• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Mebarak schreef:
    (...)

    Dat snap ik heel goed en is begrijpenlijk, maar misshien moet je dan beter op de uitspraken op politiek vlak letten.
    Desalniettemin ben ik het op humanitair vlak volledig met je eens hoor. Het is echt onbeschoft om deze plek zo te plunderen en er geen onderzoekers bij te laten.


    Politiek interesseert me niet zoveel haha. Sorry. Ik ga ook niet stemmen straks als ik 18 ben (:

    Maar waarom laten ze er geen onderzoekers bij dan. Die mensen kunnen zelf toch niet onderzoeken gaan doen? Daar zijn ze niet voor opgeleid. Ik weet zeker dat ze de zwarte dozen ook voor zichzelf gaan houden.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    (...)

    Politiek interesseert me niet zoveel haha. Sorry. Ik ga ook niet stemmen straks als ik 18 ben (:

    Maar waarom laten ze er geen onderzoekers bij dan. Die mensen kunnen zelf toch niet onderzoeken gaan doen? Daar zijn ze niet voor opgeleid. Ik weet zeker dat ze de zwarte dozen ook voor zichzelf gaan houden.


    Ik weet niet waarom ze dat niet doen, waarschijnlijk omdat het gewoon 'hun' land is en ze zelf zeggenschap willen hebben. Ze hebben er de kennis niet voor, maar op deze manier houden ze wel de internationale samenleving op afstand. Wat ik trouwens wel raar vind, is dat ze de pers wel weer toelaten.

    Het is sowieso een rare situatie en ik hoop echt dat de onderzoekers er snel in mogen en dit afschuwelijk drama kunnen oplossen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Kunnen we die rebellen niet gewoon overhoop knallen zoals ze met het vliegtuig hebben gedaan?

    Sorry voor deze politiek incorrecte opmerking, ik zal nu weer intelligent doen.

    Buh.

    Unwritable schreef:
    Kunnen we die rebellen niet gewoon overhoop knallen zoals ze met het vliegtuig hebben gedaan?

    Sorry voor deze politiek incorrecte opmerking, ik zal nu weer intelligent doen.

    Wat betreft de pers, je hebt niks aan macht als niemand het kan zien. Dus de pers is cruciaal.

    Buh.


    EDIT: sorry foutje

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 14:05 ]

    Ik was op kamp toen ik dit hoorde. Echt verscgrikkelijk dat al drleze onsvhuldige mensen hun vakantie tripje of wat ze deden zo is afgelopen.

    Alle nabestaanden heel veel sterkte.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    De separatisten zijn weer bezig geweest:

    'Separatisten halen 38 lichamen weg van rampplek'

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 14:44 ]


    26 - 02 - '16

    Yoda schreef:
    (...)

    Kleine notitie bij deze foto. De man die 'triomfantelijk' die knuffel omhoog houdt, sloeg er een kruis mee voor de slachtoffers. Voor het geval mensen conclusies gaan trekken.


    Oh ja, dat had ik er misschien bij moeten vertellen.

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/22874298/__Het_verhaal_achter_de_foto_met_de_knuffel__.html

    In ieder geval, volgens de NOS is de lokale politie nu begonnen met de lichamen te bergen. Dat wil zeggen: De lichamen worden in lijkzakken aan de kant van de weg gelegd, het is nog niet bekend wat er verder mee gaat gebeuren.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Oh ja, dat had ik er misschien bij moeten vertellen.

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/22874298/__Het_verhaal_achter_de_foto_met_de_knuffel__.html

    In ieder geval, volgens de NOS is de lokale politie nu begonnen met de lichamen te bergen. Dat wil zeggen: De lichamen worden in lijkzakken aan de kant van de weg gelegd, het is nog niet bekend wat er verder mee gaat gebeuren.


    Er worden ook lichamen naar het mortuarium gebracht, las ik net.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Er worden ook lichamen naar het mortuarium gebracht, las ik net.


    Ja, maar dat wordt gedaan door de seperatisten.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Handles schreef:
    (...)

    Er worden ook lichamen naar het mortuarium gebracht, las ik net.


    Yup. De president van de DPR geeft Oekraine de schuld voor het vertragen van de OCSE experts (die overigens dus al een dag op de crashsite aanwezig zijn maar geen toegang krijgen) en zegt dat men nu zelf gaat beginnen met het bergen van de lichamen. Tegelijkertijd roept hij Rusland op om et helpen aangezien ze het niet alleen af kunnen.

    http://www.reuters.com/article/2014/07/19/us-ukraine-crisis-airplane-idUSKBN0FO04620140719


    quidquid excusatio prandium pro

    Om 17:45 een persconferentie met Rutte op het NOS journaal.


    Your make-up is terrible

    Ik twijfel of Putin echt veel gaat helpen, zoals ie beloofd aan Rutte blijkbaar.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik vind het echt klasse dat Rutte nu toch echt laat zien dat we dit niet zo maar gaan laten gebeuren.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Madden schreef:
    Ik vind het echt klasse dat Rutte nu toch echt laat zien dat we dit niet zo maar gaan laten gebeuren.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    "Ik ben geschokt van de beelden van volstrekt respectloos gedrag op de rampplek van de MH17 in Oekraïne", aldus Rutte tijdens een persconferentie. Over Poetin zei de premier: "Hij moet nu de verantwoordelijkheid nemen."

    artikel


    26 - 02 - '16