• Poof! Nummer 19 ;o!
    Ook al is de andere nog niet vol.. Op 2 berichten na of zo xd. Maar hey, ik moet eten :'D.
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - Disneyy (Rowena) - 16 -
    1- Tsubomi (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL



    Rechts boven: Mekakucity Actors[/url]
    Links boven: Mairunovich
    Rechts onder: Shuuen no Shiori
    Links onder: Cuticle Tantei Inaba

    [ bericht aangepast op 24 mei 2014 - 23:23 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Iris, hij is wel duidelijk ;d. Ik dacht ook als eerste Mary, maar doordat ik dacht dat het een strikvaag was moest ik hier aan denken;



    @Dirkje, Hyouka moet ik ooit afkijken ben naar 2 of 3 episodes gekapt :'D


    En zij! Zij lijkt echt zoveel op die meisjeshoofdpersoon van Hyouka! ;O
    Ja, is ook niet zo gek, zelfde animator dingetje enzo, maar toch. ;O
    Zoveel. ;O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Trouwens bij Danganronpa gooide ze telkens met bewijsstukken waarvan je dacht; Waar de hell komen die vandaan? :'D..
    Of dan denk je de juiste persoon heb, dan heb je de juiste maar niet met de bewijsstukken die jezelf heb gevonden :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Trouwens bij Danganronpa gooide ze telkens met bewijsstukken waarvan je dacht; Waar de hell komen die vandaan? :'D..
    Of dan denk je de juiste persoon heb, dan heb je de juiste maar niet met de bewijsstukken die jezelf heb gevonden :'D..


    Ja dat had ik dus ook. XD
    Ik kon er echt nooit wat van volgen. XD


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lol ik heb Hyouka ook gezien was wel een leuke serie volgens van van 2012 ik heb hem in de airing periode gekeken.
    Eru Chitanda is mijn favoriet uit Hyouka (:




    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    ^ Haar vind ik dus qua uiterlijk heel erg op dat meisje van Kyoukai lijken, die Syll net poste. ;o
    Ik heb nog niet echt een favoriet, maar ik ben wel fan van Satoshi. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Me vensterbank lijkt meer op een verlengde bureau met al die potloden in bekers/pennenhouders :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll lol haha (:

    ff een vraagje hier iemand nog een goeie manga die ik kan gaan lezen (Het liefst een die al compleet is zo dat ik door kan lezen.). Kan momenteel niet veel anime kijken want mij laptop heeft kuren en is nu 14 dagen weg voor reparatie. dus lees ik maar manga op mijn telefoon/ipad en kan alleen soms even op de pc van mijn ouders. Iemand suggesties ??
    Iemand die een goeie app kent voor de Ipad/ om anime te kijken ??

    nog ff wat manga pic plaatsen xD







    Manga:
    Nana
    Kagerou Days
    Dear!
    Isshuukan Friends.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ja ik kan je niet iets aanraden zo gauw wat al klaar is :'D
    De volgende manga's zijn allemaal nog bezig op mangafox en de aantal chapters die er achter staan tot zo ver zijn ze er nu.
    Charming Junkie/ Nousatsu Junkie - 90 - << Mangafox geeft ook aan dat hij klaar is maar MAL zegt dat hij 96 chapters heeft
    Dengeki Daisy - 65 (MAL zegt dat hij al klaar is en 78 chapters heeft) - Laatste update 26 maart 2014
    Switch Girl - 48 (MAL zegt dat hij al klaar is en 25 volume's heeft) - Laatste update 24 maart 2014
    Sukitte Ii Na Yo - 44 - Laatste update 27 April 2014
    Taiyou no Ie - 43 - Laatste update 28 April 2014
    Hibi Chouchou - 39 - Laatste update 29 April 2014
    Watashi ni xx Shinasai! - 61 - Laatste update 20 Mei 2014
    Mairunovich - 38 (MAL zegt dat hij klaar is en 12 volume's heeft) - Laatste update 20 Mei 2014
    Horimiya - 26 - Laatste update 24 Mei 2014

    Trouwens de updates die erachter staan zijn vanuit Mangafox, net zoals hoeveel chapters er zijn.. Dus ik weet niet of er ergens anders meer zijn :'D.. Dat komt zo af en toe ook nog wel eens voor.

    Manga's die bezig zijn met nog niet zo gek veel chapters;
    360 Degrees Material - 18 (MAL zegt dat hij klaar is en 32 chapters heeft) - Laatste update 5 maart 2014
    Orange (Takano Ichigo) - 10 - Laatste update 6 April 2014 (daarvoor 2012, de schrijfster wilde eerst niet meer verder gaan maar heet toch besloten om verder te gaan)
    Ane no Kekkon - 7 - Laatste update 5 Mei 2014
    Fukemenkei Noise - 14 - Laatste update 16 Mei 2014

    Ik heb alleen Shoujo/drama dingen erin gegooid trouwens :'D
    Behalve Ane no Kekkon geloof ik dat is Josei ;d.
    Zal straks wel in mijn Completed lijstje kijken.. Weet van de helft niet meer waar de titels vandaan komen en er volgens mij er wat yaoi/shounen ai tussen staan :'D

    ---

    Trouwens is het een idee om in de begin post een lijstje te maken met goeie apps voor manga/anime? en sites voor manga/anime? ;o
    Die vraag komt hier namelijk nog best wel vaak merk ik.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2014 - 13:24 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Ja ik kan je niet iets aanraden zo gauw wat al klaar is :'D
    De volgende manga's zijn allemaal nog bezig op mangafox en de aantal chapters die er achter staan tot zo ver zijn ze er nu.
    Charming Junkie/ Nousatsu Junkie - 90 - << Mangafox geeft ook aan dat hij klaar is maar MAL zegt dat hij 96 chapters heeft
    Dengeki Daisy - 65 (MAL zegt dat hij al klaar is en 78 chapters heeft) - Laatste update 26 maart 2014
    Switch Girl - 48 (MAL zegt dat hij al klaar is en 25 volume's heeft) - Laatste update 24 maart 2014
    Sukitte Ii Na Yo - 44 - Laatste update 27 April 2014
    Taiyou no Ie - 43 - Laatste update 28 April 2014
    Hibi Chouchou - 39 - Laatste update 29 April 2014
    Watashi ni xx Shinasai! - 61 - Laatste update 20 Mei 2014
    Mairunovich - 38 (MAL zegt dat hij klaar is en 12 volume's heeft) - Laatste update 20 Mei 2014
    Horimiya - 26 - Laatste update 24 Mei 2014

    Trouwens de updates die erachter staan zijn vanuit Mangafox, net zoals hoeveel chapters er zijn.. Dus ik weet niet of er ergens anders meer zijn :'D.. Dat komt zo af en toe ook nog wel eens voor.

    Manga's die bezig zijn met nog niet zo gek veel chapters;
    360 Degrees Material - 18 (MAL zegt dat hij klaar is en 32 chapters heeft) - Laatste update 5 maart 2014
    Orange (Takano Ichigo) - 10 - Laatste update 6 April 2014 (daarvoor 2012, de schrijfster wilde eerst niet meer verder gaan maar heet toch besloten om verder te gaan)
    Ane no Kekkon - 7 - Laatste update 5 Mei 2014
    Fukemenkei Noise - 14 - Laatste update 16 Mei 2014

    Ik heb alleen Shoujo/drama dingen erin gegooid trouwens :'D
    Behalve Ane no Kekkon geloof ik dat is Josei ;d.
    Zal straks wel in mijn Completed lijstje kijken.. Weet van de helft niet meer waar de titels vandaan komen en er volgens mij er wat yaoi/shounen ai tussen staan :'D

    ---

    Trouwens is het een idee om in de begin post een lijstje te maken met goeie apps voor manga/anime? en sites voor manga/anime? ;o
    Die vraag komt hier namelijk nog best wel vaak merk ik.


    Thanks ik ga eens kijken


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik ben aan Orange begonnen het is echt een goeie manga.Ik kan niet wachten tot er meer uit is !!
    Ik vind vooral Suwa een goed charachter en Naho ook ik leef helemaal met haar mee. Het verhaal is ook erg goed en ik hoop ook dat ze Kakeru kunnen redden en de toekomst kunnen veranderen.

    Nog wat gif plaatsen omdat zo happy ben omdat Orange zo goeie manga is.
    Bedank voor het aan raden Syll !!!





    [ bericht aangepast op 24 mei 2014 - 18:04 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Graag gedaan! Kan je nagaan dat ik het had gelezen voor die nieuwe chapter uit kwam en ik zag ineens dat er een nieuw chapter was en ik was zo blij dat de schrijfster toch had besloten om er mee door te gaan ;D
    Trouwens is Tamako Market aan te raden? Ik vind ze er zo lief uit zien namelijk ;o. Ben hem wel 1x begonnen, ik weet alleen niet meer waarom ik gekapt ben.
    Vind vooral dit meisje zo lief;


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tadaa, de affe versie, in mooie kwaliteit want nieuwe camera ^^


    Sorry dat hij is gedraaid, misschien krijg ik hem recht ):

    [ bericht aangepast op 24 mei 2014 - 18:45 ]


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Mag ik doodgaan? Fucking Kagerou Project... Ik heb zo gejankt....
    HET IS GEWOON NIET EERLIJK DAMNIT
    EN VOLGENDE WEEK GAAT NOG PIJNLIJKER WORDEN WANT LOST TIME MEMORY DAMNITDAMNITDAMNIT


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oooohja nieuwe ep!
    Ook van fairy tail he ^^
    Ga ze beide snel kijken, ben ook net begonnen aan Kagerou Days (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    OH EN FUCKING KANO WAT DOE JE IK HAAT JE D:
    Of nee, dat is niet waar... MAAR IK VERGEEF HET JE NIET DAMNIT D:

    Trouwens het is zo anders dan de manga O__________o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)