• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    SmeerKeessie schreef:
    Wauw, nu is er weer een ander passagiersvliegtuig van de radar verdwenen, en waarschijnlijk ook neergestort..
    Gaat lekker ;s

    Gisteren of eergisteren een vliegtuig in Taiwan.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Gisteren of eergisteren een vliegtuig in Taiwan.


    Dat was een noodlanding, zijn inderdaad ook mensen bij omgekomen. Man, ik ben er echt niet gerust in.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Dat was een noodlanding, zijn inderdaad ook mensen bij omgekomen. Man, ik ben er echt niet gerust in.

    Klopt, maar wel weer een ongeval met een vliegtuig. ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Klopt, maar wel weer een ongeval met een vliegtuig. ^^


    Inderdaad. Wat hebben die toch deze week?
    Ik wil echt niet dat mijn zus vliegt zaterdag, ik vind het echt een vreselijk gedacht.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 13:29 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    NiallerBoo schreef:
    (...) ik hoorde het echt ook. Ugh ik heb het niet op vliegen maar in de herfst ga ik voor het eerst met personenvliegtuig.... maakt me erg nerveus.

    De route van de vlucht scheelt ook al een hele hoop. Ik weet niet hoe jij vliegt of naar waar, maar dat vliegtuig had een risicovolle route genomen.


    Take me to wonderland

    Maegi schreef:
    (...)
    Gisteren of eergisteren een vliegtuig in Taiwan.


    Ja ik hoorde het net o.o


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Dat vliegtuig wat van de radar is verdwenen; daar is van bevestigd dat het is neergestort. Noodweer (alsin het weer, niet noodweer alsin noodsituatie).


    Deep inside, I've never felt alive

    Aravis schreef:
    (...)

    Inderdaad. Wat hebben die toch deze week?
    Ik wil echt niet dat mijn zus vliegt zaterdag, ik vind het echt een vreselijk gedacht.

    Wel ja, als je je bedenkt hóe vaak er per dag gevlogen wordt en goed aankomt. Daarnaast vloog het vliegtuig in Taiwan in een tyfoon.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Wel ja, als je je bedenkt hóe vaak er per dag gevlogen wordt en goed aankomt. Daarnaast vloog het vliegtuig in Taiwan in een tyfoon.


    Tja, dat weet ik en 99% kans dat het niet gaat crashen, maar bon. Ik ben bang van alles wat te maken heeft met dood.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Tja, dat weet ik en 99% kans dat het niet gaat crashen, maar bon. Ik ben bang van alles wat te maken heeft met dood.

    Ken het. Ik moet over ong. 3 weken vliegen en met al die nieuwsberichten wordt het niet beter. :'D Al is het de 4e keer da'k ga vliegen. Je wilt niet weten wat voor nare gedachten er door mijn hoofd flitsen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Ken het. Ik moet over ong. 3 weken vliegen en met al die nieuwsberichten wordt het niet beter. :'D Al is het de 4e keer da'k ga vliegen. Je wilt niet weten wat voor nare gedachten er door mijn hoofd flitsen.


    Ligt er denk ik ook aan hoe lang en hoe ver het is. Als het dichterbij is, is de kans kleiner dat er iets zal gebeuren.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    3 uren. :v


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vind het vreselijk dat mensen tot zoiets in staat zijn. Onvoorstelbaar...


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    En ook net was ik 1 minuut stil.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Creditcard slachtoffer misbruikt, wat walgelijk zeg - ik kan me hier zo boos over maken.


    Everything is illuminated by the light of our past.