• Poof! Nummer 19 ;o!
    Ook al is de andere nog niet vol.. Op 2 berichten na of zo xd. Maar hey, ik moet eten :'D.
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - Disneyy (Rowena) - 16 -
    1- Tsubomi (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL



    Rechts boven: Mekakucity Actors[/url]
    Links boven: Mairunovich
    Rechts onder: Shuuen no Shiori
    Links onder: Cuticle Tantei Inaba

    [ bericht aangepast op 24 mei 2014 - 23:23 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Lazet schreef:
    Oooohja nieuwe ep!
    Ook van fairy tail he ^^
    Ga ze beide snel kijken, ben ook net begonnen aan Kagerou Days (:


    Oh ja, Fairy Tail, was het alweer bijna vergeten door mijn ellende na Mekaku :')
    Hopelijk is dat iets vrolijker?
    UUuuuugh. ;w;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Natuurlijk, FT is altijd vrolijk en grappig ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Hummingbird (Hij is nog niet helemaal bij, maar hij staat nu toch even ver als bij Animeplanet) Mijn 'MAL' moet ik echt nog zo grondig bijwerken dat ik hem nog niet durf te posten D:

    Ik ben momenteel bezig met de Pandora heart specials en ik moet zeggen dat ik ze wel leuk vind ookal duren ze maar ongeveer 3 minuutjes. ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Hoe zitten jullie eigenlijk naar No Game No Life te kijken? Ik kijk het echt iedere keer met tegenzin en ik vind het raar en weird en af en toe zelfs een beetje eh, disturbing, of zo? Maar ik heb toch het gevoel dat ik iets mis als ik het niet kijk, of zo. :'D Plus we zijn al over de helft qua aantal episodes dus ik vind het ook zo dom om nu te stoppen... Maar eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    Hoe zitten jullie eigenlijk naar No Game No Life te kijken? Ik kijk het echt iedere keer met tegenzin en ik vind het raar en weird en af en toe zelfs een beetje eh, disturbing, of zo? Maar ik heb toch het gevoel dat ik iets mis als ik het niet kijk, of zo. :'D Plus we zijn al over de helft qua aantal episodes dus ik vind het ook zo dom om nu te stoppen... Maar eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk. xd


    Ik denk dat de meesten met een zonnebril er naar kijken :X
    Man, wat is die serie fel zeg xd tenminste wat ik ervan heb gezien.
    Zoveel felle kleuren, je raakt er zonder zonnebril zo blind van :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ik denk dat de meesten met een zonnebril er naar kijken :X
    Man, wat is die serie fel zeg xd tenminste wat ik ervan heb gezien.
    Zoveel felle kleuren, je raakt er zonder zonnebril zo blind van :P


    -________________-
    Ik denk dat het overbodig is om te zeggen dat ik het niet zo bedoelde? :')
    Ah well, de kleuren zijn inderdaad ook behoorlijk bijzonder, maar daar heb ik op zich niet zo'n last van. Het zijn meer die leuke *kuch* personages en die zuinigheid *kuch* aan ecchi stukjes. (cat)

    OH COME ON MAL! Hij heeft daar gewoon een 8,6, wtfffffff. O_____O Die rankings zijn daar soms ook raar hoor. O_____o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    -________________-
    Ik denk dat het overbodig is om te zeggen dat ik het niet zo bedoelde? :')
    Ah well, de kleuren zijn inderdaad ook behoorlijk bijzonder, maar daar heb ik op zich niet zo'n last van. Het zijn meer die leuke *kuch* personages en die zuinigheid *kuch* aan ecchi stukjes. (cat)

    OH COME ON MAL! Hij heeft daar gewoon een 8,6, wtfffffff. O_____O Die rankings zijn daar soms ook raar hoor. O_____o


    Ecchi :O
    Haha xd ik snap dat die opmerking overbodig was, maar het was een beetje een inkoppertje om hem te maken xd
    En tja, mij kennende kan ik het gewoon niet laten. :P

    Maar op zich trekt die anime mij eigenlijk totaal niet wat ik ervan heb gezien.
    Het interessantste tot nu toe vind ik nog de titel :P Omdat het mij doet denken aan zo'n liedje van Nano.
    Dees: https://www.youtube.com/watch?v=4riX6upk7U8
    Maar voor de rest heb ik er niet veel mee xd

    Momenteel hou ik het nog even bij Nagi no Asukara waarik bij aflevering 19 nog steeds de Chisaka & Hikari ship, hoewel ze het mij wel een stukkie moeilijk hebben gemaakt xd En ik zie waar dit heen gaat, maar dat wil ik niet heen zonder een hele goede reden, dus ik ben benieuwd.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ecchi :O
    Haha xd ik snap dat die opmerking overbodig was, maar het was een beetje een inkoppertje om hem te maken xd
    En tja, mij kennende kan ik het gewoon niet laten. :P

    Maar op zich trekt die anime mij eigenlijk totaal niet wat ik ervan heb gezien.
    Het interessantste tot nu toe vind ik nog de titel :P Omdat het mij doet denken aan zo'n liedje van Nano.
    Dees: https://www.youtube.com/watch?v=4riX6upk7U8
    Maar voor de rest heb ik er niet veel mee xd

    Momenteel hou ik het nog even bij Nagi no Asukara waarik bij aflevering 19 nog steeds de Chisaka & Hikari ship, hoewel ze het mij wel een stukkie moeilijk hebben gemaakt xd En ik zie waar dit heen gaat, maar dat wil ik niet heen zonder een hele goede reden, dus ik ben benieuwd.


    Yeah, I know that song. En dat had ik dus ook, die gelijkenis. :') Het grappige eraan is ook nog eens dat het liedje de opening is van een anime, ik geloof van Btooom als ik het goed heb.
    Maar ik snap dus niet waarom mensen op MAL de anime zo fantastisch vinden. D: Het verhaal is echt best wel slecht/saai en het lijkt nogal op Mondaiji tachi, wat het plot veel beter uitwerkte en dat was wél ene leuke anime, niet top of zo, maar wel gewoon leuk gedaan en om naar te kijken, maar NGNL vind ik echt mweeeh, meer zo'n anime voor mensen die de behoefte hebben om elke episode wat pantieshots te zien en zo. (cat)
    Maar sowieso die broer/zus relatie tussen die twee vind ik een beetje disturbing. :') Dat hele broer/zus gebeuren hebben trouwens wel echt veel anime's dit seizoen en ik snap niet waarom. ><


    Nagi no Asukara! _O_ Nah, ik ship Chisaki en Tsumugu heel erg. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, ik durf officieel nu niet Kagerou te kijken ging vorige week al dood..
    Oh en over No Game, No Life, ik heb geen idee serieus.. Ik kijk het ook, niet op de dag zelf kan je nagaan hoeveel zin ik elke keer heb in die anime, maar ergens vind ik het leuk de grappig stukjes, maar zo enorm ecchi O_O.. Dat stukje namelijk dat Steph Sora probeerde te verslaan in een spel vond ik wel leuk (op na dat ze al haar kleren verloor er mee -.-)

    --
    Ik heb weinig meegekregen wat er verder allemaal verteld werd, maar de hummingbird van dingetje zet ik erin! + voeg ik toe als vriendje daar ;D Gewoon omdat daarom.. Niet dat ik Hummingbird altijd bijwerk.. meestal eens in de 2 weken als niet meer is..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Yeah, I know that song. En dat had ik dus ook, die gelijkenis. :') Het grappige eraan is ook nog eens dat het liedje de opening is van een anime, ik geloof van Btooom als ik het goed heb.
    Maar ik snap dus niet waarom mensen op MAL de anime zo fantastisch vinden. D: Het verhaal is echt best wel slecht/saai en het lijkt nogal op Mondaiji tachi, wat het plot veel beter uitwerkte en dat was wél ene leuke anime, niet top of zo, maar wel gewoon leuk gedaan en om naar te kijken, maar NGNL vind ik echt mweeeh, meer zo'n anime voor mensen die de behoefte hebben om elke episode wat pantieshots te zien en zo. (cat)
    Maar sowieso die broer/zus relatie tussen die twee vind ik een beetje disturbing. :') Dat hele broer/zus gebeuren hebben trouwens wel echt veel anime's dit seizoen en ik snap niet waarom. ><


    Nagi no Asukara! _O_ Nah, ik ship Chisaki en Tsumugu heel erg. :Y)


    Jaa, volgens mij wel. Ik ken die serie niet goed, maar dat liedje was een keer op Animenfo en ik vond het wel lekker klinken xd
    Nou ja, ik heb ook bij veel anime's dat ik mijn vraagtekens heb of die echt zo goed zijn. Ik bedoel, wat doen al die Gintama boven Code Geass? :P
    En had Angel beats niet iets hoger kunnen staan? xd en tja, zo heb ik wel wat meer klachten :X

    Ja, wat is dat trouwens met die broer en zus relaties? :P Ik had daar ook al last van bij Sword Art Online. Dat liefdesverhaal tussen Kirito en Asuna hadden ze mooi opgebouwd in de MMORPG stijl en dan uiteindelijk dacht iemand: "meeehh, we doen toch haar zus." xd dat vond ik niet logisch! :P en ja, ze proberen het een beetje recht te trekken met van die slappe excuses, maar dat werk niet voor mij! SAO had bij aflevering 14 moeten stoppen xd

    Ohh jaa, daar hadden ze mij ook bijna ingelokt in die val :P Dat ik Chisaki en Tsumugu wilde shippen want op zich passen die ook heel leuk bij elkaar. Alleen ik geniet gewoon meer van Hikari dan Tsumugu, omdat hij gewoon zo'n ontzettend leuk en vermakelijk personage is. Hij is zo vrolijk, opgewekt en het is altijd leuk om hem te zien lachen. :) Tsumugu vind ik ook een heel leuk personage, maar hij is gewoon een stuk passiever en dan duurt het vaak langer voor je echt sympathie voor hem krijgt. En tja, ik blijf Chisaki een goed personage vinden en heel goed gedaan, die strijd om haar identiteit en of ze wel of niet moet veranderen of is veranderd, is denk ik een strijd waar alle meiden op een bepaalde leeftijd doorheen gaan :) Ik vind het wel leuk gedaan.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    @Dirkje, ik durf officieel nu niet Kagerou te kijken ging vorige week al dood..
    Oh en over No Game, No Life, ik heb geen idee serieus.. Ik kijk het ook, niet op de dag zelf kan je nagaan hoeveel zin ik elke keer heb in die anime, maar ergens vind ik het leuk de grappig stukjes, maar zo enorm ecchi O_O.. Dat stukje namelijk dat Steph Sora probeerde te verslaan in een spel vond ik wel leuk (op na dat ze al haar kleren verloor er mee -.-)

    --
    Ik heb weinig meegekregen wat er verder allemaal verteld werd, maar de hummingbird van dingetje zet ik erin! + voeg ik toe als vriendje daar ;D Gewoon omdat daarom.. Niet dat ik Hummingbird altijd bijwerk.. meestal eens in de 2 weken als niet meer is..


    Het gaat volgende week nog erger worden met Lost Time Memory... Of ja, ik weet niet, ik ging hier verschrikkelijk dood... Ik denk dat het minstens even erg word... Wat ik overigens wel denk, is dat de impact groter is als je de manga leest of sowieso het verhaal al snapt. Ik kan hier niet over oordelen maar volgens mij is het echt heel erg verwarrend als je alleen Mekakucity Actors kijkt... Toch is het wel anders dan in de manga. :/ Vooral dit stuk ineens met Kano... Ik zal niks spoileren maar damn. >< Heel Tumblr is nu tegen arme Kano. :'D Ik was ook boos maar hij moet een reden hebben, daar geloof ik in... Anders is hij echt een baka. Wat hij al is maar dan is hij een stomme baka, nu is hij een leuke baka.
    Trouwens wel even een helder dingetje wat ik eigenlijk niet helemaal in de gaten had;
    Konoha is dus NIET Haruka. Als ik het volledig snap is Konoha alleen een soort van het getransformeerde lichaam van Haruka, maar zijn geest is er niet. (er is een theorie ergens dat de geest/mind/dinges van Haruka dus nog in de Heat Haze zit....) En bij Ene zou het andersom zijn; lichaam van Takane is weg, maar op de één of andere manier is haar geest bestaan gebleven en die zit dus in Ene. Maar goed, dat is een theorie. Wat wel waar is, is dat Konoha niet Haruka is, dat wordt wel duidelijk uit de episode... Which is strange, want ik dacht dat dat wel zo was... Nu hoop ik wel dat hij toch nog ergens zijn herinneringen vandaan kan halen maar ik vrees ervoor...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Jaa, volgens mij wel. Ik ken die serie niet goed, maar dat liedje was een keer op Animenfo en ik vond het wel lekker klinken xd
    Nou ja, ik heb ook bij veel anime's dat ik mijn vraagtekens heb of die echt zo goed zijn. Ik bedoel, wat doen al die Gintama boven Code Geass? :P
    En had Angel beats niet iets hoger kunnen staan? xd en tja, zo heb ik wel wat meer klachten :X

    Ja, wat is dat trouwens met die broer en zus relaties? :P Ik had daar ook al last van bij Sword Art Online. Dat liefdesverhaal tussen Kirito en Asuna hadden ze mooi opgebouwd in de MMORPG stijl en dan uiteindelijk dacht iemand: "meeehh, we doen toch haar zus." xd dat vond ik niet logisch! :P en ja, ze proberen het een beetje recht te trekken met van die slappe excuses, maar dat werk niet voor mij! SAO had bij aflevering 14 moeten stoppen xd

    Ohh jaa, daar hadden ze mij ook bijna ingelokt in die val :P Dat ik Chisaki en Tsumugu wilde shippen want op zich passen die ook heel leuk bij elkaar. Alleen ik geniet gewoon meer van Hikari dan Tsumugu, omdat hij gewoon zo'n ontzettend leuk en vermakelijk personage is. Hij is zo vrolijk, opgewekt en het is altijd leuk om hem te zien lachen. :) Tsumugu vind ik ook een heel leuk personage, maar hij is gewoon een stuk passiever en dan duurt het vaak langer voor je echt sympathie voor hem krijgt. En tja, ik blijf Chisaki een goed personage vinden en heel goed gedaan, die strijd om haar identiteit en of ze wel of niet moet veranderen of is veranderd, is denk ik een strijd waar alle meiden op een bepaalde leeftijd doorheen gaan :) Ik vind het wel leuk gedaan.


    Tsumugu is echt mijn grote held. Hij is echt zo'n persoon met hele luide gedachten, maar die hij niet hardop uitspreekt. Geweldig vind ik dat. Hij ziet zoveel en wéét daardoor ook zoveel. Ik weet niet, maar juist omdat hij zo stil en passief is maar van binnen zo diep is vind ik hem zo geweldig.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kevin, je weet dat dat kind officieel niet het zusje was van Kirito hea maar het nichtje? Volgens mij werd dat ergens verteld.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Het gaat volgende week nog erger worden met Lost Time Memory... Of ja, ik weet niet, ik ging hier verschrikkelijk dood... Ik denk dat het minstens even erg word... Wat ik overigens wel denk, is dat de impact groter is als je de manga leest of sowieso het verhaal al snapt. Ik kan hier niet over oordelen maar volgens mij is het echt heel erg verwarrend als je alleen Mekakucity Actors kijkt... Toch is het wel anders dan in de manga. :/ Vooral dit stuk ineens met Kano... Ik zal niks spoileren maar damn. >< Heel Tumblr is nu tegen arme Kano. :'D Ik was ook boos maar hij moet een reden hebben, daar geloof ik in... Anders is hij echt een baka. Wat hij al is maar dan is hij een stomme baka, nu is hij een leuke baka.
    Trouwens wel even een helder dingetje wat ik eigenlijk niet helemaal in de gaten had;
    Konoha is dus NIET Haruka. Als ik het volledig snap is Konoha alleen een soort van het getransformeerde lichaam van Haruka, maar zijn geest is er niet. (er is een theorie ergens dat de geest/mind/dinges van Haruka dus nog in de Heat Haze zit....) En bij Ene zou het andersom zijn; lichaam van Takane is weg, maar op de één of andere manier is haar geest bestaan gebleven en die zit dus in Ene. Maar goed, dat is een theorie. Wat wel waar is, is dat Konoha niet Haruka is, dat wordt wel duidelijk uit de episode... Which is strange, want ik dacht dat dat wel zo was... Nu hoop ik wel dat hij toch nog ergens zijn herinneringen vandaan kan halen maar ik vrees ervoor...

    Weet je dat ik in een mind fck zit nu en ik de helft gewoon niet wil geloven? XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Tsumugu is echt mijn grote held. Hij is echt zo'n persoon met hele luide gedachten, maar die hij niet hardop uitspreekt. Geweldig vind ik dat. Hij ziet zoveel en wéét daardoor ook zoveel. Ik weet niet, maar juist omdat hij zo stil en passief is maar van binnen zo diep is vind ik hem zo geweldig.


    Jaa, daar heb je wel gelijk in. Het feit dat hij passief is, versterkt zijn personage wel. Ook weet hij in al een paar woorden iets te vertellen waar Hikari bijvoorbeeld wel duizend voor nodig heeft. Maar dat is ook zijn kwaliteit. Hij is vaak heel mysterieus, slim en gedisciplineerd,omdat hij de volledige controle over alles lijkt te hebben en waardoor anderen zich minder zorgen lijken te maken. Maakt mij echt wel nieuwsgierig wat er zou gebeuren met Tsumugu als die controle weg zou vallen en hij gewoon minder zeker zou zijn van zijn beslissingen als nu in de serie :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    @Kevin, je weet dat dat kind officieel niet het zusje was van Kirito hea maar het nichtje? Volgens mij werd dat ergens verteld.
    (...)
    Weet je dat ik in een mind fck zit nu en ik de helft gewoon niet wil geloven? XD


    Jaa, weet ik, maar dat bedoel ik met van die slappe excuses maken om te coveren dat het zijn zusje is zeg maar. Dan ga je verzinnen van het is maar het nichtje waar hij een groot deel van zijn leven mij samenwoonde volgens mij xd Ja, dan is het een stuk minder erg xd Ik ben gewoon niet zo van de incest in series, sorry. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.