• Poof! Nummer 17 ;o!
    Ik had een deal gesloten met Dirkje/Tsubomi en toen mocht ik het volgende topic openen ;D
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet



    Rechts boven: Kagerou Days:
    Summertime Record

    Links boven: Date a Live 2
    Rechts onder:
    A Teacher, Detained

    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 15:29 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Ah ja, ik begon in de zomervakantie met naruto wel een beetje aan het eind van de zomervakantie en het duurde tot zo wat de kerstvakantie dat ik weer bij was xd haha, nou ben ik ook niet bepaald een snelle kijker, maar er zijn dagen geweest dat ik naruto ff heb gemaratond met 18 aflevering op 1 dag en das voor mij veel xd maar dat waren ook de goede arc's voornamelijk :)


    Holy sh- ACHTTIEN OP EEN DAG? D: Dat lukt mij nog niet eens. D:
    Dat is zeg maar zeven uur lang, geeeez. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Clannad is awesome, maar dat heb ik al lichtelijk laten doorschemeren. :P
    Full metal alchemist heb ik gehoord dat het erg westers is. Op zich een redelijke anime, tenminste Brotherhood dan.
    De normale schijnt echt vreselijk te zijn :P

    Aha, normale series.
    House M.D. vind ik heel erg goed! :'P
    Ja,ik ben van het drama & tragediegenre xd

    Ja ik was ook van plan alleen maar Brotherhood te kijken, en Clannad is tot nu toe superleuk, maar ben pas bij ep 3 ofzo ^^
    Qua normale series kijk ik Game Of Thrones en ook nog Pretty Little Liars, The Vampire Diaries en The Originals (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Holy sh- ACHTTIEN OP EEN DAG? D: Dat lukt mij nog niet eens. D:
    Dat is zeg maar zeven uur lang, geeeez. :'D


    Haha xd Ja, maar dan ben ik ook echt in vorm.
    Dan zit de flow er aardig in. maar normaal ben ik al blij dat ik iets kijk.
    Nu ik zo weinig tijd heb, kijk ik amper nog een aflevering, maar als ik een serie echt goed vind, dan kijk ik er zo 10 weg.
    Een vriend van mij heeft ooit 24 afleveringen op 1 dag gekeken :O
    Dat hou zelfs ik niet vol xd
    Ik ben al blij met mijn record op 18. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Lazet schreef:
    (...)
    Ja ik was ook van plan alleen maar Brotherhood te kijken, en Clannad is tot nu toe superleuk, maar ben pas bij ep 3 ofzo ^^
    Qua normale series kijk ik Game Of Thrones en ook nog Pretty Little Liars, The Vampire Diaries en The Originals (:


    Clannad is echt heel goed en leuk. :)
    Hoewel ik moet bekennen dat de Fuko arc miss wel de saaiste arc is.
    Maar ik had er zelf op zich niet veel problemen mee, omdat hij later echt leuk wordt.
    Alleen sommigen schijnen er wel last van te hebben.

    Aha, ik ken niet veel van die series xd
    Game of Thrones vind ik persoonlijk wat saai, omdat het eigenlijk net te middeleeuws is voor mij.
    En tja,de rest ken ik niet zo xd Ik ben ook niet zo'n groot fan van vampieren.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    HO ZAG IK ERGENS GAME OF THRONES STAAN? *O*
    Ah, ik hou van GoT, maar ik moet nog zoveel afleveringen inhalen... Alleen ik lees de boeken, dus in het verhaal zelf ben ik wel redelijk bij. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Haha xd Ja, maar dan ben ik ook echt in vorm.
    Dan zit de flow er aardig in. maar normaal ben ik al blij dat ik iets kijk.
    Nu ik zo weinig tijd heb, kijk ik amper nog een aflevering, maar als ik een serie echt goed vind, dan kijk ik er zo 10 weg.
    Een vriend van mij heeft ooit 24 afleveringen op 1 dag gekeken :O
    Dat hou zelfs ik niet vol xd
    Ik ben al blij met mijn record op 18. :)


    Ik geloof dat mijn record voor nu op tien ligt of zo... En dat was bij No. 6. Ik had de eerste episode ergens 's avonds vlak voor ik naar bed ging gezien, en de volgende dag had ik alle andere episodes achter elkaar gekeken want ik ging dood en het was zo goed en mooi en aldfjaldf. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Game of thrones is m'n leven:Y)
    Maar ik vind het juist leuk dat 't zo middeleeuws is


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ik geloof dat mijn record voor nu op tien ligt of zo... En dat was bij No. 6. Ik had de eerste episode ergens 's avonds vlak voor ik naar bed ging gezien, en de volgende dag had ik alle andere episodes achter elkaar gekeken want ik ging dood en het was zo goed en mooi en aldfjaldf. :')


    Ah oké, die wordt mij ook vaak gerecommandeerd en ook hier komt hij steeds naar boven.
    Ik kan niet ontkennen dat ik wat nieuwsgierig ben naar die anime xd

    Maar 10 episodes heb ik aardig vaak gehad wanneer ik tijd had.
    Ik heb het meerdere malen bij Naruto gehad, bij Death noteheb ik er 11 achter elkaar gekeken, NANA ging ook rond de 10 en volgens mij Little busters ook al zoiets :) Maar little busters kan ook 8 of 9 zijn, moet natuurlijk niet overdrijven xd en natuurlijk bij Clannad after story heb ik het ook gehad. Daar heb ik gewoon van 12 tot het eind gekeken xd Code Geass bij beide seizoenen ook :) En zo zijn er nog wel meer :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Lazet schreef:
    Game of thrones is m'n leven:Y)
    Maar ik vind het juist leuk dat 't zo middeleeuws is


    Nou, het is wel leuk, maar daardoor sterft naar mijn mening een beetje de verhaallijn.
    Vaak worden ze erg cliché en dan is bijna altijd iets met verraad, corruptie, opoffering, chantage, etc.
    Altijd die standaard thema's en daar hou ik gewoon niet van, maar dat soort thema's horen nou eenmaal bij die tijd.
    Zo was alles nou eenmaal zo toen xd Dus dat zit mij een beetje tegen/


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Lazet schreef:
    Game of thrones is m'n leven:Y)
    Maar ik vind het juist leuk dat 't zo middeleeuws is


    Agreeeed! Ik vind middeleeuws achtige series sowieso heel leuk. c: Ik ben ook een enorme fan van Merlin.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ^^ mensjes hebben het over records..
    Volgens mij is die van mij heel wat hoger dan 18 :'D.. Eens zien of ik het kan achterhalen..
    Ok 19.. wauw.. even verder kijken..
    Nja ik dacht dus meer :'D.. Laat maar zitten.. Mja dat was dus met Inazuma Eleven. heb toen in een zomervakantie ruim 80 van die episodes gekeken.. en dacht dat ik dat 2e weken lang over had gedaan.. Blijkbaar niet :'D..
    Verder dan dat is het niet meer geworden dan 12 / 14 ..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Nou, het is wel leuk, maar daardoor sterft naar mijn mening een beetje de verhaallijn.
    Vaak worden ze erg cliché en dan is bijna altijd iets met verraad, corruptie, opoffering, chantage, etc.
    Altijd die standaard thema's en daar hou ik gewoon niet van, maar dat soort thema's horen nou eenmaal bij die tijd.
    Zo was alles nou eenmaal zo toen xd Dus dat zit mij een beetje tegen/


    'Zo was alles nou eenmaal zo toen'
    Je weet dat het in een ander universum op een andere plek en een andere tijd speelt als het hier en nu? :')
    En Game of Thrones vind ik echt niet cliché. Echt niet. Heb je het wel eens gekeken?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Ah oké, die wordt mij ook vaak gerecommandeerd en ook hier komt hij steeds naar boven.
    Ik kan niet ontkennen dat ik wat nieuwsgierig ben naar die anime xd

    Maar 10 episodes heb ik aardig vaak gehad wanneer ik tijd had.
    Ik heb het meerdere malen bij Naruto gehad, bij Death noteheb ik er 11 achter elkaar gekeken, NANA ging ook rond de 10 en volgens mij Little busters ook al zoiets :) Maar little busters kan ook 8 of 9 zijn, moet natuurlijk niet overdrijven xd en natuurlijk bij Clannad after story heb ik het ook gehad. Daar heb ik gewoon van 12 tot het eind gekeken xd Code Geass bij beide seizoenen ook :) En zo zijn er nog wel meer :)


    Jah, ga No. 6 kijken! Het is zo goed! Dat plot adlfjadflad. Helemaal mijn genre. :3
    Dystopian societies ftw. _O_


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    'Zo was alles nou eenmaal zo toen'
    Je weet dat het in een ander universum op een andere plek en een andere tijd speelt als het hier en nu? :')
    En Game of Thrones vind ik echt niet cliché. Echt niet. Heb je het wel eens gekeken?


    Nooit gekeken, maar wel trailers van gezien en ik hoor er mensen steeds enthousiast over praten. xd
    Dus ik weet relatief weinig van de serie, maar de indruk geeft het mij dat het gewoon niet echt iets voor mij is.
    Hoewel ik Lord of The rings wel weer leuk vond, maar niet goed. Het was leuk :)
    Maar het zou goed kunnen dat dit toch een goede serie blijkt te zijn, maar ik heb tot dusver geen idee. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Nooit gekeken, maar wel trailers van gezien en ik hoor er mensen steeds enthousiast over praten. xd
    Dus ik weet relatief weinig van de serie, maar de indruk geeft het mij dat het gewoon niet echt iets voor mij is.
    Hoewel ik Lord of The rings wel weer leuk vond, maar niet goed. Het was leuk :)
    Maar het zou goed kunnen dat dit toch een goede serie blijkt te zijn, maar ik heb tot dusver geen idee. xd


    Nee, oké, dan snap ik het, maar dan moet je niet zeggen dat het cliché is als je het eigenlijk niet kent, vind ik. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)