• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Hemwin schreef:
    Hoe kennen ze die code van de creditcard?


    Een creditcard heeft toch geen code?

    MrsSheen schreef:
    (...) Dat stond op het AD ja, het was ook waar dat het gebeurd is, net zoals die creditcard. Er zijn zelfs knuffels, ik heb via via gehoord dat iemand ook gouden tanden uit een gebit probeerde te trekken. (Ik weet niet of dit waar is hoor.)


    Dit vind ik echt vreselijk. Hoe diep kun je zinken. Dat je na zoiets dat nog durft te doen.


    wat was dit ookalweer

    Ik wil niets goed praten - mijn maag draait ook om bij deze verhalen - maar laten we wel proberen te bedenken dat ze het is Oost-Oekraïne niet bepaald makkelijk hebben op het moment. Onschuldige burgers kunnen er niets aan doen dat hun land arm is, dat er gevochten wordt en dat ze naar separatisten moeten luisteren.

    Als jij arm zou zijn en er zou pardoes een vliegtuig met laptops en mobieltjes uit de lucht vallen, zou je dan - hoe moreel onredelijk het ook is - niet een mobieltje stelen? Hoe dat dat dan gedaan wordt en in welke situatie, oké, maar ik denk dat het menselijk is dat er geplunderd is als je zelf in erbarmelijke omstandigheden leeft.

    Maar dat is slechts mijn mening. Ik ben volgens mij geen slecht mens, maar ik probeer me in te leven in de situatie omdat het dan wat dragelijker wordt wat er gebeurt. (Voor mij tenminste. En ik heb erg veel moeite met de ramp verwerken).

    Unwritable schreef:
    Ik wil niets goed praten - mijn maag draait ook om bij deze verhalen - maar laten we wel proberen te bedenken dat ze het is Oost-Oekraïne niet bepaald makkelijk hebben op het moment. Onschuldige burgers kunnen er niets aan doen dat hun land arm is, dat er gevochten wordt en dat ze naar separatisten moeten luisteren.

    Als jij arm zou zijn en er zou pardoes een vliegtuig met laptops en mobieltjes uit de lucht vallen, zou je dan - hoe moreel onredelijk het ook is - niet een mobieltje stelen? Hoe dat dat dan gedaan wordt en in welke situatie, oké, maar ik denk dat het menselijk is dat er geplunderd is als je zelf in erbarmelijke omstandigheden leeft.

    Maar dat is slechts mijn mening. Ik ben volgens mij geen slecht mens, maar ik probeer me in te leven in de situatie omdat het dan wat dragelijker wordt wat er gebeurt. (Voor mij tenminste. En ik heb erg veel moeite met de ramp verwerken).


    Ik ben het met je eens. Natuurlijk is het niet goed te praten maar die mensen leven in armoede. Ze moeten iets om te overleven en pakken ze dus alles wat geld op brengt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Unwritable schreef:
    Ik wil niets goed praten - mijn maag draait ook om bij deze verhalen - maar laten we wel proberen te bedenken dat ze het is Oost-Oekraïne niet bepaald makkelijk hebben op het moment. Onschuldige burgers kunnen er niets aan doen dat hun land arm is, dat er gevochten wordt en dat ze naar separatisten moeten luisteren.

    Als jij arm zou zijn en er zou pardoes een vliegtuig met laptops en mobieltjes uit de lucht vallen, zou je dan - hoe moreel onredelijk het ook is - niet een mobieltje stelen? Hoe dat dat dan gedaan wordt en in welke situatie, oké, maar ik denk dat het menselijk is dat er geplunderd is als je zelf in erbarmelijke omstandigheden leeft.

    Maar dat is slechts mijn mening. Ik ben volgens mij geen slecht mens, maar ik probeer me in te leven in de situatie omdat het dan wat dragelijker wordt wat er gebeurt. (Voor mij tenminste. En ik heb erg veel moeite met de ramp verwerken).


    Daar heb je wel een punt. Zo had ik het nog niet bekeken. Natuurlijk is het niet goed wat ze doen, maar nu snap ik het wel beter.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Unwritable schreef:
    Ik wil niets goed praten - mijn maag draait ook om bij deze verhalen - maar laten we wel proberen te bedenken dat ze het is Oost-Oekraïne niet bepaald makkelijk hebben op het moment. Onschuldige burgers kunnen er niets aan doen dat hun land arm is, dat er gevochten wordt en dat ze naar separatisten moeten luisteren.

    Als jij arm zou zijn en er zou pardoes een vliegtuig met laptops en mobieltjes uit de lucht vallen, zou je dan - hoe moreel onredelijk het ook is - niet een mobieltje stelen? Hoe dat dat dan gedaan wordt en in welke situatie, oké, maar ik denk dat het menselijk is dat er geplunderd is als je zelf in erbarmelijke omstandigheden leeft.

    Maar dat is slechts mijn mening. Ik ben volgens mij geen slecht mens, maar ik probeer me in te leven in de situatie omdat het dan wat dragelijker wordt wat er gebeurt. (Voor mij tenminste. En ik heb erg veel moeite met de ramp verwerken).

    Maar dat is 't 'm ook. Als welvarende mensen is het heel makkelijk om te zeggen; jonge kennie nie maaaken! Maar als ik geen cent te makken had en drie kinderen te vreten moest geven en ik een portemonnee met een honderdje zag liggen wist ik het ook wel. Of die portemonnee nu in de buurt van een kapotgeschoten vliegtuig lag of op de stoep van het parlement. Principes zijn vaak luxegoederen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Maar dat is 't 'm ook. Als welvarende mensen is het heel makkelijk om te zeggen; jonge kennie nie maaaken! Maar als ik geen cent te makken had en drie kinderen te vreten moest geven en ik een portemonnee met een honderdje zag liggen wist ik het ook wel. Of die portemonnee nu in de buurt van een kapotgeschoten vliegtuig lag of op de stoep van het parlement. Principes zijn vaak luxegoederen.


    Queer zijn is gewoon alles



    Wat vinden jullie hiervan? Om eerlijk te zijn weet ik niet goed wat ik hiervan moet vinden.


    26 - 02 - '16

    Dit vind ik dan wel weer te ver gaan.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Daoine schreef:
    Dit vind ik dan wel weer te ver gaan.


    Yup. Dat gaat inderdaad te ver. Die dochter had er niets mee te maken.


    26 - 02 - '16

    Daoine schreef:
    Dit vind ik dan wel weer te ver gaan.

    Wel ik snap het wel. Mensen willen hun woede op iemand africhten en Poetin woont (helaas) wat te ver weg, dus dan maar zijn dochter die toevallig 'binnen handbereik' woont.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Felis schreef:



    Wat vinden jullie hiervan? Om eerlijk te zijn weet ik niet goed wat ik hiervan moet vinden.

    Nee ik ook niet.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Felis schreef:



    Wat vinden jullie hiervan? Om eerlijk te zijn weet ik niet goed wat ik hiervan moet vinden.

    Mensen die niks met deze ramp te maken hebben hebben dat plaatje waarschijnlijk gemaakt. Een lief gebaar, maar zij zijn niet degenen die om vergeving moeten vragen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik vind het echt jammer dat ik vanavond pas thuis gekomen ben en veel heb gemist.


    Your make-up is terrible

    Ohjee, mijn verre achterneef zat erin, maar ik kende hem niet eens. Mijn moeder kent zijn moeder wel.


    Your make-up is terrible