• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Aravis schreef:
    (...)

    Heb je het nu tegen mij of tegen Rivaille? Maakt ook niet uit, ik ga toch reageren.
    Ik begrijp dat je het kortzichtig vind, maar, zoals ik al zei, ik en een heleboel andere mensen, zouden het een stuk minder erg vinden moest Dutroux vermoord worden dan moest zomaar iemand iemand onschuldig vermoorden. Dutroux heeft vijf mensen vermoord, met poging op zeven. Echt, de wereld zou erop verbeteren moest die gast dood zijn. Dat is mijn mening en als je het over onschuldige mensen hebt, of mensen die in ieder geval geen zware misdaden gepleegd hebben, dan ben ik het met je eens, maar moest hij ooit vrijkomen en iemand vermoord hem om ervoor te zorgen dat hij niet nog mensen vermoord, dan zou ik het minder erg vinden dan moest hij nog iemand vermoorden.

    En om heel eerlijk te zijn, moesten ze wél Poetins schip uit de lucht geschoten hebben in plaats van dit passagiersschip (en dat verhaal klopt ook niet helemaal, want het zijn de rebellen die het wellicht gedaan hebben en waarom zouden die in vredesnaam Poetins schip uit de lucht willen schieten?), waren er ook veel meer reacties geweest dat het misschien maar goed was. De wereld is gewoon beter af zonder bepaalde mensen. Betekent dat dat het niet erg is ze te vermoorden? Nee. Maar als je ermee kan zorgen dat er niet nog meer doden vallen, dan vind ik het ... ik ga niet zeggen goed, maar minder erg.

    Nee, ik ben niet ongevoelig voor dit, ik heb er nachten wakker van gelegen, heb erom gehuild en kon de beelden niet uit mijn hoofd zetten, heb erom gevloekt dat dit gebeurd is, maar zo'n dingen kun je voorkomen met één idioot die (en ik heb het nu niet over Poetin) al de levens verspilt, te doden. En nee, niemand had dit kunnen voorzien en misschien had die gast daarvoor ook niet zo'n zware misdaden gepleegd, maar ik geef ook maar een voorbeeld.


    Nee ik had het niet tegen jou ^^
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals iemand zoals Dutroux, maar ik heb het nu over onschuldige mensen. Je ziet op internet verschrikkelijke beelden van de lichaampjes van kinderen die omgekomen zijn door het kansloze gedoe in Israel en Gaza. Dat vind ik onschuldige mensen net zoals die vliegramp, maar dit betekend niet dat die kinderen meer of minder waard zijn dan de kinderen die bij de vliegramp omgekomen zijn.

    Maar ik heb zelf twee kennissen verloren door deze domme en achterlijke fout omdat die "helden" daar dachten dat het een ander vliegtuig was en dan irriteert het me verschrikkelijk als iemand beweert dat het minder erg is dan andere moorden..


    To infinity and beyond •

    Dat mensen ruzie maken over wat erger is..
    Dat maakt toch niks uit? Elk persoon die word vermoord is een teveel.


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Huf schreef:
    (...)

    Nee ik had het niet tegen jou ^^
    Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals iemand zoals Dutroux, maar ik heb het nu over onschuldige mensen. Je ziet op internet verschrikkelijke beelden van de lichaampjes van kinderen die omgekomen zijn door het kansloze gedoe in Israel en Gaza. Dat vind ik onschuldige mensen net zoals die vliegramp, maar dit betekend niet dat die kinderen meer of minder waard zijn dan de kinderen die bij de vliegramp omgekomen zijn.

    Maar ik heb zelf twee kennissen verloren door deze domme en achterlijke fout omdat die "helden" daar dachten dat het een ander vliegtuig was en dan irriteert het me verschrikkelijk als iemand beweert dat het minder erg is dan andere moorden..


    De oorlog tussen Israël en Palestina vind ik ook vreselijk, de enige reden waarom ik er niet zo mee in mijn hoofd zit is omdat het, denk ik, niet zo dichtbij is en omdat ik er geen beelden van gezien heb, hoe mensen daar dood liggen. Tegen zulke dingen kan ik echt niet en dat blijft dan dagen, weken in mijn hoofd spoken.

    Ik ben het ook niet eens met het feit dat mensen zeggen dat de ene moord op onschuldige mensen erger is dan de andere, het is gewoon de manier waarom de mensen zijn omgekomen die "minder erg" is. Ze hebben geen pijn geleden, en dat is een geruststelling voor vrienden en familie. Dat maakt de moord en de misdaad niet minder erg en ook niet minder strafbaar, maar de manier waarop het gebeurd is (en ik zeg niet dat die humanitair is, want dat is het helemaal niet en dat zijn de aanvallen van de Israëlieten ook niet, zelfs al beweren ze dat), maar ik zou, moest ik kennissen verloren zijn, geruster zin (en ik zou nog steeds kapot gaan van verdriet, daar kun je van op aan), moest ik weten dat ze geen pijn geleden hebben.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    De oorlog tussen Israël en Palestina vind ik ook vreselijk, de enige reden waarom ik er niet zo mee in mijn hoofd zit is omdat het, denk ik, niet zo dichtbij is en omdat ik er geen beelden van gezien heb, hoe mensen daar dood liggen. Tegen zulke dingen kan ik echt niet en dat blijft dan dagen, weken in mijn hoofd spoken.

    Ik ben het ook niet eens met het feit dat mensen zeggen dat de ene moord op onschuldige mensen erger is dan de andere, het is gewoon de manier waarom de mensen zijn omgekomen die "minder erg" is. Ze hebben geen pijn geleden, en dat is een geruststelling voor vrienden en familie. Dat maakt de moord en de misdaad niet minder erg en ook niet minder strafbaar, maar de manier waarop het gebeurd is (en ik zeg niet dat die humanitair is, want dat is het helemaal niet en dat zijn de aanvallen van de Israëlieten ook niet, zelfs al beweren ze dat), maar ik zou, moest ik kennissen verloren zijn, geruster zin (en ik zou nog steeds kapot gaan van verdriet, daar kun je van op aan), moest ik weten dat ze geen pijn geleden hebben.


    Sinds wanneer weet men dat die mensen geen pijn hebben geleden?


    There is nothing more badass than being yourself

    HarrysBum schreef:
    (...)

    Sinds wanneer weet men dat die mensen geen pijn hebben geleden?


    Ik heb het gelezen ergens... Kan alleen niet meer vinden waar ;x

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 12:12 ]


    wat was dit ookalweer

    HarrysBum schreef:
    (...)

    Sinds wanneer weet men dat die mensen geen pijn hebben geleden?


    Door de hoge luchtdruk die ontstaat als je hoog in de lucht uit een vliegtuig valt, zul je al snel buiten bewustzijn raken en de klap op de grond al niet meer voelen. Je sterft al voordat je de grond hebt geraakt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    (...)

    Door de hoge luchtdruk die ontstaat als je hoog in de lucht uit een vliegtuig valt, zul je al snel buiten bewustzijn raken en de klap op de grond al niet meer voelen. Je sterft al voordat je de grond hebt geraakt.


    (no_chears)


    26 - 02 - '16

    Tigresse schreef:
    (...)

    Door de hoge luchtdruk die ontstaat als je hoog in de lucht uit een vliegtuig valt, zul je al snel buiten bewustzijn raken en de klap op de grond al niet meer voelen. Je sterft al voordat je de grond hebt geraakt.


    Dankjewel voor de uitleg. Dit is wel logisch, eigenlijk.


    There is nothing more badass than being yourself

    Tigresse schreef:
    (...)

    Door de hoge luchtdruk die ontstaat als je hoog in de lucht uit een vliegtuig valt, zul je al snel buiten bewustzijn raken en de klap op de grond al niet meer voelen. Je sterft al voordat je de grond hebt geraakt.


    Dat was ook deels weer ontkracht geloof ik. Sommige mensen hebben wel degelijk iets meegemaakt van de val en sommige niet, lag aan een aantal factoren geloof ik.


    To infinity and beyond •

    Wat ik overigens wel netjes vind, is dat de 74 lichamen die vanmiddag aankomen in Eindhoven, op dezelfde manier met hetzelfde respect en ceremonie worden overgedragen.

    De beelden van Minister Timmermans die een nabestaande flink omhelsde was overigens echt een moment waarbij ik een brok in mijn keel kreeg. Volgens mij wilde ze hem bedanken.


    To infinity and beyond •

    Het blijven speculaties.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wauw, nu is er weer een ander passagiersvliegtuig van de radar verdwenen, en waarschijnlijk ook neergestort..
    Gaat lekker ;s

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 13:13 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    SmeerKeessie schreef:
    Wauw, nu is er weer een ander passagiersvliegtuig van de radar verdwenen, en waarschijnlijk ook neergestort..
    Gaat lekker ;s
    ik hoorde het echt ook. Ugh ik heb het niet op vliegen maar in de herfst ga ik voor het eerst met personenvliegtuig.... maakt me erg nerveus.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    NiallerBoo schreef:
    (...) ik hoorde het echt ook. Ugh ik heb het niet op vliegen maar in de herfst ga ik voor het eerst met personenvliegtuig.... maakt me erg nerveus.


    Snap ik, maak probeer je niet zoveel zorgen te maken. Het duurt nog wel ff totdat het herfst is, tot die tijd zou ik maar genieten van je vakantie, in hoeverre je dat kan doen tenminste ;)


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Mijn zus moet overmorgen vliegen en ik heb er niet zo'n goed gevoel bij ...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried