• Poof! Nummer 17 ;o!
    Ik had een deal gesloten met Dirkje/Tsubomi en toen mocht ik het volgende topic openen ;D
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet



    Rechts boven: Kagerou Days:
    Summertime Record

    Links boven: Date a Live 2
    Rechts onder:
    A Teacher, Detained

    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 15:29 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yayde schreef:
    Ik hoor juist van iedereen dat Naruot saai is en dat het pas leuk wordt bij Naruto Shippuden?


    Nou, klopt aan de ene kant ook wel. Shipuden is sowieso leuker dan Naruto, maar onderschat het niet.
    Ik heb echt genoten van de tweede arc van Naruto en sindsdien ben ik het echt gaan marathonnen.
    Velen zullen denk ik overtuigd raken bij het zien van de tweede arc, maar de meesten komen er niet doordat de eerste arc zo saai is.
    Maar het goede komt gewoon in de tweede arc wel en de derde arc die vind ik ook erg mooi, hoewel je daarvan moet houden.
    Ik vind Naruto gewoon echt één van de beste anime's ooit ook al maakt het ongelofelijk veel fouten.
    Volgens mij heb ik gewoon hetzelfde met Naruto als jij met One Piece :P
    Toch raad ik je Naruto wel aan.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Maar...
    Ik was begonnen...
    En ik vond het saai...
    En ik vond het daarom zonde van de tijd. :/


    Dat dacht ik eerst ook, maar voorbij de eerste arc wordt hij een stuk.
    Bij aflevering 21 al of zoiets :) Maar in het begin verveelde ik mij ook echt kapot.
    Ik wilde echt stoppen en vond het helemaal niks, maar mijn vrienden hebben mij uiteindelijk gedwongen door te kijken.
    En ik moet toegeven dat voorbij de eerste arc je er aardig goed invalt. :)
    Vooral bij de chunin exams :)

    Geloof me, als je weet wat voor potentie deze anime heeft, dan wil je echt verder kijken.
    Ik zeg dit niet bij elke anime, maar voor Naruto steek ik graag mijn hand in het vuur :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Oh, dat klopt trouwens ja! Ik had dat al wel eens gezien, maar was het alweer even vergeten. ;o Maar dan kan het helemaal niet... Want Ene zou niet meer terug naar Takane moeten kunnen gaan, want die heeft zo'n ability niet. :/
    Ja, ik vind Konoha's ability echt heel erg sad... Sowieso. D: Dat hij af en toe zo flipt in de Kuroha versie komt gewoon omdat die ability hem en zijn herinneringen kapot maakt... HEt iS ALLEMAAL DE SCHULD VAN SENSEI D:
    Nuuuuh ik wil echt dat iedereen blij is op het einde... En dat Haruka/Konoha alles weer weet van Takane/Ene want ik vind het zo verschrikkelijk sad allemaal. Nouhou. ;w;

    Misschien weet hij het wel allemaal weer ;o en dat je daarom Takane ziet? ;o..
    Eigenlijk is Kagerou best duister als je bedenkt dat een leraar die je vertrouwd gewoon wachtte tot je dood ging (of er aan mee hielp om je dood te laten gaan i dunno) maar dat hij daarna experimenten shit doet.. en Wacht eens even hoe zit dit.. Ze zijn beide dood gegaan toch op het zelfde moment? Takane is wel/niet terug gekomen.. Denk niet dat het telt als je een virus word.. (Zo noemde Shintaro het toch?) maar WACHT!! Is Konoha niet gewoon nog steeds Haruka ;o.. Ik bedoel hij heeft de ability om zijn ware ik te maken toch? Aangezien je "Konoha" als eerste ziet als een character design(zoiets staat mij bij).. Heeft hij zijn ability dan niet gewoon gelijk gebruikt zodat hij Konoha werd? en als reactie daarop is hij gelijk zijn geheugen weggegaan over dat hij Haruka is ;o


    FOUND IT Konoha zie je echt als eerst als een character ;D

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 19:51 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Bij Naruto houdt het aanzicht van zoveel eps me tegen :/


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Bij Naruto houdt het aanzicht van zoveel eps me tegen :/


    Hehe, was mijn eerste anime xd Maar op zich als een anime lekker wegkijkt, maakt het aantal episodes niet echt uit vind ik.
    Alleen Naruto is wel gewoon zo dat je even door de eerste arc heen moet, maar daarna wordt het echt beter :)
    Als je een keer zomervakantie hebt of een lekkere lange serie wilt kijken dan raad ik je deze echt heel erg aan.
    Het is echt zo goed en zoveel episodes heeft ook zo zijn voordelen wat ik ook nog steeds bij die serie ondervindt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    (...)
    Misschien weet hij het wel allemaal weer ;o en dat je daarom Takane ziet? ;o..
    Eigenlijk is Kagerou best duister als je bedenkt dat een leraar die je vertrouwd gewoon wachtte tot je dood ging (of er aan mee hielp om je dood te laten gaan i dunno) maar dat hij daarna experimenten shit doet.. en Wacht eens even hoe zit dit.. Ze zijn beide dood gegaan toch op het zelfde moment? Takane is wel/niet terug gekomen.. Denk niet dat het telt als je een virus word.. (Zo noemde Shintaro het toch?) maar WACHT!! Is Konoha niet gewoon nog steeds Haruka ;o.. Ik bedoel hij heeft de ability om zijn ware ik te maken toch? Aangezien je "Konoha" als eerste ziet als een character design(zoiets staat mij bij).. Heeft hij zijn ability dan niet gewoon gelijk gebruikt zodat hij Konoha werd? en als reactie daarop is hij gelijk zijn geheugen weggegaan over dat hij Haruka is ;o


    FOUND IT Konoha zie je echt als eerst als een character ;D


    Ho shieeeeeeeeet dat zou nog best eens kunnen. O______________o
    Ik denk eigenlijk zelfs dat je gelijk hebt... Want één iemand moest terugkomen. En dat is Konoha/Haruka. Ene is niet terug. Ik bedoel, ze heeft geen lichaam of iets. Dat zou dus moeten betekenen dat Haruka niet dood is. Wat zou moeten betekenen dat hij wel echt terug zou moeten kunnen naar Haruka als hij zijn herinneringen weer terugkrijgt. ;o Maar hoe gaat hij ooit zijn herinneringen terugkrijgen?
    Ik vind Kagerou echt best wel heel erg duister, eigenlijk, het hele verhaal gewoon. :') Sowieso Outer Science. Shit man, die tekst.
    En sowieso Sensei ja...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ho shieeeeeeeeet dat zou nog best eens kunnen. O______________o
    Ik denk eigenlijk zelfs dat je gelijk hebt... Want één iemand moest terugkomen. En dat is Konoha/Haruka. Ene is niet terug. Ik bedoel, ze heeft geen lichaam of iets. Dat zou dus moeten betekenen dat Haruka niet dood is. Wat zou moeten betekenen dat hij wel echt terug zou moeten kunnen naar Haruka als hij zijn herinneringen weer terugkrijgt. ;o Maar hoe gaat hij ooit zijn herinneringen terugkrijgen?
    Ik vind Kagerou echt best wel heel erg duister, eigenlijk, het hele verhaal gewoon. :') Sowieso Outer Science. Shit man, die tekst.
    En sowieso Sensei ja...

    -rent rondjes- .. Ik voelde me even slim toen ik me dat ineens bedacht :'D..
    Hmm.. Misschien krijgt hij veel praatjes met Ene? ;d. Zij heeft immer haar geheugen? ;D.. en anders ga ik Gokukoku af kijken en dan jat ik hun idee.. aangezien Kuroneko ook ooit haar geheugen moet terug kijken lijk mij.. Al is mijn optie nog steeds dat daar het 3e knopje voor iets op hun ding in haar nek..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Hehe, was mijn eerste anime xd Maar op zich als een anime lekker wegkijkt, maakt het aantal episodes niet echt uit vind ik.
    Alleen Naruto is wel gewoon zo dat je even door de eerste arc heen moet, maar daarna wordt het echt beter :)
    Als je een keer zomervakantie hebt of een lekkere lange serie wilt kijken dan raad ik je deze echt heel erg aan.
    Het is echt zo goed en zoveel episodes heeft ook zo zijn voordelen wat ik ook nog steeds bij die serie ondervindt.

    Ja, misschien is het iets voor in de zomervakantie (:! Al lijkt One Piece me ook best leuk, maar met zoveel tijd kan ik 2 lange animes wel aan denk ik.. ;p


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Shuuya schreef:
    (...)
    -rent rondjes- .. Ik voelde me even slim toen ik me dat ineens bedacht :'D..
    Hmm.. Misschien krijgt hij veel praatjes met Ene? ;d. Zij heeft immer haar geheugen? ;D.. en anders ga ik Gokukoku af kijken en dan jat ik hun idee.. aangezien Kuroneko ook ooit haar geheugen moet terug kijken lijk mij.. Al is mijn optie nog steeds dat daar het 3e knopje voor iets op hun ding in haar nek..


    Hehe, good job Syll! ;D
    Daar hoopt ik inderdaad wel op ja, dat hij ging praten met Ene. :3 Zij was ook behoorlijk in shock in de manga toen hij aan kwam wandelen en iederen ging vermoorden...
    Jah, dat vind ik ook, van Gokukoku ;o. Ik denk eigenlijk ook vaag dat dat derde ding op hun nek juist iets goeds is... Want ze komen er nu nooit aan omdat verteld wordt dat het erger dan de dood is. Maar wat nou als het juist iets is wat voor hun positief is of zo?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lazet schreef:
    (...)
    Ja, misschien is het iets voor in de zomervakantie (:! Al lijkt One Piece me ook best leuk, maar met zoveel tijd kan ik 2 lange animes wel aan denk ik.. ;p


    Ah ja, ik begon in de zomervakantie met naruto wel een beetje aan het eind van de zomervakantie en het duurde tot zo wat de kerstvakantie dat ik weer bij was xd haha, nou ben ik ook niet bepaald een snelle kijker, maar er zijn dagen geweest dat ik naruto ff heb gemaratond met 18 aflevering op 1 dag en das voor mij veel xd maar dat waren ook de goede arc's voornamelijk :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Hehe, good job Syll! ;D
    Daar hoopt ik inderdaad wel op ja, dat hij ging praten met Ene. :3 Zij was ook behoorlijk in shock in de manga toen hij aan kwam wandelen en iederen ging vermoorden...
    Jah, dat vind ik ook, van Gokukoku ;o. Ik denk eigenlijk ook vaag dat dat derde ding op hun nek juist iets goeds is... Want ze komen er nu nooit aan omdat verteld wordt dat het erger dan de dood is. Maar wat nou als het juist iets is wat voor hun positief is of zo?


    Ik denk juist dat het iets positiefs is.. Maar ze hebben toch zo'n ding los? Misschien dat ze daarmee experimenteren of zo ;o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Ah ja, ik begon in de zomervakantie met naruto wel een beetje aan het eind van de zomervakantie en het duurde tot zo wat de kerstvakantie dat ik weer bij was xd haha, nou ben ik ook niet bepaald een snelle kijker, maar er zijn dagen geweest dat ik naruto ff heb gemaratond met 18 aflevering op 1 dag en das voor mij veel xd maar dat waren ook de goede arc's voornamelijk :)

    18 afleveringen op 1 dag ;o da's niet niks!
    Maar opzich ben ik ook wel een snelle kijker, dus denk dat ik wel ergens kom in de vakantie, maarja we'll see (; heb sws nog andere animes die ik eerder wil kijken


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    18 afleveringen op 1 dag ;o da's niet niks!
    Maar opzich ben ik ook wel een snelle kijker, dus denk dat ik wel ergens kom in de vakantie, maarja we'll see (; heb sws nog andere animes die ik eerder wil kijken


    Zoals Angel Beats, little Busters en/of Clannad? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Zoals Angel Beats, little Busters en/of Clannad? :P

    Clannad ja ;p En fullmetal alchemist enzo, en naast anime kijk ik ook nog talloze normale series, die ik ook nog moet inhalen ):


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Clannad ja ;p En fullmetal alchemist enzo, en naast anime kijk ik ook nog talloze normale series, die ik ook nog moet inhalen ):


    Clannad is awesome, maar dat heb ik al lichtelijk laten doorschemeren. :P
    Full metal alchemist heb ik gehoord dat het erg westers is. Op zich een redelijke anime, tenminste Brotherhood dan.
    De normale schijnt echt vreselijk te zijn :P

    Aha, normale series.
    House M.D. vind ik heel erg goed! :'P
    Ja,ik ben van het drama & tragediegenre xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.