• My gosh, kan de dag nog erger? Was ik zo blij met een heerlijk verlengt weekend, is het helemaal verkloot nu :(
    Ik heb nu dus zo'n half jaar mijn rijbewijs, en ik was best trots op mezelf.
    Niet om arrogant over te komen, maar ik was dus echt een natuurtalent(flower)
    Ik was overal redelijk snel mee weg, en ik was dan ook van de eerste keer met glans geslaagd voor mijn rijexamen^^
    Lekker trots hierzo, vooral op mijn geweldige auto die ik gekocht heb <3



    Nu reed ik gisteren opweg naar huis, door een redelijk smal straatje waar je dus wel in twee richtingen mag rijden, maar dat dus maar héél nipt kan.
    Op zich geen probleem, want ik rij daar zowat iedere dag voorbij.
    Nu kijk ik voor ik de straat inrijd altijd eerst wie er van de andere kant komt, want als er iemand af komt wacht ik even.
    Maar er was dus niemand, dus reed ik de straat in (duh)
    Komt er ineens een bus van de lijn de hoek om. Ik kon dus niet achteruit gaan omdat er al auto's achter me stonden, en rechts van me stonden allemaal geparkeerde auto's, dus ik kon ook niet uitwijken. Maar die bus (die dus kon wachten of zelfs uitwijken) deed dat dus niet!
    Hij reed gewoon in volle vaart (echt serieus wel tegen 50/uur in zo'n smalle straat) op me af en ik was even in paniek. Hij reed echt recht op me af en zou fallikant mijn spiegel eraf hebben gereden. Dus week ik zover ik kon uit naar recht, tot ik bijna de geparkeerde auto's raakte en kroop vooruit.
    Gaat die bus lekker nog een beetje meer in het midden van de straat rijden!
    Dus ik met mijn stomme kop, ga nog naar rechts en die bus scheert mij echt met een millimeter verschil voorbij (serieus, mijn linker spiegel klapte een beetje naar binnen)
    Maar natuurlijk door uit te wijken heb ik met mijn rechter spiegel die geparkeerde auto geraakt en nu ligt mijn spiegel eraf (huil) (Er was niets aan de andere auto, gelukkig)
    Maar nu belde ik de lijn om te klagen, en de verzekering. En ze beweren dus allebei dat het allemaal mijn schuld is, dus de kosten voor die spiegel zijn dus voor mezelf.
    Ik vind dit dus echt onrechtvaardig, die stomme bus had me bijna aangereden!
    Hebben jullie ook al eens vette pech gehad door iemand anders?


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ah dat is echt kut zeg. Ik had dat onlangs ook. Ik draai een straat in, komt er opeens een 4x4 ontzettend snel aangereden en door het uitwijken ramde ik ook rechts een andere auto met mn spiegel (die gelukkig ook niks had). Is je spiegel gewoon gebarsten of is de spiegel met behuizing kapot?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dat vind ik echt gemeen! En dan vooral dat die bus zo idioot gaat raken.
    Heel veel succes met je spiegels en ik hoop voor je dat die buschauffeur zich nu heel schuldig voelt ;$

    Mijn beste vriendin heeft ooit mijn telefoon laten vallen waardoor mijn scherm helemaal kapot was. Ze voelde zich alleen nog schuldiger toen de verzekering het niet wou vergoeden :')


    wat was dit ookalweer

    Een buschauffeur voelt zich pas schuldig als ze iemand omver rijden. Volgens mij krijgen die een cursus om hun emotionele drempel op te krikken tot het maximum.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ah dat is echt kut zeg. Ik had dat onlangs ook. Ik draai een straat in, komt er opeens een 4x4 ontzettend snel aangereden en door het uitwijken ramde ik ook rechts een andere auto met mn spiegel (die gelukkig ook niks had). Is je spiegel gewoon gebarsten of is de spiegel met behuizing kapot?


    Hij is niet gebarsten ofso, maar hangt er gewoon volledig af.
    Het is een elektronische, en hij hing dus aan een paar draadjes nog aan de auto.
    Nu heeft mijn vader hem eraan geplakt met plakband, maar het ziet er dus echt vreselijk uit zo :(


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Avarosa schreef:
    Een buschauffeur voelt zich pas schuldig als ze iemand omver rijden. Volgens mij krijgen die een cursus om hun emotionele drempel op te krikken tot het maximum.


    Echt he? Die zitten zo hoog en veilig dat ze zich niets aan trekken van de regels, ik heb echt al sommige bussen toeren zien doen die echt niet door de beugel konden.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Armastus schreef:
    Dat vind ik echt gemeen! En dan vooral dat die bus zo idioot gaat raken.
    Heel veel succes met je spiegels en ik hoop voor je dat die buschauffeur zich nu heel schuldig voelt ;$

    Mijn beste vriendin heeft ooit mijn telefoon laten vallen waardoor mijn scherm helemaal kapot was. Ze voelde zich alleen nog schuldiger toen de verzekering het niet wou vergoeden :')


    Oh dat is echt rot, maar die vriendin deed het vast niet expres.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    CatchADreamx schreef:
    (...)

    Hij is niet gebarsten ofso, maar hangt er gewoon volledig af.
    Het is een elektronische, en hij hing dus aan een paar draadjes nog aan de auto.
    Nu heeft mijn vader hem eraan geplakt met plakband, maar het ziet er dus echt vreselijk uit zo :(
    Naw das wel kut, bij mij was enkel mijn glas gebarsten. Anders zou ik zeggen dat je naar een schrootplaats om een nieuwe moet gaan en deze er zelf insteken omdat je dat zo goed als 40 EUR uitspaart, maar als hij er helemaal afhangt, zal dat moeilijk gaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hoe kan dat nu jou schuld zijn? Ik weet veel over auto's, maar ook hoe verzekeringen werken en wat ze je daar lappen kan gewoon niet (toevallig is mijn vader verzekeringsagent). En uit wat ik kan opmaken was je al bezig met je manoeuvre uit te voeren dus moet die bus normaal in fout zijn.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ah dit is echt supervervelend. En ik snap echt niet waarom dit jouw schuld zou zijn.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    CatchADreamx schreef:
    (...)

    Echt he? Die zitten zo hoog en veilig dat ze zich niets aan trekken van de regels, ik heb echt al sommige bussen toeren zien doen die echt niet door de beugel konden.
    Bij ons heeft er eentje deze week een man omvergereden die uiteindelijk is gestorven. Ik weet niet wie er precies in fout was, maar het zit er ook altijd wel aan te komen, hoe die door de straten schuren. Mag je bijvoorbeeld maar 50 rijden, rijd die bus je gewoon voorbij, zegt ook al genoeg. In Gent was het ook eens file en het kruispunt stond vast en het werd groen en die reed gewoon de auto van straat. Je hoorde die echt tegen de auto scheuren en doorrijden. Ik wist niet wat me overkwam toen ik dat zag.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 10:25 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mascot schreef:
    Hoe kan dat nu jou schuld zijn? Ik weet veel over auto's, maar ook hoe verzekeringen werken en wat ze je daar lappen kan gewoon niet (toevallig is mijn vader verzekeringsagent). En uit wat ik kan opmaken was je al bezig met je manoeuvre uit te voeren dus moet die bus normaal in fout zijn.


    De uitleg was dus dat ik hem er zelf had afgereden (wat ook wel waar is, maar alleen omdat die bus me anders had aangereden)
    Maar volgens de verzekering dekt die het dus alleen als de bus me had aangereden, niet als ik het zelf had gedaan.
    Wat echt bullshit is natuurlijk.
    En de lijn verdedigd natuurlijk zijn eigen mensen...


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Avarosa schreef:
    (...)Bij ons heeft er eentje deze week een man omvergereden die uiteindelijk is gestorven. Ik weet niet wie er precies in fout was, maar het zit er ook altijd wel aan te komen, hoe die door de straten schuren. Mag je bijvoorbeeld maar 50 rijden, rijd die bus je gewoon voorbij, zegt ook al genoeg. In Gent was het ook eens file en het kruispunt stond vast en het werd groen en die reed gewoon de auto van straat. Je hoor die echt tegen de auto scheuren en doorrijden. Ik wist niet wat me overkwam toen ik dat zag.
    Op zulke moment wil je een dashcam in je auto, puur en alleen al voor het geluid


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Avarosa schreef:
    (...)Bij ons heeft er eentje deze week een man omvergereden die uiteindelijk is gestorven. Ik weet niet wie er precies in fout was, maar het zit er ook altijd wel aan te komen, hoe die door de straten schuren. Mag je bijvoorbeeld maar 50 rijden, rijd die bus je gewoon voorbij, zegt ook al genoeg. In Gent was het ook eens file en het kruispunt stond vast en het werd groen en die reed gewoon de auto van straat. Je hoor die echt tegen de auto scheuren en doorrijden. Ik wist niet wat me overkwam toen ik dat zag.


    My gosh, dan ben ik er nog goed vanaf gekomen.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    CatchADreamx schreef:
    (...)

    De uitleg was dus dat ik hem er zelf had afgereden (wat ook wel waar is, maar alleen omdat die bus me anders had aangereden)
    Maar volgens de verzekering dekt die het dus alleen als de bus me had aangereden, niet als ik het zelf had gedaan.
    Wat echt bullshit is natuurlijk.
    En de lijn verdedigd natuurlijk zijn eigen mensen...
    Ik ben ook ooit bijna omver gereden door een Lijnbus die eigenlijk moest stoppen voor mij aan een rond^punt, ik schrok me rot! Maar buschauffeurs denken dat ze heilig zijn en er moet dringend is een ongeval komen voor die visie veranderd denk ik


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Die hebben gewoon geen schaamte in die stad. Dan is het in Brugge nog iets beter, maar alsnog vind ik het gevaren op de baan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?