• Aan de hand van dit topic kwam ik op het volgende idee:

    Elk account mag maar 2 topics in elke subsectie van RPG forum hebben. Dus twee in het rollentopic gedeelte, twee in het speeltopic gedeelte, etc. Dit zal wel betekenen dat deze dingen ook echt in een aparte sectie moeten staan.
    Je mag een nieuw topic aanmaken als je niet meer dan twee topics hebt in een subsectie. Dus, als je 1 topic in een RPG subforum hebt, mag je er nog eentje aanmaken. Daarna moet je wachten totdat een van de twee vol zit. 2 is natuurlijk relatief en zou veranderd kunnen worden.

    DIt is redelijk makkelijk te doen in mijn beleving, doordat je het aantal topics dat iemand in een subsectie heeft met een simple SQL query kan opvragen.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 12:15 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    En door al die rollentopics, van rpg's die toch niet van de grond komen, kan je soms geen interessante RPG's meer vinden.


    26 - 02 - '16

    Kairos schreef:
    Soms is het behoorlijk lastig om tussen al die flut one-liner RPG's andere RPG's te vinden.


    Want een rpg met korte posts is meteen niet goed? Volgens mij werkt het woordenlimiet heel veel inspiratie tegen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb het topic even in een beter subforum geplaatst. ^^

    Goh, ik ben er niet uit wat ik van het idee vind. Enerzijds vind ik dat je er geen limiet op mag zetten omdat het je eigen vrijheid is. Je mag toch ook niet max 2 actieve stories hebben lopen? Maar anderzijds zie ik dat er bepaalde frustraties zijn rond RPG's.

    Blijkbaar gaan de frustraties over RPG's die nooit starten of doodlopen. Maar is de oorzaal per se omdat sommigen meer dan 2 RPG's hebben lopen?
    Volgens mij kan je even goed 4 goeddraaiende RPG's hebben lopen zonder problemen. In ieder geval: wat met die andere mogelijke factoren die aangehaald worden? Zoals woorden.
    Ik zou eerst een echte analyse willen hebben, voor we echt iets zouden doorvoeren. Voor hetzelfde geld ligt het probleem niet hier en dan zit je opeens met een hele organisatie, voor niets. Daarbij is het allemaal ook zo makkelijk te omzeilen...

    Ik ben eerder voor een systeem waarin je feedback kan geven naar de starter en iets naar het forum/moderators toe. Laat ik mezelf even proberen uit te leggen.
    Wanneer een RPG lijkt vast te lopen of vastgelopen is, wordt er een moderator gecontacteerd. Die zet dan een soort van enquête in het topic, die enquête kan eventuee ook apart naar iedere deelnemer gestuurd worden. Deelnemers kunnen dan antwoorden waarom ze denken dat deze RPG vastliep en wat hun eigen reden (indien ze dat willen vertellen) was om ermee te stoppen. Voor mijn part mogen ook buitenstaanders eens kijken naar de enquête en deze ook invullen. Als je dit een tijdje systematisch doet, zie je waarom RPG's vastlopen. En dan kun je daarop verdergaan.

    Er kunnen zovele redenen zijn waarom RPG's vastlopen en het kan misschien helemaal aan iets anders liggen dan dat iemand 3-4 lopende RPG's heeft. Het kan net zo goed toeval zijn, als een te moeilijke RPG, als teveel woorden moeten schrijven, als een verhaallijn dat 'leeg' is,...


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Roku schreef:
    En door al die rollentopics, van rpg's die toch niet van de grond komen, kan je soms geen interessante RPG's meer vinden.


    Ik had al eens een soort register voorgesteld zoals bij de stories of Stories gesorteerd per genre. Ik denk dat die oplossing bevredigender is.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Want een rpg met korte posts is meteen niet goed? Volgens mij werkt het woordenlimiet heel veel inspiratie tegen.


    Ik ga niet meedoen aan een RPG waar iedereen minder dan 5 regels schrijf, als ik zelf rond de vierhonderd-vijfhonderd woorden schrijf en dat hebben de meeste mensen die langere posts schrijven.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Ik had al eens een soort register voorgesteld zoals bij de stories of Stories gesorteerd per genre. Ik denk dat die oplossing bevredigender is.



    En jij denkt dat dat haalbaar is? Man, er worden zoveel rpg's aangemaakt dat het geen zin heeft om daar een story van te maken. Tegen de tijd dat alle rpg's er staan is de helft al dood.


    26 - 02 - '16

    Dan maak je toch een stukje code zodat het aanmaken van RPG Topic's op dezelfde manier gaat als het aanmaken van Stories?
    Zo worden ze automatisch gesorteerd en is het veel minder werk.

    Al weet ik niet of dit haalbaar is, natuurlijk.

    Scandal schreef:
    Ik heb het topic even in een beter subforum geplaatst. ^^

    Goh, ik ben er niet uit wat ik van het idee vind. Enerzijds vind ik dat je er geen limiet op mag zetten omdat het je eigen vrijheid is. Je mag toch ook niet max 2 actieve stories hebben lopen? Maar anderzijds zie ik dat er bepaalde frustraties zijn rond RPG's.

    Blijkbaar gaan de frustraties over RPG's die nooit starten of doodlopen. Maar is de oorzaal per se omdat sommigen meer dan 2 RPG's hebben lopen?
    Volgens mij kan je even goed 4 goeddraaiende RPG's hebben lopen zonder problemen. In ieder geval: wat met die andere mogelijke factoren die aangehaald worden? Zoals woorden.
    Ik zou eerst een echte analyse willen hebben, voor we echt iets zouden doorvoeren. Voor hetzelfde geld ligt het probleem niet hier en dan zit je opeens met een hele organisatie, voor niets. Daarbij is het allemaal ook zo makkelijk te omzeilen...

    Ik ben eerder voor een systeem waarin je feedback kan geven naar de starter en iets naar het forum/moderators toe. Laat ik mezelf even proberen uit te leggen.
    Wanneer een RPG lijkt vast te lopen of vastgelopen is, wordt er een moderator gecontacteerd. Die zet dan een soort van enquête in het topic, die enquête kan eventuee ook apart naar iedere deelnemer gestuurd worden. Deelnemers kunnen dan antwoorden waarom ze denken dat deze RPG vastliep en wat hun eigen reden (indien ze dat willen vertellen) was om ermee te stoppen. Voor mijn part mogen ook buitenstaanders eens kijken naar de enquête en deze ook invullen. Als je dit een tijdje systematisch doet, zie je waarom RPG's vastlopen. En dan kun je daarop verdergaan.

    Er kunnen zovele redenen zijn waarom RPG's vastlopen en het kan misschien helemaal aan iets anders liggen dan dat iemand 3-4 lopende RPG's heeft. Het kan net zo goed toeval zijn, als een te moeilijke RPG, als teveel woorden moeten schrijven, als een verhaallijn dat 'leeg' is,...


    Ik vind dit een goede oplossing. Alleen vraag ik me af wanneer een verhaal 'dood loopt'. Zelf schrijf ik al jaren mee aan RPG's en het komt regelmatig voor dat een verhaal even een maandje stilligt omdat we even andere prioriteiten hebben en dat we het daarna weer gewoon oppakken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roku schreef:
    (...)


    En jij denkt dat dat haalbaar is? Man, er worden zoveel rpg's aangemaakt dat het geen zin heeft om daar een story van te maken. Tegen de tijd dat alle rpg's er staan is de helft al dood.


    Het zou mooi zijn als het automatisch kon. Dat er een genre ingevoerd kan worden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roku schreef:
    (...)


    En jij denkt dat dat haalbaar is? Man, er worden zoveel rpg's aangemaakt dat het geen zin heeft om daar een story van te maken. Tegen de tijd dat alle rpg's er staan is de helft al dood.


    Ik bedoel inderdaad wat Oakenshield zegt. Net je een story aanmaakt. Gewoon een genre en bijvoorbeeld leeftijdskeuring invoegen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Subfora. 'Fanfictie: One Direction, Harry Potter, etc. Fantasie. Romantiek. Horror.' Ik denk dat dat realiseerbaar moet zijn.

    Ik bedoel dan dezlfde opmaak als bij 'gewone' fora.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik vind het een gedoe van niks, naar mijn mening moeten mensen gewoon niet tien rpg's achter elkaar aanmaken.


    26 - 02 - '16

    Uhm... tegen, ik ben echt absoluut tegen.
    Zeggen dat iemand maar twee RPG's tegelijk mag starten is, net zoals Scandal zegt, zeggen dat iemand maar twee verhalen tegelijk mag schrijven, en dat vind ik persoonlijk belachelijk.
    Als je echt niet kunt tegen het feit dat je actieve topics ermee volgespamd worden, zet je het maar uit, dat kunnen zelfs niet-GMs.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Roku schreef:
    Ik vind het een gedoe van niks, naar mijn mening moeten mensen gewoon niet tien rpg's achter elkaar aanmaken.


    Maar dan zou dat ook voor stories moeten gelden, want daar zie je ook door de bomen het bos niet meer.
    En ik zie alsnog het probleem niet als al die rpgs gewoon worden uitgespeeld etc.
    Maar dat is niet wat het probleem is, lijkt me. Dis dan zit het probleem misschien ergens anders, zoals Scandal al zei.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik ga niet meedoen aan een RPG waar iedereen minder dan 5 regels schrijf, als ik zelf rond de vierhonderd-vijfhonderd woorden schrijf en dat hebben de meeste mensen die langere posts schrijven.


    Dat is jouw keuze dat je daar niet aan meedoet. Ik schrijf aan RPG's zonder woordenlimiet en voor mij wrrkt het fantastisch. Als ik een stuk voor mezelf schrijf, is het vaak wel meer dan 500 woorden lang, maar soms is mijn personage in gesprek met het personage van iemand anders en dan is het overbodig en vrijwel onmogelijk om een stuk vol te schrijven met die 500 woorden, terwijl een zinnetje van twee regels voldoet. Het kan dan alleen maar langdraderiger worden als je er allemaal onzin in gaat schrijven. En juist door deze interacties tussen de personages blijft een verhaal actief.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain