• Aan de hand van dit topic kwam ik op het volgende idee:

    Elk account mag maar 2 topics in elke subsectie van RPG forum hebben. Dus twee in het rollentopic gedeelte, twee in het speeltopic gedeelte, etc. Dit zal wel betekenen dat deze dingen ook echt in een aparte sectie moeten staan.
    Je mag een nieuw topic aanmaken als je niet meer dan twee topics hebt in een subsectie. Dus, als je 1 topic in een RPG subforum hebt, mag je er nog eentje aanmaken. Daarna moet je wachten totdat een van de twee vol zit. 2 is natuurlijk relatief en zou veranderd kunnen worden.

    DIt is redelijk makkelijk te doen in mijn beleving, doordat je het aantal topics dat iemand in een subsectie heeft met een simple SQL query kan opvragen.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 12:15 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Javelin schreef:
    Ik ben het met Foraoise eens, behalve op haar laatste punt. Er is niet voor niks een ideeëntopic, daar kun je je ideeën plaatsen en dan kom je er vanzelf achter of er animo voor het verhaal is of niet. Zo nee, dan moet je gewoon niet zo koppig zijn alsnog een topic te openen ;).


    Er zijn wel vaker mensen die hun idee zelf goed vinden en een paar andere mensen ook, maar eenmaal het rollentopic komt is er niet al te veel volk, dusja.


    16 - 09 - '17

    Ik vind het onnodig. Hoe meer Rpg's, hoe beter. :Y) Maar dat is mijn mening.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 20:44 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Foraoise schreef:
    (...)

    Er zijn wel vaker mensen die hun idee zelf goed vinden en een paar andere mensen ook, maar eenmaal het rollentopic komt is er niet al te veel volk, dusja.


    Nou, drie mensen kunnen best een RPG maken, dus daar kan het niet per definitie fout gaan. Dan moeten die drie mensen zich inderdaad wel weer aanmelden bij het dan geopende rollentopic en ik denk dat het daar sowieso fout gaat. Dat mensen wel zéggen dat ze het leuk vinden en mee willen doen, maar als het puntje bij paaltje komt, ze gewoon al van te voren afhaken en daar kan de topicstarter dan ook niets aan doen [ in zo'n geval].


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Nou, drie mensen kunnen best een RPG maken, dus daar kan het niet per definitie fout gaan. Dan moeten die drie mensen zich inderdaad wel weer aanmelden bij het dan geopende rollentopic en ik denk dat het daar sowieso fout gaat. Dat mensen wel zéggen dat ze het leuk vinden en mee willen doen, maar als het puntje bij paaltje komt, ze gewoon al van te voren afhaken en daar kan de topicstarter dan ook niets aan doen [ in zo'n geval].


    Dat klopt wel.


    16 - 09 - '17

    Lacville schreef:
    (...)

    Ze vinden vast wel iets waar dit betrekking op heeft ^^
    En daarbij - wat dat luisteren betreft, dat is net hetzelfde als met andere regels. Als men echt niet luistert, kunnen ze nog steeds een ban of zoiets.


    Waarom zou het uberhaupt wenselijk zijn om bepaalde mensen een waarschuwing te geven voor... wat, het aanmaken van meerdere rpg's? Hoe ga je bepalen wie die mensen zijn? Ga jij ze aanwijzen?


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Waarom zou het uberhaupt wenselijk zijn om bepaalde mensen een waarschuwing te geven voor... wat, het aanmaken van meerdere rpg's? Hoe ga je bepalen wie die mensen zijn? Ga jij ze aanwijzen?

    Helemaal mee eens.
    Het is namelijk onmogelijk te zeggen wat 'veel' is, zonder subjectief te zijn.


    I am an idiot, I move.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Waarom zou het uberhaupt wenselijk zijn om bepaalde mensen een waarschuwing te geven voor... wat, het aanmaken van meerdere rpg's? Hoe ga je bepalen wie die mensen zijn? Ga jij ze aanwijzen?


    Je hoeft ze toch niet meteen waarschuwing te geven? Je kunt toch ook meedelen dat het niet gebruikelijk is om binnen een geringe tijd veel topics te openen, zonder daar verder een oordeel over te vellen? Vast niet iedereen weet dat anderen het vervelend vinden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik weet het niet. Ik zie er de negatieve en de positieve dingen wel van in.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 22:43 ]


    Tijd voor koffie.

    Het is gewoon niet eerlijk. Dan zeg je dus: 'Beste user, we attenderen je op je veelvoudig openen van RPG's. RPG 1, 2 en 3 lijken totaal niet op elkaar en hoewel 1 en 2 niet lopen, omdat mensen het geen goed idee vonden en helaas geen tijd hadden, loopt 3 wel, maar het is teveel, dus daar moet je mee ophouden. Een van je topics moet nu dicht.'
    Vervolgens gaat een nieuwe user een gelijksoortig RPG maken, omdat hij het als een van de enigen wél een leuk idee vond en is er nóg zo'n topic.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 22:46 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    -

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 22:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fisher schreef:
    (...)
    Helemaal mee eens.
    Het is namelijk onmogelijk te zeggen wat 'veel' is, zonder subjectief te zijn.


    En daarom denk ik dat het handig zou zijn om een extra regel te bedenken, zodat dit irritatiepunt ook opgelost kan worden.

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Het is gewoon niet eerlijk. Dan zeg je dus: 'Beste user, we attenderen je op je veelvoudig openen van RPG's. RPG 1, 2 en 3 lijken totaal niet op elkaar en hoewel 1 en 2 niet lopen, omdat mensen het geen goed idee vonden en helaas geen tijd hadden, loopt 3 wel, maar het is teveel, dus daar moet je mee ophouden. Een van je topics moet nu dicht.'
    Vervolgens gaat een nieuwe user een gelijksoortig RPG maken, omdat hij het als een van de enigen wél een leuk idee vond en is er nóg zo'n topic.


    De desbetreffende topics lijken eerlijk gezegd allemaal op elkaar, zijn heropend omdat het al eerder doodliep of starten niet eens. Daarom vind ik dat hier een oplossing voor bedacht moet worden.
    En zoals ik al eerder vroeg; staat dit niet gelijk aan spam? Mijn excuses als mijn vraag in behandeling is.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 22:49 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    (...)

    De desbetreffende topics lijken eerlijk gezegd allemaal op elkaar, zijn heropend omdat het al eerder doodliep of starten niet eens. Daarom vind ik dat hier een oplossing voor bedacht moet worden.
    En zoals ik al eerder vroeg; staat dit niet gelijk aan spam? Mijn excuses als mijn vraag in behandeling is.


    Nou ja, ik weet niet of het werkelijk zo is dat mensen binnen... 24 uur of zo... meer dan twee of drie RPG's openen. Als dat wel zo is, zou ik het niet erg vinden als dáár een regel voor kwam. Dat je zelf niet binnen 48 uur een nieuwe RPG mag openen. Dan kan je er zelf ook goed over na denken en als je weet dat mensen wel willen, maken die twee dagen ook niet uit. Volgens mij vergeten bedenkers en deelnemers ook heel veel RPG's. ogelijk omdat zin 'Mijn topics' verdwijnen onder al het anderen en de RPG fora ook onoverzichtelijk zijn geworden, volgens sommigen.
    Dan zou een tijdlimiet schelen, want dan vergeet iemand zo'n idee misschien weer.

    Dit is echter wel moeilijk te controleren, maar dat geldt voor alles wat er nu in het RPG forum gebeurd en eigenlijk vind ik ook dat dat forum meer gescheiden moet worden van de rest van het forum. RPG topics staan namelijk wel nog steeds tussen de 'mijn topics' terwijl er wel een ander forum voor is.
    Ik weet dat mensen dat onhandig vonden, maar logisch is het niet. Ik denk dat ik mezelf ook wel zal moeten aanleren om in beide geschiedenissen te kijken, maar dat doe je gauw genoeg, lijkt me. We hebben intussen toch ook geleerd dat er een andere plek is voor de RPG's.

    Als die dingen gescheiden zijn en je dus een goed overzicht hebt van waar je aan meedoet, denk ik dat een deel van het probleem al wegvalt. Want dan reageer je vaak genoeg en haken anderen niet af, omdat jij het toevallig een weekje vergeten bent te checken.
    Dit, samen met een tijdlimiet van... drie dagen - ik noem maar wat - kan volgens mij al een hoop oplossen en dan kunnen de mensen die wel graag RPG'en en wel weten dat er mensen zijn die hun topics joinen, gewoon rustig verdergaan. Want ik denk dat de mensen die zich ergeren, juist de mensen zijn die het fanatiekst RPG'en, dus ook wel voor hun RPG's zullen gaan en die willen ook niet de dupe worden van hun eigen regel.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    Het is gewoon niet eerlijk. Dan zeg je dus: 'Beste user, we attenderen je op je veelvoudig openen van RPG's. RPG 1, 2 en 3 lijken totaal niet op elkaar en hoewel 1 en 2 niet lopen, omdat mensen het geen goed idee vonden en helaas geen tijd hadden, loopt 3 wel, maar het is teveel, dus daar moet je mee ophouden. Een van je topics moet nu dicht.'
    Vervolgens gaat een nieuwe user een gelijksoortig RPG maken, omdat hij het als een van de enigen wél een leuk idee vond en is er nóg zo'n topic.

    Sorry dat ik me hiermee bemoei, maar dit mag toch officieel gezien niet? Tenminste, dit zou in mijn ogen plagiaat zijn.


    Deep inside, I've never felt alive

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Nou ja, ik weet niet of het werkelijk zo is dat mensen binnen... 24 uur of zo... meer dan twee of drie RPG's openen. Als dat wel zo is, zou ik het niet erg vinden als dáár een regel voor kwam. Dat je zelf niet binnen 48 uur een nieuwe RPG mag openen. Dan kan je er zelf ook goed over na denken en als je weet dat mensen wel willen, maken die twee dagen ook niet uit. Volgens mij vergeten bedenkers en deelnemers ook heel veel RPG's. ogelijk omdat zin 'Mijn topics' verdwijnen onder al het anderen en de RPG fora ook onoverzichtelijk zijn geworden, volgens sommigen.
    Dan zou een tijdlimiet schelen, want dan vergeet iemand zo'n idee misschien weer.

    Dit is echter wel moeilijk te controleren, maar dat geldt voor alles wat er nu in het RPG forum gebeurd en eigenlijk vind ik ook dat dat forum meer gescheiden moet worden van de rest van het forum. RPG topics staan namelijk wel nog steeds tussen de 'mijn topics' terwijl er wel een ander forum voor is.
    Ik weet dat mensen dat onhandig vonden, maar logisch is het niet. Ik denk dat ik mezelf ook wel zal moeten aanleren om in beide geschiedenissen te kijken, maar dat doe je gauw genoeg, lijkt me. We hebben intussen toch ook geleerd dat er een andere plek is voor de RPG's.

    Als die dingen gescheiden zijn en je dus een goed overzicht hebt van waar je aan meedoet, denk ik dat een deel van het probleem al wegvalt. Want dan reageer je vaak genoeg en haken anderen niet af, omdat jij het toevallig een weekje vergeten bent te checken.
    Dit, samen met een tijdlimiet van... drie dagen - ik noem maar wat - kan volgens mij al een hoop oplossen en dan kunnen de mensen die wel graag RPG'en en wel weten dat er mensen zijn die hun topics joinen, gewoon rustig verdergaan. Want ik denk dat de mensen die zich ergeren, juist de mensen zijn die het fanatiekst RPG'en, dus ook wel voor hun RPG's zullen gaan en die willen ook niet de dupe worden van hun eigen regel.


    Maar deze discussie ging toch om de tijdslimiet, of begrijp ik het nou niet meer? Ben je nou tegen het voorstel, of ben je voor? In het eerste deel van je eerste alinea heb je het namelijk wel over een soortgelijke regel. (:
    Want als ik het zo lees, sluit ik me helemaal bij je aan en snap ik niet waarom wij zijn gaan discussiëren.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 23:04 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    (...)

    Maar deze discussie ging toch om de tijdslimiet, of begrijp ik het nou niet meer? Ben je nou tegen het voorstel, of ben je voor? :'D
    Want als ik het zo lees, sluit ik me helemaal bij je aan en snap ik niet waarom wij zijn gaan discussiëren.


    Nee, het had niets te maken met een tijdslimiet, maar om een maximaal aantal RPG's dat je mag openen. [2]


    Every villain is a hero in his own mind.