• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Bij ons hangt 'ie nog


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik wil de vlag, uithangen, maar die van ons kan niet halfstok. (Daar is iets op te verzinnen. Maar ik ga hem denk ik vanavond en morgen uithangen) ben alleen thuis en sommige bij ons in de straat hebben hem ook uit.

    Edit: hij hangt nu, heb de vlag opgerold, zodat hij halfstok hangt en hem dan met een elastiekje aan de bovenkant vastgemaakt. Ik heb niemand verloren, maar leef wel mee.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 18:39 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Lazulis schreef:
    Ik wil de vlag, uithangen, maar die van ons kan niet halfstok. (Daar is iets op te verzinnen. Maar ik ga hem denk ik vanavond en morgen uithangen) ben alleen thuis en sommige bij ons in de straat hebben hem ook uit.
    wij kunnen het ook niet maar we hebben veel ducktape gebruikt en hij hangt nog


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Die stoet is zo indrukwekkend en tegelijkertijd zo onwerkelijk. En dan te bedenken dat dit nog maar 40 slachtoffers zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    De zus van een vriendin van mijn nicht heeft het andere vliegtuig naar Maleisië genomen die dag ... Ik was echt geschokt toen ik het hoorde.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Met terug van de stille tocht in amsterdam. Ben kapot, mijn voeten doen pijn, maar het was het waard.


    Life is hard and then we die

    Maegi schreef:
    Die stoet is zo indrukwekkend en tegelijkertijd zo onwerkelijk. En dan te bedenken dat dit nog maar 40 slachtoffers zijn.

    Het klinkt heel stom, maar dit is dus pas 13 procent van alle slachtoffers. Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik vind het trouwens ook heel mooi van NOS dat ze de geluiden rondom de nabestaanden bij het uitladen uit hebben gezet. Ik had gehoord van mijn zus (die het weer had gelezen) dat het echt heftig daaraan toeging. En ik ben eigenlijk best trots op ons landje dat we dit zo nationaal laten merken. Dat we ontzettend geschokt zijn en ontzet. Ons medeleven. Damnit man.


    Deep inside, I've never felt alive

    Bij mij in de straat heeft iemand de vlag helemaal onderaan de stok hangen..


    26 - 02 - '16

    Meanwhile worden er 45151561566521 mensen per dag afgeslacht (wat imo veel erger is) Yet, geen aandacht daarvoor.
    Ja, kom maar met die haat comments (:

    Note dat ik NIET heb gezegt dat dit ongeluk niet erg is, jaja.

    okdoei


    I live for the applause, you will die for it.

    ^ Ik snap wel dat je zo denkt. Eigenlijk kan ik me daar ook wel een beetje in vinden.


    26 - 02 - '16

    Felis schreef:
    ^ Ik snap wel dat je zo denkt. Eigenlijk kan ik me daar ook wel een beetje in vinden.
    Gelukkig dat iemand het met me eens is.
    Ja, dit ongeluk is heel tragisch en vervelend. Maar mensen die worden vermoord is stukken erger en dat komt niet 24/7 op het nieuws, he. Nope. Daarvoor kappen ze niet alle zender af op TV om een liedje te laten hoor, nope.


    I live for the applause, you will die for it.

    Eigenlijk is dit ook wel een soort van moord, aangezien het vliegtuig met opzet is neergehaald. Toch vind ik het onrechtvaardig richting alle andere slachtoffers en nabestaanden van moorden, dat dit wel zo uitvergroot wordt en al dat andere niet.


    26 - 02 - '16

    Felis schreef:
    Eigenlijk is dit ook wel een soort van moord, aangezien het vliegtuig met opzet is neergehaald. Toch vind ik het onrechtvaardig richting alle andere slachtoffers en nabestaanden van moorden, dat dit wel zo uitvergroot wordt en al dat andere niet.
    Ja, ik had 't een beetje verkeerd getypt.
    Sad...

    Echt zielig dat dit allemaal moet gebeuren.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    Meanwhile worden er 45151561566521 mensen per dag afgeslacht (wat imo veel erger is) Yet, geen aandacht daarvoor.
    Ja, kom maar met die haat comments (:

    Note dat ik NIET heb gezegt dat dit ongeluk niet erg is, jaja.

    okdoei


    No offence, maar ik snap wel dat dit 24/7 op het nieuws is en andere moorden niet. Je kunt gewoonweg niet elke moord uitlichten in het nieuws, maar dat wil niet gelijk zeggen dat die moorden minder erg/erger zijn. Het neerschieten van het vliegtuig is gewoon meer iets wat echt de hele wereld aangaat, wat invloed kan hebben op meerdere landen. Ik vind het niet zo gek dat dat dan wel belicht wordt en je kan zoiets als dit eerlijk gezegd lastig niet in het nieuws stoppen.
    En als ik eerlijk ben, dan vind ik het ontzettend respectloos van je dat je zegt dat andere moorden/afslachtingen veel erger zijn.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 1:04 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Astris schreef:
    (...)

    No offence, maar ik snap wel dat dit 24/7 op het nieuws is en andere moorden niet. Je kunt gewoonweg niet elke moord uitlichten in het nieuws, maar dat wil niet gelijk zeggen dat die moorden minder erg/erger zijn. Het neerschieten van het vliegtuig is gewoon meer iets wat echt de hele wereld aangaat, wat invloed kan hebben op meerdere landen. Ik vind het niet zo gek dat dat dan wel belicht wordt en je kan zoiets als dit eerlijk gezegd lastig niet in het nieuws stoppen.
    En als ik eerlijk ben, dan vind ik het ontzettend respectloos van je dat je zegt dat andere moorden/afslachtingen veel erger zijn.

    Oh alsjeblieft zeg. De waarheid is hard, deal with it.
    Mensen worden eerst mishandeld voordat ze worden afgeslacht EN JA DAT IS VEEL ERGER. Hoef je niet te ontkennen.

    What the fuck zeg. Ik heb toch gezegt dat dit ook heel erg is?


    I live for the applause, you will die for it.