• Ik ben van plan binnenkort een RPG te openen rond het thema Mythologie, dus met Griekse goden en wezens enzovoort, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die hier aan mee zouden willen doen en of er nog ideeën zijn voor een verhaallijn? (:

    Let me know
    x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Haha kan ook, maar ik ga sowieso volgende week pas echt het verhaal bedenken.

    Oké. Ik ben benieuwd dan haha. Al ben ik zelf meer van het overleg , gezien we samen een verhaal schrijven en het geen persoonlijke story is. :p

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 16:00 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Oké. Ik ben benieuwd dan haha. Al ben ik zelf meer van het overleg , gezien we samen een verhaal schrijven en het geen persoonlijke story is. :p

    Ja true haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zou wel mee willen doen :Y)
    Al hangt het wel deels van de regels af. Als er geen minimum op de woorden komt doe ik sowieso niet mee.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 16:32 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    Ik zou wel mee willen doen :Y)
    Al hangt het wel deels van de regels af. Als er geen minimum op de woorden komt doe ik sowieso niet mee.

    Ik doe altijd een minimum op de woorden, meestal 200 of 400 of zo.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Haha en als er wel een minimum op de woorden komt doe ik niet mee, dus dat wordt wat. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lizor schreef:
    (...)
    Ik doe altijd een minimum op de woorden, meestal 200 of 400 of zo.


    Damn. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Damn. :/

    Ik heb een hekel aan one liners so yeah :3

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 16:41 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    -


    Ik doet niet mee aan RPGs met een minimum aantal woorden omdat ik vind dat ik zelf zou moeten mogen bepalen hoe groot mijn post wordt. Soms kan ik in twee zinnen zeggen wat ik wil en dan vind ik het heel vervelend als ik er infodump in moet doen omdat anderen liever lange stukken lezen. Ik vind het persoonlijk gewoon heel erg vervelend als ik een minimum aantal woorden moet schrijven en ik heb ook nog steeds niet begrepen wat daar het nut van is.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lizor schreef:
    (...)
    Ik heb een hekel aan one liners so yeah :3


    Als je dat niet fijn vindt dan schrijf je zelf toch gewoon geen oneliners?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dat kan, maar het is niet leuk om zelf een stuk van 400 of meer worden te schrijven en vervolgens een reactie van twee zinnetjes terug te krijgen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik doet niet mee aan RPGs met een minimum aantal woorden omdat ik vind dat ik zelf zou moeten mogen bepalen hoe groot mijn post wordt. Soms kan ik in twee zinnen zeggen wat ik wil en dan vind ik het heel vervelend als ik er infodump in moet doen omdat anderen liever lange stukken lezen. Ik vind het persoonlijk gewoon heel erg vervelend als ik een minimum aantal woorden moet schrijven en ik heb ook nog steeds niet begrepen wat daar het nut van is.

    Ja klopt wel, aan de ene kant heb ik ook een hekel aan een minimum omdat het altijd best lang duurt voordat je daar aan zit, maar aan de andere kant heb je dan een beetje een idee van hoe lang je post moet zijn ipv dat de ene één regel heeft en de andere een verhaal van 1000 woorden. Het is ook wel heel verleidelijk om one liners te schrijven, maar idk dan is een RPG ook heel lastig bij te houden (ik heb een keer een RPG gehad dat door one liners en hele korte stukjes in een paar dagen een stuk of 10 topics had haha).


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kairos schreef:
    Dat kan, maar het is niet leuk om zelf een stuk van 400 of meer worden te schrijven en vervolgens een reactie van twee zinnetjes terug te krijgen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik vind persoonlijk dat je elkaar gewoon zou moeten respecteren. De één schrijft graag wat vaker kortere stukken, de ander schrijft liever lange stukken. Dat kan toch prima naast elkaar? Ik schrijf vaak korte stukken, maar dat betekent absoluut niet dat ik nooit posts heb van meer dan vijfhonderd woorden. In een dialoog is het gewoon fijn als je kunt antwoorden wat je wilt, zonder dat je de rest van de post moet opvullen met het beschrijven van de kledij van je gesprekspartner of de details uit de omgeving waarin je je bevindt op te sommen.

    Zelf schrijf ik ook wel eens posts van vierhonderd woorden waar ik dan een oneliner op terug krijgt, maar ik heb dat echt nooit vervelend gevonden. Ik schrijf voor mezelf en voor de anderen en die kunnen ook van mijn stukje genieten zonder dat ze me moeten 'belonen' met een even zo lang stuk. Zij hebben misschien even wat minder inspiratie of hebben even niet de gelegenheid om zoveel te schrijven.

    En wat het aantal posts betreft: het aantal woorden is vaak hetzelfde, het is allerlei verspreid over verschillende berichten. Je bent zo ongeveer even lang bezig met bijlezen, hoor. ;D
    En een ander groot pluspunt is dat de RPG veel dynamischer blijft en dat het daardoor bijna nooit vastloopt.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 16:57 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Ik vind persoonlijk dat je elkaar gewoon zou moeten respecteren. De één schrijft graag wat vaker kortere stukken, de ander schrijft liever lange stukken. Dat kan toch prima naast elkaar? Ik schrijf vaak korte stukken, maar dat betekent absoluut niet dat ik nooit posts heb van meer dan vijfhonderd woorden. In een dialoog is het gewoon fijn als je kunt antwoorden wat je wilt, zonder dat je de rest van de post moet opvullen met het beschrijven van de kledij van je gesprekspartner of de details uit de omgeving waarin je je bevindt op te sommen.

    Zelf schrijf ik ook wel eens posts van vierhonderd woorden waar ik dan een oneliner op terug krijgt, maar ik heb dat echt nooit vervelend gevonden. Ik schrijf voor mezelf en voor de anderen en die kunnen ook van mijn stukje genieten zonder dat ze me moeten 'belonen' met een even zo lang stuk. Zij hebben misschien even wat minder inspiratie of hebben even niet de gelegenheid om zoveel te schrijven.

    Ja dat klopt wel, maar ja het verschilt per persoon wat diegene fijn vind en tbh vind ik langere posts fijn alleen dat is mijn mening haha

    but back on topic haha

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 16:57 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zeg toch niet dat ik mensen die kortere stukken schrijven niet respecteer ._.
    Het is gewoon welk vaak zo, dat mensen niet eens de moeite gaan doen om langere posts te schrijven wanneer er geen minimum aantal woorden is. En daarnaast gaan one-liner-RPGs soms ontzettend snel, waardoor het onmogelijk is om het bij te houden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered