• Poof! Nummer 17 ;o!
    Ik had een deal gesloten met Dirkje/Tsubomi en toen mocht ik het volgende topic openen ;D
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet



    Rechts boven: Kagerou Days:
    Summertime Record

    Links boven: Date a Live 2
    Rechts onder:
    A Teacher, Detained

    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 15:29 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Guys, ik weet nog dat er in een ouder otaku topic het idee rondzwierf om een otaku meeting te organiseren, en nu het binnenkort zomervakantie is en zo, is het er dan wel een goede tijd voor. :3
    Dus ik vraag me af, zijn er nog geïnteresseerden in een meeting en hebben jullie ideeën? ^^
    Mijn idee is om ergens wat centraal ligt in een park af te spreken en te gaan picknicken. Dus, iedereen neemt wat lekkers en wat spelletjes enz. mee. (:
    Maar, wie van jullie leken dit nog leuk? En waar komen jullie zoal vandaan? (Zodat we iets centraals kunnen kiezen). Maar vooral: leuk, ja of nee?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik vind het een geweldig idee, woon zelf in Alkmaar.
    Maar als jullie besluiten het erg ver weg te doen, is er niet echt een mogelijkheid voor mij om te komen (':


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Tsubomi schreef:
    Guys, ik weet nog dat er in een ouder otaku topic het idee rondzwierf om een otaku meeting te organiseren, en nu het binnenkort zomervakantie is en zo, is het er dan wel een goede tijd voor. :3
    Dus ik vraag me af, zijn er nog geïnteresseerden in een meeting en hebben jullie ideeën? ^^
    Mijn idee is om ergens wat centraal ligt in een park af te spreken en te gaan picknicken. Dus, iedereen neemt wat lekkers en wat spelletjes enz. mee. (:
    Maar, wie van jullie leken dit nog leuk? En waar komen jullie zoal vandaan? (Zodat we iets centraals kunnen kiezen). Maar vooral: leuk, ja of nee?


    Het was mijn idee om een meeting te houden !! Al weer een tijdje had ik het voor gesteld.
    Maar in de zomer vakantie iets organiseren klinkt leuk.
    Ik denk dat zo Picknick wel een goed idee met spelletjes en Lekkers.
    Misschien kunnen we ook een nog bepaalde spelletjes doen om elkaar beter te leren kennen we kunnen ook manga mee nemen.
    Ik woon in Limburg.
    Ik ben wel een verlegen persoontje dus ben niet zo prater als ik mensen net ontmoet ofzo :x


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    MEKAKUCITY ACTORS ALDFJALDFJALDFJAF
    Omg, Konoha was zo badass hier. O________O Awesome, awesome. Ik voel echt een Konoha obsessie opkomen, en niet alleen door de anime... ><
    EN ADLFJADLFJADFLJ VOLGENDE WEEK KOMT HEADPHONE ACTOR IK HEB ER ZO'N ZIN IN :'D
    Alleen ik heb wel een slecht voorgevoel, want...

    ze gaan naar het pretpark, toch? Betekent dat niet dat spoedig dat stukje met Kuroha gaat komen? Tenminste als de manga ermee klopt? D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Miuna schreef:
    (...)

    Het was mijn idee om een meeting te houden !! Al weer een tijdje had ik het voor gesteld.
    Maar in de zomer vakantie iets organiseren klinkt leuk.
    Ik denk dat zo Picknick wel een goed idee met spelletjes en Lekkers.
    Misschien kunnen we ook een nog bepaalde spelletjes doen om elkaar beter te leren kennen we kunnen ook manga mee nemen.
    Ik woon in Limburg.
    Ik ben wel een verlegen persoontje dus ben niet zo prater als ik mensen net ontmoet ofzo :x



    Ah, het was jouw idee dus origineel, dat wist ik niet meer! :')
    Ik ben zelf ook best wel verlegen met meetings, maar daarom is het denk ik ook het fijnste om wel wat te doen te hebben met spelletjes en zo, dan is het minder moeilijk om gesprekken te starten en alles. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, headphone actor? ;o.. Wacht krijg je dan ook Yuukei Yesterday erbij? Ik bedoel die 2 verhalen horen bij elkaar ;o..
    en die meeting leek me wel leuk. Zat daarmee ook al een tijdje in mijn hoofd.. Alleen aan centraal iets word meestal Utrecht gedaan. Maar als dat hem word twijfel ik echt heel erg..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, headphone actor? ;o.. Wacht krijg je dan ook Yuukei Yesterday erbij? Ik bedoel die 2 verhalen horen bij elkaar ;o..
    en die meeting leek me wel leuk. Zat daarmee ook al een tijdje in mijn hoofd.. Alleen aan centraal iets word meestal Utrecht gedaan. Maar als dat hem word twijfel ik echt heel erg..


    Ik denk van wel, want je zag Takane en Haruka in de preview dinges. :3 Plus, die twee verhalen kun je inderdaad niet echt los van elkaar zien, toch? Want ik kijk vooral uit naar Yuukei Yesterday, inderdaad. :Y) Ik vind die relatie tussen hun twee zo leuk hè. :3
    Ik weet niet, het ligt er vooral aan waar iedereen woont en zo, dan kunnen we een beetje een plek uitzoeken. Maar voor jou zijn best veel plaatsen moeilijk natuurlijk. D: Wat zou voor jou wel uitkomen, dan?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, Denk het wel.. Volgens mij begon Headphone actors op de dag ongeveer dat ze die spel spelen ;o toch? Lijk me een beetje heel krom dat ze dat stuk ervoor niet laten zien.. + je mis dan de hele introductie van die leraar XD... Zal zo die nieuwe episode trouwens eens kijken..
    Een plaats dat wel uitkomt.. Een plaats dat niet bijna 3 uur duurt om te komen? :'D.. Dat was gewoon echt niet grappig meer..

    -
    Yee hooray voor spoilers.. Ik weet wie de ouders van Ciel heeft vermoord :'D... en ergens heb ik het gevoel dat iedereen het al wist die het gelezen/gezien heb en voel ik mij nu juist heel dom omdat ik het nu pas weet xd.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 23:29 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Trouwens Dirkje.. Die stukjes van Shintaro en Ayano in het begin.. Volgens mij is dit de 2e keer dat dit gebeurde..

    Zijn ze daar beide niet een beetje dood? Daar lijkt het in mijn mening op ;o

    Oh en trouwens over dat pretpark
    Ik denk niet dat we Kuroha tegenkomen.. Ik bedoel.. Hij is nu toch Konoha O_O.. Of kan hij telkens op elk random moment iemand anders worden? Lijkt me niet slim van hem maar ok..
    Bovendien in de manga kwam na dat Heat haze days maar die is nu dus al geweest xd...

    [ bericht aangepast op 11 mei 2014 - 0:06 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Trouwens Dirkje.. Die stukjes van Shintaro en Ayano in het begin.. Volgens mij is dit de 2e keer dat dit gebeurde..
    Zijn ze daar beide niet een beetje dood? Daar lijkt het in mijn mening op ;o

    Oh en trouwens over dat pretpark
    Ik denk niet dat we Kuroha tegenkomen.. Ik bedoel.. Hij is nu toch Konoha O_O.. Of kan hij telkens op elk random moment iemand anders worden? Lijkt me niet slim van hem maar ok..
    Bovendien in de manga kwam na dat Heat haze days maar die is nu dus al geweest xd...


    Ik denk dat in dat stukje het liedje Lost Time Memory is, in die wereld zeg maar, inderdaad op dat moment dat ze allebei dood zijn.

    En over dat andere;
    Ik snap sowieso niks meer van de volgorde, dus dat weet ik allemaal niet. :')
    Maar ik voelde het echt aankomen door dat pretpark gedoe ;o.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ik denk dat in dat stukje het liedje Lost Time Memory is, in die wereld zeg maar, inderdaad op dat moment dat ze allebei dood zijn.

    En over dat andere;
    Ik snap sowieso niks meer van de volgorde, dus dat weet ik allemaal niet. :')
    Maar ik voelde het echt aankomen door dat pretpark gedoe ;o.

    Ik ergens ook, maar het raakt me juist in de war dat we Konoha al zien.. Zelfs voor Kuroha en Ik zie geen aanleiding waarom Kuroha nu ineens zal verschijnen..
    Of misschien springen ze nu ineens random naar een andere tijd.. Wat ze waarschijnlijk al doen aangezien we Takane en Haruka leren kennen.. Lijkt mij..
    Of we moeten vanaf nu nog meer opletten zodat we niet de kluts kwijtraken of we zijn sowieso fcked en raken hoe dan ook de kluts kwijt.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2014 - 0:37 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ik ergens ook, maar het raakt me juist in de war dat we Konoha al zien.. Zelfs voor Kuroha en Ik zie geen aanleiding waarom Kuroha nu ineens zal verschijnen..
    Of misschien springen ze nu ineens random naar een andere tijd.. Wat ze waarschijnlijk al doen aangezien we Takane en Haruka leren kennen.. Lijkt mij..
    Of we moeten vanaf nu nog meer opletten zodat we niet de kluts kwijtraken of we zijn sowieso fcked en raken hoe dan ook de kluts kwijt.


    Nou, die rottijdsprongen. D: Nu snap ik er niks meer van. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Nou, die rottijdsprongen. D: Nu snap ik er niks meer van. :')

    Ik op dit moment nog wel :'D.. Ze zijn nu nog niet wezen springen qua tijd :'D..
    Moet alleen wel zeggen deze hele episode herken ik niet in de manga XD.. Dus ik weet niet in hoeverre ze de rest van de manga gaan volgen :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ik op dit moment nog wel :'D.. Ze zijn nu nog niet wezen springen qua tijd :'D..
    Moet alleen wel zeggen deze hele episode herken ik niet in de manga XD.. Dus ik weet niet in hoeverre ze de rest van de manga gaan volgen :'D..


    Nee, ik ook niet... Dat van Shintaro die daar half in z'n nakie zat was ook helemaal niet in de manga, toch? :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Nee, ik ook niet... Dat van Shintaro die daar half in z'n nakie zat was ook helemaal niet in de manga, toch? :'D

    Nee O_O. Ik zat al van; Wait... That didn't happen..
    Even kijken.. Nope.. Daar werd hij wakker en iedereen was al in die kamer.. en stelde Kano iedereen voor.. Volgens mij hebben ze dat in de anime niet eens gedaan.. Althans niet aan Shintaro..
    Maar dat stukje dat hij dagdroomde van; Mam ik heb vrienden gemaakt ;D.. Lalala blabla dat is wel in de manga gebeurd ;o. Ook al zijn sommige zinnen wel anders verlopen.. in de manga vertelde hij alleen dat hij 18 was en in de anime gelijk; Neet virgin blablabla,,
    en ging toen over naar de mission ;D.. No Konoha meeting ;D..



    Mja. Nappy time ;D.. Nja ik ga naar boven en wat lezen nog even.. Misschien dat ik nog reageer op me mobiel maar geef daar maar geen hoop in..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you