• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    Ziet Konoha er niet meer zo uit? :P



    Nuuuuuuuuuuuuh. Konoha is Konoha.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Laat me trouwens even janken om dit plaatje...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, oh alleen de Mekakush Dan ;o... Zeg dat dan meteen. Dacht dat je ook de Azumi wilde en de leraar.. Haruka, Takane blablabla..
    Ik vond Konoha daar wel een held precies om wat jij zei :'D.. Hij is een soort van Yoite.. maar dan wat levendiger.
    @Kevin, Jigsaw? & nee niet die Konoha D: Ga weg D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ja, dat stukje is inderdaad zo mooi... En inderdaad, de Kotomi arc was ook echt één van de beste, naar mijn mening. Uiteindelijk is de Fuko arc ook best wel heftig vind ik, maar je beseft pas op het allerlaatst wat er aan de hand was. Overigens deed haar arc me wel heel erg aan Kanon denken, ik weet niet of jij die al gezien hebt? Zo niet, dan ga ik niks zeggen. :')


    De Fuko arc is eigenlijk ook wel een hele goede arc, maar het had gewoon niet de eerste arc moeten zijn. Je beseft eigenlijk pas later wanneer het verhaal al bijna is afgelopen hoe goed het eigenlijk is, maar in het begin kan het vrij saai overkomen en dan trekt meer de spanning tussen Tomoya & Nagisa, de humor en dat gedoe met zijn vader je er wel doorheen, want dat interesseert weer.

    Kanon heb ik niet helemaal afgezien, want ik vond het op een gegeven moment wat saai worden. Kanon vind ik eigenlijk het niveau dat de hele Fuko arc eigenlijk was. Het is gewoon saai met slechts een paar dingen die je er doorheen slepen. Ik vond bijvoorbeeld Yuichi's childhood memories goed en was eigenlijk het enige dat mij er echt verder hielp. Alleen Kanon begon wel voorspelbaar te worden.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, oh alleen de Mekakush Dan ;o... Zeg dat dan meteen. Dacht dat je ook de Azumi wilde en de leraar.. Haruka, Takane blablabla..
    Ik vond Konoha daar wel een held precies om wat jij zei :'D.. Hij is een soort van Yoite.. maar dan wat levendiger.
    @Kevin, Jigsaw? & nee niet die Konoha D: Ga weg D:


    Ja maar, ja maar...

    Takane is dezelfde als Ene. D: En Konoha is dezelfde als Haruka. D: Dus dat hoeft niet dan... En die leraar is een ass dus die hoeft niet... Tenzij iemand hem als zijn naam wil, maar dat lijkt me sterk.


    En iets minder depressief. :') Maar hij doet me ook wel heel erg aan Yoite denken, ja. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    De Fuko arc is eigenlijk ook wel een hele goede arc, maar het had gewoon niet de eerste arc moeten zijn. Je beseft eigenlijk pas later wanneer het verhaal al bijna is afgelopen hoe goed het eigenlijk is, maar in het begin kan het vrij saai overkomen en dan trekt meer de spanning tussen Tomoya & Nagisa, de humor en dat gedoe met zijn vader je er wel doorheen, want dat interesseert weer.

    Kanon heb ik niet helemaal afgezien, want ik vond het op een gegeven moment wat saai worden. Kanon vind ik eigenlijk het niveau dat de hele Fuko arc eigenlijk was. Het is gewoon saai met slechts een paar dingen die je er doorheen slepen. Ik vond bijvoorbeeld Yuichi's childhood memories goed en was eigenlijk het enige dat mij er echt verder hielp. Alleen Kanon begon wel voorspelbaar te worden.


    Maar het uiteindelijke plot van Kanon, waar je dus ook pas op het laatste achter komt, vond ik wel heel goed... Dat is dus hetzelfde als met Fuko, exact, maar dan ook echt exact hetzelfde. Alleen ja, dan is het dus wel een beetje van eh, key, hebben jullie dit niet al eens eerder gedaan? En ik had Clannad wel eerder gezien dan Kanon, maar ja, Kanon was er wel eerder dan Clannad, dus dan vind ik het wel een beetje jammer allemaal.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, oh alleen de Mekakush Dan ;o... Zeg dat dan meteen. Dacht dat je ook de Azumi wilde en de leraar.. Haruka, Takane blablabla..
    Ik vond Konoha daar wel een held precies om wat jij zei :'D.. Hij is een soort van Yoite.. maar dan wat levendiger.
    @Kevin, Jigsaw? & nee niet die Konoha D: Ga weg D:


    jaa die gozer :P
    Want Clannad is bijna even zo marteld om te kijken, maar speelt met totaal andere gevoelens.

    Volgens mij hebben jullie trouwens een heel ander beeld bij Konoha dan ik xd
    But still I'll always be Kevin from the hidden leaf (Konoha)!
    Naruto blijft een hele goede serie met te veel aflevering xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje, ja maar als nog D: Ze horen er wel bij.. Ze zien er anders uit..
    @Kevin, Konoha is ook een persoon D:! Wacht Jigsaw speelde met gevoelens? Dacht dat hij met je leven speelde..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Kijk plaatjes;


    Ik hoor wel als mensen willen weten waarvan ze komen.
    Edit; Of je kijkt in de post hieronder & daaronder.. want daar staat het ook :'D

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 20:00 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll ja, ok, dat is wel waar... Maar ik zie ze nog steeds als dezelfde personen... Ze moeten samen happy eindigen anders ga ik huilen. D:
    Over de plaatjes;
    linksboven; No Game No Life, rechtsboven; Selector blabla WIXOSS
    linksonder; geen idee, rechtonder; Mousugu Shinu Hito

    ..
    ..

    Ok, grapje, bij die laatste speelde ik vals, want die reblogde je net op Tumblr. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, moet inderdaad goed komen D: Ik ga waarschijnlijk huilen met welk einde dan ook..
    Haha goedzo :'D.. Zeg er wel bij dat die Mousugu een horror manga is (zo staat het aangegeven)
    en de overige die je niet wist is 306 Material.
    Trouwens kwam je Konoha op tumblr tegen (goh hoe komt dat..) maar het was dus echt Mayo dat erin werd gegooid? O_O.. Ik wist het namelijk zelf niet eens zeker.. Ik dacht dat het iets normaal was dat erin hoorde, maar het voor mij nogal raar leek..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, ja maar als nog D: Ze horen er wel bij.. Ze zien er anders uit..
    @Kevin, Konoha is ook een persoon D:! Wacht Jigsaw speelde met gevoelens? Dacht dat hij met je leven speelde..


    @Syll
    Aha :P Ik ben meer voor de stad Konoha, maar dat komt denk ik doordat ik het persoon Konoha nog niet ken xd Zou wel grappig zijn als Konoha uit Konoha komt xd

    Jaa, technisch gezien speelt Jigsaw overal mee xd
    Levens, gevoelens, speelgoed, gevaarlijke martelmachines.
    Alleen is het wel een beetje horror for the sake of horror, hoewel ik Jigsaw's motivatie wel weer erg sterk vind.
    Er zit wel goed schrijfwerk achter, maar soms is het gewoon een beetje to much.

    @Dirkje

    Nou, ik kan bijna wel invullen wat er op het laatst gebeurd, hoewel ze dat alsnog goed kunnen brengen in Kanon. Toch geloof ik wel dat Kanon het beginis geweest van Clannad en zoals jij zegt de fuko-arc erop gebaseerd is. Ik bedoel Fuko en dat andere meisje met die subtiele vleugeltas :P (Key is altijd zo subtiel met haar engelensymboliek) lijken wel verdacht veel op elkaar. Maar dat vind ik ook zo leuk om te zien aan Key, je ziet naar mijn mening gewoon dat ze zich ontwikkelen.:)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, moet inderdaad goed komen D: Ik ga waarschijnlijk huilen met welk einde dan ook..
    Haha goedzo :'D.. Zeg er wel bij dat die Mousugu een horror manga is (zo staat het aangegeven)
    en de overige die je niet wist is 306 Material.
    Trouwens kwam je Konoha op tumblr tegen (goh hoe komt dat..) maar het was dus echt Mayo dat erin werd gegooid? O_O.. Ik wist het namelijk zelf niet eens zeker.. Ik dacht dat het iets normaal was dat erin hoorde, maar het voor mij nogal raar leek..


    Ja, blijkbaar wel. :') Ik wist ook niet wat het was eigenlijk, maar volgens mij heb je gewoon gelijk. En dan doet hij echt iets raars. XD Mja, hij is ook een klein beetje een airhead... Of eigenlijk heel erg. :')

    @Kevin
    Ik vond eigenlijk Kanon best wel goed, om eerlijk te zijn. :') Ik hoor echt van heel veel mensen dat ze 'm niet zo goed vonden, ook een vriendin van mij die key ook geweldig vindt, vond Kanon ook best wel slecht. Maar... ik weet niet. Ik vond hem eigenlijk helemaal niet zo voorspelbaar, maar dat kan ook heel goed aan mij liggen. Ik vond er een aantal heel leuke personages in zitten met goede verhalen. Vooral het verhaal van Mai vond ik heel erg leuk (wat overigens weer heel erg lijkt op Little Busters EX...) en ook die van Makoto en Ayu.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ja, blijkbaar wel. :') Ik wist ook niet wat het was eigenlijk, maar volgens mij heb je gewoon gelijk. En dan doet hij echt iets raars. XD Mja, hij is ook een klein beetje een airhead... Of eigenlijk heel erg. :')

    @Kevin
    Ik vond eigenlijk Kanon best wel goed, om eerlijk te zijn. :') Ik hoor echt van heel veel mensen dat ze 'm niet zo goed vonden, ook een vriendin van mij die key ook geweldig vindt, vond Kanon ook best wel slecht. Maar... ik weet niet. Ik vond hem eigenlijk helemaal niet zo voorspelbaar, maar dat kan ook heel goed aan mij liggen. Ik vond er een aantal heel leuke personages in zitten met goede verhalen. Vooral het verhaal van Mai vond ik heel erg leuk (wat overigens weer heel erg lijkt op Little Busters EX...) en ook die van Makoto en Ayu.


    Nou, ik vond het wat voorspelbaar, maar ik waardeer wel erg dat ze het waarderen en het is een hele goede poging geweest. Het is alleen gewoon niet dat hoge niveau dat je van Key gewend bent. Naar mijn mening is het middelmaat met Yuichi's childhood memories verhaallijn ding als extra :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Daaaaaaaaah ik ben zo gefrustreerd na Kimi ni Todoke episode 17. ><
    Fucking shoujo's. (cat)
    *gaat vlug naar de volgende episode*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)