niet echt als Dauntless. Als ik iemand zou beschermen is het eerder Abnegation die in mijn bovenkomt dan Dauntless. Twijfel! (btw waar staat 300 voor? Yes I'm a n00b.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ahha, Nikki haar topic lost al een deel van mijn vragen op.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cavalier schreef:
    Naw ik wil het best wel proberen, maar ik ben niet vertrouwd met rpg en ik zie mezelf niet echt als Dauntless. Als ik iemand zou beschermen is het eerder Abnegation die in mijn bovenkomt dan Dauntless. Twijfel! (btw waar staat 300 voor? Yes I'm a n00b.
    Volgens mij het minimaal aantal woorden dat je in een post moet schrijven.
    Ik twijfel nog, maar ik laat het weten. (:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    (...)Volgens mij het minimaal aantal woorden dat je in een post moet schrijven.
    Ik twijfel nog, maar ik laat het weten. (:
    Nee, dat is het. Ik zag het net in het hulp topic van Assassin staan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meh, doubts. Ik vind dit echt heel awesome, maar ik weet niet of ik aan die 300 woorden kan komen...


    -

    300 is écht niet veel, trust me. Vooral niet als je medespelers ook zoveel schrijven (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.


    –       –       –

    Naam – Kai (means: ocean) Iver
    Bijnaam – Hij heeft de naam Kai gehouden, hoewel hij het ook niet erg vindt als men hem bij zijn achternaam noemt.
    Leeftijd – 16 jaar (29 april)
    Factie ; geboren – Onverschrokkenheid/Dauntless
    Loyaliteit – Eric. Hij heeft al zijn hele leven naar hem opgekeken en zou alles voor hem doen.

    Karakter –
    Kai is een dappere, tactvolle jongen. In zijn ogen is niets te gek, zelfs het beklimmen van een hoge toren zou hem niet warm of koud maken. Alhoewel, misschien een beetje warm. Hij zit goed op zijn plek in Onverschrokkenheid - hij is een echte durfal, houdt van avonturen en heeft een hekel aan stilzitten.
    Kai is een buitengewoon goede leider met een nuchtere kijk op dingen. Zo bekijkt hij de dingen zoals ze zijn en vormt pas een mening als hij genoeg informatie heeft. Er is echter één persoon die zijn mening kan beïnvloeden: Eric. Kai kijkt zo naar hem op dat hij het letterlijk altijd met Eric eens is. Als Eric ergens iets van vindt, kun je er van uit gaan dat Kai die mening deelt - zelfs over de Afwijkenden.
    Hoewel het beleid van Onverschrokkenheid vroeger heel wat zachtaardiger was, is Kai het wederom met Eric eens: de Onverschrokkenen moeten harder en onverschrokkener worden. Kai doet zijn best om zo weinig angsten mogelijk te hebben; om zo meedogenloos mogelijk te zijn. Dat eerste gaat hem niet makkelijk af, hij weet van zichzelf dat hij veel angsten heeft en dat hij die niet makkelijk zal kunnen overwinnen. Het tweede is echter wat makkelijker; Kai vindt het erg makkelijk om een persoon niet als mens te zien, maar als obstakel die hij uit de weg moet werken. Dit is dan ook zijn tactiek voor tijdens de Inwijding, niet om iemand geven - gewoon zien als een ding.
    Hij wil erg graag leider van Onverschrokkenheid worden, want hij is er van overtuigt dat hij de Inwijding zal gaan halen. Hij is niet bang voor wat er zal gaan komen - ook al weet hij natuurlijk nog niet alles van de Inwijding tot in detail.
    Kai's hobby's bestaan uit rennen, messen werpen en feesten. Alle drie dingen gebeuren regelmatig in Onverschrokkenheid en dus verveeld hij zich eigenlijk nooit. De feesten die worden gehouden na een zelfmoord, vindt hij af en toe nog wat lastig. Dit laat hij echter niet merken, aangezien Eric het wel een logische reden vindt om een feest te houden.
    Uiterlijk –       één       twee
    Van voren heeft Kai een ietwat apart gezicht. Zijn kaak lijkt wat verder uit te steken aan de linkerkant dan aan de rechterkant, waardoor hij een erg asymmetrisch gezicht krijgt. Vanaf de zijkant is dat niet zo duidelijk te zien, aangezien je de twee kanten dan niet kunt vergelijken.
    Ondanks de asymmetrie in zijn gezicht, heeft Kai wel mooie trekken. Zijn huid is haast compleet egaal en er zijn nooit imperfecties in te vinden. Het geeft hem een haast popachtige uitstraling. Ook zijn lichtroze, haast huidkleurige lippen spelen daarbij een rol. Kai heeft er echter een hekel aan. Hij slaapt dan ook expres wat minder om donkere wallen te creëren, zodat de haast vrouwelijke trekken wat verdwijnen.
    Kai's groenblauwe ogen passen mooi bij zijn bruine haar dat soms lichtbruin is en soms wat meer naar zwart neigt - het wordt donkerder in de winter of als hij al een tijd niet buiten is geweest. Hoewel Kai een hekel heeft aan de vrouwelijke trekken in zijn gezicht, heeft hij een voorliefde voor zijn haar. Het zit eigenlijk altijd in model, tenzij hij er zeker van is dat er niemand in de buurt is.
    Als hij er zijn best voor doet, lijkt Kai vaak ouder dan hij daadwerkelijk is. Ook als hij ergens de leiding over heeft maakt hij zich groter en zorgt hij ervoor dat hij intimiderend overkomt. Als hij eenmaal tussen vrienden is en hij zich geen zorgen hoeft te maken over hoe hij overkomt - ziet hij er uit als een typische zestienjarige jongen.
    Kai heeft meerdere tatoeages - vijf op zijn armen en nog een tiental kleinere op zijn rug. Ze hebben stuk voor stuk een betekenis - sommigen een wat dieper liggende dan anderen. Zo heeft hij een tatoeage van een leeuw op zijn arm; de leeuw was het lievelingsdier van zijn vader. Zijn vader is verongelukt en op de bodem van de Kolk belandt. Om hem te eren heeft hij dus de leeuw op zijn arm laten tatoeëren. Ook heeft hij het symbool van Onverschrokkenheid - de vlam - op zijn rug. Die staat simpelweg voor de factie waarin Kai al zijn hele leven heeft gewoond.
    Aan piercings en dergelijke is Kai nog niet begonnen, hoewel hij wel graag zoiets wil - wat weet hij nog niet precies. Hij heeft besloten een piercing te nemen zodra hij de Inwijding heeft gehaald.
    Qua gewicht heeft Kai precies de goede cijfers. Dat komt voornamelijk vanwege de vele dingen die ze in Onverschrokkenheid doen - vooral het rennen. Hij heeft een prima conditie en is niet makkelijk om te krijgen. Daarbij is hij net iets te lang, waardoor hij af en toe nog al slungelig en sloom kan zijn in bijvoorbeeld gevechten. Hij heeft nog niet uitgevogeld hoe hij zijn lengte als voordeel kan gebruiken en wil dat gaan leren tijdens de Inwijding.

    Extra –
    Kai's grootste angsten zijn:
          – Het donker. Hij is erg bang voor het donker en voor alles wat zich daarin zou kunnen bevinden.
          – Ratten. Hij schaamt zich erg voor deze angst. Als hij een rat ziet, kan hij niet anders dan schreeuwen.
          – Schaamte. Hij is erg bang dat hij voor schut wordt gezet voor een grote groep.
          – Verbranding. Hij is niet bang voor vuur, maar wel bang voor de pijn die verbranden met zich meebrengt.
          – Verstikking. Verdrinken of op een andere manier niet kunnen ademen lijkt hem verschrikkelijk.
    Hij heeft nog meer angsten maar dat zijn iets kleinere angsten, zoals in de Kolk belanden.
    Specialiteit –
    Kai is erg goed in messen werpen. Natuurlijk is hij nog niet perfect, maar het gaat hem makkelijker af dan anderen. Doordat hij veel geoefend heeft, heeft hij een goed gevoel voor richten.
    Geschiedenis –
    Kai is geboren in Onverschrokkenheid waar hij al vanaf dag één bij verschillende Onverschrokken-gewoontes werd betrokken. Zo rende zijn moeder met hem in haar armen langs de Kolk, zonder erg haar best te doen om haar evenwicht te bewaren. Toen Kai oud genoeg was om zelf te lopen, werd er ook van hem verwacht dat hij rakelings langs de diepe Kolk rende. Dit deed hij dan ook graag; echte angst kende hij toen nog niet.
    Toen Kai zes was, kreeg hij op school te horen dat er iets was gebeurd - zijn vader was per ongeluk in de kolk belandt. Het koste hem niet veel moeite om dat te geloven: dat soort ongelukken gebeurde meer dan eens in zijn factie. Treuren om zijn vader deed hij niet, wel deed hij volop mee aan het feest dat werd gehouden ter ere van zijn vader.
    Sindsdien heeft hij altijd goed opgepast als hij langs de Kolk liep - hij wilde niet eindigen zoals zijn vader. Eén van zijn angsten is dan ook dat hij uiteindelijk op de bodem van de Kolk belandt. Niet omdat hij bang is om ergens van af te vallen, maar omdat hij bang is om net zo te eindigen als zijn vader - als gevolg van een domme fout.
    Tijdens de kiesceremonie twijfelde Kai geen moment: hij wilde in Onverschrokkenheid blijven. Hij had een paar weken eerder kennisgemaakt met Eric, één van de Onverschrokken leiders. Natuurlijk had hij hem wel eerder zien lopen, maar dit keer had hij hem persoonlijk aangesproken. Al snel hadden de twee jongemannen een klik en hoewel ze niet erg veel met elkaar omgaan, weten ze wel dat ze vrienden zijn. Bondgenoten.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 18:16 ]

    Wat bedoel je precies met specialiteit trouwens?

    Pedrad schreef:
    Wat bedoel je precies met specialiteit trouwens?


    Sommige personen (voornamelijk degene die in Dauntless zijn geboren) hebben ergens specialiteiten in – zoals vechten, of het goed kunnen richten. Voor de trainers zijn zulke dingen uitmuntend, maar sommige initiates kunnen ook ergens een aanleg/talent voor hebben (:
    (Dit moet natuurlijk niet overdreven worden – dat iemand al perfect kan messenwerpen etc.)


    •

    Stiff schreef:
    (...)

    Sommige personen (voornamelijk degene die in Dauntless zijn geboren) hebben ergens specialiteiten in – zoals vechten, of het goed kunnen richten. Voor de trainers zijn zulke dingen uitmuntend, maar sommige initiates kunnen ook ergens een aanleg/talent voor hebben (:
    (Dit moet natuurlijk niet overdreven worden – dat iemand al perfect kan messenwerpen etc.)


    Ah, ik snap het. Dankjewel!

    Mag ik Dauntless born - meisje - divergent?

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 17:15 ]