• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LyraPhoenix went Lazulis.


    Vampire + Servant = Servamp

    Lazulis schreef:
    LyraPhoenix went Lazulis.


    Done. c:
    Ik vind je profielplaatje echt heel erg cute, trouwens! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tragically schreef:
    xPluviophile is weer terug gegaan naar Tragically (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    (...)


    Also done. (:
    Had het even over het hoofd gezien, sorry. ^^"


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik geef jullie dit liedje. Het is de opening van Selector Infected WIXOSS maar dan full en ik vind hem leuk en leuke liedjes deel ik graag met jullie ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Also done. (:
    Had het even over het hoofd gezien, sorry. ^^"

    Geeft niet hoor. ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Shoujo lezende mensen ;o. (ok andere manga's mogen ook.. zoals horror.. en yaoi en fantasy en zo.. Zolang het maar geen harem is of yuri dingen.. ook geen hentai..)
    Ik ben leesloos.. Ok niet helemaal ik kan verder met Kuroshitsuji maar als je maar 5 chapters heb gelezen en er zijn er 92... :'D.. Ik las graag pauzes in..
    Mja weten mensen leuke manga's? Ze mogen nog bezig zijn vind ik geen enkel probleem ;D.. Maar dan moeten ze toch wel al rond de 5 chapters hebben vind ik..
    Ik weet dat er in het vorige topic een lijst stond met shoujo manga's maar ben te lui om die weer op te zoeken ;$


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Waarom geen Yuri? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Omdat ik een meisje ben!(mijn username spreekt mij telkens tegen maar ok) en dit meisje houd er niet van om naar verliefde meisjes te kijken! Ze mogen gerust verliefd zijn en alles doen met elkaar wat ze willen, maar ik hoef dat niet te zien en ook niet getekend! D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Aha, :P nou, ik ben meer fan van Yuri :'D
    Yeey voor Yuri! :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Lees 07-Ghost (A)


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Taka schreef:
    Aha, :P nou, ik ben meer fan van Yuri :'D
    Yeey voor Yuri! :P

    Ga weg! xd
    Lazet schreef:
    Lees 07-Ghost (A)

    Op dit moment graag een manga waar mensen blijven leven :'D.. Zet hem wel in het lijstje tho ;d. Helemaal niet aan gedacht om die eens te gaan lezen ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Op dit moment graag een manga waar mensen blijven leven :'D.. Zet hem wel in het lijstje tho ;d. Helemaal niet aan gedacht om die eens te gaan lezen ;o

    Hij's echt suuuupergoed, en gaat veel verder waar de anime eindigt. Alles is soms alleen een beetje moeilijk te begrijpen, pas bij de laatste chapters realiseerde ik me ineens alles, met het idee van wtf waarom zag ik dit niet eerder in haha


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Hij's echt suuuupergoed, en gaat veel verder waar de anime eindigt. Alles is soms alleen een beetje moeilijk te begrijpen, pas bij de laatste chapters realiseerde ik me ineens alles, met het idee van wtf waarom zag ik dit niet eerder in haha

    Toch wacht ik er nog wel even mee :'D.. Ik zet hem er wel in en dan ga ik hem ooit lezen! En ja dat doe ik! Kuroshitsuji is het bewijs!
    Eerst mijn plaatje daar veranderen -.-... Daar doet myanimelist altijd zo moeilijk over -.-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Toch wacht ik er nog wel even mee :'D.. Ik zet hem er wel in en dan ga ik hem ooit lezen! En ja dat doe ik! Kuroshitsuji is het bewijs!
    Eerst mijn plaatje daar veranderen -.-... Daar doet myanimelist altijd zo moeilijk over -.-

    Moet je nagaan, ik heb nog niet eens een plaatje haha /triest
    Zou ik trouwens ook mede-otaku mogen worden (:? Erg veel anime heb ik nog niet gekeken, maar vind het altijd leuk om erover te praten, voor zover ik kan.. ;p


    I solemnly swear that I am up to no good.