• Al vele jaren lang moeten alle zestienjarigen een factie kiezen waarbij ze de rest van hun leven willen horen, er zijn vijf facties: Abnegation, Candor, Erudite, Amity en Dauntless. De dag voordat je mag kiezen maak je een test om uit te vinden bij welke factie je past. Maar dit jaar is het anders: de zestienjarigen moeten bij de factie komen die uit hun test kwam. Dat was de bedoeling tenminste, maar door een storing in de computers komt iedereen bij de verkeerde factie terecht. Ze weten niet meer wie de mensen zijn die Divergent zijn, dus worden de verkeerde vermoord. Een enorme chaos breekt uit.

    Ik zoek voor elke factie vier jongens en vier meiden. Al 8 zijn Divergent, dus geen mensen die Divergent zijn meer.

    ER ZIJN NOG ROLLEN BESCHIKBAAR

    Rollen:

    Dauntless:
    - Katharina Rosanna Hale -Divergent Foreverx
    - Rose Emely Jones -Amity Redrosex
    - Gabriëlle Catherina Poats -Erudite iyanu
    - Madeleine Witth -Divergent Foreverx

    - Sam Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Jay Vecs -Dauntless KLAINEISBACK
    - Gereserveerd Silvanaa
    -


    Amity:
    - Florene Hannah Jylle -Dauntless Foreverx
    - Lynn June Bailey -Dauntless osnapitsme
    - Maya Dana Fedes -Amity KLAINEISBACK
    - Caitlin Halliwell -Amity HorseQuinsy

    - Evan Mehone -Amity Redrosex
    - Blaine James Russer -Candor iyanu
    - Tom Everett -Dauntless KLAINEISBACK
    -


    Erudite:
    - Olive Minde -Candor FlySky
    - Suzanna Romy Crowley -Divergent Foreverx
    - Vasilissa Lissa Sage -Erudite HorseQuinsy
    - Gereserveerd Silvanaa

    - Seth Henningtohn -Dauntless Redrosex
    - Julian Evans -Divergent candy2001
    -
    -


    Abnegation:
    - Ilona Silva Exta -Dauntless FlySky
    - Victoria Blaze Stoker -Dauntless DisneyDreams
    - Zara Hogan -Abnegation HorseQuinsy
    - Hanna Westfield -Divergent Foreverx

    - Tim Everett -Abnegation KLAINEISBACK
    -
    -
    -


    Candor:
    - Aloeway dawnse -Divergent candy2001
    - Julie Claire Jingle -Divergent Foreverx
    - Cecilia Liana Exta -Erudite FlySky
    - Reyna Sage -Abnegation HorseQuinsy

    - Callum Jones -Divergent candy2001
    - Louis Scarlett Johnsen -Dauntless iyanu
    -
    -


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Oude factie:
    Nieuwe factie:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:
    Afbeelding:


    Inwijding:
    Abnegation:

    De inwijding van Abnegation bestaat uit drie fases:

    Fase een: Jezelf opofferen voor de ander is het belangrijkst, daarom krijg je simulaties met situaties waar je jezelf in kan opofferen. Je weet tijdens de simulatie dat je in een simulatie zit en daardoor is deze fase niet heel moeilijk. Fase een duurt een week lang.

    Fase twee: Als je fase een hebt gehaald kom je in fase twee, in deze fase moet je drie dagen lang de factielozen helpen. Je krijgt voor elke goede daad punten en die punten bepalen uiteindelijk of je door bent naar de volgende fase. Je moet om door te gaan minimaal honderdvijftig punten hebben.

    Fase drie: De overgebleven mensen gaan naar fase drie. In fase 3 moet je drie dagen in een kamer met spiegels zitten, elke keer dat je in de spiegel kijkt krijg je drie minpunten. De minpunten gaan van de punten af die je in fase 2 hebt gehaald. Uiteindelijk bepalen die punten wat voor werk je krijgt. In fase 3 vallen er geen mensen af.


    Erudite:

    Fase een: Iedereen krijgt een soort test. Waarin allerlei vragen gesteld worden, hiermee kunnen ze je intelligentie testen. Je word op alle onderdelen die je doet beoordeeld en het onderdeel waar je het hoogst op scoort. Daar kan je mee verder in fase twee. Scoor je voor een onderdeel onvoldoende lig je eruit.

    Fase twee: Het onderdeel waar je het hoogst op heb gescoord is fase een, ga je gebruiken in fase twee. Met dat onderdeel ga je een project maken. De opdracht zal gemaakt worden in duo's en er kunnen punten mee verdient worden. Scoor je onder de zeven? Dan lig je eruit.

    Fase drie: Bij deze opdracht kunnen ook weer punten verdient worden. Bij deze opdracht moet je zelf iets uitvinden. Ook deze opdracht mag in duo's gemaakt worden. Hoe hoger je totale puntenaantal hoe hoger je beroep word.


    Candor:

    Fase een: In fase een krijg je een cursus om te leren hoe je leugenaars 'ontmaskerd'. Na deze cursus moeten de andere aspiranten iets zeggen wat waar is en wat ze liegen, je krijgt punten voor de hoeveelheid die je goed hebt. Als je te weinig hebt dan val je af.

    Fase twee: Je moet een week lang een leugendetector hebben, elke keer dat je liegt krijg je een minpunt, dat gaat af van je punten van fase een. Als je meer dan tien keer hebt gelogen val je af. De score die je uiteindelijk hebt, bepalen welk werk je krijgt.

    Fase drie: In fase drie krijg je ht waarheidsserum ingespoten en dan mogen de anderen aspiranten je vragen stellen. In deze fase valt niemand af.

    Amity:

    Fase een: Je moet aardig tegen iedereen blijven ook al doen hun niet aardig tegen jou. Daarom mogen mensen gemene dingen tegen je zeggen en je moet aardig terug blijven. Als je te vaak niet aardig bent geweest moet je weg.

    Fase twee: Iedereen wordt in groepjes van drie verdeelt, je moet met je groepje een week lang een plantage gaan verzorgen. Degene die het het minst goed hebben gedaan vallen af.

    Fase drie: Je krijgt een probleem wat je moet oplossen met een ander groepje dan in fase twee. Wie het probleem het beste oplost en zonder geweld krijgt de meeste punten. Deze punten bepalen welk werk je krijgt.


    Afkomst en testuitslag:
    Afkomst

    Abnegation
    Seth Henningtohn
    Evan Mehone
    Zara Hogan
    Callum Jones

    Dauntless
    Victoria Blaze Stoker
    Dorian Enesy
    Gabriëlle Catherina Poats
    Vasilissa Lissa Sage
    Aloeway dawnse
    Florene Hannah Jylle

    Erudite
    Ilona Silva Exta
    Cecilia Liana Exta
    Louis Scarlett Johnsen

    Candor
    Rose Emely Jones
    Olive Minde
    Suzanna Romy Crowley
    Blaine James Russer

    Amity
    Katharina Rosanna Hale
    Julie Claire Jingle
    julian Evans


    Test uitslag

    Divergent.
    - Katharina Rosanna Hale.
    - Suzanna Romy Crowly.
    - Julian Evans.
    - Aloeway Dawnse.
    - Julie Claire Jingle.
    - Callum Jones.

    Amity.
    - Rose Emely Jones.
    - Evan Mehone.

    Eruditie.
    - Gabriëlle Catherina Poats.
    - Vasilissa Lissa Sage.
    - Cecilia Liana Exta.

    Dauntless.
    - Florene Hannah Jylle.
    - Seth Henningtohn.
    - Dorian Enesy.
    - Ilona Silva Exta.
    - Victoria Blaze Stoker.
    - Louis Scarlett Johnsen.

    Candor.
    - Blaine James Russer.
    - Olive Minde.

    Abnegation.
    - ..


    Regels:
    - Niet schelden en pesten
    - Je bemoeit je alleen met je eigen rol
    - Wanneer je een rol reserveert moet je hem binnen vier dagen invullen, anders wordt hij aan iemand anders gegeven

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 19:56 ]


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Hanna Westfield

    Ik bestudeer, het meisje wat zich voorstelde als Zara, grondig. Ik kijk hoe ze elke hap naar binnen werkt en ik probeer naar na te doen. Het lukt niet want wanneer ik per ongeluk mijn elleboog op de rand van het bord zet, valt hij van de tafel af en raakt met gekletter de grond. Iedereen kijkt op en ik voel mijn hoofd rood worden.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    "Ik weet alles toch?" grinnikt suzanna, en ik geef haar weer een kus. 'Je weet in ieder geval wel hoe je mijn hart veroverd' zeg ik, terwijl ik teder een haarlok uit haar gezicht veeg. Dan begin ik haar te kietelen. 'Hou op!' lacht ze. Ik geef haar nog een kus, en rol dan van haar af. Helaas ben ik even later haar slachtoffer. Ik lach tot de tranen over mijn wangen lopen. 'Genade!' roep ik, terwijl ik mijn armen omhoog steek.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Aloeway Dawnse

    'Wil je mee naar de tuinen van Candor gaan?' vraag ik aan Callum. Hij knikt. Ik steek mijn arm door die van hem en samen lopen we naar de tuinen. Ik kijk mijn ogen uit. 'Wauw, wat is alles mooi!' zeg ik. 'Net zoals jij' zegt Callum. Hij geeft mij een kus en plukt een bloem, die hij behendig in mijn haar steekt. Ik voel me rood worden, en leg, terwijl we lopen mijn hoofd op zijn schouders. We lopen naar een bankje toe, aan de rand van een meertje.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Als je wordt aangevallen door iemand roep je toch ook niet genade?" Ik kietel hem door.
    "Ja..wel.." Zegt hij tussen het lachen door.
    "En houdt diegene dan op?" Ik begin hem nog harder te kietelen en moet lachen om de tranen die over zijn wangen rollen.
    "N..neeh! H.. Hou op.." lacht hij.
    "Wat is het toverwoord?" Zeg ik met een hoog stemmetje.
    "Alsjeblieft.." zegt hij en ik stop met kietelen.
    "Dat is wat ik wilde horen" zeg ik quasi-zelfvoldaan.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Julian Evans

    'Dat is wat ik horen wil' zegt ze. Ik trek haar omlaag in een omhelsing. 'Ik hou van je, wist je dat?' Fluister ik zacht in haar oor. Dan druk ik een kus op haar lippen.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Suzanna Romy Crowley

    "Hey tortelduifjes, ik wil jullie momentje niet verpesten.." hoor ik Vasilissa zeggen.
    "Doe het dan ook niet" ik steek mijn tong naar haar uit.
    "Maar we moeten allemaal verzamelen"


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Zara Hogan

    Het meisje voor me, Hanna, staart me aan terwijl ik aan het eten ben.
    Ze let niet echt goed op hoe ze zelf eet en ze stoot haar bord op de grond, waar het met luid gekletter neerviel.
    Zo'n beetje heel de zaal kijkt om terwijl Hanna's hoofd langzaamaan rood kleurt.
    Ze bukt snel onder de tafel om het op te ruimen.
    Ik sta ook op en begin haar te helpen.


    be gay do crimes

    Julian Evans
    "Maar we moeten allemaal verzamelen' zegt de kamer genoot van Suzanna. Ik sta op en help Suzanna omhoog. Als ze wil gaan lopen, Til ik haar op en zet ik haar op mijn rug. 'Yiehaaaa!' roep ik, terwijl ik begin te rennen. Ik hoor hoe het andere meisje lachend achter ons aan rent


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Hanna Westfield

    Ik begin de spullen op te ruimen en meteen schieten meer dan tien mensen me e hulp. Maar wanneer ze Zara zien die me al helpt gaan ze weer zitten.
    "Thanks" fluister ik tegen haar.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Madeleine Witth

    Ik zit aan een tafel en wacht totdat er iemand bij me komt zitten. Uiteindelijk komen er twee factie overstappers bij me zitten, ze zien er nogal verslagen uit.
    "Hey ik ben Madeleine" stel ik me aan ze voor.
    "Ik ben Kath" zegt het ene meisje.
    "Rose" knikt de andere. Beide hebben ze blond haar en zijn ze super knap. Het zijn echt van die meisjes waar iedereen verliefd op wordt.
    "Uit welke factie komen jullie?" Vraag ik.
    "Candor en Amity" oke dat had ik dus niet verwacht.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Zara Hogan

    Zoals ik al verwachtte schieten meteen 10 andere aspiranten ook te hulp, maar als ze zien dat ik al help, druipen ze weer af.
    Als het bord en het eten is opgeruimd fluistert ze: "Thanks".
    Ik haal mijn schouders op:"Het is normaal om mensen te helpen in Abnegation, het is niet bepaald iets wat vreemd is hier."
    Als de eerste paar mensen op staan om weg te gaan worden de deuren plots gesloten.
    "Wat gebeurt er?", vraagt Hanna verbaasd.
    "Fase één begint zo, volgens mij", fluister ik haar zachtjes toe.


    be gay do crimes

    Vasilissa Lissa Sage

    Terwijl ik op mijn bed lig te lezen klinkt er opeens een stem.
    "Iedereen verzamelen in de kantine"
    Ik leg mijn boek neer en ga op zoek naar Suzanna.
    Ik zocht eerst een beetje in het gebouw, maar ging daarna naar buiten.
    Daar zag ik ze al snel.
    "Hey tortelduifjes, ik wil jullie momentje niet verpesten..", zeg ik.
    "Doe dat dan ook niet", zegt Suzanna en ze steekt haar tong naar me uit.
    "Maar we moeten allemaal verzamelen", zeg ik er achteraan.
    De jongen tilt Suzanna op zijn rug en roept:" Yiehaa"
    Lachend ren ik achter ze aan.
    "We moeten naar de kantine", roep ik ze achterna.
    De jongen rent iets langzamer en ik haal ze weer bij.
    "Ik ben Vasilissa trouwens", zeg ik als ik precies naast de jongen loop.
    "Julian.", zegt hij.
    Ik knik en begin weer te rennen.


    be gay do crimes

    Reyna Sage

    Stilletjes loop ik door de tuinen van Candor.
    Het is hier veel minder druk dan in Dauntless, opzich wel logisch.
    Ik mis Vasilissa best wel, hoewel we bijna altijd ruzie hadden kon ik wel alles bij haar kwijt.
    Een eenzame traan rolt over mijn wang.
    Opeens hoor ik andere stemmen.
    In plaats van te gaan kijken wie het zijn draai ik me om en loop ik weg.


    be gay do crimes

    Julian Evans

    Ik ren naar binnen met Suzanna nog steeds op mijn rug. Naast mij rent het meisje, Vasilissa. Als we bij de kantine aankomen, Zet ik Suzanna weer neer. 'Hallo allemaal, gaan jullie eerst even zitten?' zegt een vrouw. Ze heeft blond haar en starende ogen. Als iedereen zit, gaat ze verder. 'Mijn naam is Jeanine Mattews, En ik ben 1 van de leiders van eruditie. Jullie gaan zometeen eerst eten, en dan hebben jullie een uur om te doen wat jullie willen. Daarna begint het eerste deel van de inwijding.' zegt ze.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Aloeway Dawnse (sorry voor de one-liner, maar ik weet niet hoe HorseQuinsy verder wil gaan)

    Ik hoor voetstappen achter mij. Ik draai mij om en zie nog net iemand weglopen. 'Hey!' roep ik.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.