• Al vele jaren lang moeten alle zestienjarigen een factie kiezen waarbij ze de rest van hun leven willen horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Candor, Erudite, Amity en Dauntless. De dag voordat je mag kiezen maak je een test om uit te vinden bij welke factie je past. Maar dit jaar is het anders: de zestienjarigen moeten bij de factie komen die uit hun test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een storing in de computers komt iedereen bij de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus worden de verkeerde vermoord. Een enorme chaos breekt uit.

    Ik zoek voor elke factie vier jongens en vier meiden. Al 8 zijn Divergent, dus geen mensen die Divergent zijn meer.

    ER ZIJN NOG ROLLEN BESCHIKBAAR

    Rollen:

    Dauntless:
    - Katharina Rosanna Hale -Divergent Foreverx
    - Rose Emely Jones -Amity Redrosex
    - Gabriëlle Catherina Poats -Erudite iyanu
    - Madeleine Witth -Divergent Foreverx

    - Sam Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Jay Vecs -Dauntless KLAINEISBACK
    - Gereserveerd Silvanaa
    -


    Amity:
    - Florene Hannah Jylle -Dauntless Foreverx
    - Lynn June Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Maya Dana Fedes -Amity KLAINEISBACK
    - Caitlin Halliwell -Amity HorseQuinsy

    - Evan Mehone -Amity Redrosex
    - Blaine James Russer -Candor iyanu
    - Tom Everett -Dauntless KLAINEISBACK
    -


    Erudite:
    - Olive Minde -Candor FlySky
    - Suzanna Romy Crowley -Divergent Foreverx
    - Vasilissa Lissa Sage -Erudite HorseQuinsy
    - Gereserveerd Silvanaa

    - Seth Henningtohn -Dauntless Redrosex
    - Julian Evans -Divergent candy2001
    -
    -


    Abnegation:
    - Ilona Silva Exta -Dauntless FlySky
    - Victoria Blaze Stoker -Dauntless DisneyDreams
    - Zara Hogan -Abnegation HorseQuinsy
    - Hanna Westfield -Divergent Foreverx

    - Tim Everett -Abnegation KLAINEISBACK
    -
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway dawnse -Divergent candy2001
    - Julie Claire Jingle -Divergent Foreverx
    - Cecilia Liana Exta -Erudite FlySky
    - Reyna Sage -Abnegation HorseQuinsy

    - Callum Jones -Divergent candy2001
    - Louis Scarlett Johnsen -Dauntless iyanu
    -
    -


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:
    Afbeelding:


    Inwijding:
    Abnegation:

    De inwijding van Abnegation bestaat uit drie fases:

    Fase een: Jezelf opofferen voor de ander is het belangrijkst, daarom krijg je simulaties met situaties waar je jezelf in kan opofferen. Je weet tijdens de simulatie dat je in een simulatie zit en daardoor is deze fase niet heel moeilijk. Fase een duurt een week lang.

    Fase twee: Als je fase een hebt gehaald kom je in fase twee, in deze fase moet je drie dagen lang de factielozen helpen. Je krijgt voor elke goede daad punten en die punten bepalen uiteindelijk of je door bent naar de volgende fase. Je moet om door te gaan minimaal honderdvijftig punten hebben.

    Fase drie: De overgebleven mensen gaan naar fase drie. In fase 3 moet je drie dagen in een kamer met spiegels zitten, elke keer dat je in de spiegel kijkt krijg je drie minpunten. De minpunten gaan van de punten af die je in fase 2 hebt gehaald. Uiteindelijk bepalen die punten wat voor werk je krijgt. In fase 3 vallen er geen mensen af.


    Erudite:

    Fase een: Iedereen krijgt een soort test. Waarin allerlei vragen gesteld worden, hiermee kunnen ze je intelligentie testen. Je word op alle onderdelen die je doet beoordeeld en het onderdeel waar je het hoogst op scoort. Daar kan je mee verder in fase twee. Scoor je voor een onderdeel onvoldoende lig je eruit.

    Fase twee: Het onderdeel waar je het hoogst op heb gescoord is fase een, ga je gebruiken in fase twee. Met dat onderdeel ga je een project maken. De opdracht zal gemaakt worden in duo's en er kunnen punten mee verdient worden. Scoor je onder de zeven? Dan lig je eruit.

    Fase drie: Bij deze opdracht kunnen ook weer punten verdient worden. Bij deze opdracht moet je zelf iets uitvinden. Ook deze opdracht mag in duo's gemaakt worden. Hoe hoger je totale puntenaantal hoe hoger je beroep word.


    Candor:

    Fase een: In fase een krijg je een cursus om te leren hoe je leugenaars 'ontmaskerd'. Na deze cursus moeten de andere aspiranten iets zeggen wat waar is en wat ze liegen, je krijgt punten voor de hoeveelheid die je goed hebt. Als je te weinig hebt dan val je af.

    Fase twee: Je moet een week lang een leugendetector hebben, elke keer dat je liegt krijg je een minpunt, dat gaat af van je punten van fase een. Als je meer dan tien keer hebt gelogen val je af. De score die je uiteindelijk hebt, bepalen welk werk je krijgt.

    Fase drie: In fase drie krijg je ht waarheidsserum ingespoten en dan mogen de anderen aspiranten je vragen stellen. In deze fase valt niemand af.

    Amity:

    Fase een: Je moet aardig tegen iedereen blijven ook al doen hun niet aardig tegen jou. Daarom mogen mensen gemene dingen tegen je zeggen en je moet aardig terug blijven. Als je te vaak niet aardig bent geweest moet je weg.

    Fase twee: Iedereen wordt in groepjes van drie verdeelt, je moet met je groepje een week lang een plantage gaan verzorgen. Degene die het het minst goed hebben gedaan vallen af.

    Fase drie: Je krijgt een probleem wat je moet oplossen met een ander groepje dan in fase twee. Wie het probleem het beste oplost en zonder geweld krijgt de meeste punten. Deze punten bepalen welk werk je krijgt.


    Afkomst en testuitslag:
    Afkomst

    Abnegation
    Seth Henningtohn
    Evan Mehone
    Zara Hogan
    Callum Jones

    Dauntless
    Victoria Blaze Stoker
    Dorian Enesy
    Gabriëlle Catherina Poats
    Vasilissa Lissa Sage
    Aloeway dawnse
    Florene Hannah Jylle

    Erudite
    Ilona Silva Exta
    Cecilia Liana Exta
    Louis Scarlett Johnsen

    Candor
    Rose Emely Jones
    Olive Minde
    Suzanna Romy Crowley
    Blaine James Russer

    Amity
    Katharina Rosanna Hale
    Julie Claire Jingle
    julian Evans


    Test uitslag

    Divergent.
    - Katharina Rosanna Hale.
    - Suzanna Romy Crowly.
    - Julian Evans.
    - Aloeway Dawnse.
    - Julie Claire Jingle.
    - Callum Jones.

    Amity.
    - Rose Emely Jones.
    - Evan Mehone.

    Eruditie.
    - Gabriëlle Catherina Poats.
    - Vasilissa Lissa Sage.
    - Cecilia Liana Exta.

    Dauntless.
    - Florene Hannah Jylle.
    - Seth Henningtohn.
    - Dorian Enesy.
    - Ilona Silva Exta.
    - Victoria Blaze Stoker.
    - Louis Scarlett Johnsen.

    Candor.
    - Blaine James Russer.
    - Olive Minde.

    Abnegation.
    - ..


    Regels:
    - Niet schelden en pesten
    - Je bemoeit je alleen met je eigen rol
    - Wanneer je een rol reserveert moet je hem binnen vier dagen invullen, anders wordt hij aan iemand anders gegeven

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 19:56 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Suzanna Romy Crowley

    Ik loop met trillende benen naar de stoel toe en gaat zitten. Dan hoor ik de deur opnieuw open gaan en sluiten ik draai me om en zie een vrouw staan met een stapel papier die zo groot lijkt dat je er een jaar mee kan doen. Verder heeft ze een glas water vast. Ik kijk met open mond naar het boekwerk.
    "Het is minder dan het lijkt. Je hebt 20 categorieën, per categorie 20 vragen. In totaal zijn het 200 vragen. Ze legt de stapel papier op de hoek van de tafel en ik zie dat het verschillende boekjes zijn.
    "Je moet gewoon van boven naar onder, je hebt vier uur de tijd" ik hoor de deur dichtgaan en ik pak het bovenste boekje. Factiegeschiedenis, fijn. Mijn slechtste vak.

    Wat is de oorzaak van de oorlog, volgens de facties? Schrijf het per factie op.
    Abnegation vind dat de oorzaak van de oorlog egoïsme is, Amity verwijt het agressie, Erudite denkt dat er oorlog is gekomen omdat mensen dingen niet weten, onwetendheid dus, Candor geeft de schuld aan mensen die liegen en bedriegen en Dauntless vind dat het met lafheid te maken heeft gehad.
    Waar dragen de vijf facties aan bij in de maatschappij? Schrijf de hoofdsectoren op.
    Dauntless: De agenten en beveiligers, zij dragen mee aan de veiligheid in de stad.
    Candor: Dit zijn de behoeders van de wet, zij zorgen dat alles eerlijk verloopt.
    Abnegation: De mensen die de leiders zijn, moeten dat niet willen. Het zijn onzelfzuchtige leiders.
    Erudite: De leraren en wetenschappers.
    Amity: Bewaarders van vrede, zonder geweld.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 17:46 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans (zou ik voor zoveel mogelijk vakken 10 vragen bedenken? verveel me namelijk)

    noem de belangrijkste zinnen uit de manifesten van de 5 facties

    Candor: Net als een wild dier is de waarheid te sterk om zich te laten kooien

    Erudite: Elke vraag die beantwoord kan worden, moet beantwoord of in elk geval behandeld worden. Onlogische denkprocessen moeten aangepakt worden zodat ze de kop opsteken. Fouten antwoorden moeten behandeld worden. Goede antwoorden moeten bevestigd worden.


    Dauntless: Wij geloven in de gewone daden van moed, de moed die een persoon drijft om op te staan ​​voor een ander.

    Amity: Bij deze factie heb je verschillende manifesten

    abnegation: Ik zal mezelf vergeten, alsof het een obbsessie is


    wat zijn de kleuren van welke factie?

    eruditie: blauw

    Candor: zwart-wit

    Amity: rood/geel soms groen/bruin

    Dauntless: zwart

    abengation: grijs

    Door wie worden de baantjes zoals buschauffeur gedaan?

    de factielozen

    als je de inwijding van je gekozen factie niet haalt, wordt je:

    factieloos

    hoeveel fases heeft de inwijding?

    3 fases


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    Ik doe zuchtend het laatste boekje dicht en kijk op de klok, ik zie dat ik er precies drie uur over heb gedaan. Ik overweeg om alles door te kijken maar ik bedenk wat mijn vader vroeger een keer heeft gezegd: "Het eerste antwoord wat je opschrijft is meestal goed". Ik begin maar met mijn vingers op de tafel te trommelen omdat ik niet zeker weet of ik al naar buiten mag of niet. Dan hoor ik de deur opengaan.
    "Als je klaar bent mag je gaan hoor" zegt dezelfde vrouw als die mijn opdrachten kwam brengen. Opeens krijg ik het gevoel dat er camera's in de kamer hangen. Natuurlijk hangen er camera's in de kamer. We praten natuurlijk wel over Erudite. Erudite voelt nog niet echt. Het lijkt alsof ik elk moment uit mijn droom, eerder gezegd nachtmerrie kan ontwaken. Dat mijn moeder dan naar boven komt om te vragen waarom ik zo heb geschreeuwd. Dat ik dan mijn hele nachtmerrie vertel en dat ze dan warme melk voor me maakt. Ik weet dat dit de realiteit is maar op een bepaalde manier voelt het zo, wazig. Niet echt.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Als ik het lokaal uitstap, zie ik Suzanna voor de deur van haar lokaal staan. Ik loop naar haar toe en ik sla mijn arm om haar heen. 'En? Hoe ging het?' Vraag ik. Ze haalt haar schouders op. 'Wil je wat gaan doen?' Vraag ik.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Wil je wat gaan doen?" vraagt Julian, op het moment wanneer ik wat terug wil zeggen hoor ik iemand iets zeggen door een luidspreker.
    "Iedereen die klaar is moet naar de grote zaal komen. Ik herhaal: iedereen die klaar is moet naar de grote zaal komen" ik gil van schrik wanneer Julian me opeens oppakt en richting de zaal rent.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    Als een stem zegt dat degene die klaar zijn zich moeten melden bij de grote zaal, pak ik Suzanna op en begin richting de zaal te rennen. Ik moet lachen wanneer ze een kreet van schrik slaat. Als we in de grote zaal zijn, gaan we zitten bij een bankje vooraan. 'Wil je wat water? ' vraag ik aan Suzanna. Ze knikt. Op dat moment komt Janine binnen.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Vasilissa Lissa Sage

    Jeanine Matthews houdt een of ander praatje over fase één en op een groot scherm komen de 20 vakken tevoorschijn.
    Daarna zegt ze nog iets over aparte kamers en de tekst op het scherm verandert.
    Nu staan er allemaal kamernummers met een naam erachter.
    Mijn naam staat bovenaan, bij kamer 01. Suzanna moet naar kamer 02.
    Suzanna staat op en begint te lopen.
    Ik loop haar achterna. Ik ben vastbesloten deze fase te halen.
    Voor Reyna. Ik mis haar best wel, maar dat helpt me niks.
    Zij zit nu in Candor. Ik weet nog hoe erg ze die factie altijd vond.
    Ik heb door dat we bij de kamers zijn en ga 01 binnen.

    In de kamer staat een tafel met veel boekjes. Ook staat er een vrouw in de hoek.
    "Dit zijn de boekjes voor de verschillende vakken, elk boekje heeft 10 vragen en er zijn 20 boekjes. 200 vragen dus", zegt ze.
    Ik knik als teken dat ik het begrijp. "In welke volgorde moet je het maken?", vraag ik nog op het moment dat de vrouw weg wil gaan.
    "Maak maar gewoon op de volgorde met hoe ze liggen. Als je iets niet weet kun je het later nog maken. Je krijgt vier uur om alles te maken.", krijg ik als antwoord.
    Ik knik nog een keer en de vrouw gaat weg. Snel begin ik aan het eerste boekje, factie geschiedenis.
    Ik werk snel door alle boekjes heen encalles wat ik niet meteen weet sla ik over, dat kan later wel.
    Als laatste maak ik nog de vragen die ik niet wist.
    Dan hoor ik iemand iets zeggen via een luidspreker:"Iedereen die klaar is moet naar de grote zaal komen. Ik herhaal: iedereen die klaar is moet naar de grote zaal komen".
    Ik ga het kamertje uit en ga naar de grote zaal.
    Suzanna en Julian zitten al vooraan op een bankje en Janine staat er ook al.
    Snel loop ik zo geruisloos mogelijk naar ze toe. "Hoe ging het?", vraag ik ze.

    lang stukje....

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 19:50 ]


    be gay do crimes

    Suzanna Romy Crowley

    Ik zie Jeanine binnenkomen en ik kan mezelf er niet van weerhouden om sacherijnig te kijken.
    "Jullie scores zullen over 10 minuten klaar zijn, in de tussentijd verzoek ik jullie om in de zaal te blijven. Je kan eventueel wat eten pakken" ze wijst de grote tafel in de hoek aan. Ze verdwijnt weer door een deur.
    "Wil je ook een muffin?" vraagt Julian. Ik kijk naar de hoek en zie inderdaad een grote stapel muffins liggen. Eindelijk iets anders dan dat vieze eten. Ik zie Vasilissa ook grijnzen.
    "Hé gentleman, ga je er ook een voor mij halen" zegt ze lachend. Ik grinnik ook en ik zie Julian met zijn ogen rollen maar hij loopt wel naar de tafel toe en komt terug met een dienblad met drie bekers met een onbekende inhoud drinken en een schaaltje muffins. Ik zie Vasilissa de chocolade muffin pakken. Ik pak eerst een beker en kijk naar de inhoud, het is roze. Vast een soort limonade. Ik pak een bosbessen muffin en breek er langzaam stukjes af terwijl ik wacht tot Jeanine binnenkomt. Een paar minuten later is het zover. Ze komt de kamer binnen met een grote envelop. Het verbaasd me hoe snel ze nakijken maar het is vast weer een of andere uitvinding.
    "We zullen van hoog naar laag opnoemen" zegt ze.
    "Julian Evans met een score van 92,7 procent" er klinkt een luid geklap en ik kijk hem met open mond aan. Hij staart alleen maar vooruit. Ik knijp hem in zijn hand.
    "Hé je bent door, en je hebt de beste score" nu glimlacht hij alsof het pas net tot hem door is gedrongen wat ik wel kan begrijpen. Nadat er een paar mensen zijn geweest hoor ik Vasilissa's naam.
    "Vasilissa Sage met een score van 67,3 procent" ik zie dat ze blij wilt opspringen maar ze zichzelf ervan kan weerhouden. Ik kijk naar Julian terwijl ik wacht en de scores steeds lager worden. Wanneer ik een naam hoor van iemand met 55,2 procent weet ik dat ik niet door ben. Er volgen nog een paar mensen die in tranen uitbarsten.
    "En dan nu Suzanna Crowley, met een score van 99,7 procent" ik kan me even niet meer bewegen en ik zie de mensen die opstaan niet meer. Ik hoor het applaus niet meer.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans (iemand in Candor die zometeen ff gezellig wil doen?)

    'En dan nu Suzanna Crowley, met een score van 99,7%' ik kijk naar Suzanna, ze lijkt hdt niet te beseffen. Ik sta op, til haar op, draai haar rond, en geef haar uiteindelijk een kus. 'Je weet dat mensen staan te kijken?' Fluistert ze, terwijl ze een beetje rood word. 'Je weet dat het mij niks uitmaakt? Iedereen mag zien hoe trots ik ben op mijn meisje' zeg ik, en ik kus haar weer


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Julian, dit kan niet" zeg ik tegen hem terwijl ik hem van me afduw.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    'Waarom niet?' Vraag ik verbaasd.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Vasilissa Lissa Sage (@argetxadurna ik wil wel gezellig doen in Candor:))

    Jeanine komt na een tijdje weer de kamer binnen met een envelop.
    Ze begint namen en scores op te noemen
    Als ze mijn naam op noemt en zegt dat mijn score 67,3 procent is wil ik blij opspringen, maar ik weet mezelf nog net op tijd in te houden.
    Als laatste wordt Suzanna's score opgenoemd: 99,7 procent.
    Ze heeft het niet echt door, maar Julian wel.
    Hij tilt haar op, draait een rondje en kust haar.
    Ze fluisteren iets tegen elkaar en dan duwt Suzanna hem van haar weg.
    Terwijl ze praten besluit ik maar weer terug te gaan naar mijn kamer.
    Andere belangrijke mededelingen zouden morgen pas volgen, dus ik kon lekker in bad, vond ik zelf.


    be gay do crimes

    Suzanna Romy Crowley

    "Nee, nee, niet op die manier" zeg ik snel.
    "Het kan niet, het kan niet dat ik 99,7 procent heb. Het kan echt niet" ik zie hem een raar gezicht trekken en ik besef dat ik er misschien ook zo uitzie.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Lieve mensen, aliens, robots en andere dingen die dit lezen.
    Sorry dat ik niet reageer op dit forum. Life sucks.
    Het gaat allemaal echt fk slecht en zo. Met mezelf enshit.
    Ik denk dus niet dat ik nu nog wel mee zou kunnen doen. Maar als t wel kan, mogen er dan een paar of 1 van mijn rollen weg? Want als ik mee kan doen heb ik totally geen tijd voor 3 rollen. Ik voel me een bitch. Sorry.
    Xx Fay

    (Srry dat ik het ij dit topic plaats, maar ik weet niet waar de link is naar t praat topic, en ik weet ook niet of daar nog wel wordt gepraat. En verder weet ik bijna zeker dat iedereen het leest als ik het hier post.
    Nog eens duizend maal srry voor t negeren en alles. Xx)


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Ik wil wel een paar/ 1 van je rollen overnemen, als je wil, stuur maar een PB, GB of wharever :)


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.