• Sinds een tijdje hou ik er een gezond levensstijl op na.
    Ik eet gezond en ik beweeg veel meer dan eerst.

    Waarom?
    Om meerdere redenen. 'Gezond' is natuurlijk altijd beter dan 'ongezond', voor de conditie en ook voor m'n figuur. Wist je dat je meer energie hebt als je minder suiker eet? Het is één of twee weken afkicken, maar daarna profiteer je er zeker van.

    Gezond eten
    Ik probeer zo veel mogelijk producten te eten die niet 'gemaakt' zijn. Dus fruit en groentes, en toch zeker geen gebak, koekjes en andere producten vol met suiker en vet. Qua avondeten vind ik eten ook het lekkerst waarvan bv. de saus zelf gemaakt is, en als je er bv slagroom in moet doen dan kies ik liever voor kookroom light.
    Natuurlijk eet ik ook wel eens iets uit een pot(je), zoals pindakaas. Maar dan weeg ik toch wel af wat het gezondste product is in verhouding met de voedingswaarde. In pindakaas zit wel meer vet dan in jam, maar in pindakaas zitten vezels die er voor zorgen dat je eerder en langer vol zit.

    Meer bewegen
    Sinds drie weken fiets ik elke dag minstens 10 kilometer. In het begin was dat nog best moeilijk, nu heb ik mijn snelheid verhoogt en mijn afstand vergroot. Laatst heb ik geprobeerd of ik 30 minuten kan fietsen met een gemiddelde snelheid van 20 km/uur. Bijna, ik kwam uit op 19,56 x)

    Ik merk dat dit alles me veel goed doet, op heel veel punten. Ik kan het iedereen aanbevelen. Snoep, koekjes en gebak is super lekker, maar van gezond leven heb je veel langer profijt.

    Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die proberen gezond te leven en hoe jullie dat dan doen.

    Let op de volgende huisregels bij het bespreken van dit onderwerp:

    - Het is niet toegestaan elkaar aan te sporen tot anorexia, zelfverminking en andere extreme zaken. Hieronder valt dat het gewicht van personen niet vermeld mag worden.

    Winhood schreef:
    (...)

    Volgens mij, ken ik haar. Ze is toch Amerikaans/Italiaans?
    Ja klopt!

    Uhm.

    Ik ben echt totaal niet gezond, denk ik

    De laatste tijd ontbijt ik wel weer 's ochtends (wat ik voorheen niet deed, oeps) en dan ontbijt ik van die babypap :Y) die is zo ongelooflijk lekker hehehe (oké, Brinta is beter, daar zitten meer vezels in, maar die is vies.)

    Mja, ik heb vandaag pizza gebakken (helemaal zelf, alleen de tomatenpuree en de hamblokjes kwamen uit een verpakking) dus dat is al veel gezonder dan zo'n diepvriespizza en het is gratis

    Ik heb ook een soort van fruit-verslaving denk ik, aangezien ik de laatste tijd echt veel fruit eet (appel, aardbei en kersen) en mja, verder drink ik echt heel veel water, maar dan ook weer icetea.

    En tussendoor eet ik ook gewoon een zak chips leeg, dus mja, aan de ene kant ben ik misschien wel gezond en aan de andere kant helemaal niet haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    Uhm.

    Ik ben echt totaal niet gezond, denk ik

    De laatste tijd ontbijt ik wel weer 's ochtends (wat ik voorheen niet deed, oeps) en dan ontbijt ik van die babypap :Y) die is zo ongelooflijk lekker hehehe (oké, Brinta is beter, daar zitten meer vezels in, maar die is vies.)

    Mja, ik heb vandaag pizza gebakken (helemaal zelf, alleen de tomatenpuree en de hamblokjes kwamen uit een verpakking) dus dat is al veel gezonder dan zo'n diepvriespizza en het is gratis

    Ik heb ook een soort van fruit-verslaving denk ik, aangezien ik de laatste tijd echt veel fruit eet (appel, aardbei en kersen) en mja, verder drink ik echt heel veel water, maar dan ook weer icetea.

    En tussendoor eet ik ook gewoon een zak chips leeg, dus mja, aan de ene kant ben ik misschien wel gezond en aan de andere kant helemaal niet haha


    Babypap is zo lekker ;x

    Maar was pizza maken moeilijk? Want het lijkt me nogal veel werk ;$


    wat was dit ookalweer

    Eichen schreef:
    Ik leef echt heel ongezond. Daar schaam ik me af en toe wel voor en ik wil er ook echt wel wat aan doen, maar het is gewoon zo lekker om lui te zijn en te eten wat ik wil.
    Gelukkig is mijn school zo'n tien kilometer verderop en moest ik dus iedere dag in totaal twintig kilometer fietsen, maar nu het vakantie is denk ik erover om dat te vervangen met hardlopen of iets dergelijks. Dan is mijn levensstijl nog niet perfect, maar sowieso beter dan als ik gewoon eet wat ik wil en ook niet beweeg.

    Haha klopt ook wel wat Krull zei, als op een gegeven moment de knop omgaat, lukt 't je ook. En daarvoor kan 't helpen om een onverwachte conflictsituatie voor de kiezen te krijgen. Bijvoorbeeld... Vorig jaar zat ik qua BMI op de grens tussen overgewicht en obesitas, was in drie jaar tijd vijftien kilo aangekomen zonder dat ik er erg in had. Ik wist wel dat ik dikker werd, maar niet hoeveel. We hebben diabetes in de familie en ik at consequent te veel suiker.
    Dus lijnen heeft weinig zijn. Lijnen is tijdelijk. Want je blijft immers niet afvallen. Maar je lifestyle veranderen is iets dat je permanent kan doen, maar soms heb je daarvoor wel een flinke klap nodig :].
    Inmiddels, een jaar verder, ben ik die vijftien kilo bijna kwijt, maar daarvoor heb ik wel mijn hele mindset moeten veranderen.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 21:56 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    ArosBitch schreef:
    (...) Ja klopt!


    Ik ga echt stuk als ze Parmezaanse kaas zegt.


    Physics is awesome

    Vinception schreef:
    Uhm.

    Ik ben echt totaal niet gezond, denk ik

    De laatste tijd ontbijt ik wel weer 's ochtends (wat ik voorheen niet deed, oeps) en dan ontbijt ik van die babypap :Y) die is zo ongelooflijk lekker hehehe (oké, Brinta is beter, daar zitten meer vezels in, maar die is vies.)

    Mja, ik heb vandaag pizza gebakken (helemaal zelf, alleen de tomatenpuree en de hamblokjes kwamen uit een verpakking) dus dat is al veel gezonder dan zo'n diepvriespizza en het is gratis

    Ik heb ook een soort van fruit-verslaving denk ik, aangezien ik de laatste tijd echt veel fruit eet (appel, aardbei en kersen) en mja, verder drink ik echt heel veel water, maar dan ook weer icetea.

    En tussendoor eet ik ook gewoon een zak chips leeg, dus mja, aan de ene kant ben ik misschien wel gezond en aan de andere kant helemaal niet haha

    Oh dat wil ik ook eens doen, zelf pizza maken! Hahaha dat is ook mijn probleem met chips. Ik eet het bijna nooit, maar toen vorige week vrijdag Doritos Sweet Chili op tafel stonden, stond ik permanent in die zak te graaien. Met chips matig doen lukt me niet, leg ik me bij neer ook. Dus dat is of niks of alles :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Vinception schreef:
    Uhm.

    Ik ben echt totaal niet gezond, denk ik

    De laatste tijd ontbijt ik wel weer 's ochtends (wat ik voorheen niet deed, oeps) en dan ontbijt ik van die babypap :Y) die is zo ongelooflijk lekker hehehe (oké, Brinta is beter, daar zitten meer vezels in, maar die is vies.)

    Mja, ik heb vandaag pizza gebakken (helemaal zelf, alleen de tomatenpuree en de hamblokjes kwamen uit een verpakking) dus dat is al veel gezonder dan zo'n diepvriespizza en het is gratis

    Ik heb ook een soort van fruit-verslaving denk ik, aangezien ik de laatste tijd echt veel fruit eet (appel, aardbei en kersen) en mja, verder drink ik echt heel veel water, maar dan ook weer icetea.

    En tussendoor eet ik ook gewoon een zak chips leeg, dus mja, aan de ene kant ben ik misschien wel gezond en aan de andere kant helemaal niet haha


    Nog iemand die babypap kent. Hier bij mij thuis word het Engeltjes pap genoemd, omdat het zo lekker is.


    Physics is awesome

    Heeft iemand trouwens tips voor lekkernijen die gezond (of gezonder) zijn dan chips? We willen de laatste tijd steeds vaker chips in huis halen, maar dat mag ook een stuk minder, en als dat te vervangen valt door iets lekkers/gezonds is dat natuurlijk beter! Het is wel zo dat ik een mee-eter ben. Vroeger zei ik overal ''nee'' op, omdat ik me schaamde. Maar het laatste jaar zeg ik meer ''ja'' dan ''nee'', en dat is totaal niet goed gegaan voor mijn gewicht. :/

    Dus heeft iemand suggesties dat ik in de plaats kan eten voor chips, maar dat wel lekker genoeg is dat ik niet naar de chips ga hunkeren? c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Opzich sport ik graag maar dingen als gebak en snoep zal ik waarschijnlijk nooit weg doen. Simpelweg omdat ik niet zo hou van fruit en groente en omdat het voor mij veel te lekker is en ik te snel in de verleiding kom. Maar over het algemeen heb ik wel het idee dat mijn sporten mijn enigsinds ongezone eet buien compenseren


    Don't be like the rest of them, darling

    Tenace schreef:
    (...)

    Babypap is zo lekker ;x

    Maar was pizza maken moeilijk? Want het lijkt me nogal veel werk ;$


    Uh, 100 ml lauw water met een half zakje gist (3,5g ofzo van een zakje van 7g) en dat dan 10 minuten laten staan en dan roeren tot het een papje wordt, 500 gram bloem met in het midden een kuiltje waar je het gistmengsel in kwakt, dan doe je er nog een theelepel zout bij en twee eetlepels olijfolie en nog drie lepels lauw water en dat kneed je. Bij mij bleef het niet aan mekaar plakken en werd het niet elastisch dus toen heb ik er extra water bij gedaan net zo lang tot ik vond dat het goed was. Dan moet ie een half uur tot drie kwartier rijzen en dan kun je hem uitrollen en 'versieren' met wat je zelf wilt en moet hij nog 10 minuutjes in de oven.

    Dus mja, het was makkeljiker dan dat ik dacht.
    Ik weet trouwens niet of ik iets ben vergeten, aangezien ik dit uit mijn hoofd typ haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    DiNozzo schreef:
    Heeft iemand trouwens tips voor lekkernijen die gezond (of gezonder) zijn dan chips? We willen de laatste tijd steeds vaker chips in huis halen, maar dat mag ook een stuk minder, en als dat te vervangen valt door iets lekkers/gezonds is dat natuurlijk beter! Het is wel zo dat ik een mee-eter ben. Vroeger zei ik overal ''nee'' op, omdat ik me schaamde. Maar het laatste jaar zeg ik meer ''ja'' dan ''nee'', en dat is totaal niet goed gegaan voor mijn gewicht. :/

    Dus heeft iemand suggesties dat ik in de plaats kan eten voor chips, maar dat wel lekker genoeg is dat ik niet naar de chips ga hunkeren? c:


    Er zijn heel veel groenten en fruit die je in plakjes kan snijden en dan in de oven moet doen met een beetje olie en (zee)zout. Je kan het ook frituren, maar dat is natuurlijk minder gezond.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Er zijn heel veel groenten en fruit die je in plakjes kan snijden en dan in de oven moet doen met een beetje olie en (zee)zout. Je kan het ook frituren, maar dat is natuurlijk minder gezond.


    Jaaaaa, groot probleem: Ik ben een slechte fruit/groente eter. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    (...)

    Jaaaaa, groot probleem: Ik ben een slechte fruit/groente eter. :')


    Het is wel lekker, hoor. ;3 Het smaakt niet zo naar groente of fruit. Je kan ook zoete aardappel proberen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)


    Het is wel lekker, hoor. ;3 Het smaakt niet zo naar groente of fruit. Je kan ook zoete aardappel proberen.


    Aah oke. Naja valt te proberen eh. :Y) Welk groente en fruit is het lekkerst naar jouw mening? ^^
    En aardappel is altijd wel lekker. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    (...)

    Aah oke. Naja valt te proberen eh. :Y) Welk groente en fruit is het lekkerst naar jouw mening? ^^
    En aardappel is altijd wel lekker. c:


    Je moet gewoon dingen uitproberen en kijken wat je lekker vind. Je kan rode, gele of witte bieten nemen, winterpeen, aardappels natuurlijk, appel, je kan zelfs banaan nemen.


    Your make-up is terrible