• Ik weet dat hier ergens al een topic over was, maar dat is behoorlijk oud, dus ik besloot toch maar even een nieuwe aan te maken. :Y)
    In ieder geval vroeg ik me dus af, of er hier mensen zijn die de boekenserie the Maze Runner lezen? Ik heb daarnet het eerste boek helemaal uitgelezen en ik vind het echt fantastisch! :3 Het is weer een tijdje geleden sinds ik zo enthousiast ben geweest over een boek, dus het is helemaal te gek om me weer zo excited te voelen. :'D Ik heb net al meteen de andere twee boeken besteld en ik ben echt heel benieuwd naar de rest, zeker omdat ik hier en daar wel lees dat die enigszins tegenvallen t.o.v. het eerste boek.
    Volgende maand, op 25 september (in Nederland) om precies te zijn, komt er ook een film van uit en ik hoop echt dat het net zo awesome als het boek gaat worden en niet tegen gaat vallen. ^^ Want vaak ben ik daar toch wel bang voor mijn boekverfilmingen. :')
    Anyways, als je de serie nog niet kent;

    When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his first name. His memory is blank. But he’s not alone. When the lift’s doors open, Thomas finds himself surrounded by kids who welcome him to the Glade—a large, open expanse surrounded by stone walls.
    Just like Thomas, the Gladers don’t know why or how they got to the Glade. All they know is that every morning the stone doors to the maze that surrounds them have opened. Every night they’ve closed tight. And every thirty days a new boy has been delivered in the lift.
    Thomas was expected. But the next day, a girl is sent up—the first girl to ever arrive in the Glade. And more surprising yet is the message she delivers.
    Thomas might be more important than he could ever guess. If only he could unlock the dark secrets buried within his mind
    .

    overgenomen van bol.com


    En de trailer;


    Tell me what you think! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Newt_Runner schreef:
    Ja omg, ik heb echt zitten janken. En ugh, ik weet niet of je een beetje onderzoek hebt gedaan? Er is nog een veeeel grotere spoiler... :'(

    Welke spoiler bedoel je dan? Ik ben bij boek drie en
    ik ben op het moment dat ze Newt gaan opzoeken in die Crank-jail. Newt heeft net gezegd dat hij hen niet wil zien en ze gaan nu naar hem toe.


    Deep inside, I've never felt alive

    Heb ik hier al op gereageerd? Weet je, I don't care. Ik kan morgen eindelijk The Kill Order lezen en dat maakt me erg blij, aangezien ik de andere drie boeken al heb gelezen en de film al heb gezien en ik het geweldig vond en ik meer wil.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Norton schreef:
    (...)
    Welke spoiler bedoel je dan? Ik ben bij boek drie en
    ik ben op het moment dat ze Newt gaan opzoeken in die Crank-jail. Newt heeft net gezegd dat hij hen niet wil zien en ze gaan nu naar hem toe.


    Niet teveel zeggen! Ik heb alleen boek 1 gelezen.
    Maar ik weet dus dat Newt geïnfecteerd is met Flare (toch?) en dan vraagt hij Thomas hem te vermoorden.


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    Newt_Runner schreef:
    (...)

    Niet teveel zeggen! Ik heb alleen boek 1 gelezen.
    Maar ik weet dus dat Newt geïnfecteerd is met Flare (toch?) en dan vraagt hij Thomas hem te vermoorden.


    Wat onder de spoiler staat. Help. Ik sterf van binnen want ik ben er nog steeds niet overheen.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Heb de film gezien en morgen krijg ik de boeken normaal gezien!
    Kan niet wachten! ^^


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik weet echt zeker, als ik bij dat stuk ben, ik ga echt janken. En de film omg. Ik ga echt janken, ik ga daar echt niet overheen komen XD.


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    Newt_Runner schreef:
    (...)

    Niet teveel zeggen! Ik heb alleen boek 1 gelezen.
    Maar ik weet dus dat Newt geïnfecteerd is met Flare (toch?) en dan vraagt hij Thomas hem te vermoorden.

    Daarom had ik het onder een spoiler gezet, als je nog niet bij boek drie was, dan had je kunnen weten dat het spoilers waren. :W
    En je spoilt nu zelfs voor mij, terwijl je pas bij boek één bent, haha.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 21:32 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Over het boek gesproken hé. Is deze makkelijk te lezen? En dan bedoel ik meer, is deze meer naar Carry Slee of Stephen King toe qua schrijfstijl.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nou ja, ze hebben hun eigen dialect, met Shank, Klunk xD. Dus, het is even wennen. Maar ik kwam er snel doorheen.


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    Newt_Runner schreef:
    Nou ja, ze hebben hun eigen dialect, met Shank, Klunk xD. Dus, het is even wennen. Maar ik kwam er snel doorheen.

    Daar heb ik het niet over...

    [ bericht aangepast op 15 okt 2014 - 21:31 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KillianHook schreef:
    Over het boek gesproken hé. Is deze makkelijk te lezen? En dan bedoel ik meer, is deze meer naar Carry Slee of Stephen King toe qua schrijfstijl.

    Engels of Nederlands? Engels: Het is best lastig omdat er veel nieuwe woorden in gebruikt worden die je niet kent, maar die worden wel uitgelegd. Ik vond het niet moeilijk, maar ik heb een behoorlijk hoog niveau van Engels, en ik weet niet wat jouw niveau is. Ik heb The Hunger Games ook in het Engels gelezen.


    Deep inside, I've never felt alive

    KillianHook schreef:
    (...)
    Daar heb ik het niet over...


    Ik vond ze persoonlijk erg makkelijk te lezen :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    KillianHook schreef:
    Over het boek gesproken hé. Is deze makkelijk te lezen? En dan bedoel ik meer, is deze meer naar Carry Slee of Stephen King toe qua schrijfstijl.


    Hm, beiden niet echt. Ik denk dat het te vergelijken is met de andere young adult-schrijvers; al is het wel iets moeilijker, misschien. Dit komt denk ik vooral omdat ze heel eigen 'slang' hebben, waardoor vooral heel erg moet wennen aan de dialogen in het boek. Zelf had ik iets meer moeite met dit boek dan met bijvoorbeeld The Hunger Games, terwijl ik best wel goed ben in Engels (al zeg ik het zelf). Een beetje ertussenin, dus, zou ik zeggen.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Norton schreef:
    (...)
    Engels of Nederlands? Engels: Het is best lastig omdat er veel nieuwe woorden in gebruikt worden die je niet kent, maar die worden wel uitgelegd. Ik vond het niet moeilijk, maar ik heb een behoorlijk hoog niveau van Engels, en ik weet niet wat jouw niveau is. Ik heb The Hunger Games ook in het Engels gelezen.


    Nederlands dan, hahah. Want ik lees niet graag Engels, want, hoewel ik het best goed kan, kan ik het niet volgen als ik het moet lezen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Norton schreef:
    (...)
    Engels of Nederlands? Engels: Het is best lastig omdat er veel nieuwe woorden in gebruikt worden die je niet kent, maar die worden wel uitgelegd. Ik vond het niet moeilijk, maar ik heb een behoorlijk hoog niveau van Engels, en ik weet niet wat jouw niveau is. Ik heb The Hunger Games ook in het Engels gelezen.


    Do not. Not. Not. Read the Dutch version. De titel alleen al. *sterft*

    En van die spoiler.

    SO NOT OVER IT YET. En het is al een halfjaar geleden dat ik Death Cure heb gelezen. :') Newt my boo, I can't.


    Marthe meldt zich.
    (bat)


    help