• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    Dus mensen, the hell is mis met jullie D:
    Jullie praten de hele tijd als ik een anime kijk, maar zijn stil als ik besluit om niet meer te gaan kijken D:


    Hahah, ik was even aan het schrijven.
    Ik schrijf altijd het best in de nacht dan is het lekke rustig.
    Ik heb al 26.381 woorden in totaal van mijn boekje :'D
    Moet het alleen wel een keer heel goed nakijken xd
    Want sommige fouten zijn echt erg :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Hahah, ik was even aan het schrijven.
    Ik schrijf altijd het best in de nacht dan is het lekke rustig.
    Ik heb al 26.381 woorden in totaal van mijn boekje :'D
    Moet het alleen wel een keer heel goed nakijken xd
    Want sommige fouten zijn echt erg :X

    Ik ben altijd te lui in schrijven.. Heb wel heel vaak dan lig in bed en denk ik; Yeah ik ga morgen schrijven... en dan komt er zeg maar niets van..
    Maar van dat fouten herken ik. Ik maak dan zo veel fouten waarvan ik denk; Hoe..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Dirkje, oh ja, was ik bij hem nog vergeten achter te zetten :'D.. Ben vergeten wat al hun verleden was.. Zal vast niet veel soeps wezen.. Kido en Yoite passen ook nog wel in mijn lijst, maar ik ben ergens hartstikke lui in mensen erin gooien en bedenken welke er dan uit moet als ik te veel heb..
    Staat me wel iets van mij dat Kido en Kano ook niet zo'n geweldige verleden hadden voordat ze elkaar leerde kennen.. Volgens mij werd dat verteld in hun liedjes ;d oh en over je spoiler;
    Ik heb geen flauw idee. Misschien veranderen er wel meer persoonlijkheden, net zoals bij Kuroha/Konoha..
    Heb verder geen flauw idee.. Trouwens waar las je dat van die kat?

    @Kevin, yeah het zag er wel awesome uit dat wel, maar het was naar mijn mening niet goed overgenomen in het 2D. Het was iets te veel 3D :'D.


    Dat over de kat... Ik weet niet meer. Ergens op tumblr. Ik kwam verschillende dingen tegen toen ik op 'Kano kagepro' zocht tussen de tags. Ben te lui om het terug te zoeken, sorry. :')


    Ik heb trouwens iets handigs gevonden. ;d
    A giant, giant guide to Kagerou Project
    Dit ga ik morgen gewoon doen voor ik moet werken, en dan hoop ik dat ik alles nog beter snap. ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    Dus mensen, the hell is mis met jullie D:
    Jullie praten de hele tijd als ik een anime kijk, maar zijn stil als ik besluit om niet meer te gaan kijken D:


    Sorry, ik was bezig met mijn research naar Kagerou Project. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)
    Ik ben altijd te lui in schrijven.. Heb wel heel vaak dan lig in bed en denk ik; Yeah ik ga morgen schrijven... en dan komt er zeg maar niets van..
    Maar van dat fouten herken ik. Ik maak dan zo veel fouten waarvan ik denk; Hoe..


    Eigenlijk ben ik ook wel een luie schrijver, omdat ik tegenwoordig alleen nog in het weekend schrijf.
    Zaterdagavond heb ik wel zo ingepland als mijn schrijfdagje, maar ik heb eerst wel een paar uur nodig om in de mood te komen xd
    Maar als luie schrijver heb ik soms wel het voordeel dat ik wanneer ik lui ben erg ga inhameren op details dei belangrijk zijn :)
    Maar ja, net als jij heb ik soms weleens dat het gewoon niet gaat. Je plant het in, maar er komt gewoon niet van xd
    Alleen ik heb nu wel 6 weken achter elkaar elke week een hoofdstuk geschreven :)

    Ja, maar ik denk dat iedereen weleens iets terugleest en dan denkt: hoe heb ik dat kunnen opschrijven?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat over de kat... Ik weet niet meer. Ergens op tumblr. Ik kwam verschillende dingen tegen toen ik op 'Kano kagepro' zocht tussen de tags. Ben te lui om het terug te zoeken, sorry. :')


    Ik heb trouwens iets handigs gevonden. ;d
    A giant, giant guide to Kagerou Project
    Dit ga ik morgen gewoon doen voor ik moet werken, en dan hoop ik dat ik alles nog beter snap. ;d

    Ho fck dat is een lap met tekst o-o..
    Ik denk dat ik dat even laat voor wat het is.. en dan hoor ik morgen wel als jij het gelezen heb de interessantste feitjes.. Misschien dat ik het zelf ooit ook wel lees, maar een lap met tekst wekt niet motiverend voor mij xd.
    Taka schreef:
    (...)

    Eigenlijk ben ik ook wel een luie schrijver, omdat ik tegenwoordig alleen nog in het weekend schrijf.
    Zaterdagavond heb ik wel zo ingepland als mijn schrijfdagje, maar ik heb eerst wel een paar uur nodig om in de mood te komen xd
    Maar als luie schrijver heb ik soms wel het voordeel dat ik wanneer ik lui ben erg ga inhameren op details dei belangrijk zijn :)
    Maar ja, net als jij heb ik soms weleens dat het gewoon niet gaat. Je plant het in, maar er komt gewoon niet van xd
    Alleen ik heb nu wel 6 weken achter elkaar elke week een hoofdstuk geschreven :)

    Ja, maar ik denk dat iedereen weleens iets terugleest en dan denkt: hoe heb ik dat kunnen opschrijven?

    Jij schrijft tenminste 1x in de week xd. Ik geen 1 keer XD. Ik plan het wel elke keer neer, maar dan eindig is alsnog in de avond dat ik mij verveel.. Bedenk dat ik met zo veel dingen mee bezig kan.. en dan eindig ik mee met nieuwe manga's op zoeken die ik dan lezen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Jij schrijft tenminste 1x in de week xd. Ik geen 1 keer XD. Ik plan het wel elke keer neer, maar dan eindig is alsnog in de avond dat ik mij verveel.. Bedenk dat ik met zo veel dingen mee bezig kan.. en dan eindig ik mee met nieuwe manga's op zoeken die ik dan lezen..


    Haha :) schrijven heeft ook iets met doorzettingsvermogen te maken, maar ik snap jou heel goed daarin. Vaak als ik niet in de mood zit, dan ga ik ook weleens anime kijken of even gamen xd Maar uiteindelijk dwing ik mijzelf toe dat ik gewoon een hoofdstuk af moet deze week xd Ik wil gewoon heel graag mijn boek schrijven en nu ik aardig op weg ben, kan ik het nu gewoon niet laten liggen. Nu moet ik gewoon door


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Bij mij ligt het meer aan de motivatie dan aan de doorzettingsvermogen. Als ik aan iets begin zet ik het wel door tot ik het af heb (behalve een heel verhaal, dat gaat gewoon per hoofdstuk xd).
    Ik mis bij heel veel dingen gewoon de langdurige motivatie ervoor. Ik heb misschien 1 of 2 dagen echt goeie motivatie ervoor en dan al heel gauw zakt dat af.
    Zelfde geld eigenlijk voor mijn opleiding. Ik hoor zo veel mensen van mijn opleiding hun passie er over en hoeveel ze eigenlijk ze ermee bezig zijn in hun vrije tijd. Ik mis dat passie gedeelte voor alles eigenlijk xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Holy fck wat een plot... Goed, ik heb dus toch al die hele tumblr gelezen, omdat ik het moest weten, maar het is zoveel dat ik het nooit uit kan typen. O____o
    Oké, de belangrijkste dingen:
    Waarschuwing: dit zijn spoilers over Kagerou Project, komend uit als je de manga, de novels en de liedjes combineert om één overzicht ervan te krijgen.

    - Mary's oma is Medusa, en heeft de Heat Haze wereld gecreëerd, om een reden die niet heel belangrijk is en ik me nu ook niet meer kan herinneren. :')
    - Om eye powers te krijgen moeten twee mensen sterven op 15 augustus. Dan gaan ze allebei naar die wereld. Één keert terug met eye powers, de ander blijft daar. Wat met die ander verder gebeurt weet ik niet goed.
    - Sensei, van Takane en Haruka, is de vader van Ayano. Hij was geïnteresseerd in eye powers en adopteerde daarom Kido, Kano en Seto. Zijn vrouw, Ayano's moeder, stierf op 15 augustus, maar alleen, wat betekent dat ze gevangen zit in de Heat Haze wereld. Sensei wil haar terughalen en heeft daarvoor de datum 15 augustus nodig, plus twee mensen die doodgaan. En die twee mensen zijn Takane en Haruka.
    - Dan krijg je time loops. Kuroha heeft al meerdere keren gewonnen en iedereen vermoordt, maar Mary heeft de ability om tijd te resetten. Elke keer zet ze dus de tijd terug als dat gebeurt.
    - Ondertussen zit Ayano ook in de heat haze wereld. Dit komt omdat ze achter de plannen van haar vader kwam en hem wilde stoppen door een eye ability te krijgen. Dus pleegde ze zelfmoord op 15 augustus. Vanuit die wereld schijnt Ayano contact met Ene te hebben en proberen ze een manier te vinden om het allemaal te stoppen.


    Zo... :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hmm de dingen die jij erin vertelde zijn nog niet allemaal verteld in de manga die online staat dat zeg ik er wel even bij ;o..
    + voor de liedjes moet je altijd zo veel over nadenken wil je achter zo veel dingen zoeken xd. Dat stukje heb ik wel gelezen heel random.. Dat als je dit alles weet de liedjes nog eens moet beluisteren en alles en dat je dan achter veel meer dingen kom die je eerst niet zag ;d.

    Oh ja mijn reacties beetje over jouw spoiler;

    - Mary's oma? Dacht dat haar moeder Medusa was.. Of zijn ze allebei Medusa? ;o..
    - Wacht dus nee D:.. Straks is het iemand dierbaar dus er zijn sowieso veel mensjes dood gegaan en als ze pech hebben iemand belangrijks D:
    - Mary heeft meerdere ability's? ;o.. Ahh ok denk ik ;o.. Ik wist alleen dat ze mensen tijdelijk tot stilstand kon brengen..
    - Ok ik wist alleen dat ze zelfmoord pleegde en rooie oogjes kreeg.. Komt beetje door tumblr die het er neer zette als rooie contactlenzen xd. + Ik weet dat ik haar ergens irritant vind ;d.



    Nu ga ik maar eens slapen denk ik.. Bye bye mensjes!

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 1:15 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Hmm de dingen die jij erin vertelde zijn nog niet allemaal verteld in de manga die online staat dat zeg ik er wel even bij ;o..
    + voor de liedjes moet je altijd zo veel over nadenken wil je achter zo veel dingen zoeken xd. Dat stukje heb ik wel gelezen heel random.. Dat als je dit alles weet de liedjes nog eens moet beluisteren en alles en dat je dan achter veel meer dingen kom die je eerst niet zag ;d.

    Oh ja mijn reacties beetje over jouw spoiler;
    - Mary's oma? Dacht dat haar moeder Medusa was.. Of zijn ze allebei Medusa? ;o..
    - Wacht dus nee D:.. Straks is het iemand dierbaar dus er zijn sowieso veel mensjes dood gegaan en als ze pech hebben iemand belangrijks D:
    - Mary heeft meerdere ability's? ;o.. Ahh ok denk ik ;o.. Ik wist alleen dat ze mensen tijdelijk tot stilstand kon brengen..
    - Ok ik wist alleen dat ze zelfmoord pleegde en rooie oogjes kreeg.. Komt beetje door tumblr die het er neer zette als rooie contactlenzen xd. + Ik weet dat ik haar ergens irritant vind ;d.



    Nu ga ik maar eens slapen denk ik.. Bye bye mensjes!


    Nou, dit gaat dus ook over de novels, dat is een beetje het ding. Dat hele stuk over de Heat Haze wereld staat in volume 4 van het novel als ik me niet vergis, dus ik ga dat denk ik zelf ook nog eens lezen.

    - Mary's oma is Medusa, haar moeder daardoor 1/2 Medusa en 1/2 mens, en Mary 1/4 Medusa en 3/4 mens. c:
    - Ja het is heel veel met belangrijke mensen gegaan. Heel veel met familie ook. En dat van Hiyori en Hibiya heeft daar dus ook mee te maken. Een van hen moest dood, de ander moest terugkomen met een ability, ze mochten het niet allebei overleven. En mensen schijnen dus te denken dat Kano erachter zit... Sowieso wordt Kano door het fandom gezien als mogelijke antoganist die net als Konona door sensei wordt gemanipuleerd. Dat liegen is ook iets wat hij is gaan doen omdat sensei hem daar op de een of andere manier toe gedwongen heeft.
    - Ja, Mary heeft er twee. Dat van het stilstaan is die kwart Medusa die in haar zit, dat heeft ze gewoon geërfd, die tweede kreeg ze in de Heat Haze wereld.
    - Ja, Ayano kreeg ook een ability, maar ze kon de Heat Haze wereld niet uit. Mensen zeggen dat Shintaro haar daar dus ontmoet heeft - in een van de routes, want het verhaal heeft dus een goed einde route en een slecht einde route, in het slechte einde zit Shintaro niet eens in het verhaal en ontmoet hij de Mekakushi gang nooit; daarom proberen Ene en Ayano ervoor te zorgen dat hij dat wel doet en zo het goede einde maakt. Anyway, hij komt dus als hij in de Heat Haze wereld is bij Ayano, en krijgt - niet officieel maar veel fans denken het wel - haar ability.
    Dit is trouwens het liedje Lost Memory als ik me niet vergis, daar zie je de twee routes in, met twee verschillende Shintaro's.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Te veel pagina's die ik heb gemist waar hebben jullie het over ??


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @Dirkje, het duurde zo lang op mijn mobiel totdat ik dat stukje kon lezen o-o.. Hij klapte er iedere keer weer uit.. Me mobiel mag Q niet meer denk ik..
    Mja over je stukje;

    - Oh zo zat dat dus met Mary, zat ik er toch niet helemaal naast ;d.
    - Nu weet ik wel zeker dat Kido en Kano geen leuk verleden hebben gehad, kom op er is iemand dood gegaan voor hun ogen D:
    - Ik dacht trouwens dat Shintaro Ayano daarvoor al kende.. Hij werd een kluizenaar zeg maar doordat Ayano zelfmoord had gepleegd ;o.
    - en er staat mij wel iets van bij van de 2 soorten Shintaro's.. Ik heb alleen onthouden dat hij in 1 versie zijn hoodie niet heeft aangezien hij die van ayano heeft gekregen ;d. en er was nog iets.. Volgens mij had het te maken met de sjaal van Ayano... Kreeg ze die niet van Shintaro?


    @Shirley, voornamelijk Kagerou Project ;D.. en Kevin en ik hebben het nog vaag gehad over schrijven en 3D shit ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @ Syll Ok bedankt voor de info.
    Ik volg het zelf niet. Waarom is het zo goede serie ??


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Waarom het zo goed is.. Ehm..
    Vind het sowieso al lastig te vertellen waarom ik iets goed vind ;d. Maar ik luister al een lange tijd naar Vocaloid en zo, waaronder ook Kagerou Project. aangezien dat van oorsprong liedjes waren dat gezongen werd door de Vocaloids IA en Hatsune Miku.
    Toen ik er achter kwam dat er een manga is van gemaakt was ik al enthousiast, aangezien het niet vaak voorkomt dat er van een lied een manga of iets dergelijks word gemaakt. Bovendien vind ik het verhaal ook interessant. Op het eerste gezicht lijkt het afzonderlijke verhalen, maar naar mate je beter op let merk je dat veel dingen met elkaar in verband raakt. Heb het trouwens nu over de liedjes. Bij de manga was wat makkelijker om te zien dat alles bij elkaar zit ;d.
    Ik denk dat ik gemeen ga doen en de rest van de uitleg aan Dirkje over laat, aangezien zij het nog maar kort kent en het ook leuk vind ;D. Ze weet in ieder geval nu al meer dan mij erover o-o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you