• Ja, van dit soort afbeeldingen:



    Alsof rond zijn beter is dan slank. Sommige mensen kunnen er niks aan doen dat ze zo dun zijn, ook al leven ze gezond. Ik erger me er kapot aan dat je van dikke mensen niet mag zeggen dat ze lelijk zijn of dik, maar van dunne mensen mag je wel zeggen dat ze dun zijn of lelijk. Ik vind dat dit niet kan en ik vind het gewoon gemeen voor mensen die dun zijn. Ik ben zelf niet bepaald dun, maar ook niet dik. Ik zit er zeg maar tussenin. Ik vind dat als je een gezonde leefstijl hebt het gewoon goed is. Dat dik of dun zijn dan niet uitmaakt. Maar als je je gewoon bewust volstopt met allerlei zooi en mensen zeggen dan dat je bent aangekomen, dan vind ik dat - dat best gezegd kan worden. Ik kan er gewoon niet tegen dat er mensen zijn die friggin' ongezond leven en die dunne mensen dan lelijk noemen terwijl ze zelf misschien ook niet de mooiste zijn.

    Zo. My rant is done.


    26 - 02 - '16

    Ik ben heel dat dik-dun-gedoe op het internet een beetje beu eigenlijk. Het is een eindeloze discussie. Zolang ik zelf maar tevreden ben met mijn lichaam en mijn vriend het oké vindt ben ik al blij. (Ik ben er niet tevreden over, maar dat ligt aan mijzelf en het is nu ook niet dat ik niet naar mezelf kan kijken in de spiegel)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dat iemand lelijk is, dat zég je gewoon niet. Dat is gewoon heel laag om te zeggen. Ik ben het ook helemaal met je eens dat dun zijn even "erg" is als dun zijn en je mensen op dezelfde manier moet behandelen.

    Vorig jaar, rond maart, woog ik nog maar x kilo omdat mijn diabetes me zo had laten afvallen, en ik ben in de tussentijd nauwelijks gegroeid. Ik kreeg gewoon elke dag opmerkingen dat ik toch zo mager was en dat ik anorexia had en m'n eten uitkotste en wat nog meer. Maar het gewicht van dat meisje met obesitas in mijn klas werd de hele tijd goedgepraat.


    -Reactie aangepast wegens vermelden gewicht.-

    [ bericht aangepast op 26 mei 2014 - 9:44 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 mei 2014 - 12:57 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Waar mensen zich druk om kunnen maken tegenwoordig. Let it go, het verandert toch niet.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Waar mensen zich druk om kunnen maken tegenwoordig. Let it go, het verandert toch niet.

    Exactly. Hoewel ik het met je eens ben, vind ik dat als je bepaalde dingen op internet vervelend vindt, je het maar gewoon moet negeren. We kunnen er niets aan doen, laten we er dan ook geen energie in steken.


    From these ashes, I will rise

    Het begint inderdaad langzaamaan om te draaien, en dat is helemaal niet iets goeds. Waarschijnlijk omdat obesitas en overgewicht bij steeds meer mensen voorkomt. Zoals mijn moeder altijd zegt: te is nooit goed. Ongezond dun of ongezond dik aanprijzen, is gewoon raar. Schijnbaar is het woord "een normaal, gezond lichaam" niet meer iets van deze tijd.


    ars moriendi

    Karthus schreef:
    Ja, van dit soort afbeeldingen:



    Alsof rond zijn beter is dan slank. Sommige mensen kunnen er niks aan doen dat ze zo dun zijn, ook al leven ze gezond. Ik erger me er kapot aan dat je van dikke mensen niet mag zeggen dat ze lelijk zijn of dik, maar van dunne mensen mag je wel zeggen dat ze dun zijn of lelijk. Ik vind dat dit niet kan en ik vind het gewoon gemeen voor mensen die dun zijn. Ik ben zelf niet bepaald dun, maar ook niet dik. Ik zit er zeg maar tussenin. Ik vind dat als je een gezonde leefstijl hebt het gewoon goed is. Dat dik of dun zijn dan niet uitmaakt. Maar als je je gewoon bewust volstopt met allerlei zooi en mensen zeggen dan dat je bent aangekomen, dan vind ik dat - dat best gezegd kan worden. Ik kan er gewoon niet tegen dat er mensen zijn die friggin' ongezond leven en die dunne mensen dan lelijk noemen terwijl ze zelf misschien ook niet de mooiste zijn.

    Zo. My rant is done.


    Plaatje is true tho


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Plaatje is true tho

    Voor jou misschien. Zijn ook zat mensen die het er totaal niet mee eens zijn, maar dat is gewoon smaak.


    ars moriendi

    Ik vind het ook bullshit, net als die mensen die Marilyn Monroe als rolmodel zien omdat ze een maatje meer had, die hebben daar ook niet erg over nagedacht of research naar gedaan, schijnbaar.
    Ik maak me er echter allang niet zo heel druk meer om.


    Your make-up is terrible

    Huf schreef:
    Waar mensen zich druk om kunnen maken tegenwoordig. Let it go, het verandert toch niet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Volgens mij is het meisje op de foto niet eens dik, maar heeft ze gewoon volle rondingen. Niets mis mee, naar mijn mening.
    Ik vind het alleen een beetje venijnig dat dunne mensen met weinig tot geen vrouwelijke rondingen zich hierdoor heel onzeker kunnen voelen, want zulke dingen hoor je overal. Het lijkt wel alsof heel de wereld om de rondingen van een vrouw draait.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Videnda schreef:
    Volgens mij is het meisje op de foto niet eens dik, maar heeft ze gewoon volle rondingen. Niets mis mee, naar mijn mening.
    Ik vind het alleen een beetje venijnig dat dunne mensen met weinig tot geen vrouwelijke rondingen zich hierdoor heel onzeker kunnen voelen, want zulke dingen hoor je overal. Het lijkt wel alsof heel de wereld om de rondingen van een vrouw draait.


    wat was dit ookalweer

    Assassin schreef:
    Ik vind het ook bullshit, net als die mensen die Marilyn Monroe als rolmodel zien omdat ze een maatje meer had, die hebben daar ook niet erg over nagedacht of research naar gedaan, schijnbaar.
    Ik maak me er echter allang niet zo heel druk meer om.
    Ik vind zelf ook wel de mode van vroeger veel mooier, maar dat is misschien wel persoonlijk. Nu vind ik de modellen wel veel te mager, terwijl vintage modellen wel rondingen hadden, want zelf op vintage sites, zie je vaak wel eens foto's van dikkere mensen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Videnda schreef:
    Volgens mij is het meisje op de foto niet eens dik, maar heeft ze gewoon volle rondingen. Niets mis mee, naar mijn mening.
    Ik vind het alleen een beetje venijnig dat dunne mensen met weinig tot geen vrouwelijke rondingen zich hierdoor heel onzeker kunnen voelen, want zulke dingen hoor je overal. Het lijkt wel alsof heel de wereld om de rondingen van een vrouw draait.
    Ik denk dat het hem meer om de tekst gaat.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Ik vind zelf ook wel de mode van vroeger veel mooier, maar dat is misschien wel persoonlijk. Nu vind ik de modellen wel veel te mager, terwijl vintage modellen wel rondingen hadden, want zelf op vintage sites, zie je vaak wel eens foto's van dikkere mensen.


    Dat bedoelde ik niet echt ermee. Gewoon het feit dat Marilyn Monroe een beter rolmodel zou zijn omdat ze dikker leek en toch een sekssymbool. Nou, ze had toen ze op haar zwaarst was alsnog maar maatje 38 en was zo zwaar geworden door haar depressie.


    Your make-up is terrible

    Het wordt echt een ding ja, dat mensen zichzelf wijsmaken dat god hun zo heeft gemaakt, dat ze condishuns hebben waardoor ze dik zijn, dat groente ongezond is, dat sporten ongezond is, dat je suuuupermooi bent als je obesitas hebt, etc. Dem idiots.
    Je krijgt dat ook zoiets als This is thin privilege en Health at every size. Dikke bullshit natuurlijk. Ik kan er ook boos om worden, omdat ik wel eens heb gelezen dat dikke mensen wel 'het recht hebben' om dunne mensen belachelijk te maken vanwege hun figuur, en het andersom 'discriminatie' is. Ja dahag.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."