• Ik ben van plan binnenkort een RPG te openen rond het thema Mythologie, dus met Griekse goden en wezens enzovoort, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die hier aan mee zouden willen doen en of er nog ideeën zijn voor een verhaallijn? (:

    Let me know
    x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Roku schreef:
    (...)

    Je snapt mijn punt gewoon niet hè. Ik heb geen zin om tijd te steken in een lange post en daar moeite voor te doen voor iemand die niet eens fatsoenlijk drie regels terug kan schrijven. Ik haat one-liners gewoon ontzettend erg.


    Je moet een oneliner ook niet als iets los zien, maar gewoon als een aansluiting van de vorige post...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lol, mensen, calm your fucking tits en stop met discussiëren. Het gaat om de verhaallijn, niet om het minimaal aantal regels?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik begin me hier aan te ergeren. Zouden jullie het leuk vinden als zulke dicussies in jullie topics werden gevoerd? Kunnen jullie niet verdergaan in elkaars gastenboek?

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 20:33 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lizor schreef:
    Ik krijg steeds meer spijt van het openen van dit topic :')


    Inderdaad, dit topic is niet bedoeld voor een vrij nutteloze discussie waar jullie toch nooit uit gaan komen.
    Lizor, wat je ook gaat doen. Limiet of niet, ik doe mee (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Thank you!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Roku schreef:
    (...)

    Je snapt mijn punt gewoon niet hè. Ik heb geen zin om tijd te steken in een lange post en daar moeite voor te doen voor iemand die niet eens fatsoenlijk drie regels terug kan schrijven. Ik haat one-liners gewoon ontzettend erg.


    Dan niet, nee... Het komt best wel hard en beledigend over, omdat een post van 10 regels gewoon niet meteen zegt dat hij niet goed, mooi of van toevoegende waarde is en ook niet of iemand er wel of geen moeite in gestoken heeft.
    Ik hoop dat je dat wel kunt begrijpen.
    We kunnen toch zeggen dat we wel graag willen dat mensen zich ervan bewust van moeten zijn dat ze hun post wel nuttig besteden, km het zo te noemen? In plaats van een 'strenge' limiet stellen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hoezo verder gaan in het gastenboek? Dit is toch vrij cruciaal?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Okee guys, ik kan me écht niet stilhouden na zo'n lange discussie over het woordenlimiet-onderwerp. Daarvoor wil ik even net doen alsof Harry Potter een RPG is. Dat is het niet, I know, maar ik wil even mijn statement maken met een citaat uit dat boek :p.

    Citaat 1:

    Meneer Duffelings kantoor was op de negende verdieping en hij zat altijd met zijn rug naar het raam. Als hij dat niet had gedaan, had het hem misschien meer moeite gekost om zich op boormachines te concentreren. Hij zag de uilen die op klaarlichte dag overvlogen niet, maar de mensen op straat wel; ze wezen ene staarden met open mond omhoog, terwijl de ene uil na de andere overscheerde. De meesten hadden zelfs 's nachts nog nooit een uil gezien. Meneer Duffeling had een doodnormale, uilloze ochtend. Hij kafferde vijf verschillende mensen uit, pleegde diverse belangrijke telefoontjes en gaf nog een paar mensen de wind van voren. Hij was in een opperbest humeur, tot hij tussen de middag op het idee kwam om even de benen te strekken en iets lekkers te kopen bij de bakker aan de overkant.


    Dit is het begin van een stuk. Ik kan natuurlijk nog veel meer citeren, maar ik wil proberen mijn punt duidelijk te maken en dat lukt ook wel met een wat minder lange citaat.
    Als dit een RPG zou zijn, zou de persoon met het personage Herman Duffeling dit stuk kunnen schrijven. Er worden dingen beschreven, uitgebreid, en User X, van wie dit personage is, kan makkelijk zijn 500 woorden volschrijven.

    Maar laten we nu kijken naar een ander voorbeeld. Voor als jullie niet geloven dat dit werkelijk uit Harry Potter komt: pagina 124 van het eerste deel.
    Stel dat User X Plank als personage heeft en User Y heeft Harry als personage. Het stukje ziet er als volgt uit:

    Plank deed het krat open, die vier ballen van verschillende afmetingen bevatte.
    'Oké,' zei Plank. 'Kijk, Zwerkbal is gemakkelijk te begrijpen, maar moeilijk te spelen. Een ploeg bestaat uit zeven spelers. Drie daarvan heten Jagers.'
    'Drie jagers,' herhaalde Harry terwijl Plank een felrode bal uit de krat haalde, die ongeveer zo groot was als een voetbal.
    'Deze bal heet de Slurk,' zei Plank. 'De jagers gooien de Slurk naar elkaar en proberen hem door een van die ringen te krijgen. Elke keer als de Slurk door zo'n ring gaat, levert dat tien punten op. Kun je me een beetje volgen?'
    'De jagers gooien de Slurk door die ringen om te scoren,' herhaalde Harry. 'Eigelijk lijkt het op basketbal op bezemstelen met zes netten, hè?'
    'Wat is basketbal?' vroeg Plank nieuwsgierig.
    'Laat maar,' zei Harry haastig.


    Laten we nu alleen kijken naar persoon Y's personage Harry. Die 'plaatst' eigenlijk drie stukjes:
    - 'Drie jagers,' herhaalde Harry terwijl Plank een felrode bal uit de krat haalde, die ongeveer zo groot was als een voetbal.
    - 'De jagers gooien de Slurk door die ringen om te scoren,' herhaalde Harry. 'Eigelijk lijkt het op basketbal op bezemstelen met zes netten, hè?'
    - 'Laat maar,' zei Harry haastig.


    De eerste bestaat uit 21 woorden, de tweede uit 25 woorden en de derde zelfs maar uit 5 woorden. Toch voldoet het, want wat zou er gebeuren als je minimaal een stuk van 500 woorden zou moeten schrijven? Dan gaat persoon Y allereerst alles herhalen wat persoon X geschreven heeft met Plank, Vervolgens worden er een stuk of 200 woorden geweid aan de manier waarop Plank de bal uit de krat haalt, wat behoorlijk overbodig wordt, en vervolgens worden die laatste 200 woorden geweid aan hoe Harry zich voelt: nieuwsgierig, benieuwd, misschien voelt hij zich een beetje dom dat hij de sport niet kent.
    Als je het dan voor elkaar krijgt om 500 woorden daaraan te weiden, dan reageert Plank daar vervolgens op met meer uitleg. En dan is User Y weer aan de beurt: opnieuw herhaalt hij alles wat Plank zei, dan vertelt hij weer dat Plank een Slurk uit de krat pakt, waaraan hij misschien weer 200 woorden kan weiden, en dan mag hij weer vertellen wat Harry voelt: nieuwsgierig, benieuwd, misschien wel een beetje dom omdat hij de sport niet kent.

    Ik kan het nog een keer gaan herhalen voor het laatste stukje, maar als ik heel eerlijk ben, ben ik blij dat J.K. Rowling niet op die manier haar boek heeft geschreven en ik geloof ook niet dat zij dan 's werelds meest succesvolle auteur was geweest. Dan had ze in plaats van 7 boeken direct wel 50 kunnen schrijven over hetzelfde verhaal.

    Mijn punt is, dat aan sommige stukken meer woorden geweid kunnen worden dan aan andere stukken. En als mensen al hun stukken oneliners maken, dan is dat hun nadeel, want zij kunnen niet zo lang en goed genieten van het genot van het schrijven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tholomew schreef:
    (...)

    Dan niet, nee... Het komt best wel hard en beledigend over, omdat een post van 10 regels gewoon niet meteen zegt dat hij niet goed, mooi of van toevoegende waarde is en ook niet of iemand er wel of geen moeite in gestoken heeft.
    Ik hoop dat je dat wel kunt begrijpen.
    We kunnen toch zeggen dat we wel graag willen dat mensen zich ervan bewust van moeten zijn dat ze hun post wel nuttig besteden, km het zo te noemen? In plaats van een 'strenge' limiet stellen.

    Jeez stop pleaseee, het is duidelijk. Iedereen heeft zijn mening, klaar. Je komt hier toch nooit uit.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Tholomew schreef:
    (...)

    Dan niet, nee... Het komt best wel hard en beledigend over, omdat een post van 10 regels gewoon niet meteen zegt dat hij niet goed, mooi of van toevoegende waarde is en ook niet of iemand er wel of geen moeite in gestoken heeft.
    Ik hoop dat je dat wel kunt begrijpen.
    We kunnen toch zeggen dat we wel graag willen dat mensen zich ervan bewust van moeten zijn dat ze hun post wel nuttig besteden, km het zo te noemen? In plaats van een 'strenge' limiet stellen.

    Eh, hallo? Knock it off. De TS zegt dat ze dit niet leuk vindt en dit is niet het punt van het topic.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Oké ik ga het niet eens meer lezen en proberen fatsoenlijk te doen, fuck off ik ben er klaar mee.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    OakenshieId schreef:
    Hoezo verder gaan in het gastenboek? Dit is toch vrij cruciaal?

    Weet je wat het verschil is tussen een verhaallijn en woordenlimiet?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Lizor schreef:
    Oké ik ga het niet eens meer lezen en proberen fatsoenlijk te doen, fuck off ik ben er klaar mee.


    Als iedereen nou eens elkaars punten zonder oordeel zou kunnen doorlezen en er op reageren op een vriendelijke manier en proberen in elkaars situatie te verplaatsen, zou er geen ergernis zijn en dan hoeft er ook niet een heel gedoe voor te zijn.
    Zelfs als je niet gaat meedoen aan een story met woordenlimiet - of andersom, niet aan een story zonder woordenlimiet - kunnen we nog heel vriendelijk en normaal met elkaar omgaan, toch? (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jammer dit. Er zijn gewoon best wel veel mensen die aan dit verhaal mee willen doen en die moeite hebben met het woordenlimiet. Lizor zei dat ze daar rekening mee wilde houden, de discussie was gesloten en vervolgens gaat iemand anders exact dezelfde discussie weer openen. Ik vind dit ook jammer, want nu zijn wij als niet limietaanhangers een beetje de boosdoeners terwijl wij allang bezig waren met het opstellen van een verhaallijn...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lizor schreef:
    (...)
    Jeez stop pleaseee, het is duidelijk. Iedereen heeft zijn mening, klaar. Je komt hier toch nooit uit.


    Nou ik zei dit alleen, kndat ik van mezelf weet dat ik altijd probeer zo dicht mogelijk in mijn personage te kruipen en ook altijd wil dat wat er in mijn post staat op de juiste manier in het verhal past en misschien voelde ik me teveel aangesproken, omdat het voor mij soms inhoud dat ik maar een zin schrijf, gewoon omdat ik op dat moment vind dat de nadruk niet bij mijn personage ligt, maar bij dat van mijn tegenspeler.

    Ik ben ook bang dat het niet gaat lukken, maar ik zou het fijn vinden als iedereen het fijn vindt om mee te doen en de een wil graag regel a en de ander regel b, dus ik hoop dat er een compromis kon komen. Dus dat stelde ik voor.
    Als dit niets is, dan houd ik er wel over op.

    Ik had overigens ook nog een idee geopperd. Wat vind je daar van?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes