• Sinds een tijdje hou ik er een gezond levensstijl op na.
    Ik eet gezond en ik beweeg veel meer dan eerst.

    Waarom?
    Om meerdere redenen. 'Gezond' is natuurlijk altijd beter dan 'ongezond', voor de conditie en ook voor m'n figuur. Wist je dat je meer energie hebt als je minder suiker eet? Het is één of twee weken afkicken, maar daarna profiteer je er zeker van.

    Gezond eten
    Ik probeer zo veel mogelijk producten te eten die niet 'gemaakt' zijn. Dus fruit en groentes, en toch zeker geen gebak, koekjes en andere producten vol met suiker en vet. Qua avondeten vind ik eten ook het lekkerst waarvan bv. de saus zelf gemaakt is, en als je er bv slagroom in moet doen dan kies ik liever voor kookroom light.
    Natuurlijk eet ik ook wel eens iets uit een pot(je), zoals pindakaas. Maar dan weeg ik toch wel af wat het gezondste product is in verhouding met de voedingswaarde. In pindakaas zit wel meer vet dan in jam, maar in pindakaas zitten vezels die er voor zorgen dat je eerder en langer vol zit.

    Meer bewegen
    Sinds drie weken fiets ik elke dag minstens 10 kilometer. In het begin was dat nog best moeilijk, nu heb ik mijn snelheid verhoogt en mijn afstand vergroot. Laatst heb ik geprobeerd of ik 30 minuten kan fietsen met een gemiddelde snelheid van 20 km/uur. Bijna, ik kwam uit op 19,56 x)

    Ik merk dat dit alles me veel goed doet, op heel veel punten. Ik kan het iedereen aanbevelen. Snoep, koekjes en gebak is super lekker, maar van gezond leven heb je veel langer profijt.

    Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die proberen gezond te leven en hoe jullie dat dan doen.

    Let op de volgende huisregels bij het bespreken van dit onderwerp:

    - Het is niet toegestaan elkaar aan te sporen tot anorexia, zelfverminking en andere extreme zaken. Hieronder valt dat het gewicht van personen niet vermeld mag worden.

    Ik probeer de laatste tijd ook zo weinig mogelijk suiker/lekkernijen te eten, wat aardig lukt. :3 Vooral nu het zomer is vind ik fruit lekker EN ontzettend veel water drinken!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Assassin schreef:
    (...)

    Je moet gewoon dingen uitproberen en kijken wat je lekker vind. Je kan rode, gele of witte bieten nemen, winterpeen, aardappels natuurlijk, appel, je kan zelfs banaan nemen.


    Bietenfan ben ik totaal niet, en winterpeen heb ik nog nooit geprobeerd. :p Maar appel en banaan klinken wel goed. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    Heeft iemand trouwens tips voor lekkernijen die gezond (of gezonder) zijn dan chips? We willen de laatste tijd steeds vaker chips in huis halen, maar dat mag ook een stuk minder, en als dat te vervangen valt door iets lekkers/gezonds is dat natuurlijk beter! Het is wel zo dat ik een mee-eter ben. Vroeger zei ik overal ''nee'' op, omdat ik me schaamde. Maar het laatste jaar zeg ik meer ''ja'' dan ''nee'', en dat is totaal niet goed gegaan voor mijn gewicht. :/

    Dus heeft iemand suggesties dat ik in de plaats kan eten voor chips, maar dat wel lekker genoeg is dat ik niet naar de chips ga hunkeren? c:

    Ik maak appel wel eens lekkerder met wat rozijnen en kaneel over de appel heen. En je kan een wat zoetere appel proberen, als je van zoet houdt.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Haha klopt ook wel wat Krull zei, als op een gegeven moment de knop omgaat, lukt 't je ook. En daarvoor kan 't helpen om een onverwachte conflictsituatie voor de kiezen te krijgen. Bijvoorbeeld... Vorig jaar zat ik qua BMI op de grens tussen overgewicht en obesitas, was in drie jaar tijd vijftien kilo aangekomen zonder dat ik er erg in had. Ik wist wel dat ik dikker werd, maar niet hoeveel. We hebben diabetes in de familie en ik at consequent te veel suiker.
    Dus lijnen heeft weinig zijn. Lijnen is tijdelijk. Want je blijft immers niet afvallen. Maar je lifestyle veranderen is iets dat je permanent kan doen, maar soms heb je daarvoor wel een flinke klap nodig :].
    Inmiddels, een jaar verder, ben ik die vijftien kilo bijna kwijt, maar daarvoor heb ik wel mijn hele mindset moeten veranderen.
    Jij bent mijn grote inspiratiebron.

    Nu heb ik zo zin in een speculaaske, en dan denk ik Nee, wat Sam kan moet ik ook kunnen.

    Trouwens!

    Dit is een Engelse blog met gezonde recepten, grotendeels tussendoortjes/toetjes en dergelijke. Misschien heeft iemand er wat aan.
    En met gezond bedoel ik recepten die over het algemeen betere ingrediënten hebben dan gewoonlijk, ondanks dat het bijvoorbeeld chocola bevat. Wel suiker, maar beter dan een 'normale' chocoladecake, bijvoorbeeld. x'D

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 23:09 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Af en toe plaatst proudtobeme.nl (dat is een site gericht op jongeren met eetstoornissen, het tegenovergestelde van pro-ana. Ik denk dat jullie het principe wel kennen. Het is hulpverlenend, dus geen valse knipoog naar de huisregels, haha) ook leuke receptjes. Bijvoorbeeld, een leuke: als je druiven op een tandenstoker rijgt en een tijdje in de vriezer legt, worden het net ijsjes. Heel gezond, en je kunt er heeeel lang over doen!


    Searching heavens for another earth

    Hahaha en ik ben deze maand begonnen om meer zoetigheden af en toe te eten (zowel fruit als snoep etc) omdat ik in de bergen op vakantie altijd ga trillen van een suikertekorten want ik hou niet van zoete dingen. Dus ben aan het wennen om dingen met snelle suikers te eten. En fruit heb je lang niet altijd bij de hand in de bergen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik leef niet echt gezond, maar ook niet ongezond haha.
    Maar ik wil er nu graag 10 kilo van af hebben omdat ik dan weer op het gewicht zit die ik ook had, maar helaas ben kwijt geraakt door te lui zijn.
    Vanaf maandag begin ik met een dieet en ga ook zeker proberen wat meer te bewegen. Hoop dat het me gaat lukken :')

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 12:17 ]


    Sometimes it's best not to care.

    Ik vroeg me dit laatst af: als tussendoortje neem ik altijd een droge cracker of rijstwavel ( dus met niks erop). Wat is nou gezonder?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik ben er ook mee bezig. Ik heb zelf de blogilates app op mijn telefoon en die helpt me heel eeg om gemotiveerd te blijven ookal sport ik niet erg vaak.


    Music is life :)

    Heh schreef:
    Ik vroeg me dit laatst af: als tussendoortje neem ik altijd een droge cracker of rijstwavel ( dus met niks erop). Wat is nou gezonder?

    Een rijstwafel bevat praktisch geen voedingsstoffen. Je kunt veel beter wat volkoren of meergranen crackers eten. Dat vult tenminste.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Het enige wat ik hier verder wil zeggen is: zorg goed voor jezelf. Sporten en gezond eten is allemaal leuk en aardig, maar alsjeblieft, vergeet niet te genieten. Laat je geen verkeerde dingen aanpraten over wat wel en niet gezond is en vergelijk jezelf vooral niet te veel met anderen. En als je echt wat gewicht kwijt wil, neem dan eerst contact op met een serieuze sportschool of iets dergelijks. Daar kun je je laten informeren over voeding en beweging. Laat jezelf niet gek maken door het internet of vriendinnen die zeuren over hun kledingmaat.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Wauw, dat vind ik echt knap! Ik neem al een hele tijd voor gezonder te leven. Ik zit namelijk veel te vaak stil en voel me totaal niet energiek. De discipline ontbreekt 'm alleen...


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb vandaag de taart laten staan op een verkaardag, 1-0 voor mij!

    Krull schreef:
    Ik heb vandaag de taart laten staan op een verkaardag, 1-0 voor mij!


    Go you!! ^^
    Ik de chips niet... :/ Maar tis me ouders hun trouwdag morgen waar we voor het eerst niets mee doen. (A)
    Oke, geen goede reden mjah.. :c


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •