• Poof! Nummer 17 ;o!
    Ik had een deal gesloten met Dirkje/Tsubomi en toen mocht ik het volgende topic openen ;D
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet



    Rechts boven: Kagerou Days:
    Summertime Record

    Links boven: Date a Live 2
    Rechts onder:
    A Teacher, Detained

    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 15:29 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wil ook mee doen met praten even.. Aangezien ik over paar minuten ga douchen en daarna Selecter blabla kijken.. Dus eigenlijk heeft dit geen nut :'D..
    Hmm hier heb je een plaatje van No Game, No Life ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Nee, oké, dan snap ik het, maar dan moet je niet zeggen dat het cliché is als je het eigenlijk niet kent, vind ik. :Y)


    Hoho! dat heb ik ook niet gezegd.
    Ik vind het cliché lijken dat is iets heel anders en daarbij zei ik alleen dat veel van die middeleeuwse series naar mijn mening cliché zijn. Deze serie heb ik daar nog niet bij gerekend. Zou ook nog niet kunnen, want ik heb hem ook nog niet gezien xd Het lijkt mij alleen cliché, maar het zou heel goed kunnen zijn dat die serie mij het tegendeel gaat bewijzen en daar hoop ik eigenlijk ook wel op :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    Wil ook mee doen met praten even.. Aangezien ik over paar minuten ga douchen en daarna Selecter blabla kijken.. Dus eigenlijk heeft dit geen nut :'D..
    Hmm hier heb je een plaatje van No Game, No Life ;D



    Dat is zo'n felle serie die Nogame, No life. Een vriend van mij is die aan het volgen/kijken en die stuurt mij telkens plaatjes ervan door xd
    Echt, wat een extreem gebruik van kleuren zeg, maar wel een grappige serie xd Heeft genoeg lol momentjes :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Hoho! dat heb ik ook niet gezegd.
    Ik vind het cliché lijken dat is iets heel anders en daarbij zei ik alleen dat veel van die middeleeuwse series naar mijn mening cliché zijn. Deze serie heb ik daar nog niet bij gerekend. Zou ook nog niet kunnen, want ik heb hem ook nog niet gezien xd Het lijkt mij alleen cliché, maar het zou heel goed kunnen zijn dat die serie mij het tegendeel gaat bewijzen en daar hoop ik eigenlijk ook wel op :)


    Ok, ok. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)



    Ok, en dan nu douchen en daarna Black Bullet kijken. ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    Wil ook mee doen met praten even.. Aangezien ik over paar minuten ga douchen en daarna Selecter blabla kijken.. Dus eigenlijk heeft dit geen nut :'D..
    Hmm hier heb je een plaatje van No Game, No Life ;D



    Ik weet echt nog steeds niet wat ik van die anime vind. :') Ik vind Sora echt een verschrikkelijke irritante betweter en de rest van de personages vind ik nou ook niet bijzonder leuk. :'D En het verhaal doet me veel te veel aan mondaiji-tachi denken. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb ook veel over No Game No Life gehoord, maar weet nog niet of 'k m nou wil kijken haha, is 't wat? 't Zag er allemaal wel erg leuk uit tbh (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    @Kevin, voor een split second deden die kleuren mij denken aan Kamisama no Inai Nichiyoubi. Niet dat hij net zulke felle kleuren heeft als Nogame maar er werd zo veel rood/oranje/geel gebruikt o-o.. Ergens was het zacht en rustig, net zoals bij Nogame maar tegelijkertijd zo fel en ergens zo irritant o-o..
    @Dirkje, ik weet het ook nog niet zo precies. :'D.. Sora vind ik soms wel leuk ;d. Maar ik vind hem en zijn zusje meestal irritant.. Ik ben niet zo van het brother/sister complex wat hun overduidelijk hebben :'D.. (& dat zit ook nog eens bij Mahouka -.- Waarom kijk ik het nog 0.0). Het verhaal heeft inderdaad weg van Mondaiji ;o.. Spelletjes en deals om hogerop te komen ;o. Toch vond ik het bij Mondaiji leuker..
    --
    Op naar Selector blabla ;D. Als ik zeg Ruko-chan weten jullie dan dat ik het daarover heb? Door een vriend zeg ik altijd Ruko-chan (anders wees hij het niet) en dat is nu beetje automatische geworden :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik vind No game, no life heel leuk en intressant.
    Die schaak game was echt omfg :9~ Heel spannend en wordt goed over de games nagedacht, dusja, interessant om te zien.


    I live for the applause, you will die for it.

    Shuuya schreef:
    @Kevin, voor een split second deden die kleuren mij denken aan Kamisama no Inai Nichiyoubi. Niet dat hij net zulke felle kleuren heeft als Nogame maar er werd zo veel rood/oranje/geel gebruikt o-o.. Ergens was het zacht en rustig, net zoals bij Nogame maar tegelijkertijd zo fel en ergens zo irritant o-o..
    @Dirkje, ik weet het ook nog niet zo precies. :'D.. Sora vind ik soms wel leuk ;d. Maar ik vind hem en zijn zusje meestal irritant.. Ik ben niet zo van het brother/sister complex wat hun overduidelijk hebben :'D.. (& dat zit ook nog eens bij Mahouka -.- Waarom kijk ik het nog 0.0). Het verhaal heeft inderdaad weg van Mondaiji ;o.. Spelletjes en deals om hogerop te komen ;o. Toch vond ik het bij Mondaiji leuker..
    --
    Op naar Selector blabla ;D. Als ik zeg Ruko-chan weten jullie dan dat ik het daarover heb? Door een vriend zeg ik altijd Ruko-chan (anders wees hij het niet) en dat is nu beetje automatische geworden :'D.


    Jaa, dat vond ik bij Kamisama zo mooi. Ze gebruiken veel blauw, oranje en groen en die kleuren samen geven altijd naar mijn mening goede scenery. Maar dat is voor iedereen anders. Een vriend van mij vind weer blauw, wit en grijs mooi samen, beetje de winterkleuren. Het is net waar je van houdt. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Jaa, dat vond ik bij Kamisama zo mooi. Ze gebruiken veel blauw, oranje en groen en die kleuren samen geven altijd naar mijn mening goede scenery. Maar dat is voor iedereen anders. Een vriend van mij vind weer blauw, wit en grijs mooi samen, beetje de winterkleuren. Het is net waar je van houdt. :)

    Later waren de kleuren wel mooi dat moet ik toegeven ;d. Maar in de eerste episode was zo veel geel en rood en oranje D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Iris mwaaaah, ik vind het eigenlijk niet zo heel erg geweldig. :/ Maar er zijn mensen die hem wel heel erg leuk vinden, dus het is een beetje lastig te zeggen. :')
    @Syll jah, ik ben dus ook niet zo van dat complex. :'D Daarom stopte ik ook vrijwel meteen met Mahouka. :'D Ik vond het een beetje te erg bij hen... Ik vond Mondaiji ook leuker. :3
    @Sem ja, dat stuk vond ik dus weer wel awesome, met dat schaken. ;o Ik wilde eigenlijk gaan stoppen met kijken, maar toen kwam die episode en toen ben ik toch maar door gaan kijken. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Rivaille schreef:
    Ik vind No game, no life heel leuk en intressant.
    Die schaak game was echt omfg :9~ Heel spannend en wordt goed over de games nagedacht, dusja, interessant om te zien.

    Hmm oke (; ik denk dat k m maar erbij ga zetten, want 't spreekt me best aan. Vind t altijd leuk als ergens goed over wordt nagedacht.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Shuuya schreef:
    (...)
    Later waren de kleuren wel mooi dat moet ik toegeven ;d. Maar in de eerste episode was zo veel geel en rood en oranje D:


    Jaaa oké, maar ja, ik neem het Kamisama nog altijd kwalijk dat ze mij favoriete personage van die serie in episode 3 killen :P
    Daar ben ik wel een beetje boos over xd Maar voor de rest wel een goede anime :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Jaaa oké, maar ja, ik neem het Kamisama nog altijd kwalijk dat ze mij favoriete personage van die serie in episode 3 killen :P
    Daar ben ik wel een beetje boos over xd Maar voor de rest wel een goede anime :)

    Je bent niet de enige!! Vanaf dat moment wilde ik serieus kappen met kijken XD... En toen ben ik maar door blijven kijken want er kwamen andere leuke poppetjes in beeld..

    @Dirkje, wees maar blij dat je gekapt ben :'D.. Dat meisje is nog steeds ze.. Ze kan absoluut niet hebben als hij iemands nummer heeft of een afspraak heeft met iemand -.- en die dude als hij iets uitleg snap ik er geen ene hol van


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you