• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    Weetje ik kom deze gif best vaak tegen ;d'


    Oh ik zal netjes wezen en hier bij mededelen dat mijn username veranderd is van Nai naar Shuuya ;d


    Dit is volgens mij de eerste keer dat ik die gif zie. :'D
    Ik zal het aanpassen~


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Echt? Ik kom hem regelmatig tegen xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Weetje ik kom deze gif best vaak tegen ;d'


    Oh ik zal netjes wezen en hier bij mededelen dat mijn username veranderd is van Nai naar Shuuya ;d


    Clannad! Awesome!
    Jij komt dan best vaak dan awesome mensen tegen :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Clannad! Awesome!
    Jij komt dan best vaak dan awesome mensen tegen :P

    Uhu dat gastje in het rooie shirtje ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Uhu dat gastje in het rooie shirtje ;d.


    Zeg dat nog maar eens na het zien van After story.
    Ooit kwam ik iemand tegen op youtube en die zei vertaald van: "Ik daag je uit! Kijk Clannad en Clannad after story zonder een traan te laten."
    Velen hebben het geprobeerd, maar niemand met een goed anime-hart, is van die reis teruggekeerd.
    geloof me, naar afterstory krijg je veel respect voor Clannad :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik vind het zo awesome dat we matchen, Syll. :Y)
    Eigenlijk moeten er nog meer mensen komen die Kagerou Project leuk vinden en een username nemen, zodat we straks alle persoontjes hebben. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Zeg dat nog maar eens na het zien van After story.
    Ooit kwam ik iemand tegen op youtube en die zei vertaald van: "Ik daag je uit! Kijk Clannad en Clannad after story zonder een traan te laten."
    Velen hebben het geprobeerd, maar niemand met een goed anime-hart, is van die reis teruggekeerd.
    geloof me, naar afterstory krijg je veel respect voor Clannad :P


    Dat is onmogelijk. Clannad zou in principe nog wel kunnen lukken (al ging ik zelf daar al dood), maar After Story zonder te huilen... Nee, dan ben je een harteloze steen, of zoiets. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kevin, ik heb al respect voor de kerel in het rode shirt. Laat mij. + het klinkt alsof jij mij nu uitdaagt om die uitdaging te doen en dat vind ik behoorlijk gemeen want hoe vaak heb ik hier wel niet neer gezet dat ik een emotionele iets ben o-o...
    @Dirkje, mee eens! ;o. We missen alleen nog.. heel wat personen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Kevin, ik heb al respect voor de kerel in het rode shirt. Laat mij. + het klinkt alsof jij mij nu uitdaagt om die uitdaging te doen en dat vind ik behoorlijk gemeen want hoe vaak heb ik hier wel niet neer gezet dat ik een emotionele iets ben o-o...
    @Dirkje, mee eens! ;o. We missen alleen nog.. heel wat personen..


    Alleen nog maar Seto, Mary, Momo, Shintaro, Ene, Konoha, Hibiya en Ayano, valt best mee. :Y)
    Ok nee, laat maar, dat gaat nooit lukken. Ik heb ook volgens mij nog niet iemand in het topic gezien die nog meer Kagerou Project/Kagerou Days/Mekakucity Actors volgt, of wel? ;o Ik heb alleen wel met mijn topic over m'n naamverandering bereikt dat een paar mensen de eerste episode gingen kijken, dat voelde wel als overwinning. Maar geen idee of ze het ook echt leuk vinden. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh trouwens Dirkje wat ik al een tijdje wilde vragen.. The hell deed Konoha hier


    Enige wat ik weet is dat ik zat van; Konoha.. Dat is een rijstkoker.. Stop er geen mayo in..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Alsnog vind ik dat mensen niet gedwongen moeten worden om Clannad te kijken, Kevin. Ik zou het denk ik niet eens meer durven door jou, had ik hem nog niet gezien. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    @Kevin, ik heb al respect voor de kerel in het rode shirt. Laat mij. + het klinkt alsof jij mij nu uitdaagt om die uitdaging te doen en dat vind ik behoorlijk gemeen want hoe vaak heb ik hier wel niet neer gezet dat ik een emotionele iets ben o-o...
    @Dirkje, mee eens! ;o. We missen alleen nog.. heel wat personen..


    @Syll, Hahhaha xd als ik je tot dat zou uitdagen dan zou ik nog erger zijn dan die gozer van Saw :P
    Dus dat doe ik je niet aan xd

    @Dirkje, Maar ik hou het bij Clannad ook niet droog hoor :X

    Ik bedoel dat laatste stukje met Nagisa die op het podium bijna instort met dat van haar ouders in haar hoofd en dan Akio die binnenkomt gerend. Dat hij dan schreeuwt van dat zij haar eigen dromen moet volgen en dat het hun keuze was om hun vorige carrières op te geven voor haar. Tja, sorry hoor als Key met die gevoelens gaat spelen dan lokken ze het gewoon niet xd

    Kijk, de Fuko arc krijg je nog niet zo'n binding mee, maar de humor is wel leuk. De humor sleepte mij tenminste daar doorheen.
    Alleen bij de Kotomi arc zag je gewoon dat het echt een geweldig verhaal is en dat heeft zich alleen maar meer ontpopt.
    Vooral afterstory. After story is eigenlijk het deel dat verder ging dan bijna elke andere anime,serie, film of wat dan ook zou zijn gestopt.
    After story is ook wat Clannad zo goed maakt. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    Oh trouwens Dirkje wat ik al een tijdje wilde vragen.. The hell deed Konoha hier


    Enige wat ik weet is dat ik zat van; Konoha.. Dat is een rijstkoker.. Stop er geen mayo in..


    Ja, ik zat daar ook van wtf wat doe je. O__________o
    Maar eh, geen idee. Ik ging wel helemaal stuk om Konoha daar, want hij was doodleuk bezig met zijn rare dingen terwijl Hiyori en Hibiya zaten te bekvechten en ze hadden niet eens in de gaten wat hij allemaal aan het doen was. :'D En toen was de rijst op.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ziet Konoha er niet meer zo uit? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    @Syll, Hahhaha xd als ik je tot dat zou uitdagen dan zou ik nog erger zijn dan die gozer van Saw :P
    Dus dat doe ik je niet aan xd

    @Dirkje, Maar ik hou het bij Clannad ook niet droog hoor :X

    Ik bedoel dat laatste stukje met Nagisa die op het podium bijna instort met dat van haar ouders in haar hoofd en dan Akio die binnenkomt gerend. Dat hij dan schreeuwt van dat zij haar eigen dromen moet volgen en dat het hun keuze was om hun vorige carrières op te geven voor haar. Tja, sorry hoor als Key met die gevoelens gaat spelen dan lokken ze het gewoon niet xd

    Kijk, de Fuko arc krijg je nog niet zo'n binding mee, maar de humor is wel leuk. De humor sleepte mij tenminste daar doorheen.
    Alleen bij de Kotomi arc zag je gewoon dat het echt een geweldig verhaal is en dat heeft zich alleen maar meer ontpopt.
    Vooral afterstory. After story is eigenlijk het deel dat verder ging dan bijna elke andere anime,serie, film of wat dan ook zou zijn gestopt.
    After story is ook wat Clannad zo goed maakt. :)


    Ja, dat stukje is inderdaad zo mooi... En inderdaad, de Kotomi arc was ook echt één van de beste, naar mijn mening. Uiteindelijk is de Fuko arc ook best wel heftig vind ik, maar je beseft pas op het allerlaatst wat er aan de hand was. Overigens deed haar arc me wel heel erg aan Kanon denken, ik weet niet of jij die al gezien hebt? Zo niet, dan ga ik niks zeggen. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)