• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    OMG. Wat wordt er weer respectloos gereageerd op Facebook.

    A: hoe zit het met de andere nationaliteiten? zaten niet alleen maar Nederlanders in

    B: Wordt eens tijd dat die boevenbende internationaal wordt geisoleerd

    C: Ik snap niet dat Rutte niet al die Russische hotemetoten hier in Nederland uitzet terug naar Rusland.Volgens mij maak je dan een staitment

    D: Rutte kan veel zeggen beter eens voor zijn volk opkomen ipv Poetin oplikken

    E: Rutte noemt het respect ,maar de lul weet niet wat het woord betekend

    F: Ons sterk ingekrompen en bezuinigde defensie moet maar eens iets doen.


    Ik heb de namen weggehaald en vervangen door een letter omdat ik wél respect ken.


    26 - 02 - '16

    Eerlijk? Iedereen is bang. Bang om in te grijpen. Dit is een internationale ramp. Als die 192 Nederlanders, Amerikanen waren. Had Amerika al een aanval gedaan op die separatisten. Maar nee, wij zijn Nederland en hebben Rutte die niets durft vanwege het simpele feit dat Rusland anders de gaskraan dichtdraait.
    Vraag me overigens ook af dat de Europese Unie hieraan gaat doen? Oh wacht.. dat weet ik al, we gaan praten. Want praten helpt, dat zie je aan alles -_-
    Oh en de NAVO? Gaat die zich er nog mee bemoeien of gaan we allemaal kansloos aan de kant staan, terwijl die separatisten doodleuk lichamen wegsleept daar, waar ze totaal geen recht toe hebben? Of dat lokalen burgers doodleuk de horloges/sierraden en andere bruikbare spullen van personen meenemen naar huis?! Zonder ook maar enig schuldgevoel?
    Ik walg van het feit hoe brutaal mensen tegenwoordig zijn, maar ook hoe BANG iedereen is voor "het grote Rusland".

    Zo. Mijn frustratie is eruit :')


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Eerlijk? Iedereen is bang. Bang om in te grijpen. Dit is een internationale ramp. Als die 192 Nederlanders, Amerikanen waren. Had Amerika al een aanval gedaan op die separatisten. Maar nee, wij zijn Nederland en hebben Rutte die niets durft vanwege het simpele feit dat Rusland anders de gaskraan dichtdraait.
    Vraag me overigens ook af dat de Europese Unie hieraan gaat doen? Oh wacht.. dat weet ik al, we gaan praten. Want praten helpt, dat zie je aan alles -_-
    Oh en de NAVO? Gaat die zich er nog mee bemoeien of gaan we allemaal kansloos aan de kant staan, terwijl die separatisten doodleuk lichamen wegsleept daar, waar ze totaal geen recht toe hebben? Of dat lokalen burgers doodleuk de horloges/sierraden en andere bruikbare spullen van personen meenemen naar huis?! Zonder ook maar enig schuldgevoel?
    Ik walg van het feit hoe brutaal mensen tegenwoordig zijn, maar ook hoe BANG iedereen is voor "het grote Rusland".

    Zo. Mijn frustratie is eruit :')


    Wat zouden we dan moeten doen? Aanvallen met ons zo goed als niet bestaande leger?
    Ik ben van mening dat er inderdaad ingegrepen moet worden, daar niet van, maar wij hebben niet bepaald de middelen om dat te doen.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 19:50 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Wat zouden we dan moeten doen? Aanvallen met ons zo goed als niet bestaande leger?


    Eerlijk? Precies hetzelfde doen als de Israeliers tig jaar geleden hebben gedaan toen er een vliegtuig gekaapt was van hun. In het geheim iets voorbereiden.
    Heb het niet over Nederland alleen. Alle landen hebben hier direct of indirect iets mee te maken. Maar ik vind het gewoon verschrikkelijk frustrerend dat Rutte altijd praatjes heeft met 'wij rusten niet tot de dader voor het gerecht staat', maar er nooit iets gebeurd. Nooit.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Eerlijk? Iedereen is bang. Bang om in te grijpen. Dit is een internationale ramp. Als die 192 Nederlanders, Amerikanen waren. Had Amerika al een aanval gedaan op die separatisten. Maar nee, wij zijn Nederland en hebben Rutte die niets durft vanwege het simpele feit dat Rusland anders de gaskraan dichtdraait.
    Vraag me overigens ook af dat de Europese Unie hieraan gaat doen? Oh wacht.. dat weet ik al, we gaan praten. Want praten helpt, dat zie je aan alles -_-
    Oh en de NAVO? Gaat die zich er nog mee bemoeien of gaan we allemaal kansloos aan de kant staan, terwijl die separatisten doodleuk lichamen wegsleept daar, waar ze totaal geen recht toe hebben? Of dat lokalen burgers doodleuk de horloges/sierraden en andere bruikbare spullen van personen meenemen naar huis?! Zonder ook maar enig schuldgevoel?
    Ik walg van het feit hoe brutaal mensen tegenwoordig zijn, maar ook hoe BANG iedereen is voor "het grote Rusland".

    Zo. Mijn frustratie is eruit :')


    Alhoewel ik je frustratie deel, ben ik het hier niet mee eens.
    Ten eerste proberen we met alle macht een oorlog hier te vermijden, we gaan niet zomaar ingrijpen. Bovendien zijn er nog steeds weinig bevestigingen, we kunnen niet zo maar Rusland binnen walsen, met een groot leger of niet. Dat 'praten' van de EU wat jij hierzo onrespectvol benaamd is alsnog veel beter dan een conflict wat waarschijnlijk eindigt zoals we al eerder hebben gezien.
    Nederland is nou eenmaal een klein landje, we doen ontzettend goede dingen maar beroemd om ons leger of oorlogvoering zijn we niet en dat is oké. Als er iets gaat gebeuren, en dat gaat er -- iedereen is op dit moment druk bezig met overleggen -- dan zal dat gebeuren met anderen landen die genoeg van het hele Rusland hebben.
    Het is om te kotsen echt, dat ben ik met je eens -- al het onrecht wat hier weer wordt aangedaan en waarom? Maar we moeten hier voorzichtig mee zijn.

    Wat de gaskraan betreft, ik zou er maar niet te luchtig over doen -- als die wordt dichtgedraaid heeft half Europa nog maar weinig gas als er niet genoeg maatregelen worden getroffen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Madden schreef:
    (...)

    Sorry, ik wordt echt héél, héél misselijk van jou.
    Er zijn honderden brokstukken, zo'n driehonderd verminkte lichamen, en jij kan nog denken dat dit nép is?


    Graag gedaan. Ik denk niet dat het écht nep is en dat al die mensen nog leven (wat eigenlijk ook een voorbeeld was van wat anderen dachten), maar ik geloof dat er veel meer achter zit dan dat er nu gezegd word.

    Leda schreef:
    (...)

    Graag gedaan. Ik denk niet dat het écht nep is en dat al die mensen nog leven (wat eigenlijk ook een voorbeeld was van wat anderen dachten), maar ik geloof dat er veel meer achter zit dan dat er nu gezegd word.


    Oh, maar dat laatste wat je hier zegt is ook zeker waar. Er zit veel meer achter, meer dan wij helaas ooit te weten komen.
    Maar deze crash is een feit.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Madden schreef:
    (...)

    Alhoewel ik je frustratie deel, ben ik het hier niet mee eens.
    Ten eerste proberen we met alle macht een oorlog hier te vermijden, we gaan niet zomaar ingrijpen. Bovendien zijn er nog steeds weinig bevestigingen, we kunnen niet zo maar Rusland binnen walsen, met een groot leger of niet. Dat 'praten' van de EU wat jij hierzo onrespectvol benaamd is alsnog veel beter dan een conflict wat waarschijnlijk eindigt zoals we al eerder hebben gezien.
    Nederland is nou eenmaal een klein landje, we doen ontzettend goede dingen maar beroemd om ons leger of oorlogvoering zijn we niet en dat is oké. Als er iets gaat gebeuren, en dat gaat er -- iedereen is op dit moment druk bezig met overleggen -- dan zal dat gebeuren met anderen landen die genoeg van het hele Rusland hebben.
    Het is om te kotsen echt, dat ben ik met je eens -- al het onrecht wat hier weer wordt aangedaan en waarom? Maar we moeten hier voorzichtig mee zijn.

    Wat de gaskraan betreft, ik zou er maar niet te luchtig over doen -- als die wordt dichtgedraaid heeft half Europa nog maar weinig gas als er niet genoeg maatregelen worden getroffen.


    En dit weet Rusland dondersgoed, dus kunnen ze gewoon op dezelfde tour doorgaan als dat ze nu doen.


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Eerlijk? Iedereen is bang. Bang om in te grijpen. Dit is een internationale ramp. Als die 192 Nederlanders, Amerikanen waren. Had Amerika al een aanval gedaan op die separatisten. Maar nee, wij zijn Nederland en hebben Rutte die niets durft vanwege het simpele feit dat Rusland anders de gaskraan dichtdraait.
    Vraag me overigens ook af dat de Europese Unie hieraan gaat doen? Oh wacht.. dat weet ik al, we gaan praten. Want praten helpt, dat zie je aan alles -_-
    Oh en de NAVO? Gaat die zich er nog mee bemoeien of gaan we allemaal kansloos aan de kant staan, terwijl die separatisten doodleuk lichamen wegsleept daar, waar ze totaal geen recht toe hebben? Of dat lokalen burgers doodleuk de horloges/sierraden en andere bruikbare spullen van personen meenemen naar huis?! Zonder ook maar enig schuldgevoel?
    Ik walg van het feit hoe brutaal mensen tegenwoordig zijn, maar ook hoe BANG iedereen is voor "het grote Rusland".

    Zo. Mijn frustratie is eruit :')


    Wat, je moet maar oorlog voeren en dan hetzelfde doen door hun onschuldige mannen, vrouwen en kinderen te gaan doden? Nee, dat is eerlijk. Ik ben niet voor oog om oog en tand om tand. Dit is allemaal bullshit.


    Your make-up is terrible

    Huf schreef:
    (...)

    En dit weet Rusland dondersgoed, dus kunnen ze gewoon op dezelfde tour doorgaan als dat ze nu doen.


    Klopt, maar gelukkig weten wij dit ook. Mijn vader werkt bij Nuon en de energie, gas, olie, etc traders zijn nu al druk bezig om als dat nodig zal zijn in andere landen in te kopen.
    Maar dat neemt natuurlijk het gegeven niet weg dat we zeker grote verliezen gaan leiden mocht het gebeuren.
    Ik hoop echt dat ze met z'n allen tot een goede oplossing kunnen komen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Handles schreef:
    (...)

    Wat, je moet maar oorlog voeren en dan hetzelfde doen door hun onschuldige mannen, vrouwen en kinderen te gaan doden? Nee, dat is eerlijk. Ik ben niet voor oog om oog en tand om tand. Dit is allemaal bullshit.


    Niemand heeft het daarover gehad hoor.. Heb het over het gebied rondom het vliegtuig waar die "helden" staan. Niemand heeft het erover om half Oekraïne te bestormen :')


    To infinity and beyond •

    Madden schreef:
    (...)

    Klopt, maar gelukkig weten wij dit ook. Mijn vader werkt bij Nuon en de energie, gas, olie, etc traders zijn nu al druk bezig om als dat nodig zal zijn in andere landen in te kopen.
    Maar dat neemt natuurlijk het gegeven niet weg dat we zeker grote verliezen gaan leiden mocht het gebeuren.
    Ik hoop echt dat ze met z'n allen tot een goede oplossing kunnen komen.


    Eerlijk?
    Ik ben bang dat dit gewoon in de doofpot wordt gestopt.


    To infinity and beyond •

    En wat gaan we precies bereiken met NOG een oorlog?

    Juist ja, meer onschuldige doden, nog een geldcrisis aangezien dat ze dat matrieel niet tevoorschijn toveren en nog meer verdriet.

    We kunnen Rusland beter laten verstaan dat we niet afhankelijk van hen hoeven zijn. Rusland is niet het enigste land met gas.


    Queer zijn is gewoon alles

    Huf schreef:
    (...)

    Niemand heeft het daarover gehad hoor.. Heb het over het gebied rondom het vliegtuig waar die "helden" staan. Niemand heeft het erover om half Oekraïne te bestormen :')


    Want daar wonen ook geen onschuldige mensen of zo. Volgens mij weet je niet helemaal goed wat je zegt. De hele situatie staat onder zeer hoge spanning en een simpele miscommunicatie kan al gigantische gevolgen hebben voor de hele wereld. En dan denk je dat Rutte niet weet waar hij mee bezig is? Ik zeg niet dat we blind moeten vertrouwen op onze regering, maar deze mensen weten nog altijd een stúk beter wat er gaande is dan wij.


    i put the fun in funeral

    – Nvm.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 21:32 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "