• D A U N T L E S S
    •• • ••
    We believe that cowardice is to blame for the world’s injustices.
    We believe that peace is hard – won and that sometimes it is necessary to fight for peace.



    ––––––––––

    Binnen in de wereld van Divergent (© Veronica Roth) maken jongeren op zestien – jarige leeftijd een levensbepalende keuze ; de keuze in welke van de vijf verschillende facties zij thuis behoren.

    Dauntless is een van de voorgaande facties – welke is toegewijd aan moed, dapperheid en onverschrokkenheid. De oprichters van de factie beschuldigden de emoties angst en lafheid voor het starten van de vele problemen waarmee de samenleving de afgelopen decennia heeft moeten kampen – wat zij willen bevechten door het voorbereiden van de leden op het controleren van angst.

    Echter, is Dauntless voorbereid op de komst van de personen welke Divergent zijn – welke niet behoren tot slechts een bepaalde factie? Zijn zij bereid deze personen te elimineren – of zijn zij er bewust van dat deze personen juist hulp kunnen bieden?



          • V E R H A A L

    Eric – een van de meest gevreesde Dauntless leiders, zal zijn walging jegens de personen welke Divergent zijn nooit onder stoelen of banken steken. Naar zijn mening dient iedere personen welke Divergent is uitgeroeid te worden, waardoor zij geen bedreiging meer zullen vormen voor de gehele samenleving.
    Echter, binnen de afgelopen jaren zijn vele van zijn " aanhangers " bekeerd – hebben hun gedachtengang om laten draaien en staan volledig achter de personen welke Divergent zijn. Verschillende personen hebben hierdoor de dood gevonden, waardoor de overgebleven groep een kleine vorm van verzet is geworden – met als enige doel het redden van de soort van de Divergent.
    Inmiddels is de groep van verzet steeds groter en groter geworden – zijn er zelfs geruchten dat deze groep af willen rekenen met Eric en de gehele Dauntless factie naar eigen hand willen plaatsen. Echter, Eric en zijn overgebleven aanhangers zullen zich nooit of te nimmer genadeloos stellen zonder een gevecht – zal de groep van verzet het met nieuwe ingewijden voor elkaar krijgen om Eric van zijn troon te stoten en hiermee een grote massamoord op de Divergent voorkomen?



          • R O L L E N
          Rollen – story

    Invullijst
    Naam –
    Bijnaam (nieuwe factie – naam) –
    Leeftijd –
    Factie ; geboren –
    Loyaliteit (Eric/Divergent) –

    Karakter –
    Uiterlijk (faceclaims toegestaan) –

    Extra –
    Angsten –
    Specialiteit (eventueel) –
    Geschiedenis –

    Vanaf dit moment worden er voor onbepaalde tijd geen nieuwe rollen aangenomen.
    Zondag in de ochtend zal het eerste speeltopic worden geopend.


    Trainers
    Maximaal 1 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Eric, voornamelijk gespeeld door: Stiff

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Gabriel " Gabe " Naveen Emerson • Stiff, 1,2 – Erudite born
          – Farrah Izabela Griffin • Natsukashii, 1.2 – Candor born
          – Isabelle " Belle " Amethyst Cunningham • Elvithien, 1,4 – Divergent


    Initiates – Dauntless born
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Casper " Cas " Jacobus Davidson • Kobain, 1,4
          – Kai Iver • Pedrad, 1,1


    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Ameya Elizabeth Chase • Remarkable, N.A., 1,5 – Divergent
          – Raven Tyllaster • Nebraskae, N.A., 1,5 – Divergent
          – Maeve " Mae " Slayer • Pedrad, 1,3


    Initiates – Faction switchers
    Maximaal 2 Divergent

    Eric – aanhangers
          – Quintelia "Quinn" Heather Williams • Initiate, 1,7 – Divergent

    Divergent – aanhangers (verzet)
          – Milena " Mila " Athena Reylin • Misao, 1,3 – Erudite born
          – Rhozali " Ro " Eunice Ainsworth • Raging, 1,3 – Amity born – Divergent



          • R E G E L S
    Algemeen
          – Alleen ik (Mirte, Stiff) opent de nieuwe topics.
          – Username veranderingen worden doorgegeven binnen het praattopic/rollentopic.
          – Men gedraagt zich respectvol jegens andere personen binnen de RPG, zo niet – volgt een ban binnen de RPG.
          – Gelieve redelijk ervaren RPG'ers.
          – Deze RPG is geen sneltrein, daarom wordt er rekening gehouden met elkaar.

    Rollen
          – Reservaties en half gemaakte rollen blijven 48 uur beschikbaar.
          – Claims op namen en faceclaims mogen worden doorgegeven, maar blijven eveneens 48 uur beschikbaar.
          – De ratio mannen/vrouwen en Eric/Divergent – aanhangers blijft gelijk.
          – Men gaat geen perfecte rollen maken, delen van andere rollen kopiëren of rollen van Veronica Roth gebruiken.

    RPG
          – Per post worden er minimaal driehonderd woorden geschreven.
          – Binnen in de post wordt gelet op spelfouten en verdere grammatica.
          – Men gaat geen andere personages besturen/vermoorden/etc. in een eigen post – dit gebeurt alleen in duidelijk overleg.

    [ bericht aangepast op 12 april 2014 - 21:05 ]


    •

    Initiate schreef:
    (...)
    Ik wil graag een donkerharig meisje met mysterieuze, heldere ogen. Ook wil ik dat haar uiterlijk aansluit bij haar persoonlijkheid, maar ik kan maar geen goed uiterlijk vinden :')


    Misschien Lily Collins?
    Klik.


    •

    Ik ben stiekem wel een beetje trots dat mijn rol is goedgekeurd. Dacht er echt wel wat moeite mee te hebben om een rol uit te schrijven en dat viel dus best mee ^^

    Stiff schreef:
    (...)

    Misschien Lily Collins?
    Klik.

    Ik denk wel dat ik daar wat mee kan (:


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Initiate schreef:
    (...)
    Ik denk wel dat ik daar wat mee kan (:


    Ik heb nog Anna Popplewell voor je (:
    Klik


    kindness is never a burden.

    Ik zou graag een mannelijke Initiate – Dauntless born willen reserveren. Een Eric aanhanger, maar alleen omdat hij op die manier dichter bij de vijand staat en zijn vrienden en zichzelf dus min of meer hoopt te beschermen.


    x

    DlVERGENT schreef:
    Ik zou graag een mannelijke Initiate – Dauntless born willen reserveren. Een Eric aanhanger, maar alleen omdat hij op die manier dichter bij de vijand staat en zijn vrienden en zichzelf dus min of meer hoopt te beschermen.


    Ik ga morgen even kijken hoeveel rollen we op dit moment al hebben, dan laat ik je weten of je je rol kan gaan maken of niet.
    Ik wil sowieso niet nog een Eric aanhanger die eigenlijk geen "echte" aanhanger is. Maar ik zal je morgen eerst laten weten of ik er nog rollen bij neem.


    •

    Hmn, ik heb er al ongelooflijk veel zin in. ^^


    A girl who wonders.

    DlVERGENT schreef:
    Ik zou graag een mannelijke Initiate – Dauntless born willen reserveren. Een Eric aanhanger, maar alleen omdat hij op die manier dichter bij de vijand staat en zijn vrienden en zichzelf dus min of meer hoopt te beschermen.


    Ik kan niet reageren op je PB, dus zal ik hier de reden (ook gelijk voor eventuele nieuwe aanmeldingen) vermelden: ik heb inderdaad in de begin post beschreven welke rollen er enkel worden aangenomen in de RPG, maar daarna heb ik overleg met de mede bedenkster van deze verhaallijn en hadden we het over het maximaal aantal spelers, zodat er geen sneltrein ontstaat en niet alles door elkaar gaat lopen (daarom had ik de lege streepjes waar rollen ingevuld konden worden al weggehaald).
    Ik laat je morgen wat weten.


    •

    Stiff schreef:
    Ik ga morgen even kijken hoeveel rollen we op dit moment al hebben, dan laat ik je weten of je je rol kan gaan maken of niet.
    Ik wil sowieso niet nog een Eric aanhanger die eigenlijk geen "echte" aanhanger is. Maar ik zal je morgen eerst laten weten of ik er nog rollen bij neem.


    Nu spreek je jezelf tegen:

    Voor een periode worden er enkel en alleen nog maar mannelijke Eric – aanhangers rollen toegelaten, totdat de ratio mannen/vrouwen weer gelijk is.


    x

    DlVERGENT schreef:
    (...)


    Dat heb ik in twee posts hierboven uitgelegd.

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 23:34 ]


    •

    Dan nog vind ik het nogal krom dat er zoveel vrouwen zijn, en de mannen in de minderheid blijven terwijl ik een man wil spelen. Dat heeft niets te maken met het maximum aantal, maar met jouw mening over mij.


    x

    DlVERGENT schreef:
    Dan nog vind ik het nogal krom dat er zoveel vrouwen zijn, en de mannen in de minderheid blijven terwijl ik een man wil spelen. Dat heeft niets te maken met het maximum aantal, maar met jouw mening over mij.


    Meg, alsjeblieft. Ik heb je een pb gestuurd.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    DlVERGENT schreef:
    Dan nog vind ik het nogal krom dat er zoveel vrouwen zijn, en de mannen in de minderheid blijven terwijl ik een man wil spelen. Dat heeft niets te maken met het maximum aantal, maar met jouw mening over mij.


    Het spijt me, maar ik heb hier absoluut geen zin in. Ik heb je de reden gegeven voor het even afwachten en ik laat je morgen weten of je je rol kan gaan schrijven of niet.
    Beschuldigingen en andere zaken doen we sowieso niet in deze RPG, dus ik zal 't nu gewoon negeren - maar anders is 't sowieso een "nee".


    •

    Persoonlijk heb jij je keuze al lang gemaakt. Je bent gewoon bang dat er mensen tussen jou en jouw bezitterige gedrag gaan zitten.
    Maar goed, ik zal afwachten tot het hoge woord er morgen uit komt.


    x

    DlVERGENT schreef:
    Persoonlijk heb jij je keuze al lang gemaakt. Je bent gewoon bang dat er mensen tussen jou en jouw bezitterige gedrag gaan zitten.
    Maar goed, ik zal afwachten tot het hoge woord er morgen uit komt.


    Je hoeft niet meer te wachten, want het antwoord is nee - het spijt me. Ik heb er geen zin in dat er zo wordt gedaan tegen elkaar hier in de RPG en als onze "geschiedenis" daar tussenin staat dan gaat het gewoonweg niet lukken.

    Voor alle andere personen die zich in willen schrijven: de RPG zit vol.


    •