• Al vele jaren lang moeten alle zestienjarigen een factie kiezen waarbij ze de rest van hun leven willen horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Candor, Erudite, Amity en Dauntless. De dag voordat je mag kiezen maak je een test om uit te vinden bij welke factie je past. Maar dit jaar is het anders: de zestienjarigen moeten bij de factie komen die uit hun test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een storing in de computers komt iedereen bij de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus worden de verkeerde vermoord. Een enorme chaos breekt uit.

    Ik zoek voor elke factie vier jongens en vier meiden. Al 8 zijn Divergent, dus geen mensen die Divergent zijn meer.

    ER ZIJN NOG ROLLEN BESCHIKBAAR

    Rollen:

    Dauntless:
    - Katharina Rosanna Hale -Divergent Foreverx
    - Rose Emely Jones -Amity Redrosex
    - Gabriëlle Catherina Poats -Erudite iyanu
    - Madeleine Witth -Divergent Foreverx

    - Sam Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Jay Vecs -Dauntless KLAINEISBACK
    - Gereserveerd Silvanaa
    -


    Amity:
    - Florene Hannah Jylle -Dauntless Foreverx
    - Lynn June Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Maya Dana Fedes -Amity KLAINEISBACK
    - Caitlin Halliwell -Amity HorseQuinsy

    - Evan Mehone -Amity Redrosex
    - Blaine James Russer -Candor iyanu
    - Tom Everett -Dauntless KLAINEISBACK
    -


    Erudite:
    - Olive Minde -Candor FlySky
    - Suzanna Romy Crowley -Divergent Foreverx
    - Vasilissa Lissa Sage -Erudite HorseQuinsy
    - Gereserveerd Silvanaa

    - Seth Henningtohn -Dauntless Redrosex
    - Julian Evans -Divergent candy2001
    -
    -


    Abnegation:
    - Ilona Silva Exta -Dauntless FlySky
    - Victoria Blaze Stoker -Dauntless DisneyDreams
    - Zara Hogan -Abnegation HorseQuinsy
    - Hanna Westfield -Divergent Foreverx

    - Tim Everett -Abnegation KLAINEISBACK
    -
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway dawnse -Divergent candy2001
    - Julie Claire Jingle -Divergent Foreverx
    - Cecilia Liana Exta -Erudite FlySky
    - Reyna Sage -Abnegation HorseQuinsy

    - Callum Jones -Divergent candy2001
    - Louis Scarlett Johnsen -Dauntless iyanu
    -
    -


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:
    Afbeelding:


    Inwijding:
    Abnegation:

    De inwijding van Abnegation bestaat uit drie fases:

    Fase een: Jezelf opofferen voor de ander is het belangrijkst, daarom krijg je simulaties met situaties waar je jezelf in kan opofferen. Je weet tijdens de simulatie dat je in een simulatie zit en daardoor is deze fase niet heel moeilijk. Fase een duurt een week lang.

    Fase twee: Als je fase een hebt gehaald kom je in fase twee, in deze fase moet je drie dagen lang de factielozen helpen. Je krijgt voor elke goede daad punten en die punten bepalen uiteindelijk of je door bent naar de volgende fase. Je moet om door te gaan minimaal honderdvijftig punten hebben.

    Fase drie: De overgebleven mensen gaan naar fase drie. In fase 3 moet je drie dagen in een kamer met spiegels zitten, elke keer dat je in de spiegel kijkt krijg je drie minpunten. De minpunten gaan van de punten af die je in fase 2 hebt gehaald. Uiteindelijk bepalen die punten wat voor werk je krijgt. In fase 3 vallen er geen mensen af.


    Erudite:

    Fase een: Iedereen krijgt een soort test. Waarin allerlei vragen gesteld worden, hiermee kunnen ze je intelligentie testen. Je word op alle onderdelen die je doet beoordeeld en het onderdeel waar je het hoogst op scoort. Daar kan je mee verder in fase twee. Scoor je voor een onderdeel onvoldoende lig je eruit.

    Fase twee: Het onderdeel waar je het hoogst op heb gescoord is fase een, ga je gebruiken in fase twee. Met dat onderdeel ga je een project maken. De opdracht zal gemaakt worden in duo's en er kunnen punten mee verdient worden. Scoor je onder de zeven? Dan lig je eruit.

    Fase drie: Bij deze opdracht kunnen ook weer punten verdient worden. Bij deze opdracht moet je zelf iets uitvinden. Ook deze opdracht mag in duo's gemaakt worden. Hoe hoger je totale puntenaantal hoe hoger je beroep word.


    Candor:

    Fase een: In fase een krijg je een cursus om te leren hoe je leugenaars 'ontmaskerd'. Na deze cursus moeten de andere aspiranten iets zeggen wat waar is en wat ze liegen, je krijgt punten voor de hoeveelheid die je goed hebt. Als je te weinig hebt dan val je af.

    Fase twee: Je moet een week lang een leugendetector hebben, elke keer dat je liegt krijg je een minpunt, dat gaat af van je punten van fase een. Als je meer dan tien keer hebt gelogen val je af. De score die je uiteindelijk hebt, bepalen welk werk je krijgt.

    Fase drie: In fase drie krijg je ht waarheidsserum ingespoten en dan mogen de anderen aspiranten je vragen stellen. In deze fase valt niemand af.

    Amity:

    Fase een: Je moet aardig tegen iedereen blijven ook al doen hun niet aardig tegen jou. Daarom mogen mensen gemene dingen tegen je zeggen en je moet aardig terug blijven. Als je te vaak niet aardig bent geweest moet je weg.

    Fase twee: Iedereen wordt in groepjes van drie verdeelt, je moet met je groepje een week lang een plantage gaan verzorgen. Degene die het het minst goed hebben gedaan vallen af.

    Fase drie: Je krijgt een probleem wat je moet oplossen met een ander groepje dan in fase twee. Wie het probleem het beste oplost en zonder geweld krijgt de meeste punten. Deze punten bepalen welk werk je krijgt.


    Afkomst en testuitslag:
    Afkomst

    Abnegation
    Seth Henningtohn
    Evan Mehone
    Zara Hogan
    Callum Jones

    Dauntless
    Victoria Blaze Stoker
    Dorian Enesy
    Gabriëlle Catherina Poats
    Vasilissa Lissa Sage
    Aloeway dawnse
    Florene Hannah Jylle

    Erudite
    Ilona Silva Exta
    Cecilia Liana Exta
    Louis Scarlett Johnsen

    Candor
    Rose Emely Jones
    Olive Minde
    Suzanna Romy Crowley
    Blaine James Russer

    Amity
    Katharina Rosanna Hale
    Julie Claire Jingle
    julian Evans


    Test uitslag

    Divergent.
    - Katharina Rosanna Hale.
    - Suzanna Romy Crowly.
    - Julian Evans.
    - Aloeway Dawnse.
    - Julie Claire Jingle.
    - Callum Jones.

    Amity.
    - Rose Emely Jones.
    - Evan Mehone.

    Eruditie.
    - Gabriëlle Catherina Poats.
    - Vasilissa Lissa Sage.
    - Cecilia Liana Exta.

    Dauntless.
    - Florene Hannah Jylle.
    - Seth Henningtohn.
    - Dorian Enesy.
    - Ilona Silva Exta.
    - Victoria Blaze Stoker.
    - Louis Scarlett Johnsen.

    Candor.
    - Blaine James Russer.
    - Olive Minde.

    Abnegation.
    - ..


    Regels:
    - Niet schelden en pesten
    - Je bemoeit je alleen met je eigen rol
    - Wanneer je een rol reserveert moet je hem binnen vier dagen invullen, anders wordt hij aan iemand anders gegeven

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 19:56 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Ik steek mijn tong naar haar uit. 'Kende jij die jongen?' vraagt ze ineens aan mij. Ik knik. Zonder dat ik het merk, strijk ik over mijn litteken.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Julie Claire Jingle

    "Proost! Op dat we de inwijding van Candor mogen halen!" zegt Aloeway lachend. Dan komt hij voor me zitten, de jongen die ik vandaag in de gang ben tegengekomen. Hij schenkt me een kleine glimlach.
    "Hey" zegt Aloeway vrolijk.
    "Hallo" zegt hij met een lage heldere stem.
    "Ik ben Aloeway, dat is Callum en dat is Julie" zegt ze terwijl ze ons aanwijst. Ik leg mijn vinger op mijn lip om te laten zien dat hij niet moet zeggen dat hij mij al kent.
    "Ik ben James" zegt hij weer heel zacht. Hij schept zijn eten op en neemt een slokje uit een flesje wat ik als alcohol onderscheidt.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Suzanna Romy Crowley

    "Is hij van... jeweetwel" ik zie hem weer knikken. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel zonder dat ik merk dat iedereen naar ons staart.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Madeleine Witth

    Ik loop de trainingszaal binnen en zie een andere aspirant tegen een boksbal aan slaan.
    "Hey" zeg ik tegen hem terwijl ik langzaam naar hem toe loop.
    "Hallo" hij stopt met slaan en ademt diep uit.
    "Ga maar weer verder hoor, ik ben hier om te oefenen met messen. Niet mijn sterkste punt" lach ik naar hem en ik kijk naar zijn gezicht, hij heeft een groot blauw oog. Hij begint weer tegen de boksbal aan te slaan en ik loop naar een tafel waar messen op liggen. Ik pak er drie en ga voor een schietschijf staan. De eerste die ik gooi raakt net naast de roos. De volgende ook maar de laatste gooi ik wel in de roos. Toch heb ik een stom gevoel, ik moet het kunnen. Ik moet het perfect kunnen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Suzanna geeft mij een knuffel. Ik geef haar een kus. Dan laten we elkaar los. Ik zie sommige mensen in de winkel naar ons kijken. Ik heb een schaapachtige grijns om mijn lippen. Na 2 uur hebben we allebei bijna een kledingkast vol met kleding. 'Wil je nog iets te eten halen?' vraag ik.


    (yeah! 200ste reactie in dit topic :p)


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanne Romy Crowley

    "Ja, lekker" ik hoop tenminste dat het lekker is want het eten wat we krijgen is zo vies.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Samen met Suzanna loop ik naar de eetzaak die ik toen straks zag. Als we naar binnen willen lopen, zie ik de jongen zitten. Ik loop achteruit en sleur Suzanna mee.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    Ik voel Julian aan mijn arm trekken.
    "Wat is er?" fluister ik. Hij knikt richting de jongen en ik kan mezelf er niet van weerhouden om naar hem toe te lopen. Ik trek hem van de kruk af waar hij op zit waardoor hij wankelt maar uiteindelijk zijn evenwicht terug vindt. Ik hoor mensen lachen die waarschijnlijk zijn 'vrienden' zijn. Ik duw tegen zijn schouders aan en geef hem een klap in zijn gezicht.
    "Deze was omdat je me vastpakte" ik sla hem nog een keer in zijn gezicht, deze keer harder en hij valt op de grond.
    "Deze is omdat je me zoende" en ik begin hem nu in zijn buik te trappen.
    "En deze weet je waarschijnlijk wel" ik loop weg en laat hem op de grond liggend achter.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Ik zie hoe Suzanna de jongen op de grond duwt. Ze begint hem te slaan en te schoppen. Als ze naar mij toe loopt sta ik vol verbazing te kijken. 'Wauw' zeg ik. Ze glimlacht. 'Ik wist niet dat mijn meisje zoveel pit had' grijns ik. 'Dat klinkt goed' zegt ze. 'Wat?' 'jouw meisje' grijnst ze. Ik geef haar een kus. Hand in hand lopen we naar de kantine, als een stem omroept dat over een kwatier de inwijding begint. In de kantine aangekomen ga ik zitten. Even later komt de jongen binnen. Zijn wangen zijn rood en zitten onder de striemen, en hij loopt mank. 'Je hebt hem wel hard geslagen zeg' zeg ik.'En geschopt, maar dan had hij maar van ons af moeten blijven' zegt ze. Dan komt Janine Mattews binnen.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    Ik zie Jeanine binnenkomen.
    "Fijn dat jullie er allemaal zijn" zegt ze met haar hoge schrille stem.
    "Fase een bestaat uit een intelligentie test met verschillende onderdelen, waar je het hoogste voor scoort ga je mee door in de volgende fase. Wanneer je een onvoldoende scoort lig je eruit" ze zeg een groot beeldscherm aan en ik zie er allemaal vakken opstaan. Natuurkunde, scheikunde, wiskunde, astronomie, natuurwetenschappen, aardrijkskunde, factiegeschiedenis... En zo gaat de hele lijst door, er staan in totaal 20 vakken op.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Reyna Sage

    "Hey!", hoor ik iemand roepen, maar in plaats van te wachten ren ik weg.
    Normaal gesproken zou ik wel naar ze toegelopen zijn, maar nu kan ik het gewoon niet.
    Ik moet sterk zijn, niet slap. Ik vind het best moeilijk me aan te passen aan Candor.
    Iedereen kan het meteen zien als je liegt en liegen, tja, dat deed ik best wel vaak.
    Als ik terug bij het gebouw ben ga ik maar naar de kantine.
    Ik pak wat eten en ga aan een tafel zitten.


    be gay do crimes

    Callum Jones

    Ik zie hoe James een slok neemt uit de fles alchohol. 'Is dat wel verstandig in het openbaar? Sommige mensen kunnen zich er onge....' begin ik. 'Het boeit mij niet of anderen er ongemakkelijk van worden, Ik drink, zij niet' kapt hij mij af. 'Dat jij nou een hark ben, oke, maar dan moet je niet mij de les gaan lopen lezen' zegt hij. Ik trek een wenkbrauw op. Ik merk hoe Aloeway wat wil zeggen, maar ik tik haar zacht aan en schud mijn hoofd. Ze buigt zich naar mij toe, en zegt, zo zacht dat alleen ik het kan horen 'Dit is Candor, je mag zeggen wat je wil, zolang je maar eerlijk bent' Dan wend ze haar blik weer op James. 'Hou je mond' zegt ze, terwijl ze mijn hand pakt. 'Ik laat mij de les niet lezen door een klein meisje' grijnst hij. Dan pak ik zijn arm en trek hem naar mij toe. 'Ze is geen klein meisje, begrepen? Ze breekt al je botten als ze wilt' Fluister ik gespannen. Dan geef ik hem een zet, waardoor hij op de stoel ploft. 'En dat, is de waarheid' grijnst Aloeway. Dan geef ik haar een kus.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Julian Evans

    Ik zie de twintig vakken. Ze lijken mij allemaal wel makkelijk, omdat ik ze leuk vond op school. Alleen wiskunde gaat lastig worden. Ik zie Suzanna met een ongelovige blik naar het scherm kijken. 'Je kan dit' fluister ik haar toe. Ze haalt diep adem en knikt.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Hé? Je kan dit" zegt Julian sussend. Ik slik het brok in mijn keel weg en haal diep adem. Ik knik toch maar om hem gerust te stellen maar ik weet dat ik dit niet ga halen.
    "Jullie zullen allemaal naar een aparte kamer begeleidt worden" zegt Jeanine. Ze drukt op een afstandbediening en er verschijnt iets anders op het scherm. Ik lees alleen de bovenste namen op tot ik die van Julian, Vasillissa en mij gevonden heb, ik moet in kamer 02, Julian in kamer 04 en Vasilissa in kamer 01. Ik besluit om op te staan en loop richting de plaats waar de kamers moeten zijn met Vasilissa en Julian op mijn hielen. Ik blijf voor de deur staan waar kamer 02 opstaat en duw hem open. Het voelt het zelfde als bij de persoonlijkheidstest, dezelfde zenuwen gieren door mijn lijf.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Ik loop naar kamer 04. Als ik langs Suzanna loop, leg ik mijn hand op haar schouder, en geef ik haar een kus. 'Succes' fluister ik. Dan loop ik door naar kamer 04. Ik ga daar in de stoel zitten. Er komt een vrouw binnen met een map van 200 paginas dik. 'Laat je niet ontmoedigen door de aantal vragen, Het zijn 20 verschillende catogorien, en elke catogorie heeft 10 vragen, dus je moet 200 vragen invullen' ze legt de map op de tafel

    neer, samen met een pen en een glas water. 'Bedankt' zeg ik met een stem die niet van mij lijkt te zijn. Hij is te hoog, te schel. Ik sla de map open. Het eerste vak is zo te zien Factie geschiedenis. Mooi zo, mijn lievelingsvak. De eerste vraag is een instinker. Wat is de oorzaak van de oorlog, wat de facties aanduiden? Schrijf het per factie op Ik begin met schrijven. Abgenation: egoisme, Amity: Agressie, Erudite: onwetendheid, Candor: oneerlijkheid, Dauntless: lafheid. Ik lees de volgende vraag: Waar dragen de 5 facties aan bij in de maatschappij? Schrijf de hoofdsectors op Mijn pen vliegt het papier over. Abgenation: onzelfzuchtige leiders, Candor: betrouwbare en evenwichtige hoeders van de wet, Erudite: Intilligente leraren en wetenschappers, Amity: begripvolle adviseurs en toezichthouders, Dauntless: Onverschrokken bewakers tegen de gevaren van binnen- en buitenaf.

    (verdere vragenlijst+antwoorden van Julian)

    Hoe zijn de facties ontstaan? geef een goede beschrijving

    Onze voorouders beseften dat de wereld, die vol oorlog zat, niet veroorzaakt werd door politieke overtuigingen, geloofsovertuigingen, ras of natinalisme. Zij kwamen erachter dat het een tekortkoming in de menselijke aard was. omdat de mens, hoe dan ook, instinctief geneigd is tot het kwade, in welke vorm dan ook. Daarom verdeelden zij zich in 5 facties, die ernaar streefden om die specefieke eigenschappen uit te roeien die volgens hen verantwoordelijk waren voor de chaos in de oude wereld

    Wat zijn de symbolen voor de facties in de kiesceromonie? En waarom denk je dat de facties die symbolen gekozen hebben?

    Abgenation: Grijze stenen: Ik denk dat ze hiervoor gekozen hebben, omdat als je over straat loopt, je niet op de stenen let. En dat is ook 1 van de doelen van Abgenation. Ook de kleding daar is grijs, en daarom denk ik dat ze grijze stenen gekozen hebben. Stenen helpen ook bij bijvoorbeeld huizen bouwen.

    Erudite: water: Ik denk dat Eruditie voor water heeft gekozen, omdat Water helder is, en als je ergens iets vanaf weet, is dat 'helder' voor je. En ook bij deze factie hebben de factie en het kiesceremonie symbool dezelfde kleur.

    Amity: Aarde: Voor veel mensen is aarde rustgevend. En de mensen uit Amity willen graag de rust bewaren, dus denk ik dat ze daarom aarde gekozen hebben.

    Dauntless: Gloeiende kolen: Ik gok dat ze hiervoor gekozen hebben, omdat over hete kolen lopen, moed vereist, de deugd die Dauntless het meeste waardeert.

    Candor: glas: ik vermoed dat ze voor glas hebben gekozen, want eerlijkheid is zo helder als 'glas'


    Wat staat er symbool voor de facties?

    Abignation: 2 ineen verstrengelde handen

    Amity: boom

    erudite: oog

    Candor: weegschaal

    Dauntless: vuur


    Ik zucht. De helft van het eerste vak af.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.