• Poof! Nummer 17 ;o!
    Ik had een deal gesloten met Dirkje/Tsubomi en toen mocht ik het volgende topic openen ;D
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet



    Rechts boven: Kagerou Days:
    Summertime Record

    Links boven: Date a Live 2
    Rechts onder:
    A Teacher, Detained

    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 15:29 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Lazet schreef:
    (...)
    Ik snapte dus echt geen ene moer van dat eerste stukje xd Is de anime erg ingewikkeld? Want dan is het echt niks voor mij. Anders lijkt het me best leuk!

    De anime is leuk ;d. Moet wel zeggen dat het een tijdje geleden is dat ik het gekeken heb en dat daarom de manga iets beter in mijn geheugen zit.
    Sommige dingen kunnen wat lastig over komen, maar als goed is word het later wel uitgelegd ;d.
    Het meest waneer iets lastig over komt is als Ciel iets op gedragen heeft aan Sebastian en Sebastian ook echt alleen datgene doe en dan praten ze daarover en dan komt het wat raar over omdat je dan echt het gevoel heb dat je iets gemist heb of zo, maar later word het dan meestal wel uitgelegd ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    De anime is leuk ;d. Moet wel zeggen dat het een tijdje geleden is dat ik het gekeken heb en dat daarom de manga iets beter in mijn geheugen zit.
    Sommige dingen kunnen wat lastig over komen, maar als goed is word het later wel uitgelegd ;d.
    Het meest waneer iets lastig over komt is als Ciel iets op gedragen heeft aan Sebastian en Sebastian ook echt alleen datgene doe en dan praten ze daarover en dan komt het wat raar over omdat je dan echt het gevoel heb dat je iets gemist heb of zo, maar later word het dan meestal wel uitgelegd ;d.

    Hmm dus wat raad je aan, manga of anime ^^?
    Of gewoon beide? In dat geval, welke eerst haha


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Hmm dus wat raad je aan, manga of anime ^^?
    Of gewoon beide? In dat geval, welke eerst haha

    The eh.. Ik weet het niet.. Toch denk ik dat je het beste de anime eerst kan kijken..
    Meestal is het geval namelijk dat de manga beter is.. en zo word de anime geen teleurstelling ;D..
    Maar op dit moment ben ik bij chapter 14.. en volgens mij rond episode 5 & 6 ;d.
    en tot nu gaat het aardig gelijk vergeleken met het verhaal.. Alleen sommige zinnen zoals de zin die Sebastian heel vaak zegt is anders vertaal in de anime en de manga.. In de anime zegt hij iets van; I'm just one hell of a butler... en in de manga zegt hij iets van; I'm a demon and a butler ofzo..
    Ik mist alleen wel iets wat in de anime is gebeurd, maar niet in de manga.. geloof ik.. Denk dat ik van de week Kuroshitsuji maar even op nieuw ga kijken ;d. Elke keer een beetje kijken en dan lezen ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    The eh.. Ik weet het niet.. Toch denk ik dat je het beste de anime eerst kan kijken..
    Meestal is het geval namelijk dat de manga beter is.. en zo word de anime geen teleurstelling ;D..
    Maar op dit moment ben ik bij chapter 14.. en volgens mij rond episode 5 & 6 ;d.
    en tot nu gaat het aardig gelijk vergeleken met het verhaal.. Alleen sommige zinnen zoals de zin die Sebastian heel vaak zegt is anders vertaal in de anime en de manga.. In de anime zegt hij iets van; I'm just one hell of a butler... en in de manga zegt hij iets van; I'm a demon and a butler ofzo..
    Ik mist alleen wel iets wat in de anime is gebeurd, maar niet in de manga.. geloof ik.. Denk dat ik van de week Kuroshitsuji maar even op nieuw ga kijken ;d. Elke keer een beetje kijken en dan lezen ;D

    Hmm oke, dan denk ik dat ik eerst ga lezen en dan kijken. Tegelijkertijd vind ik niet zo fijn, wil er altijd een pauze tussen hebben, zodat het een beeetje is weggezakt haha
    Maar ik zet 'm erbij, heb ik ook weer wat om te lezen ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Hmm oke, dan denk ik dat ik eerst ga lezen en dan kijken. Tegelijkertijd vind ik niet zo fijn, wil er altijd een pauze tussen hebben, zodat het een beeetje is weggezakt haha
    Maar ik zet 'm erbij, heb ik ook weer wat om te lezen ^^

    Ghehe je hoeft ook niet tegelijkertijd te doen ;d. Ik wilde dat gewoon even voor mij zelf proberen (:
    Ik zeg trouwens wel wel gelijk bij dat de anime 2 seizoenen heeft (seizoen 1 heeft 24 episodes en seizoen 2: 12) en de manga heeft tot nu toe 92 chapters ;D
    en het heeft specials ovas blablabla.. Oh en seizoen 3 komt eraan :'D
    Ook al staat er in MAL dat het een alternatieve versie is van seizoen 2, 1 die wel de manga verder volgt.. Blijkbaar word de manga anders vanaf de curry contest (episode15 van eerste seizoen staat niet bij welk chapter in de manga..). Dus vanaf dat moment is de anime anders met de manga.
    Hoop dat je mij nog snapt naar mijn warboel praat ;D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ghehe je hoeft ook niet tegelijkertijd te doen ;d. Ik wilde dat gewoon even voor mij zelf proberen (:
    Ik zeg trouwens wel wel gelijk bij dat de anime 2 seizoenen heeft (seizoen 1 heeft 24 episodes en seizoen 2: 12) en de manga heeft tot nu toe 92 chapters ;D
    en het heeft specials ovas blablabla.. Oh en seizoen 3 komt eraan :'D
    Ook al staat er in MAL dat het een alternatieve versie is van seizoen 2, 1 die wel de manga verder volgt.. Blijkbaar word de manga anders vanaf de curry contest (episode15 van eerste seizoen staat niet bij welk chapter in de manga..). Dus vanaf dat moment is de anime anders met de manga.
    Hoop dat je mij nog snapt naar mijn warboel praat ;D..

    Haha zo ongeveer (': Maar met 92 chapters heb ik nog wat te lezen..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    @Iris, je bent niet de enige ;D..
    @Dirkje!! Er zijn mensen in de lijst die of niet meer actief zijn of gewoon helemaal niet gevonden kunnen worden D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Black Butler was leuk. :3 Maar stiekem mocht ik Sebastian niet, wat raar is, want Black Butler is één en al Sebastian... Ik weet niet, ik vond dat mysteries oplossen heel leuk, en daardoor deed het me ook aan die anime Gosick denken, die ik ook awesome vond. ;d
    @Syll oh, dan ga ik dat morgen even uitzoeken. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yee meer mensjes die het keken ;D.
    Ik heb gemixte gevoelens over Sebastian.. Ik vind hem een dick. maar ik vind hem en Ciel wel awesome samen ;d.
    Toch is mijn favoriet Grell ;D en stiekem ook The Undertaker ;d. Oh en Drocell


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Undertaker is mijn topfavoriet. :Y) Hij is een soort Break (Pandora Hearts), maar dan mist hij de shady past (of ja, dat weet ik eigenlijk niet...) en is hij een beetje creepy raar is, terwijl Break raar raar is. :')
    En Grells awesomeheid valt gewoon niet te ontkennen. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Clannad kijkenn:Y)
    Waar lezen jullie je manga?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    @Dirkje, mee eens over Grell en Undertaker :'D.. nja over dat creep zijn niet die vergelijkingen daar kan ik niet over mee praten xd
    @Iris, Mangafox & Mangahere


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Iris, mangapanda, mangareader of mangafox. (:
    @Syll ga dan Pandora Hearts kijken! :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, nog niet! Ik ga hem later heus wel weer oppakken xd.. Nja waarschijnlijk kan ik de eerste twee episode nogmaals kijken :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Saki-Chan van isshuukan friends is zo kawaii. Ze zorgde voor dat alles weer een hele andere twist kreeg.
    Selector infecteer Wixoss laat veel drama.

    Ruko heeftnog steeds geen wens,

    Gelukkig heb ik nu weer alles bij gekeken was wel wat inhaal werk.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise