• Ik zoek boeken die ik op mn ereader kan zetten, om in de zomervakantie te lezen:

    Waar ik van hou: een goede reeks boeken, fantasy, thriller, psychologisch iets, drama, roman(tisch), historische roman
    Waar ik niet van hou: simpele tienerverhaaltjes, geen diepgang, overrated populaire boeken, slechte populaire thrillers, detective


    Aan niets denken is ook denken.

    Misschien Artemis Fowl?:)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Fantasy
    The Infernal Devices
    House of Night
    Vampire Academy
    Bloodlines
    Fallen
    Wicked Lovely
    Gemma Doyle
    Hush, hush

    Historisch
    In Lucia's Eyes
    Memory
    The Bookthief

    Vind je science-fiction ook leuk?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hou je ook van sci-fi/dystopian stuff? Dan wil ik je namelijk Nineteen Eighty-Four aanraden, mijn lievelingsboek. ^^ Het is geweldig goed.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Twilight

    Parachutes schreef:
    Hou je ook van sci-fi/dystopian stuff? Dan wil ik je namelijk Nineteen Eighty-Four aanraden, mijn lievelingsboek. ^^ Het is geweldig goed.


    I guess so.

    Bah, geen twilight


    Aan niets denken is ook denken.

    Name of the Wind! Wooaaaahhhh. Echt een geweldig boek! Die moet je echt echt echt lezen ook al is ie wel in het Engels. In het Nederlands heet ie geloof ik De Naam van de Wind maar dat weet ik niet zeker. Maar ooohhh dat boek is zo geweldig.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Divergent, The Hungergames, Verwelken, Gone, Starters, Oneindig, Halo, Harry Potter...

    Van dit soort boeken hou ik en omdat jij van fantasy en dystopian houdt zo ik deze boeken wel aanraden :)


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Ik weet niet of Engels goed is maar de Death is my BFF serie is erg goed. Het is alleen niet gepuliceert, het is een op wattpad geïntroduceerde reeks waarvan deel 1 twee versies heeft die beiden leeswaardig zijn en vervolfg worden door een hele serie. Dit is het profiel van de schrijver


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Mijn Engels is goed te noemen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Het volk van de wolf, door Michael Gear.
    En de rest van die boekenreeks natuurlijk!

    Een prehistorisch verleden, vijftienduizend jaar terug in de tijd...

    Gedreven door honger en de hardnekkig aanhoudende vijandelijkheden van de Anderen, wordt het volk van de jager Rent In Licht gedwongen een nieuw leven te aanvaarden.

    Tijdens de zwaarste beproeving die zijn volk ooit onderging, een barre tocht naar het Grote IJs - het reusachtig massief dat eertijds de scheidslijn vormde tussen de landmassa's van Siberie en Noord-Amerika - komt Rent In Licht echter alleen te staan in zijn pogingen zijn omgeving ervan te overtuigen dat een betere toekomst binnen bereik is.

    Immers, hij is de Dromer aan wie Wolf zich openbaarde, de gids die hem het pad wees onderlangs het Grote IJs. Achter die reusachtige wand, weet Rent In Licht nu, wacht het beloofde land, de woonplaats van Vader Zon. En daarheen wil hij.

    Maar anderen streven minder verheven idealen na. Zo is daar Rent In Lichts oorlogszuchtige broer Raafjager, en IJsvuur, de leider en ziener van de Anderen. En er is nog iemand die voortdurend haar invloed doet gelden, een spin in het web van handelingen. Dat is Reiger, de vrouwelijke sjamaan die op mystieke wijze dromen en visioenen stuurt naar Rent In Licht en zijn tegenstrevers...


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Fantasy, 8-delige serie (geen idee of ie verdergaat of niet)Artemis Fowl


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Een paar series die ik de moeite waard vond;
    Chaos walking
    Razorland
    Dust land
    Shatter me
    The chemical garden
    Under the never sky
    Unwind.
    Matched.

    En je kan altijd op goodreads kijken of je iets kan vinden, aangezien je daar zo'n beetje elk boek op kan vinden.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Boeken van Dan Brown en James Patterson?

    Als je historische boeken zoekt, raad ik Arthur Japin aan. Persoonlijk ben ik dol op zijn schrijfstijl. (: Een schitterend gebrek is mijn favoriet. Het gaat over het leven van een jeugdliefde van Casanova, Lucia. Hoewel het ergens mijn hart nog steeds breekt, vind ik het prachtig geschreven!


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    A Song of Ice and Fire (hier ben je wel even mee bezig), Cormoran Strike (twee delen), Millenium-trilogie, boeken van Stephen King (The Shining & Dr. Sleep)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."