• Sinds een tijdje hou ik er een gezond levensstijl op na.
    Ik eet gezond en ik beweeg veel meer dan eerst.

    Waarom?
    Om meerdere redenen. 'Gezond' is natuurlijk altijd beter dan 'ongezond', voor de conditie en ook voor m'n figuur. Wist je dat je meer energie hebt als je minder suiker eet? Het is één of twee weken afkicken, maar daarna profiteer je er zeker van.

    Gezond eten
    Ik probeer zo veel mogelijk producten te eten die niet 'gemaakt' zijn. Dus fruit en groentes, en toch zeker geen gebak, koekjes en andere producten vol met suiker en vet. Qua avondeten vind ik eten ook het lekkerst waarvan bv. de saus zelf gemaakt is, en als je er bv slagroom in moet doen dan kies ik liever voor kookroom light.
    Natuurlijk eet ik ook wel eens iets uit een pot(je), zoals pindakaas. Maar dan weeg ik toch wel af wat het gezondste product is in verhouding met de voedingswaarde. In pindakaas zit wel meer vet dan in jam, maar in pindakaas zitten vezels die er voor zorgen dat je eerder en langer vol zit.

    Meer bewegen
    Sinds drie weken fiets ik elke dag minstens 10 kilometer. In het begin was dat nog best moeilijk, nu heb ik mijn snelheid verhoogt en mijn afstand vergroot. Laatst heb ik geprobeerd of ik 30 minuten kan fietsen met een gemiddelde snelheid van 20 km/uur. Bijna, ik kwam uit op 19,56 x)

    Ik merk dat dit alles me veel goed doet, op heel veel punten. Ik kan het iedereen aanbevelen. Snoep, koekjes en gebak is super lekker, maar van gezond leven heb je veel langer profijt.

    Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die proberen gezond te leven en hoe jullie dat dan doen.

    Let op de volgende huisregels bij het bespreken van dit onderwerp:

    - Het is niet toegestaan elkaar aan te sporen tot anorexia, zelfverminking en andere extreme zaken. Hieronder valt dat het gewicht van personen niet vermeld mag worden.

    Goed bezig ^^

    Maar ik ben vreselijk ongezond bezig. De tijd dat ik alles kon eten is duidelijk voorbij, ik begin echt dikker te worden, and god, I hate it.
    Ik heb mezelf verplicht minder te eten, en meer gezonde tussendoortjes te nemen + vaker te sporten.
    Nu nog zien hoe lang ik het vol ga houden, maar ja, dit is ook niks.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Maegi schreef:
    (...)
    Dat overschaduwt nogal het feit dat het ook gezonde stoffen bevat. Het insinueert dat het ongezond is, althans zo interpreteer ik dat. ^^ Maar, goed. Ik probeer je niet te overtuigen alleen misverstanden te voorkomen.

    Ik vind het eigenlijk best grappig om zo'n discussie over melk te zien:P


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maka schreef:
    (...)
    Ik vind het eigenlijk best grappig om zo'n discussie over melk te zien:P

    Moet je je voorstellen hoe al die onderzoekers tegen elkaar tekeer gaan. :v


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Moet je je voorstellen hoe al die onderzoekers tegen elkaar tekeer gaan. :v

    hihihi
    Maar ik blijf gewoon lekker melk drinken hoor:P


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik doe meer gezond eten voor mijn tanden, like groene thee drinken, na iedere frisdrank probeer ik water te drinken en ik persoonlijk moet veel meer zouten gaan nemen, want mijn bloeddruk is laag en ik ben vegetarisch, maar verder ben ik vegetarisch, dus ik krijg al minder vet binnen via vlees. Wat wel weer tegenwerkt is mijn langzaamwerkende schildklier, maar verder kijk ik gewoon. Ik snoep niet echt snoepjes, maar in het weekend chips en nootjes en veel tussendoortjes, weinig ontbijt en verder.. tsja.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eichen schreef:
    Ik leef echt heel ongezond. Daar schaam ik me af en toe wel voor en ik wil er ook echt wel wat aan doen, maar het is gewoon zo lekker om lui te zijn en te eten wat ik wil.
    Gelukkig is mijn school zo'n tien kilometer verderop en moest ik dus iedere dag in totaal twintig kilometer fietsen, maar nu het vakantie is denk ik erover om dat te vervangen met hardlopen of iets dergelijks. Dan is mijn levensstijl nog niet perfect, maar sowieso beter dan als ik gewoon eet wat ik wil en ook niet beweeg.

    Als er echt een knop omgaat op een gegeven moment, komt t vast goed!

    Maka schreef:
    Goed bezig! Ik vraag me af of ik dat ooit nog zou doen.. xp
    Dat van die pindakaas is trouwens wel handig, misschien ga ik wat meer pindakaas eten:Y)

    Misschien moet je gewoon wat meer kennis opdoen over gezond eten, net zoals ik gedaan heb. Dan vind je vast nog meer voorbeelden dan alleen die van pindakaas ;p

    Assassin schreef:
    Ik weet heel veel van gezond eten en bewegen, maar ik doe het zelf niet echt, haha. Ja, ik fiets wel heel veel, soms anderhalf uur op de racefiets, ik maak zelf smoothies en we eten over het algemeen erg gezond, maar ik vind af en toe een gebakje, een koekje of een speciaal drankje ook erg lekker.

    Pindakaas is trouwens goed voor je, hoor, zeker als je veel beweegt. De pindakaas die je in Nederland koopt, zitten geen toegevoegde stoffen in waardoor het gewoon heel natuurlijk is.

    Niet? Als je zo veel weet over gezond eten en bewegen moet je er toch wel een drijfveer in vinden, lijkt me? Om t ook echt te gaan doen ;o
    Oke, dan kan ik met een gerust hart pindakaas eten :Y)

    Tenace schreef:
    Goed bezig (:

    Ik eet zo ongezond als wat, maar ermee stoppen lukt me niet. Maar hoelang ik niet ineens dikker word vind ik het prima c:

    Misschien moet je t in stapjes doen. Dat je zegt van vanaf nu drink ik geen frisdrank meer, alleen nog maar thee en water. En als je daar aan gewend bent, dat je dan t volgende invoert om beter te gaan doen.

    Taiteilijan schreef:
    Ik ben heel lang behoorlijk bewust bezig geweest met voedsel, maar zodra ik een "mindere" periode heb, probeer ik dat aan de kant te zetten en plaats te maken voor belangrijkere dingen in mijn hoofd. Ik ben echt een jojo wat dat betreft. Ik merk de laatste tijd wel dat ik weer wat aan de bak moet, en ik heb voor deze vakantie het plan opgezet dat ik ongeveer drie keer per week verplicht baantjes ga zwemmen in een zwembad. Dat is de enige sport die ik echt super vind.

    Trouwens, nu we het toch over voedsel hebben: ik kan maar niet beslissen of zuivelproducten wel of niet goed voor je zijn. Het enige dieetboek zegt van wel, de andere website weer van niet. Gezond eten is soms zo tegenstrijdig. Iemand?

    Ben je een emotie eter misschien?

    De key is eigenlijk zo veel mogelijk onbewerkte dingen te nemen :]. Ik vind het echt super dat mensen dit doen. Voor mij werkt 't vaak wel inspirerend ofzo XD.
    Ik ben al niet gek op snoep en het snoepgoed dat we hebben eet ik ook niet gauw.
    Ook zoek ik bij voorkeur uit hoe je wat zelf kan maken in plaats van het te kopen. Zo zit kruidenboter ook bomvol shit dat er niet in hoort en met eigen boter, knoflook, zout en kruiden heb je dat zelf ook zo gepiept. Soep maken we ook zelf (m'n opa en oma lusten geen soep uit een pak) en vlees halen we altijd van de slager.
    Frisdrank neem ik ook niet gauw en de suikervrije ranja probeer ik ivm zoetstoffen ook niet dagelijks te nemen.

    Wat ik nu als problemen zie in mijn eigen voedingspatroon is te veel zout. Bij ons doen ze altijd systematisch zout in alles wat er op tafel komt. Daar snap ik echt geen reet van en heb al meerdere keren gezegd dat het helemaal niet nodig is. Maar goed, oale smaakpapillen en oale gewoontes...
    Daarnaast wil ik ook wat anders eten dan brood. Ik ben van mening dat we niet zo veel granen nodig hebben als het voedingscentrum loopt te propageren. Ik heb wel Wasa vezelcrackers mocht ik er echt nood aan hebben, maar bij voorkeur eet ik niet al te veel brood.
    Last but not least; vlees. Heerlijk, maar ik eet er te veel van. Maar ik moet ook niet alles tegelijkertijd willen. Nu let ik op al zo veel dingen (ivm lijnen, waar ik ongeveer een jaar mee zoet ben nu) en ik wil mezelf niet alle lekkernijen ontnemen. Dus da's zorg voor later.


    No growth of the heart is ever a waste

    Winhood schreef:
    Sinds dinsdag probeer ik ook minder suiker te eten. Oftewel minder koekjes en gebak. Daarnaast heb ik gedag gezegd tegen mijn grootste liefde op het gebied van suiker, namelijk cola. Helaas heb ik dinsdag wel een gebakje gegeten en straks ga ik een glas cola drinken. Maar ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ik ineens meteen zonder zo weinig suiker zo kunnen. Het is vallen en opstaan, ik blijf proberen.

    Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk water te drinken zodat ik meer drink en ik dus via drinken geen suiker binnen krijg.

    Wat goed van jou! Minder suiker is op ten duur echt fijner en beter: =D

    Nori schreef:
    Goed bezig ^^

    Maar ik ben vreselijk ongezond bezig. De tijd dat ik alles kon eten is duidelijk voorbij, ik begin echt dikker te worden, and god, I hate it.
    Ik heb mezelf verplicht minder te eten, en meer gezonde tussendoortjes te nemen + vaker te sporten.
    Nu nog zien hoe lang ik het vol ga houden, maar ja, dit is ook niks.

    Ik duim voor je!

    Toevallig was ik laatst bij iemand die me van alles aanraadde om te eten (in de vorm van groente, fruit, vis en dergelijke) ter bevordering van mijn herstel na een blessure omdat ik schijnbaar veel tekorten heb. Ik eet verder niet heel veel snoep, ben dol op water en fiets normaal gesproken doordeweeks iets meer dan een half uur naar school en ook weer terug. Ik wil ook weer paardrijden, maar door die blessure kan ik nog maar net fietsen. Paardrijden is momenteel nog iets te optimistisch, haha.
    Respect voor jouw gezonde levensstijl! (:

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 19:57 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Goed bezig hoor. Ik leef ook vrij gezond. Ik eet elke dag groente en fruit en snoep zo min mogelijk, drink alleen maar fruitsapjes, thee of water, maar ik gun mezelf ook zo af en toe een koekje, stukje chocolade of ijsje hoor en dat moet je ook gewoon blijven doen, want gezond leven betekent niet dat je jezelf alles maar moet ontnemen. ;) Het is juist belangrijk een balans te vinden tussen gezond en snoepjes.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2014 - 20:19 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Als ik jullie was zou ik even kijken op het kanaal van Yoyomax12 ze maakt af en toe ongezonde of best vaak ongezonde snacks, máár er zitten wel sommige gezonde recepten bij


    Edit: Laura Vitale is heel gezond bezig maar laat ook maatlijden rond 10 minuten zien

    Krull schreef:
    (...)
    Ben je een emotie eter misschien?


    Niet per se emotie. Als ik aan emotie-eter denk, denk ik niet alleen aan mensen die zich volproppen omdat ze verdrietig zijn, maar ook aan mensen die ontzettend blij zijn en daardoor zichzelf meer "gunnen", waar ze later dan weer spijt van krijgen. Zo'n cirkel is het niet. Ik heb heel veel last van pieken en dalen. Op een piekmoment kan ik prima mezelf en mijn voedselinname onder controle houden, regelmatig sporten, opletten wat ik eet en wat niet etc. Maar in een dal staat mijn mentale gezondheid op de eerste plek en mijn fysieke ergens onderaan. Dan heb ik eigenlijk geen plaats in mijn hoofd om te beslissen wat ik ga eten en of het goed voor me is of niet, en snaai ik wat los en vast zit of eet heel weinig. Maar ik snap dat je dat denkt, haha. Het zit alleen een beetje anders in elkaar.


    Searching heavens for another earth

    Krull schreef:
    (...)
    Ik duim voor je!


    Inderdaad. Dinsdag had ik het wel zwaar met de warmte en alleen water drinken, maar het is gelukt.


    Physics is awesome

    ArosBitch schreef:
    Edit: Laura Vitale is heel gezond bezig maar laat ook maatlijden rond 10 minuten zien


    Volgens mij, ken ik haar. Ze is toch Amerikaans/Italiaans?


    Physics is awesome