• Ik weet dat hier ergens al een topic over was, maar dat is behoorlijk oud, dus ik besloot toch maar even een nieuwe aan te maken. :Y)
    In ieder geval vroeg ik me dus af, of er hier mensen zijn die de boekenserie the Maze Runner lezen? Ik heb daarnet het eerste boek helemaal uitgelezen en ik vind het echt fantastisch! :3 Het is weer een tijdje geleden sinds ik zo enthousiast ben geweest over een boek, dus het is helemaal te gek om me weer zo excited te voelen. :'D Ik heb net al meteen de andere twee boeken besteld en ik ben echt heel benieuwd naar de rest, zeker omdat ik hier en daar wel lees dat die enigszins tegenvallen t.o.v. het eerste boek.
    Volgende maand, op 25 september (in Nederland) om precies te zijn, komt er ook een film van uit en ik hoop echt dat het net zo awesome als het boek gaat worden en niet tegen gaat vallen. ^^ Want vaak ben ik daar toch wel bang voor mijn boekverfilmingen. :')
    Anyways, als je de serie nog niet kent;

    When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his first name. His memory is blank. But he’s not alone. When the lift’s doors open, Thomas finds himself surrounded by kids who welcome him to the Glade—a large, open expanse surrounded by stone walls.
    Just like Thomas, the Gladers don’t know why or how they got to the Glade. All they know is that every morning the stone doors to the maze that surrounds them have opened. Every night they’ve closed tight. And every thirty days a new boy has been delivered in the lift.
    Thomas was expected. But the next day, a girl is sent up—the first girl to ever arrive in the Glade. And more surprising yet is the message she delivers.
    Thomas might be more important than he could ever guess. If only he could unlock the dark secrets buried within his mind
    .

    overgenomen van bol.com


    En de trailer;


    Tell me what you think! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Omgomgomgomgomgomgomg. Ik heb boek drie uitgelezen.

    Newt, WHYYY? D: Teresa, WHYYY?? D: Humanity, WHYY?? D:

    Echt, zoooooo retespannend, ik ga binnenkort beginnen aan The Kill Order. :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    @Sofie: I know that feel.


    help

    Ik moet echt stoppen met spoilers aanklikken:') ik weet echt veel te veel nu


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Scorch schreef:
    Omgomgomgomgomgomgomg. Ik heb boek drie uitgelezen.
    Newt, WHYYY? D: Teresa, WHYYY?? D: Humanity, WHYY?? D:

    Echt, zoooooo retespannend, ik ga binnenkort beginnen aan The Kill Order. :Y)


    Wacht. Wat?
    Teresa? Wat gebeurd er met Teresa? Gaat ze dood? Neeee. Dat mag niet!


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    Jon schreef:
    (...)
    Ik heb een epub in het Engels, als dat ook goed is?


    Een waaaat? :'D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Een waaaat? :'D

    Een ebook, voor op tablets of e-readers.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jon schreef:
    (...)
    Een ebook, voor op tablets of e-readers.


    Ohmygod, heel graag! ;o


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Ohmygod, heel graag! ;o

    Ik heb geen idee hoe je 'm over het internet moet delen, dus als je het niet erg vindt om je email te pb'en kan ik 'm naar je toemailen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb daarnet de film gezien. :3


    help

    Teresa schreef:
    Ik heb daarnet de film gezien. :3


    En, en, en? Wat vond je er van?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vond hem wel goed. Dit bevat enkel spoilers over boek 1 en de film. :') (En een heel klein beetje intro op boek twee. Just warning you. ^^)

    Ik vond het een beetje jammer dat de code in de Griever Hole - die niet echt een Griever Hole was, maar whatever - zo werd gedaan en niet zoals in het boek, al kan ik wel begrijpen waarom ze het hebben aangepast. Vloeipapier is niet zo spannend in een actiefilm, haha. :'D Maar Minho leek het al helemaal te hebben ontdekt, die regelmaat, en in het boek hadden ze niet eens door dat er een regelmaat was, omdat er teveel letters werden gemaakt met de muren en de cyclus echt heel lang was. x) Plus, Thomas die zijn geheugen terugkreeg sloeg dan ook niet echt ergens op, want het kwam zo'n beetje over als 'ohja, wij horen bij Wicked. Lol', terwijl hij in het boek net vanuit die herinneringen een ontsnappingsplan bedenkt. Wat ik ook nogal stom vond, was dat Thomas letterlijk vier dagen in de Glade is verbleven, terwijl hij er in het boek minstens een maand blijft, geloof ik. Het einde met Ava Paige die alles over de trials uitlegde, vond ik ook best stom, omdat ze dat pas te weten komen in boek twee en dat net het hele punt van het einde is, dat ze veilig denken te zijn - en dan kom je in de epiloog te weten dat dat niet zo is.

    Ik vond bovenstaande dingen een beetje onnodig, gewoon, maar dat betekent zeker niet dat ik de film niet goed vond. Ze hebben ook niet echt iets aan het grote plot veranderd.
    I cried, cause feels cause book two. And book three. And feels. And Chuck. *cries*
    Ik vond het over het algemeen ook heel goed gespeeld - behalve Minho, die viel echt tegen - en de cgi en de actie viel ook heel goed mee. Ik vond hem echt heel spannend en ik kijk uit naar de tweede. :3

    [ bericht aangepast op 25 okt 2014 - 20:48 ]


    help

    Teresa schreef:
    Ik vond hem wel goed. Dit bevat enkel spoilers over boek 1 en de film. :') (En een heel klein beetje intro op boek twee. Just warning you. ^^)

    Ik vond het een beetje jammer dat de code in de Griever Hole - die niet echt een Griever Hole was, maar whatever - zo werd gedaan en niet zoals in het boek, al kan ik wel begrijpen waarom ze het hebben aangepast. Vloeipapier is niet zo spannend in een actiefilm, haha. :'D Maar Minho leek het al helemaal te hebben ontdekt, die regelmaat, en in het boek hadden ze niet eens door dat er een regelmaat was, omdat er teveel letters werden gemaakt met de muren en de cyclus echt heel lang was. x) Plus, Thomas die zijn geheugen terugkreeg sloeg dan ook niet echt ergens op, want het kwam zo'n beetje over als 'ohja, wij horen bij Wicked. Lol', terwijl hij in het boek net vanuit die herinneringen een ontsnappingsplan bedenkt. Wat ik ook nogal stom vond, was dat Thomas letterlijk vier dagen in de Glade is verbleven, terwijl hij er in het boek minstens een maand blijft, geloof ik. Het einde met Ava Paige die alles over de trials uitlegde, vond ik ook best stom, omdat ze dat pas te weten komen in boek twee en dat net het hele punt van het einde is, dat ze veilig denken te zijn - en dan kom je in de epiloog te weten dat dat niet zo is.

    Ik vond bovenstaande dingen een beetje onnodig, gewoon, maar dat betekent zeker niet dat ik de film niet goed vond. Ze hebben ook niet echt iets aan het grote plot veranderd.
    I cried, cause feels cause book two. And book three. And feels. And Chuck. *cries*
    Ik vond het over het algemeen ook heel goed gespeeld - behalve Minho, die viel echt tegen - en de cgi en de actie viel ook heel goed mee. Ik vond hem echt heel spannend en ik kijk uit naar de tweede. :3


    Heb het boek nooit gelezen dus daarom lees ik even niet verder dan de eerste regel, hahah


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Majikku schreef:
    (...)

    Heb het boek nooit gelezen dus daarom lees ik even niet verder dan de eerste regel, hahah


    Zeker lezen. :3


    help

    Teresa schreef:
    (...)

    Zeker lezen. :3

    Hahah ja, ik zoek de NL versie al maar kan niet echt vinden in de winkels. Misschien maar op bol.com of zo


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wauw ik zocht net op internet naar Thomas Brodie-Sangster (Newt) en kwam erachter dat die 23 jaar is :O
    Dylan O'Brien is ook 23, maar Thomas Brodie-Sangster ziet er gewoon echt veel jonger uit.


    Spoiler alert: you will save yourself