• Op het eerste gezicht lijkt dit een huis voor jongeren met een stoornis. Dat is ook wat de jongeren denken, wanneer ze er heen worden gestuurd. Ze krijgen doktersessies en een diagnose die een stoornis aangeeft, maar later komen ze erachter dat er iets anders aan de hand is; de jongeren zijn paranormalen en hebben paranormale krachten. De krachten gaan van necromancer tot weerwolf en van heks tot halfdemon. Wanneer ze dit ontdekken komen ze achter de eigenlijke geheimen van Lyle House...

    We starten op een gemiddelde normale dag. Er kan een nieuweling komen of iemand weggaan. Je personage kan meer van de paranormale krachten weten of helemaal niets. Wie zijn je vrienden en wie je vijanden?


    Voorbeelden van de duistere krachten:
    Necromancer: Een necromancer kan praten met geesten en doden tot leven wekken.
    Half-demoon: Er zijn veel verschillende soorten half-demonen. Je hebt soorten die bepaalde elementen kunnen sturen, maar ook meer andere soorten. De vader van een half-demoon is altijd een demoon.
    Weerwolf: Deze veranderen soms in een weerwolf en is in zijn menselijke vorm sterker en heeft sterkere zintuigen.
    Sjamaan: Sjamanen zijn mensen die uit hen leven kunnen treden. Zo kunnen ze ook in een ander lichaam komen, zelfs in de lichamen van dieren.
    Een andere soort sjamaan kan mensen beter maken met bovennatuurlijke middelen.
    Tovenaren & heksen: Tovenaren en Heksen hebben krachten die ze voor zowel duistere als goede zaken kunnen gebruiken.
    Er bestaan meer paranormale krachten; dit zijn enkel een paar voorbeelden. Als je iets anders weet is dit (vaak) ook goed.


    Rooster
    7:00 opstaan
    7:30 ontbijten
    8:00 Lessen
    12:00 Lunch
    13:00 Lessen
    15:00 vrij en tijd voor klusjes
    18:00 diner
    22:00 naar bed

    Het rooster verschilt in het weekend. Dan mogen ze uitslapen en is er natuurlijk geen school.

    Kamerindeling


    Hoe ziet het huis eruit?
    Keuken
    Slaapkamer

    Regels van Lyle House
    - Houd je aan de tijden van het rooster
    - Ga niet naar je kamer tussen 7:30 en 20:00
    - Niet buiten de hekken van het instituut komen
    - Alleen in de kelder komen voor de was
    - Voltooi je klusjes
    - Gedraag je volwassen en verantwoordelijk

    Regels van het RPG
    - Je moet het leuk vinden om mee te doen en dus blijven schrijven. Ik wil geen ongemotiveerde rpg'ers die al erg snel stoppen.
    - Schrijf minstens 1 keer per week.
    - Post stukjes van minstens 200 woorden.
    - Schrijf in abn.
    - Bestuur geen personages van anderen.
    - Geen Mary Sues of Gary Stu's, iedereen heeft zo zijn mankementjes.
    - Maximaal twee rollen per persoon
    - Reserveringen blijven 3 dagen.
    - Wees aardig tegen elkaar (A)

    Invullijstje
    Naam:
    Leeftijd (van 15 tot 20):
    Paranormale kracht:
    Uiterlijk [+ foto]:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:
    Relaties:


    Rollen:

    Meisjes
    - Olivia "Liv" Amy Jennings [Necromancer] ~ Amphrobia
    - Mortefiscera Emeliana Santeria[necromancer] ~ Vandinha ~ 4
    - Cecilia Elizabeth O'Hara ~Reece ~ 7
    - Brooke Jane Eastside [heks] ~LoveHemmings
    - Nemesis Sarries ~ weerwolf ~ AintItFun
    - Madden
    -
    -


    Jongens
    - King Sawyer Brighton [half-demoon] ~Malt ~ 7
    - Neo Joachim Raeburn [half-demoon] ~Morticia ~ 6
    - Whilted
    - Harrison Lionel Sullivan [weerwolf] ~ Effloresce ~ 9
    - Luke William Simmons [Necromancer] ~ Lovelydemon
    -
    -
    -
    -


    Grijze letters betekenen dat deze personen al een lange tijd niet meer online zijn geweest.

    Er is geen limiet voor de rollen. Ook hoef je niet de hele Rpg meeblijven te doen. Wanneer je te druk wordt kun je er gewoon voor zorgen dat je personage weggaat uit Lyle House.


    Rollentopic
    Praattopic
    Speeltopic

    [ bericht aangepast op 18 aug 2014 - 9:00 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ik ben weer terug. Vanmiddag en vanavond zal ik alles weer bijwerken. Paracosm, bedankt voor het letten op deze rpg.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    MarkOfCain schreef:
    (...)
    ;) Dan maak ik vanavond mijn personage!

    Okay! :3

    Caelestis, welkom terug! (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zal vanavond of morgen de geschiedenis maken, ik krijg het deze week heel erg druk :/


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    De kamerindeling.

    Karmilla - Mortefiscera
    Cecilia - Lorena
    Olivia - Brooke - Natalia

    Luke - Mayson
    Caiden - King
    Neo - Kyle
    Harrison - Tyler


    Vindt iedereen dit goed?

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 16:39 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Caelestis schreef:
    De kamerindeling.
    (...)

    Vindt iedereen dit goed?


    Als iedereen er oke mee is – zal ik hem in de beginpost van het speeltopic plaatsen (:


    •

    Caelestis schreef:
    De kamerindeling.
    (...)

    Vindt iedereen dit goed?

    Mijn rol moet er wel ook nog bij (ik ben er nog aan bezig ;)

    MarkOfCain schreef:
    (...)
    Mijn rol moet er wel ook nog bij (ik ben er nog aan bezig ;)


    Oh, dan is er ook nog een meisje vrij.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman




    Naam: Tyler Ray Simons

    Leeftijd (van 15 tot 25): 20

    Paranormale kracht: Tovenaar. Het vereist een oefening om te kunnen toveren. Het is Tyler nog maar een paar keer gelukt en dan per ongeluk (zo heeft hij al eens ,toen zijn glas viel hem kunnen laten zweven in de lucht). Hij heeft dus ook geen idee dat hij kan toveren. Hij zit in de ontkenningsfase en gelooft niet dat hij echt kan toveren of iets dergelijks.

    Stoornis: Volgens Lyle House heeft hij een Paranoïde persoonlijkheidsstoornis
    Deze stoornis heeft weinig tot niks met zijn krachten te maken, maar heeft meer mee te maken met hoe zijn karakter is. Bij zijn kracht horen niet zo veel stoornissen dus moet Lyle House eens creatiever te werk gaan.


    Uiterlijk [+ foto]: Tyler heeft licht bruin haar en heeft donker blauwe ogen. Hij is tamelijk klein voor een jongen. Hij is “maar” een meter 78. Tyler heeft een blanke huid dat sommige mensen soms zelf te bleek noemen. Ondanks dat bruint hij wel tamelijk snel in de zon. Hij draagt vaak gewoon een jeansbroek en een T-shirt met daarboven een trui.

    Innerlijk: Tyler past in mate in zijn stoornis. Het is inderdaad zo dat hij vaak impulsief en fel reageert maar dit komt vaak omdat zijn hormonen hem parten spelen. Ook is hij inderdaad wat argwanend tegenover andere personen en blijft hij liever op de achtergrond. Dit komt omdat hij vroeger wel mensen vertrouwde totdat iemand hem een mes in de rug stak. Voor de rest past zijn karakter niet in deze stoornis. Tyler is eigenlijk nog een aardige jongen maar zoals er al eerder werd verteld duurt het een tijdje voor hij je vertrouwd. Dat betekent niet dat hij niet aardig reageert. Hij kan ook zeer enthousiast en actief reageren als mensen over een onderwerp praten waar hij van houdt. Of als mensen een activiteit doen die hij geweldig vindt. Hij is intelligent maar loopt er meestal niet mee te koop omdat mensen hem dan direct een “strever” noemen. Ondanks dat hij het niet wilt is hij dus iemand die altijd rekening houdt met wat anderen over hem zeggen. Hierdoor kan hij te erg voor zichzelf twijfelen en zit hij niet echt zeker in zijn schoenen. Zeker niet nu hij naar Lyle House moest. Hij is ordelijk en meestal liggen zijn spullen altijd netjes. Zijn gedachten daarentegen zijn zeer chaotisch en daarom probeert hij orde te scheppen in zijn leven.

    Geschiedenis: Tyler Ray Simons leefde zijn eerste acht jaar een gelukkig leventje. Zijn ouders waren gelukkig getrouwd en ze woonden in een tamelijk groot huis. Maar dat veranderde toen Tyler bijna 8 werd. Zijn vader verdween vaak , op rare momenten zoals midden in de nacht en kwam dan pas terug in de morgen terug. Zijn vader werd paranoïde (dat vertelde Caroline toch later aan haar zoon) en op een dag kwam Ronald niet meer terug. Tyler weet nog steeds niet waarom hij vertrokken is ,hij weet zelfs niet of zijn vader überhaupt nog leeft. Toen Ronald verdween moest Caroline alleen zorgen voor Tyler, hierdoor moest ze langer werken om alle kosten te kunnen dragen en zag Tyler haar minder. Tyler miste zijn vader, vooral toen zijn puberteit er aankwam en hij iemand nodig had waar hij mee kon praten. Hij vond zo iemand op school ,een meisje die hem dan later bedroog en hard in de steek liet. Hij sloot zichzelf toen nogal af van de buitenwereld. Het werd beter met hem en toen hij 19 was, leek hij weer oké. Maar toen begonnen zijn krachten. Het gebeurde een paar keer en Tyler negeerde dit eerst. Maar hij begon altijd ongeruster te worden en sloot zich af voor zijn moeder. Toen zijn moeder hem zo ver kreeg om te vertellen wat er aan de hand is ,stuurde ze hem direct naar een dokter. Hij kon er nog van maken dat hij een enorme fantasie had en zorgde er dus voor dat men hem niet helemaal ‘gek’ gingen noemen. Maar blijkbaar was er toch iets mis. Diezelfde week ging hij naar Lyle House.

    Extra: Hij is een enorme fantasy fan en kijkt verscheidende series en ook heeft hij al veel fantasy boeken en films gelezen/gezien.

    Relaties:
    Ronald Simons: Tylers vader. Hij verdween toen Tyler 8 was. Hij is/was ook een tovenaar.
    Caroline Davids: Tylers moeder. Ze is een mens en weet niet dat Ronald een tovenaar was.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 19:35 ]

    Al een begin. Als ik nog tijd heb maak ik hem straks af en anders werk ik hem morgen volledig af!

    Ik denk dat hij klaar is. Is hij goed?

    MarkOfCain schreef:
    Ik denk dat hij klaar is. Is hij goed?


    Ik vind hem goed.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Naam: Miranda Atkinson, beter bekend als Mrs. Atkinson.
    Leeftijd: 39
    Taak: Mrs. Atkinson is een van de bazen van Lyle House en deze taak neemt ze erg serieus.
    Werktijden:
    Uiterlijk:
    Innerlijk: Mrs. Atkinson is een vrouw van orde en regels. Ze houdt niet van vlekjes of dingen die niet op de goed plaats liggen, het stoort haar. Hierdoor kan ze soms erg snel boos worden en straf uitdelen. Mrs. Atkinson woont al bijna haar hele leven in Lyle House en dat heeft haar een harde vrouw gemaakt. Ze sluit zich erg af voor andere mensen en laat haar gevoelens niet zien. Echte liefde heeft ze het laatst ongeveer 25 jaar geleden meegemaakt, dus hier heeft ze ook niet veel ervaring mee. Mrs. Atkinson lijkt niet te kunnen breken, maar toch zijn er dingen die haar gevoelens geven. Denken aan vroeger bijvoorbeeld. Voordat ze in Lyle House kwam had ze thuis een erg fijn leven. Dit werd afgepakt door Lyle House en dus heeft ze hier soms pijnlijke gedachtes over. Intussen heeft Mrs. Atkinson haar krachten goed ontwikkeld en kan er goed mee omgaan, maar ook weet ze dat het lastig is om je krachten te beheersen. Daarom leeft ze stiekem wel mee met de tovenaren en heksen en trekt ze hen een beetje voor.
    Geschiedenis: Mrs. Atkinson heeft vroeger ook in Lyle House gezeten. Het huis bestaat al erg lang. Mrs. Atkinson heeft dan natuurlijk ook paranormale krachten; ze is een heks. Toen ze 16 jaar was, is ze naar Lyle House gebracht en daar is ze vervolgens haar hele leven gebleven.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 22:46 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    • Grace Jayden Blackwell •

    •••



    •••


    • Naam: Grace Jayden Blackwell

    • Bijnaam:

    Grace – Onder deze naam staat ze bij de meesten gekend in Lyle House. Ze heeft op zich nooit problemen met bijnamen gehad, maar prefereert wel dat ze met haar eigen naam benoemd wordt. Wanneer anderen haar echter met een bijnaam zouden benoemen of roepen, zal haar eerste reactie zijn er één te verzinnen voor die persoon in kwestie.

    • Werk: Grace werkt in het Lyle House als verpleegster. Dit betekent dat ze er overdag vrijwel de hele dag is, al spendeert ze soms wat tijd in haar kantoor, zodanig ze wat papierwerk kan doen – dit houdt vaak in dat ze bepaald gedrag van de inwoners noteert. Verder heeft ze een vrij grote verantwoordelijkheid. Zij moet er namelijk voor zorgen dat iedereen zijn/haar medicatie neemt, de orde behouden, inspringen wanneer er ruzies/problemen zijn, de kamer controleren, zorgen dat ze eten en ga zo maar door. Ook zorgt ze ervoor dat iedereen in het huis enigszins zijn huishoudelijke klusjes doet. Ondanks ze geen verstand heeft van psychologische problemen, weet ze prima hoe ze met de inwoners om moet gaan, ook omdat ze er al jaren werkt. Ze geniet van haar werk en – ondanks ze niet veel ouder is dan de meeste inwoners – voelt zich prima thuis in haar rol. Wanneer er iets is wat haar zorgen baart of waarvan ze vindt dat het belangrijk is, geeft ze dit meteen door aan de psychologe, Miranda Atkinson - zo ook de verslagen die ze overdag maakt.

    • Werktijden: Grace werkt vrijwel elke dag van 7h tot 22h, om ervoor te zorgen dat ze zich aan hun planning houden. In het weekend komt ze pas rond 9en. Sommige nachten is ze ook aanwezig, maar dan is ze er niet overdag. Dit hangt af van de dienstregeling die haar door haar baas gegeven wordt.

    • Leeftijd: 26

    • Soort: Mens

    • Uiterlijk:

    Grace is geen opvallende verschijning, op het vlak dat ze niet uitzonderlijk knap is – al is ze ook absoluut niet lelijk. Ze is, zoals ze het in haar eigen woorden zegt, vrij ‘normaal’. Ze heeft blond, licht golvend, half lang haar wat net tot aan haar schouders reikt en ze vrijwel altijd los, of in een simpele staart heeft, vanwege haar werk. Haar ogen hebben een lichtbruine kleur en laten vrijwel iedere emotie zien, zo ook wanneer het haar niet aanstaat wat iemand doet. Verder heeft ze een vrij bleke huid, al heeft hij wel een licht zongebruind tintje, wat ze verkregen heeft door het elke dag naar haar werk fietsen, en weer terug. Grace draagt weinig make-up – ze houdt het meestal bij wat mascara en een lijntje eyeliner. Dit omdat ze niet graag veel tijd aan haar uiterlijk spendeert.

    Qua gestalte is ze niet opvallend groot, maar van een gemiddeld lengte – namelijk 1m71. Dit, samen met haar vrij slanke gestalte, maakt haar weinig intimiderend tegenover anderen, al maakt dit haar vrij weinig uit. Ze prefereert comfortabele kledij, zoals een jeans. Al kan iets meer elegant haar ook bekoren, maar ze zal nooit een jurk of open schoenen dragen. Dit vanwege de vele littekens die zich op haar enkel verbergen, die ze aan haar dagen van automutilatie overgehouden heeft. Ze moet echter in de instelling vrijwel altijd haar uniform dragen, dus de inwoners hebben haar in weinig andere kledij dan dat gezien. Ze draagt eveneens geen accessoires en heeft geen tattoo’s of piercings.


    • Innerlijk:

    Grace werkt al in het Lyle House sinds ze haar diploma verpleegkunde behaald heeft, op haar 21e. Ondanks ze op dat moment nog erg jong was, vond ze vrijwel meteen haar weg en leerde ze hoe om te gaan met de inwoners van het huis. Om deze reden heeft ze er ook geen probleem mee er zoveel uren te spenderen, wat makkelijker gemaakt wordt door het feit dat ze buiten het Lyle house weinig vrienden of familie – die ze wilt zien – heeft. Haar werk is werkelijk haar leven geworden. Haar prioriteit ligt bij het vormen van een veilige, gecontroleerde omgeving voor de personen in de instelling, om wie ze stuk voor stuk heel wat geeft. Hoe onbeschoft, onaardig of onbeleefd ze ook zouden doen bij haar, ze zal ze nooit meteen afschrijven en haar taken blijven volhouden.

    Op het eerste zicht lijkt ze een vrij nonchalant – en ietwat gek - iemand, al weet iedereen dat ze haar werk erg serieus neemt. Ze vindt echter dat dit niet betekent dat ze constant alleen haar taken moet doen en vindt wel eens creatieve manieren uit om deze te voltooien, zoals het wekken van iemand met een waterpistool, in tegenstelling tot het gewoon gebruiken van haar stem. Deze vriendelijke verschijning kan echter meteen verdwijnen wanneer dat nodig is, zoals in situaties van ruzies, woede of andere die haar interventie vereisen. Ze laat niet toe dat de belangrijke regels in het huis gebroken worden, maar kleine – zoals wanneer iemand ’s nachts wat door de gangen dwaalt – laat ze wel eens toe, in gedachten houdend wat het beste is voor de inwoners. Natuurlijk is ze soms bang wanneer een inwoner zijn kalmte verliest en durft dan wel eens de hulp van de anderen in te roepen, ze kent haar eigen grenzen. Verder weet ze haar mannetje wel te staan, maar dit werkt vooral omdat de meeste inwoners zich vrij goed aan de regels houden.

    Ondanks ze er al vele jaren werkt, weet Grace weinig van wat er gebeurt buiten haar zicht. Ze weet dat de inwoners paranormale krachten hebben en welke – eveneens dat ze deze niet aan hun mag zeggen -, maar de werkelijke intenties van het Lyle house weet ze niet, verder dan haar wijsgemaakt is dat het een veilige omgeving voor ze moet vormen – iets waar ze nog geen moment aan getwijfeld heeft. Ze kent sommige inwoners door en door en weet wat hun grenzen zijn, eveneens dat er soms meer achter hun masker verborgen zit. Grace heeft immers zelf haar littekens en weet daarom hoe belangrijk hun hulp kan zijn. Ze is immers erg afgesloten van relaties, etc, wat het feit dat haar werk zo belangrijk voor haar is ook verklaart. Ze weigert te praten over haar verleden, gelukkig wordt dit niet van haar verwacht. Ze respecteert Mrs. Atkinson enorm, al vindt ze haar soms heel erg intimiderend, aangezien ze zelf heel wat losbandiger is dan zij.

    • Familie:

    - Jack Blackwell – Vader
    - Mickayla Blackwell - Moeder

    • Relaties:

    Aangezien Grace reeds over de 5 jaar in het Lyle House aanwezig is, kent ze de inwoners die er reeds langer verblijven al aardig goed. Haar werk verbiedt haar echter een te nauwe band met ze te krijgen, al is dat een regel die ze al snel durft te breken, aangezien haar prioriteit bij het helpen van de inwoners ligt – zowel fysiek als mentaal.

    • Geschiedenis:

    Grace heeft in haar jeugdjaren heel wat mishandeling en misbruik ondergaan van haar vader, Jason Blackwell. Op haar 15e verzamelde ze echter de moed hem aan te geven, waardoor hij sindsdien in de gevangenis zit. Toch heeft ze heel wat problemen gehad in haar jeugd, aangezien ze haar vader verachtte en meer dan vreest, en het haar moeder nooit zou vergeven dat ze er niks tegen gedaan had. Zo heeft ze namelijk zelf een jaar in een instelling doorgebracht, vanwege agressief gedrag en automutilatie. Toch heeft ze zichzelf kunnen herpakken en heeft daardoor haar school kunnen afmaken en haar diploma in de verpleegkunde gehaald. Ze wilde altijd graag werken in een instelling, aangezien ze daar zelf enorm veel steun had gehad, en heeft daarom gesolliciteerd bij the Lyle house. Pas na enkele maanden leerde ze van de paranormale gaves van de inwoners, maar ging daar vrij kalm mee om, aangezien ze ze nog steeds zag als mensen die hulp nodig hadden. Ze vreest de dag dat haar vader de gevangenis zal mogen verlaten, maar praat hier niet over.


    •••


    •••

    [ bericht aangepast op 5 juni 2014 - 0:57 ]


    A girl who wonders.

    Dat is toevallig zeg! Ik dacht er vandaag nog aan om een personage tot Grace te benoemen!
    Geweldige rol. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hiraeth schreef:
    Dat is toevallig zeg! Ik dacht er vandaag nog aan om een personage tot Grace te benoemen!
    Geweldige rol. :Y)


    Dikke telepathie, hehe.
    En merci. ^^

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 22:41 ]


    A girl who wonders.