• Aan de hand van dit topic kwam ik op het volgende idee:

    Elk account mag maar 2 topics in elke subsectie van RPG forum hebben. Dus twee in het rollentopic gedeelte, twee in het speeltopic gedeelte, etc. Dit zal wel betekenen dat deze dingen ook echt in een aparte sectie moeten staan.
    Je mag een nieuw topic aanmaken als je niet meer dan twee topics hebt in een subsectie. Dus, als je 1 topic in een RPG subforum hebt, mag je er nog eentje aanmaken. Daarna moet je wachten totdat een van de twee vol zit. 2 is natuurlijk relatief en zou veranderd kunnen worden.

    DIt is redelijk makkelijk te doen in mijn beleving, doordat je het aantal topics dat iemand in een subsectie heeft met een simple SQL query kan opvragen.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 12:15 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    BastiIIe schreef:
    Top plan, sommige mensen maken er simpelweg té veel aan. Misschien als er een limiet komt doen ze beter hun best een rpg lopende te houden en aantrekkelijker te maken e.d.


    Agreed.
    Hoewel ik het als rpg'er ook wel jammer zou vinden als ik veel rpg ideeen heb en er maar een paar mag verwezenlijken, is het een goed idee. Zo komt er voor iedereen meer overzicht en het belangrijkste vind ik wel dat mensen meer gestimuleerd worden om een goede rpg te maken en deze ook niet zomaar te laten doodbloeden.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik doe echt al jaren aan RPG's mee, ik heb er echt met heel veel meegedaan en ik kan me maar van drie verhalen herinneren dat ze echt zijn vastgelopen. En dat was nadat we er al een heleboel aan geschreven hadden, dus onze inspiratie voor dat onderwerp raakte toen gewoon een beetje op.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik zou nogmaals willen vragen of iemand het kan onderbouwen. :p

    Kijk, ik kan ook zeggen dat ik een auto die te snel rijdt irritant vind. (Dit stel ik even gelijk aan jullie argument: teveel topics lopen dood)

    Maar dan moet je natuurlijk nog onderbouwen wáárom je het irritant vindt. Zo kan je een auto die te hard rijdt irritant vinden omdat hij:
    A: Meer roet produceert, wat slecht is voor je gezondheid.
    B: Meer geluidsoverlast veroorzaakt, wat je stilte verstoord.

    Graag zou ik ook een soortgelijke onderbouwing bij jullie standpunt zien.

    -

    Zelf ben ik tegen. Ik schrijf al sinds 2009 aan RPG's en heb er zeker meer dan 20 geschreven, waarvan er maximaal 3 vast zijn gelopen. Ik denk dat als je een limiet aan de topics stelt, je ook een limiet aan de creativiteit van mensen stelt. Dit vind ik zonde en ik denk dat het dan ook eerder tot méér vastgelopen topics leidt dan minder.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 16:59 ]

    Er is gewoon een fucking overvloed van rpgs en sommige spammen er op los door elke keer nieuwe te openen, hoezo hebben jullie het steeds over vastlopen --" dat is slechts een bijzaak.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Er is gewoon een fucking overvloed van rpgs en sommige spammen er op los door elke keer nieuwe te openen, hoezo hebben jullie het steeds over vastlopen --" dat is slechts een bijzaak.


    Zelf merk ik daar niet echt wat van omdat ik gewoon bij Mijn Topics kijk om te zien of er op mijn RPG gereageerd is.
    Het is misschien vervelend als sommigen veel topics openen, maar ik vind niet dat anderen daar de dupe van mogen zijn. Anderen die wel goede ideeën hebben, die pas van start gaan als er animo voor en waar het verhaal actief blijft.

    Als mensen zich irriteren aan de overvloed van RPG's, vind ik het een betere oplossing als er een andere manier wordt bedacht om het in te delen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    BastiIIe schreef:
    Er is gewoon een fucking overvloed van rpgs en sommige spammen er op los door elke keer nieuwe te openen, hoezo hebben jullie het steeds over vastlopen --" dat is slechts een bijzaak.


    maar er was tovh geen probleem als iedereen enthousiast aan die overvloed schreef en ze gewoon goed liepen? Dus het zeker geen bijzaak.
    En mensen hoeven geen nieuwe te maken als anderen niet vastlopen want sommigen lijken ontzettend veel op elkaar.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ook hier zou ik graag een onderbouwing voor hebben. Waarom zou een groot aantal aan RPG's een irritatiefactor zijn? Zolang het de website niet overbelast, zie ik er niets tegen.

    Ignatius schreef:
    Ook hier zou ik graag een onderbouwing voor hebben. Waarom zou een groot aantal aan RPG's een irritatiefactor zijn? Zolang het de website niet overbelast, zie ik er niets tegen.


    Omdat het forum er daardoor ondergespamd wordt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Omdat het forum er daardoor ondergespamd wordt.


    Dan neem je GM en haal je het uit je actieve topics.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kairos schreef:
    (...)

    Omdat het forum er daardoor ondergespamd wordt.


    Yup. Ik zie de laatste tijd een overdosis aan 1D rpg's. Ook komen deze rpg's vaak niet verder dan een rollentopic en wordt het hele actieve topics en het rpg subforum er mee volgespamd. Zonde voor de mensen die iets anders willen dan die eeuwige 1D rpg's die nauwelijks van de grond komen of topics waar niet met langere posts wordt gereageerd dan 2 regels.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 17:21 ]


    26 - 02 - '16

    BastiIIe schreef:
    Er is gewoon een fucking overvloed van rpgs en sommige spammen er op los door elke keer nieuwe te openen, hoezo hebben jullie het steeds over vastlopen --" dat is slechts een bijzaak.


    Misschien moeten deze enkelingen dan eerder worden aangepakt als al hun verhalen vastlopen en ze gewoon steeds nieuwe verhalen starten zonder dat één van hun ideeën werkt. Er zijn echter ook mensen met écht goede ideeën en als je die beperkt door ze maar weinig RPG's te laten mogen starten, dan is dat niet goed...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Dan neem je GM en haal je het uit je actieve topics.


    Ik bedoelde niet zozeer de actieve topics, want daar kan je het gewoon al uit houden, maar het RPG forum wordt er ook door ondergespamd.
    En ik word er zat van dat iedereen altijd zegt "dan neem je GM". Dat gaat voor veel mensen niet zolang de sms-functie het niet goed doet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik bedoelde niet zozeer de actieve topics, want daar kan je het gewoon al uit houden, maar het RPG forum wordt er ook door ondergespamd.
    En ik word er zat van dat iedereen altijd zegt "dan neem je GM". Dat gaat voor veel mensen niet zolang de sms-functie het niet goed doet.


    Maar je ziet toch gewoon de RPG's die je nodig hebt in je Mijn Topics lijst? Dan hoef je maar heel af en toe op zoek naar een ander RPG, toch, als je toebent aan wat nieuws?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik bedoelde niet zozeer de actieve topics, want daar kan je het gewoon al uit houden, maar het RPG forum wordt er ook door ondergespamd.
    En ik word er zat van dat iedereen altijd zegt "dan neem je GM". Dat gaat voor veel mensen niet zolang de sms-functie het niet goed doet.


    Ik snap niet echt waarom je zoveel last kunt hebben van een vol RPG-topic, gezien je degenen die je interessant lijken, gewoon in je eigen topics kunt zetten en dan hoef je er daarna niet meer naar om te kijken ;).


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Soms is het behoorlijk lastig om tussen al die flut one-liner RPG's andere RPG's te vinden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered