• De stelling van deze week luidt:
    Homo's zouden ook het recht moeten hebben om bloed te mogen doneren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat dit het meest zinloze stelling is die ik tot nu toe op deze site heb gezien (GEEN belediging voor mensen die deze verzinnen, dit is gewoon in het algemeen, echt). 'Zijn ze niet menselijk dan?' vroeg ik me af.
    NATUURLIJK mogen homoseksuelen bloed doneren. NATUURLIJK. Volgens mij zijn ze net zo menselijk als heteroseksuelen en moeten daarbij gewoon dezelfde rechten hebben?! En nu lees ik dit schijnbare HIV/Aids probleem, wat ik ook een beetje vreemd vind. Volgens mij hebben net zoveel heteroseksuelen als homoseksuelen HIV/aids, alleen omdat er minder homoseksuelen zijn (waarvan er nog duizenden zijn die nog niet eens uit de kast zijn) is hun percentage hoger. That's it.

    Ik zeg: controleer that shit en laat ze dan hun bloed doneren.
    En als er mensen überhaupt zeggen dat homoseksuelen helemaal geen rechten mogen hebben omdat ze bijvoorbeeld 'verkeerd' beïnvloeden - screw you, mijn oma scheidde van mijn opa toen ze jong was en trouwde daarna met een vrouw. Ik heb mensen in mijn vriendengroep die bi- of homoseksueel zijn. En guess what? I pretty much like Harry Styles. Hartstikke hetero. Dus shoot your opinion about gays not earning rights - ze zijn net zo veel van vlees en botten als ieder ander.


    "If there's a story that you want to read but it hasn't been written yet, then you must write it." - Toni Morrison

    HaroldStyles schreef:
    Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat dit het meest zinloze stelling is die ik tot nu toe op deze site heb gezien (GEEN belediging voor mensen die deze verzinnen, dit is gewoon in het algemeen, echt). 'Zijn ze niet menselijk dan?' vroeg ik me af.
    NATUURLIJK mogen homoseksuelen bloed doneren. NATUURLIJK. Volgens mij zijn ze net zo menselijk als heteroseksuelen en moeten daarbij gewoon dezelfde rechten hebben?! En nu lees ik dit schijnbare HIV/Aids probleem, wat ik ook een beetje vreemd vind. Volgens mij hebben net zoveel heteroseksuelen als homoseksuelen HIV/aids, alleen omdat er minder homoseksuelen zijn (waarvan er nog duizenden zijn die nog niet eens uit de kast zijn) is hun percentage hoger. That's it.

    Ik zeg: controleer that shit en laat ze dan hun bloed doneren.
    En als er mensen überhaupt zeggen dat homoseksuelen helemaal geen rechten mogen hebben omdat ze bijvoorbeeld 'verkeerd' beïnvloeden - screw you, mijn oma scheidde van mijn opa toen ze jong was en trouwde daarna met een vrouw. Ik heb mensen in mijn vriendengroep die bi- of homoseksueel zijn. En guess what? I pretty much like Harry Styles. Hartstikke hetero. Dus shoot your opinion about gays not earning rights - ze zijn net zo veel van vlees en botten als ieder ander.

    Nee, ze zijn gemaakt van marshmallows.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Alles is al wel gezegd. Het is inderdaad maar van welk standpunt je het bekijkt; het medische of het sociale. Dat vond ik wel mooi gezegd.

    (Overigens helpt het om het topic door te lezen.)

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 22:04 ]


    Tijd voor koffie.

    NymeriaDorne schreef:
    Stel je voor: Je weet nog niet dat je homo bent, en je doneert bloed. Later kom je erachter dat je toch op je eigen geslacht valt, want moeten die dokters dan zeggen?
    'Sorry, maar sinds dat je nu homo bent kunnen we je vrijwillig afgestaande bloed niet meer aannemen.' ?



    ...
    Only one appropriate response



    (Pls lees het topic door waar het over gaat, je slaat de plank een beetje mis xD)

    [ bericht aangepast op 12 aug 2014 - 0:03 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik moet echt even lachen om bepaalde reactie's, lol.

    Maargoed.
    Voor degene die nu nog willen reageren; Lees alsjeblieft even t topic door ^^
    Dat zou het misschien wat logischer maken.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 23:25 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Deerstalker schreef:
    Alles is al wel gezegd. Het is inderdaad maar van welk standpunt je het bekijkt; het medische of het sociale. Dat vond ik wel mooi gezegd.

    (Overigens helpt het om het topic door te lezen.)


    Ik weet niet of de kans dat mensen met HIV uit de operatiekamer komen flink verhogen nou een sociaal wenselijke situatie is 8D

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 23:28 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Want een gezeik van jullie op die nymeriadorne zeg whaha
    Ze geeft alleen aan wat er zou gebeuren als homoseksuelen geen recht erop zouden krijgen
    Het zou dus voor ieder die uit de kast komt een beetje vreemd zijn
    Echt, gaan we op elkaar lopen katten om de manier waarop elk het onderwerp benadert of gewoon discussieren?


    "If there's a story that you want to read but it hasn't been written yet, then you must write it." - Toni Morrison

    HaroldStyles schreef:
    Want een gezeik van jullie op die nymeriadorne zeg whaha
    Ze geeft alleen aan wat er zou gebeuren als homoseksuelen geen recht erop zouden krijgen
    Het zou dus voor ieder die uit de kast komt een beetje vreemd zijn
    Echt, gaan we op elkaar lopen katten om de manier waarop elk het onderwerp benadert of gewoon discussieren?


    Kom op zeg, alsof dat echt zo zou gebeuren.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ourania schreef:
    (...)

    Kom op zeg, alsof dat echt zo zou gebeuren.


    Nou, het zou me dus niet verbazen. Er wordt hier zelf al beweerd dat zij veel worden geweerd, en heteroseksuelen niet, dus als iemand toch homoseksueel blijkt te zijn dan krijgt ie alsnog hetzelfde gezeik naar zijn hoofd geslingerd als al die anderen?
    Natuurlijk, als diegene al eens heeft gedoneerd en daarna uit de kast komt kan je zeggen dat er dan al dus bewezen dat het bij diegene helemaal veilig is, maar die doktoren zouden geen bewijzen kunnen krijgen of diegene wel of niet seks heeft gehad. (Ja, tenzij diegene het zegt maar als je van jezelf al weet dat je geen hiv hebt en gewoon graag bloed wil doneren zonder die altijd opspelend argwaan van anderen dan zou ik suggereren dat ie gewoon zijn mond houdt)


    "If there's a story that you want to read but it hasn't been written yet, then you must write it." - Toni Morrison

    Novoselic schreef:
    ._.


    26 - 02 - '16

    Hahaha, SolidSnake, de gif is echt precies mijn uitdrukking nu. Eerst even OT: zoals zo vaak is gezegd in het topic, als er zeker is dat er geen ziektes voorkomen mag wie dan ook bloed doneren. I don't care.
    Wat ik grappig vind is dat er super vaak wordt gezegd dat het topic doorgelezen moet worden en er dus nog steeds mensen zijn die dat niet doen :')


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Wacht wat. Is dat echt waar? Wat. Okay. Wat is dit voor een belachelijke regel. Natuurlijk zou dat zo moeten zijn.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2014 - 14:51 ]


    just sm:)e en the world smiles with you

    HaroldStyles schreef:
    Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat dit het meest zinloze stelling is die ik tot nu toe op deze site heb gezien (GEEN belediging voor mensen die deze verzinnen, dit is gewoon in het algemeen, echt). 'Zijn ze niet menselijk dan?' vroeg ik me af.
    NATUURLIJK mogen homoseksuelen bloed doneren. NATUURLIJK. Volgens mij zijn ze net zo menselijk als heteroseksuelen en moeten daarbij gewoon dezelfde rechten hebben?! En nu lees ik dit schijnbare HIV/Aids probleem, wat ik ook een beetje vreemd vind. Volgens mij hebben net zoveel heteroseksuelen als homoseksuelen HIV/aids, alleen omdat er minder homoseksuelen zijn (waarvan er nog duizenden zijn die nog niet eens uit de kast zijn) is hun percentage hoger. That's it.

    Ik zeg: controleer that shit en laat ze dan hun bloed doneren.
    En als er mensen überhaupt zeggen dat homoseksuelen helemaal geen rechten mogen hebben omdat ze bijvoorbeeld 'verkeerd' beïnvloeden - screw you, mijn oma scheidde van mijn opa toen ze jong was en trouwde daarna met een vrouw. Ik heb mensen in mijn vriendengroep die bi- of homoseksueel zijn. En guess what? I pretty much like Harry Styles. Hartstikke hetero. Dus shoot your opinion about gays not earning rights - ze zijn net zo veel van vlees en botten als ieder ander.

    Schat, homoseksuelen hebben ook meer kans om besmet te worden met HIV. Dit komt omdat HIV sneller overdraagbaar is bij anale seks en aangezien 85% ( geen werkelijk cijfer. Wil gewoon duidelijk makend at heel veel homo's aan anale seks doen) van de homoseksuelen anale seks heeft, hebben zij meer kans op HIV. I don't give a fuck over hun geaardheid, het gaat er hier om dat ze een risicogroep zijn en dit klopt ook. Lesbische vrouwen mogen wel bloed geven omdat zij het minste kans lopen op HIV.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2014 - 14:58 ]


    Take me to wonderland

    Ik ben helemaal voor!
    Homo's kunnen er niets aan doen dat ze geen hetero zijn en het is belachelijk dat ze dan in een keer andere regels krijgen dan ze gewend waren.


    -dit is natuurlijk gewoon mijn mening, niet de waarheid

    [ bericht aangepast op 12 aug 2014 - 15:06 ]

    Ik geef het op. :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it