• Al vele jaren lang moeten alle zestienjarigen een factie kiezen waarbij ze de rest van hun leven willen horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Candor, Erudite, Amity en Dauntless. De dag voordat je mag kiezen maak je een test om uit te vinden bij welke factie je past. Maar dit jaar is het anders: de zestienjarigen moeten bij de factie komen die uit hun test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een storing in de computers komt iedereen bij de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus worden de verkeerde vermoord. Een enorme chaos breekt uit.

    Ik zoek voor elke factie vier jongens en vier meiden. Al 8 zijn Divergent, dus geen mensen die Divergent zijn meer.

    ER ZIJN NOG ROLLEN BESCHIKBAAR

    Rollen:

    Dauntless:
    - Katharina Rosanna Hale -Divergent Foreverx
    - Rose Emely Jones -Amity Redrosex
    - Gabriëlle Catherina Poats -Erudite iyanu
    - Madeleine Witth -Divergent Foreverx

    - Sam Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Jay Vecs -Dauntless KLAINEISBACK
    - Gereserveerd Silvanaa
    -


    Amity:
    - Florene Hannah Jylle -Dauntless Foreverx
    - Lynn June Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Maya Dana Fedes -Amity KLAINEISBACK
    - Caitlin Halliwell -Amity HorseQuinsy

    - Evan Mehone -Amity Redrosex
    - Blaine James Russer -Candor iyanu
    - Tom Everett -Dauntless KLAINEISBACK
    -


    Erudite:
    - Olive Minde -Candor FlySky
    - Suzanna Romy Crowley -Divergent Foreverx
    - Vasilissa Lissa Sage -Erudite HorseQuinsy
    - Gereserveerd Silvanaa

    - Seth Henningtohn -Dauntless Redrosex
    - Julian Evans -Divergent candy2001
    -
    -


    Abnegation:
    - Ilona Silva Exta -Dauntless FlySky
    - Victoria Blaze Stoker -Dauntless DisneyDreams
    - Zara Hogan -Abnegation HorseQuinsy
    - Hanna Westfield -Divergent Foreverx

    - Tim Everett -Abnegation KLAINEISBACK
    -
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway dawnse -Divergent candy2001
    - Julie Claire Jingle -Divergent Foreverx
    - Cecilia Liana Exta -Erudite FlySky
    - Reyna Sage -Abnegation HorseQuinsy

    - Callum Jones -Divergent candy2001
    - Louis Scarlett Johnsen -Dauntless iyanu
    -
    -


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:
    Afbeelding:


    Inwijding:
    Abnegation:

    De inwijding van Abnegation bestaat uit drie fases:

    Fase een: Jezelf opofferen voor de ander is het belangrijkst, daarom krijg je simulaties met situaties waar je jezelf in kan opofferen. Je weet tijdens de simulatie dat je in een simulatie zit en daardoor is deze fase niet heel moeilijk. Fase een duurt een week lang.

    Fase twee: Als je fase een hebt gehaald kom je in fase twee, in deze fase moet je drie dagen lang de factielozen helpen. Je krijgt voor elke goede daad punten en die punten bepalen uiteindelijk of je door bent naar de volgende fase. Je moet om door te gaan minimaal honderdvijftig punten hebben.

    Fase drie: De overgebleven mensen gaan naar fase drie. In fase 3 moet je drie dagen in een kamer met spiegels zitten, elke keer dat je in de spiegel kijkt krijg je drie minpunten. De minpunten gaan van de punten af die je in fase 2 hebt gehaald. Uiteindelijk bepalen die punten wat voor werk je krijgt. In fase 3 vallen er geen mensen af.


    Erudite:

    Fase een: Iedereen krijgt een soort test. Waarin allerlei vragen gesteld worden, hiermee kunnen ze je intelligentie testen. Je word op alle onderdelen die je doet beoordeeld en het onderdeel waar je het hoogst op scoort. Daar kan je mee verder in fase twee. Scoor je voor een onderdeel onvoldoende lig je eruit.

    Fase twee: Het onderdeel waar je het hoogst op heb gescoord is fase een, ga je gebruiken in fase twee. Met dat onderdeel ga je een project maken. De opdracht zal gemaakt worden in duo's en er kunnen punten mee verdient worden. Scoor je onder de zeven? Dan lig je eruit.

    Fase drie: Bij deze opdracht kunnen ook weer punten verdient worden. Bij deze opdracht moet je zelf iets uitvinden. Ook deze opdracht mag in duo's gemaakt worden. Hoe hoger je totale puntenaantal hoe hoger je beroep word.


    Candor:

    Fase een: In fase een krijg je een cursus om te leren hoe je leugenaars 'ontmaskerd'. Na deze cursus moeten de andere aspiranten iets zeggen wat waar is en wat ze liegen, je krijgt punten voor de hoeveelheid die je goed hebt. Als je te weinig hebt dan val je af.

    Fase twee: Je moet een week lang een leugendetector hebben, elke keer dat je liegt krijg je een minpunt, dat gaat af van je punten van fase een. Als je meer dan tien keer hebt gelogen val je af. De score die je uiteindelijk hebt, bepalen welk werk je krijgt.

    Fase drie: In fase drie krijg je ht waarheidsserum ingespoten en dan mogen de anderen aspiranten je vragen stellen. In deze fase valt niemand af.

    Amity:

    Fase een: Je moet aardig tegen iedereen blijven ook al doen hun niet aardig tegen jou. Daarom mogen mensen gemene dingen tegen je zeggen en je moet aardig terug blijven. Als je te vaak niet aardig bent geweest moet je weg.

    Fase twee: Iedereen wordt in groepjes van drie verdeelt, je moet met je groepje een week lang een plantage gaan verzorgen. Degene die het het minst goed hebben gedaan vallen af.

    Fase drie: Je krijgt een probleem wat je moet oplossen met een ander groepje dan in fase twee. Wie het probleem het beste oplost en zonder geweld krijgt de meeste punten. Deze punten bepalen welk werk je krijgt.


    Afkomst en testuitslag:
    Afkomst

    Abnegation
    Seth Henningtohn
    Evan Mehone
    Zara Hogan
    Callum Jones

    Dauntless
    Victoria Blaze Stoker
    Dorian Enesy
    Gabriëlle Catherina Poats
    Vasilissa Lissa Sage
    Aloeway dawnse
    Florene Hannah Jylle

    Erudite
    Ilona Silva Exta
    Cecilia Liana Exta
    Louis Scarlett Johnsen

    Candor
    Rose Emely Jones
    Olive Minde
    Suzanna Romy Crowley
    Blaine James Russer

    Amity
    Katharina Rosanna Hale
    Julie Claire Jingle
    julian Evans


    Test uitslag

    Divergent.
    - Katharina Rosanna Hale.
    - Suzanna Romy Crowly.
    - Julian Evans.
    - Aloeway Dawnse.
    - Julie Claire Jingle.
    - Callum Jones.

    Amity.
    - Rose Emely Jones.
    - Evan Mehone.

    Eruditie.
    - Gabriëlle Catherina Poats.
    - Vasilissa Lissa Sage.
    - Cecilia Liana Exta.

    Dauntless.
    - Florene Hannah Jylle.
    - Seth Henningtohn.
    - Dorian Enesy.
    - Ilona Silva Exta.
    - Victoria Blaze Stoker.
    - Louis Scarlett Johnsen.

    Candor.
    - Blaine James Russer.
    - Olive Minde.

    Abnegation.
    - ..


    Regels:
    - Niet schelden en pesten
    - Je bemoeit je alleen met je eigen rol
    - Wanneer je een rol reserveert moet je hem binnen vier dagen invullen, anders wordt hij aan iemand anders gegeven

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 19:56 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julie Claire Jingle

    Ik loop Aloeway achterna naar een meisje wat volgens mij Reyna heet.
    "Hey!" Roept Aloeway maar het meisje reageert niet.
    "Laat haar maar even" ik pak haar arm vast wanneer ze weg wilt lopen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Callum Jones

    'Wie is dat?' vraag ik, terwijl ik mijn armen van achter om Aloeway heensla. 'Volgens mij iemand uit Dauntless' zegt Julie. 'En waar ging jij net heen?' vraagt Aloeway aan Julie. 'Euh...' zegt ze. Ik grijns.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Julie Claire Jingle

    "Ik ging gewoon even lopen, enzo" zeg ik tegen Callum en Aloeway. Ik zie ze een blik uitwisselen die ik niet kan plaatsen.
    "Laten we teruggaan" zeg ik tegen ze en ik begin naar het gebouw te lopen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Rose Emely Jones.


    Na die spuit werd alles heel vaag. Ik zag wazig, en kon mijn lichaam niet meer beheersen. Na een paar seconden sloeg Kath, eerst in mijn buik toen op mijn slaap. Alleen het rare was dat ik de pijn in haar ogen kon zien. Toen werd alles zwart.
    Na een tijdje werd ik weer wakker. Met knallende koppijn, en tollend zicht. Ik trok mezelf overeind aan de muur, en wankelde wat op mijn benen.
    'Gaat het.' Die stem herkende ik meteen. Ik wankelde haar kant op.
    'Kath!' Haar ogen kijken me bezorgd aan. En ze ondersteund me.
    'Sorry.. Gaat het wel.' Ze kijkt me aan alsof ze iets heel erg fout heeft gedaan.
    'Het gaat wel, alleen koppijn.' Ik kijk haar met een licht glimlachje aan. En zie meteen haar gezicht opklaren.
    'Zullen we gaan?' Ik kijk haar wat smekend aan. Waardoor er een glimlach op haar gezicht verschijnt.
    'Graag, kom.' Ze trekt me overeind, en ondersteund me terwijl me richting de eetzaal lopen.
    Eenmaal daar zien we een nieuw meisje zitten waar we maar bij gaan zitten.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 12:35 ]


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Katharina Rosanna Hale

    Ik kijk de zaal rond en zie een tafel waar een meisje alleen aan zit. Ik help Rose om te gaan zitten omdat ze nog steeds een beetje wankel is.
    "Hey, ik ben Madeleine" stelt het meisje zich aan ons voor. Ze doet me helemaal niet denken aan iemand die in Dauntless is geboren, maar misschien zie ik er ook helemaal niet uit als iemand uit Amity. Ik denk dat ze me juist te slecht vinden voor Amity, ik doe mensen pijn, mentaal en fysiek.
    "Ik ben Kath" stel ik me aan haar voor. Madeleine kijkt nieuwsgierig naar Rose.
    "Rose" knikt ze terwijl ik haar gezicht een beetje zie vertrekken, alleen merkt Madeleine het niet op. Ik zie dat ze onze gezichten goed bekijkt.
    "Uit welke factie komen jullie?" vraagt ze.
    "Candor" zeg ik terwijl ik met mijn hoofd naar Rose toe knik.
    "En Amity" ik zie haar een wenkbrauw optrekken. Ik moet erom lachen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Evan Mehone.


    Na de test schiet ik wakker. Voor mijn gevoel ging het wel goed. Ik kijk naar het bord voor ons en zie alleen bij Florene een kruisje staan.
    Ik slik en werp een bezorgde blik richting haar. Ze geeft een knikje terug als teken dat het goed is. Ze loopt richting Maya en Lynn, en ze beginnen te kletsen.
    Ik loop naar ze toe en ga achter Florene staan. En dan doe ik iets wat ik nauwelijks durf. Ik neem haar in mijn armen en kus haar. Haar zachte lippen raken de mijne en het voel alsof ik in de hemel ben. Maar plots trekt ze zich weg. Ik kijk haar gekwetst aan.
    'Ik eh..' stottert ze. En rent weg. En mijn hart, die breekt in duizenden stukjes.


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Florene Hannah Jylle

    Ik hoor de deur opnieuw opengaan en dichtslaan en ik zie Maya staan.
    "Florene, is er iets?" ik wil een glimlach op mijn gezicht toveren om mijn zorgen te verbergen.
    "En probeer maar niets, ik weet het wanneer je liegt" zegt ze er snel achterna.
    "Er is niets. Niets wat jij moet weten in ieder geval" zeg ik tegen haar.
    "Je kan me altijd alles vertellen" zegt ze zacht.
    "Dat weet ik maar dat geeft me niet gelijk een reden om het ook te willen vertellen" zeg ik terug tegen haar. Ik begin weg te lopen maar Maya pakt mijn arm vast, ik ruk hem los en loop weer verder. Misschien heb ik er uiteindelijk toch wel voordeel aan dat ik uit Dauntless kom. Ik ben sterker dan gemiddeld. Maar ik ben ook harder, ik kan mensen oprecht pijn doen. Ik wil dat persoon niet zijn, maar misschien is er helemaal geen persoon wat ik wil zijn. Wat ik kan zijn.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Suzanna Romy Crowley

    Wanneer Julian een bocht omgaat slinger ik heen en weer. Hij rent redelijk snel als je beseft dat ik natuurlijk ook nog op zijn rug zit. We komen uiteindelijk aan in de kantine.
    "Hallo, gaan jullie allemaal eerst even zitten?" zegt een vrouw die ik ergens van herken. Wanneer iedereen zit begint ze met praten.
    "Mijn naam is Jeanine Matthews" daarvan ken ik haar. Zij is degene die heeft bedacht dat we bij de factie van onze uitslag van de persoonlijkheidstest moeten komen. Ik krijg een koude rilling door me heen wanneer ik naar haar gezicht kijk.
    "Ik ben een van de leiders van Erudite" zegt ze vol trots.
    "Jullie gaan zo meteen eerst eten" ik trek een raar gezicht naar Vasilissa wanneer ze het over het eten heeft. Ze kijkt me quasi-boos aan.
    "Dan krijgen jullie een uur om te doen wat jullie willen en daarna begint het eerste deel van de inwijding" ik voel mijn mond open zakken, vandaag al?


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Ik tik tegen Suzanna's kin. 'Schat, je vangt vliegen' zeg ik grijnzend. Ze doet hem dicht. 'Euh...' zegt ze, en ze wordt rood. Ik glimlach en geef haar een kus. 'Zullen we wat kleding gaan kopen? Nadat we gegeten hebben?' zeg ik, terwijl ik haar hand pak en haar mee trek naar de tafel waar het eten opstaat.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    Ik voel Julian tegen mijn kin tikken en ik kijk hem vragend aan.
    "Schat, je vangt vliegen" zegt hij lachend en ik kijk hem verontwaardigd aan.
    "Euh.." ik voel mijn hoofd langzaam rood worden. Hij lacht en geeft me een kus.
    "Zullen we wat kleding gaan kopen? Nadat we gegeten hebben?" zegt hij terwijl hij me mee sleurt naar een van de tafels waar eten op staat.
    "Wow, ik heb nog nooit een vriendje gehad die wilde gaan shoppen" lach ik.
    "Heb jij dan meerdere vriendjes gehad?" vraagt hij en ik voel mijn hoofd weer rood worden en ik beet op mijn lip.
    "Euh ja.. jij?" zeg ik met een beschaamd lachje.
    "Ja, een iemand. Maar het is uitgegaan omdat..." hij wilt verder praten maar Vasilissa onderbreekt hem.
    "Ho! Nooit over exen beginnen op de eerste date!" en ik schiet in de lach.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    "Ho! Nooit over exen beginnen op de eerste date!" roept Vasilissa. Suzanna begint te lachen. Even later doe ik ook mee. 'Maar wou je kleding gaan halen?'' vraag ik weer aan Suzanna. Ze knikt. 'Als je wil weten waarom, het is door mijn litteken'' fluister ik zacht, zo zacht dat alleen Suzanna het kan horen. Samen lopen we naar de tafel. Ik pak twee borden en geef er 1 aan Suzanna. Ik pak wat fruit, met aardappelen en vlees. Ook pak ik een glas jus d' orange. We lopen naar een tafel. 'Hé tortelduifjes!' roept iemand, die zo te zien uit Dauntless kwam. Ik rol met mijn ogen.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Hé tortelduifjes!" hoor ik iemand roepen. Ik negeer het en kijk naar Julian die met zijn ogen rolt. De jongen kijkt doordringend naar hem.
    "Wat moet je?" zegt hij terwijl hij naar ons toe komt. Julian zegt niets. Ik hoor dat de jongen achter me komt staan. Hij duwt tegen Julian's schouder.
    "Hé kappen!" hoor ik Vasilissa zeggen.
    "Of anders..." zegt hij op een kinderachtige toon.
    "Of anders kan je voor de hele zaal afgaan" ik draai me om naar hem en kijk hem uitdagend in zijn ogen.
    "Oehoe nu ben ik bang" zegt hij.
    "Dat zou ik ook zijn als ik jou was" bijt ik hem toe. Opeens trekt hij me naar voren en houdt me bij mijn schouder vast. Julian staat op.
    "Laat haar los!" zegt hij witheet van woede. Opeens trekt hij me nog dichter naar zich toe en hij zoent me. Ik probeer me van hem af te duwen maar hij is te sterk.
    "Klo..otzak!" ik begin tegen zijn borstkast te slaan.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    De jongen loopt naar ons toe. Dan zie ik wie het is. Het is een van de jongens waardoor ik nu een litteken heb. Dan trekt hij Suzanna naar zich toe en zoent haar. 'Jij vuile!' zeg ik. Ik geef hem een duw. Hij valt. Ik zie hoe hij mijn gezicht bekijkt. 'Ey, jij bent het' Grijnst hij, terwijl hij opstaat. 'Ja? En wat dan nog? Zout toch een eind op domme mongool!' snauw ik tegen hem. Hij brengt zijn gezicht dichter bij die van mij. 'Ik zou maar oppassen kleintje' zegt hij. Dan loopt hij terug naar de tafel waar hij eerst aan zat. Ik draai mij om en loop naar Suzanna, die huilend bij Vasilissa staat. 'Ssssh, Suzanna, Sssshhh het komt goed, ik ga een melding maken bij de leiders' zeg ik terwijl ik haar omhels. 'Kom we gaan kleding halen' zeg ik, terwijl ik haar meeneem.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Aloeway Dawnse

    Ik loop hand in hand met Callum achter Julie aan. Als we bij het gebouw aankomen, lopen we naar binnen richting de eetzaal, want het is al tijd voor het avondeten. We krijgen een bord met vlees, wortels en aardappels. Ik krijg daarnaast ook nog een glas water. 'Proost! Op dat we de inwijding van Candor mogen halen!" zeg ik lachend.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    Ik hang onderuit gezakt in een stoel en wacht tot Julian de paskamer uitkomt. Na ongeveer een half uur, voor mijn gevoel, komt hij de paskamer uit.
    "Ik dacht dat meisjes lang deden over kleren aandoen, maar jij kan er ook wat van" ik zucht overdreven en rol met mijn ogen.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."