• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Rivaille schreef:
    (...)
    Oh alsjeblieft zeg. De waarheid is hard, deal with it.
    Mensen worden eerst mishandeld voordat ze worden afgeslacht EN JA DAT IS VEEL ERGER. Hoef je niet te ontkennen.

    What the fuck zeg. Ik heb toch gezegt dat dit ook heel erg is?
    in eerste instantie was ik het je eens, maar sluit ik me aan bij het berichtje boven dit berichtje.
    De waarheid is hard? Nee, dit is geen waarheid dit is een mening. En het is je goed recht om het te uiten, enkel jammer dat je nog niet volwassen genoeg bent dit op een respectvolle manier te doen. Heel erg jammer dat je HOOFDLETTERS moet gebruiken om jezelf kracht te geven...
    Mensen die dit soort reacties geven neem ik al gelijk niet meer serieus.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik vind het niet erg als mensen discussiëren, maar kunnen jullie het wel een beetje vriendelijk houden? We hoeven elkaar niet direct aan te vallen, ook al delen we niet dezelfde meningen.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 2:58 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Valerious schreef:
    (...)in eerste instantie was ik het je eens, maar sluit ik me aan bij het berichtje boven dit berichtje.
    De waarheid is hard? Nee, dit is geen waarheid dit is een mening. En het is je goed recht om het te uiten, enkel jammer dat je nog niet volwassen genoeg bent dit op een respectvolle manier te doen. Heel erg jammer dat je HOOFDLETTERS moet gebruiken om jezelf kracht te geven...
    Mensen die dit soort reacties geven neem ik al gelijk niet meer serieus.
    Gast. Als het een mening is, noem je 't dan kinderachtig. Is toch een mening? (: Daarbij, je kent me niet. Dus doe niet zo butthurt.

    En als jij mocht kiezen door eerst gemarteld te worden voordat iemand je afmaakt of neerstortten met een vliegtuig, zou je ook voor 't 2e kiezen. Best schijnheilig om te zeggen dat het beide even erg is. Je weet goed zelf dat je voor het 2e zou kiezen, maar dit niet openbaar wilt zeggen omdat iedereen je dan raar aankijkt.
    En ofc denkt iedereen meteen dat ik schijt heb aan alle slachtoffers van dit ongeluk. En voor de zoveelste keer, dat is niet zo.
    Ben gewoon niet zo schijnheilig en denk gewoon realistisch na.

    Sorry, maar ik zeg gewoon wat ik denk. :') huilie huilie als 't je pijn doet. Komen vast nog wel moeilijkere dingen in 't leven.
    okdoei

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 5:05 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)Gast. Om iemand meteen niet volwassen te noemen is anders ook lekker respectvol. Je zegt zelf dat het een mening is, dus laat het dan ook daarbij. En je kent mij niet, je weet niet wat ik doe, wat ik meemaak. Geen reden om mij kinderachtig te noemen.

    En als jij mocht kiezen door eerst gemarteld te worden voordat iemand je afmaakt of neerstortten met een vliegtuig, zou je ook voor 't 2e kiezen. Best schijnheilig om te zeggen dat het beide even erg is. Je weet goed zelf dat je voor het 2e zou kiezen, maar dit niet openbaar wilt zeggen omdat iedereen je dan raar aankijkt.
    En ofc denkt iedereen meteen dat ik schijt heb aan alle slachtoffers van dit ongeluk. En voor de zoveelste keer, dat is niet zo.
    Ben gewoon niet zo schijnheilig en denk gewoon realistisch na.

    Sorry, maar ik zeg gewoon wat ik denk. :') huilie huilie als 't je pijn doet. Komen vast nog wel moeilijkere dingen in 't leven.
    okdoei
    je vult wel heel erg in voor mij :) ook geen volwassen gedrag. En inderdaad ik heb geen idee wie je bent of wat je mee maakt, maar ik reageer op je bericht niet op je leven. Als ik mocht kiezen zou ik inderdaad het 2e kiezen, maar ik snap niet helemaal waarom je degelijke onderwerpen aanhaald. Niemand behalve jij heeft het over martelingen, dus lekker irrelevant... je hele bericht staat vol irrelevante opmerkingen, dus laat ik het hierbij, ik zie geen nut om op deze discussie voort te zetten :).

    P.s. de laatste keer dat ik checkte was ik nog steeds een meisje en dus geen gast.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 5:06 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    (...)je vult wel heel erg in voor mij :) ook geen volwassen gedrag. En inderdaad ik heb geen idee wie je bent of wat je mee maakt, maar ik reageer op je bericht niet op je leven. Als ik mocht kiezen zou ik inderdaad het 2e kiezen, maar ik snap niet helemaal waarom je degelijke onderwerpen aanhaald. Niemand behalve jij heeft het over martelingen, dus lekker irrelevant... je hele bericht staat vol irrelevante opmerkingen, dus laat ik het hierbij, ik zie geen nut om op deze discussie voort te zetten :).
    Waarom reageer je ook nog als je 't punt van mijn bericht helemaal niet begrijpt.
    Het ging mij om dat een plain crash echt nu 24/7 op 't nieuws is en alle zender ervoor worden afgekapt terwijl andere mensen gewoon tv willen kijken. Het wordt zo in je gezicht gegooid, overal.
    En mijn punt is dus dat er zoveel ''onnodige'' onheil over wordt gemaakt. Er gebeuren veel ergere dingen in de wereld, veel, veel ergere dingen. En die worden niet 24/7 op je neus gedrukt.


    I live for the applause, you will die for it.

    Valerious schreef:
    (...)in eerste instantie was ik het je eens, maar sluit ik me aan bij het berichtje boven dit berichtje.
    De waarheid is hard? Nee, dit is geen waarheid dit is een mening. En het is je goed recht om het te uiten, enkel jammer dat je nog niet volwassen genoeg bent dit op een respectvolle manier te doen. Heel erg jammer dat je HOOFDLETTERS moet gebruiken om jezelf kracht te geven...
    Mensen die dit soort reacties geven neem ik al gelijk niet meer serieus.
    Trouwens gewoon mijn manier van typen. Ik hou van hoofdletters.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)Waarom reageer je ook nog als je 't punt van mijn bericht helemaal niet begrijpt.
    Het ging mij om dat een plain crash echt nu 24/7 op 't nieuws is en alle zender ervoor worden afgekapt terwijl andere mensen gewoon tv willen kijken. Het wordt zo in je gezicht gegooid, overal.
    En mijn punt is dus dat er zoveel ''onnodige'' onheil over wordt gemaakt. Er gebeuren veel ergere dingen in de wereld, veel, veel ergere dingen. En die worden niet 24/7 op je neus gedrukt.
    de manier waarop je het hier neer kwakte maakte dat ik je punt totaal miste. De manier waarop je het nu neer zet is al heel anders! Sterker nog als je het zo neer zet ben ik het met je eens. Ik denk dat ze dit doen omdat het de ergste vlieguig ramp van nl is, de zaken helemaal niet lopen zoals ze moeten lopen. Misschien nog wel het belangrijkste, dit voorval kan een groot conflict veroorzaken. We zijn afhankelijk van rusland en eigenlijk ook heel boos. Een verkeerde stap en het probleem word groter.
    Veel mensen in nl missen een geliefde of vriend, rouw word hier gedeeld en de tvmaatschappij helpt hierbij.
    Ik vind het wel mooi eigenlijk, rouw is in nl taboe, dit soort rouwdagen zijn eigenlijk heel normaal in veel landen, maar hier niet.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    (...)de manier waarop je het hier neer kwakte maakte dat ik je punt totaal miste. De manier waarop je het nu neer zet is al heel anders! Sterker nog als je het zo neer zet ben ik het met je eens. Ik denk dat ze dit doen omdat het de ergste vlieguig ramp van nl is, de zaken helemaal niet lopen zoals ze moeten lopen. Misschien nog wel het belangrijkste, dit voorval kan een groot conflict veroorzaken. We zijn afhankelijk van rusland en eigenlijk ook heel boos. Een verkeerde stap en het probleem word groter.
    Veel mensen in nl missen een geliefde of vriend, rouw word hier gedeeld en de tvmaatschappij helpt hierbij.
    Ik vind het wel mooi eigenlijk, rouw is in nl taboe, dit soort rouwdagen zijn eigenlijk heel normaal in veel landen, maar hier niet.
    Dan hebben we elkaar gewoon verkeerd begrepen. Want ik bedoelde het niet om haar zo te kleineren of hoe je 't ook zegt. Ik gebruik gewoon vaak hoofdletters. En toevallig vandaag in een groepschat heb gezeten met gamers en je weet wat daar uit komt. En als ik dan op Q doorga, blijf ik ze gebruiken uit gewoonte.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 5:16 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)
    Oh alsjeblieft zeg. De waarheid is hard, deal with it.
    Mensen worden eerst mishandeld voordat ze worden afgeslacht EN JA DAT IS VEEL ERGER. Hoef je niet te ontkennen.

    What the fuck zeg. Ik heb toch gezegt dat dit ook heel erg is?


    Zij hebben dan meer geleden en natuurlijk is dat verschrikkelijk, maar zover ik weet is elk mensen leven even belangrijk, dus waarom zou de ene moord erger zijn dan de andere?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Astris schreef:
    (...)

    Zij hebben dan meer geleden en natuurlijk is dat verschrikkelijk, maar zover ik weet is elk mensen leven even belangrijk, dus waarom zou de ene moord erger zijn dan de andere?


    Om eerlijk te zijn, moest iemand Dutroux vermoorden zou ik het minder erg vinden dan moest iemand zomaar iemand in 't wildeweg vermoorden.
    Maar, even to the point. Er is niemand die heeft gezegd dat deze ramp (of de gevolgen ervan) erger of minder erg is, maar Rivaille, zoals je zelf al zegt, die moorden gebeuren 24/7. Dat maakt ze niet minder erg, maar de media vertelt graag dingen die niet 24/7 gebeuren. De media is, sorry dat ik het zeg, gevoelloos voor dingen die meermaals gebeuren. Met zulke rampen als deze lokken ze kijkers, lezers en wat radio betreft luisteraars. Kassie-kassie voor hen, de rest komt later wel.
    Ik zeg niet dat elk individu die ook maar iets te maken heeft met de media en het publiceren daarvan er gevoelloos voor is, maar tezamen wel. Het is hun job daar op zulke momenten niet aan te denknen, om lezers/kijkers/luisteraars te lokken, en dat doe je niet met iets dat elke dag gebeurt.

    Ik hoop dat men niet gaat denken dat, wat hier boven staat, mijn mening is, want ik ben het er héél oneens mee, maar het is gewoon de waarheid.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rivaille heeft gezegd dat ze de vliegtuigramp erg vindt, maar ook dat ze de dagelijkse afslachtingen erger vindt, waarmee ze in feite zegt dat de vliegtuigramp minder erg. Ik vind dat gewoon echt respectloos.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Astris schreef:
    Rivaille heeft gezegd dat ze de vliegtuigramp erg vindt, maar ook dat ze de dagelijkse afslachtingen erger vindt, waarmee ze in feite zegt dat de vliegtuigramp minder erg. Ik vind dat gewoon echt respectloos.


    Precies dit. Elk mensenleven dat omkomt is even erg, of ze nou gemarteld zijn of door die "helden" daar in Oost-Oekraine naar beneden zijn geschoten. Vind het kortzichtig van je om te zeggen dat de ene moord erger is dan de ander. Geen enkel mens is meer waard dan de ander wat dat betreft.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    (...)

    Precies dit. Elk mensenleven dat omkomt is even erg, of ze nou gemarteld zijn of door die "helden" daar in Oost-Oekraine naar beneden zijn geschoten. Vind het kortzichtig van je om te zeggen dat de ene moord erger is dan de ander. Geen enkel mens is meer waard dan de ander wat dat betreft.


    Heb je het nu tegen mij of tegen Rivaille? Maakt ook niet uit, ik ga toch reageren.
    Ik begrijp dat je het kortzichtig vind, maar, zoals ik al zei, ik en een heleboel andere mensen, zouden het een stuk minder erg vinden moest Dutroux vermoord worden dan moest zomaar iemand iemand onschuldig vermoorden. Dutroux heeft vijf mensen vermoord, met poging op zeven. Echt, de wereld zou erop verbeteren moest die gast dood zijn. Dat is mijn mening en als je het over onschuldige mensen hebt, of mensen die in ieder geval geen zware misdaden gepleegd hebben, dan ben ik het met je eens, maar moest hij ooit vrijkomen en iemand vermoord hem om ervoor te zorgen dat hij niet nog mensen vermoord, dan zou ik het minder erg vinden dan moest hij nog iemand vermoorden.

    En om heel eerlijk te zijn, moesten ze wél Poetins schip uit de lucht geschoten hebben in plaats van dit passagiersschip (en dat verhaal klopt ook niet helemaal, want het zijn de rebellen die het wellicht gedaan hebben en waarom zouden die in vredesnaam Poetins schip uit de lucht willen schieten?), waren er ook veel meer reacties geweest dat het misschien maar goed was. De wereld is gewoon beter af zonder bepaalde mensen. Betekent dat dat het niet erg is ze te vermoorden? Nee. Maar als je ermee kan zorgen dat er niet nog meer doden vallen, dan vind ik het ... ik ga niet zeggen goed, maar minder erg.

    Nee, ik ben niet ongevoelig voor dit, ik heb er nachten wakker van gelegen, heb erom gehuild en kon de beelden niet uit mijn hoofd zetten, heb erom gevloekt dat dit gebeurd is, maar zo'n dingen kun je voorkomen met één idioot die (en ik heb het nu niet over Poetin) al de levens verspilt, te doden. En nee, niemand had dit kunnen voorzien en misschien had die gast daarvoor ook niet zo'n zware misdaden gepleegd, maar ik geef ook maar een voorbeeld.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Om eerlijk te zijn vind ik het wel erg, maar ik heb er niet om gehuild.


    26 - 02 - '16

    Rivaille schreef:
    Meanwhile worden er 45151561566521 mensen per dag afgeslacht (wat imo veel erger is) Yet, geen aandacht daarvoor.
    Ja, kom maar met die haat comments (:

    Note dat ik NIET heb gezegt dat dit ongeluk niet erg is, jaja.

    okdoei


    Elk mensenleven wat verloren gaat is er één te veel, dat ben ik met je eens. Maar zoveel mensen worden er nou ook niet vermoord op een dag, schatting is rond 270 in de hele wereld. Nu is dit natuurlijk hartsikke veel, en is het waar dat er veel van die mensen eerst ontzettend geleden moeten hebben.
    Maar mag ik je even eraan herinneren, dat er zo'n driehonderd mensen in een klap dood zijn gegaan. Driehonderd, en dat dat ook als moord kan worden meegerekent. Dat is al meer dan die 270, en dat in een keer.

    Bovendien kunnen we niet al die moorden op tv uit gaan zenden, dit wordt uitgezonden en er wordt veel aandacht aan besteed omdat dit ook een groot politiek aspect heeft.
    Trouwens, wat hebben doodgemartelde mensen eraan om in het nieuws te komen? Sterker nog, wat hebben deze slachtoffers eraan? Het is alsof je wilt zeggen dat die mensen op tv moeten komen, of in ieder geval aandacht moeten krijgen.
    Om jou even te quoten, 'De waarheid is hard, deal with it.' -- Inderdaad, er gebeurt veel slechts in de wereld en wij zijn [ nog ] niet in staat om dat allemaal op te lossen, deal with it.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )