• Poof! Nummer 17 ;o!
    Ik had een deal gesloten met Dirkje/Tsubomi en toen mocht ik het volgende topic openen ;D
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet



    Rechts boven: Kagerou Days:
    Summertime Record

    Links boven: Date a Live 2
    Rechts onder:
    A Teacher, Detained

    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 15:29 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Lazet schreef:
    (...)
    Ja, ik zocht ook al zo'n blok om in te tekenen! Bij de action zag ik ook die van A3, maar dat kan je moeilijk meenemen ;p
    En vaak staat er dan niets leuks op de voorkant, of helemaal niets. Dus deze is perfect!

    Precies! Die van de action heb ik dan wel toevallig xd. Maar dat is ook voor school.. Ik moet nog wel eens dingen schilderen op A3.. Alleen ik doe die dingen liever thuis :'D..
    1 piep klein nadeel is dat hij net iets groter is dan een A4..
    + het heeft ook geen scheurlijn aan de zijkant voor als je hem eruit wilt halen.


    @Shirley, Dankje zeggen is raar, ik heb het zelf niet gemaakt xd. Dus zeg ik maar dat ik het helemaal met je eens ben ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Precies! Die van de action heb ik dan wel toevallig xd. Maar dat is ook voor school.. Ik moet nog wel eens dingen schilderen op A3.. Alleen ik doe die dingen liever thuis :'D..
    1 piep klein nadeel is dat hij net iets groter is dan een A4..
    + het heeft ook geen scheurlijn aan de zijkant voor als je hem eruit wilt halen.


    @Shirley, Dankje zeggen is raar, ik heb het zelf niet gemaakt xd. Dus zeg ik maar dat ik het helemaal met je eens ben ;d.

    Oh, opzich vind ik dat niet zo erg. Ik raak normaal al-tijd mijn tekeningen kwijt, dus heb liever dat het vast blijft zitten ;p
    Alleen ik denk dat bij schilderen het papier erg gaat -hoe zeg je dat?- kreukelen.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Oh, opzich vind ik dat niet zo erg. Ik raak normaal al-tijd mijn tekeningen kwijt, dus heb liever dat het vast blijft zitten ;p
    Alleen ik denk dat bij schilderen het papier erg gaat -hoe zeg je dat?- kreukelen.

    Yeah ik ga in die blok ook niet schilderen :'D..
    + als je bij een gewoon vel papier schilder en opdroog, en daarna tussen 2 gladde dingen en de bovenste is ook nog eens zwaar is hij zo weer plat ;d. Nja.. Zo plat mogelijk ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Yeah ik ga in die blok ook niet schilderen :'D..
    + als je bij een gewoon vel papier schilder en opdroog, en daarna tussen 2 gladde dingen en de bovenste is ook nog eens zwaar is hij zo weer plat ;d. Nja.. Zo plat mogelijk ;d.

    Ja, straktrekken over de rand van de tafel werkt ook vaak. Maar dat gaat zo moeilijk met een blok haha
    Maar ik schilder wel vaak, omdat ik niet zo om kan gaan met potloden/stiften, maar het wel leuk vind iets in te kleuren.
    Maarja, dan maak ik hier een schetsblok van en koop ik apart een schilderblok (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Ja, straktrekken over de rand van de tafel werkt ook vaak. Maar dat gaat zo moeilijk met een blok haha
    Maar ik schilder wel vaak, omdat ik niet zo om kan gaan met potloden/stiften, maar het wel leuk vind iets in te kleuren.
    Maarja, dan maak ik hier een schetsblok van en koop ik apart een schilderblok (:

    Dat is ook een idee ;D.
    Schilderen kan ik niet zo geweldig xd. Ik hou het op tekenen ;d. en soms op inkleuren.. Ben daar ook niet zo geweldig in namelijk..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Dat is ook een idee ;D.
    Schilderen kan ik niet zo geweldig xd. Ik hou het op tekenen ;d. en soms op inkleuren.. Ben daar ook niet zo geweldig in namelijk..

    Vreselijk, ik vind inkleuren altijd een hele opgave. Ben altijd bang dat ik de hele tekening ga verpesten xd
    Maar niet ingekleurd vind ik ze achteraf vaker mooier


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Vreselijk, ik vind inkleuren altijd een hele opgave. Ben altijd bang dat ik de hele tekening ga verpesten xd
    Maar niet ingekleurd vind ik ze achteraf vaker mooier

    Daar ben ik het mee eens, dus ik werk dan maar meestal met grijstinten :'D.. Ik wil wel kleur proberen telkens, maar net wat je zegt ik ben dan zo bang dat ik het verpest :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Iris ik herken dat gevoel echt enorm. :'D Ik heb wel een paar vrienden met wie ik kan praten over anime, maar de meesten zijn jongens en daarbij kan ik niet bepaald terecht met ship feels en gefangirl over bepaalde anime guys. :'D

    @Syll ah, Hema, ik dacht hem al te herkennen! :3 *werkt stiekem bij de Hema* Hij is echt cute! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Trouwens, we hebben Kano's verjaardag gemist! D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, wacht je werkt bij de hema? ;o. Gezellig ;o.
    & The ehh omg D: nee.. D: Voel me nu heel heel heel slecht.. Sorry Kano D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll, haha wat een issues hebben we weer ;p
    @Dirkje, Kano's verjaardag was toch gister? Dat stond overal op Tumblr, hoe heb je dat kunnen missen ;o?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, wacht je werkt bij de hema? ;o. Gezellig ;o.
    & The ehh omg D: nee.. D: Voel me nu heel heel heel slecht.. Sorry Kano D:


    Hehe ja. :Y) Dat is de reden waarom ik bijna nooit online ben op zaterdag. :'D
    Jaaaah, Kanoooo. T^T
    En blijkbaar is Nice ook jarig op 10 mei, volgens Tumblr, maar ik vind het minder erg om zijn verjaardag te missen, stiekem.
    Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog leuke anime persoontjes jarig zijn op mijn verjaardag, ik ga het eens opzoeken, is vast wel ergens te vinden. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lazet schreef:
    @Syll, haha wat een issues hebben we weer ;p
    @Dirkje, Kano's verjaardag was toch gister? Dat stond overal op Tumblr, hoe heb je dat kunnen missen ;o?


    Ik was gisteren niet op Tumblr, daarom. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, ik wilde bijna zeggen dat Nice ook awesome is.. Maar ik raakte in de war met birthday, birthday is wel awesome ;D. Gaat wel raar klinken als hij jarig is; Yo. it is Birthdays birthday ;D
    Ik wist van 1 of 2 personen die op zelfde dag als mij jarig zijn maar ikw eet ze zo gauw niet meer.. + de meeste lijsten die je kan vinden zijn niet echt up to date..
    @Iris, mijn broertje was gisteren jarig? :'D... + ik was ook niet op tumblr, denk ik ;o. Kan het mij niet meer herinneren.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2014 - 19:55 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, ik wilde bijna zeggen dat Nice ook awesome is.. Maar ik raakte in de war met birthday, birthday is wel awesome ;D. Gaat wel raar klinken als hij jarig is; Yo. it is Birthdays birthday ;D
    @Iris, mijn broertje was gisteren jarig? :'D... + ik was ook niet op tumblr, denk ik ;o. Kan het mij niet meer herinneren.


    Hehe, ja, dat is net zoiets als Nice is nice. :'D Maar ik vind Nice ook nice hoor. ;o Alleen Kano is meer nice. Of zo. Wacht, nu wordt het wel verwarrend...
    Oeh, je broertje is op dezelfde dag als Kano jarig O__o Awesome, awesome.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)