• De stelling van deze week luidt:
    Homo's zouden ook het recht moeten hebben om bloed te mogen doneren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mijn eerste reactie was oom 'homo's zouden dezelfde rechten moeten hebben als alle andere mensen'. Maar, toen las ik de uitleg, en ik denk dat het goed is dat deze regel er is. Dat het bloed schoon is staat voorop, en als daar een regel aks deze voor nodig is, dan moet het maar zo.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 16:38 ]


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Menma schreef:
    (...)
    Ik hoop dat dit bericht een grap is.
    Wat is dit voor slechte stelling? Natuurlijk zouden homoseksuele mensen evenveel rechten moeten hebben en ook bloed mogen doneren. Bovendien is de kans op hiv even groot als bij heteroseksuele seks. Ik háát die vooroordelen over homo's. Alsof iedere homo geassocieerd wordt met hiv en aids.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    NiallerBoo schreef:
    Ik wist niet dat ze dit hadden. Maar ik vind dat je iedereen op ziektes moet controleren en niet alleen mannen diebop mannen vallen.


    they come, they go

    Menma schreef:
    (...)
    Ik hoop dat dit bericht een grap is.
    Wat is dit voor slechte stelling? Natuurlijk zouden homoseksuele mensen evenveel rechten moeten hebben en ook bloed mogen doneren. Bovendien is de kans op hiv even groot als bij heteroseksuele seks. Ik háát die vooroordelen over homo's. Alsof iedere homo geassocieerd wordt met hiv en aids.
    Opzich ben ik het met je eens, maar het is wel degelijk waar dat homosexuelen vaker hiv hebben. Dit is wel gewoon een feit en dat is dus ook de reden dat die regel er is. Ze controleren iedereen, maar als ze te vaak negatief resultaat hebben kost dat geld. Dus wat dat betreft klopt er wel iets van.

    Maar toch ben ik het eens, omdat het gewoon rot kan zijn voor homo's die zich daardoor gediscrimineerd en gevooroordeeld voelen en niks met seks te maken hebben. Maar zakelijk gezien snap ik het ergens wel.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Stel je voor: Je weet nog niet dat je homo bent, en je doneert bloed. Later kom je erachter dat je toch op je eigen geslacht valt, want moeten die dokters dan zeggen?
    'Sorry, maar sinds dat je nu homo bent kunnen we je vrijwillig afgestaande bloed niet meer aannemen.' ?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    NymeriaDorne schreef:
    Stel je voor: Je weet nog niet dat je homo bent, en je doneert bloed. Later kom je erachter dat je toch op je eigen geslacht valt, want moeten die dokters dan zeggen?
    'Sorry, maar sinds dat je nu homo bent kunnen we je vrijwillig afgestaande bloed niet meer aannemen.' ?


    *facepalm*


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    NymeriaDorne schreef:
    Stel je voor: Je weet nog niet dat je homo bent, en je doneert bloed. Later kom je erachter dat je toch op je eigen geslacht valt, want moeten die dokters dan zeggen?
    'Sorry, maar sinds dat je nu homo bent kunnen we je vrijwillig afgestaande bloed niet meer aannemen.' ?


    Volgens mij snap je de stelling niet helemaal.


    26 - 02 - '16

    NymeriaDorne schreef:
    Stel je voor: Je weet nog niet dat je homo bent, en je doneert bloed. Later kom je erachter dat je toch op je eigen geslacht valt, want moeten die dokters dan zeggen?
    'Sorry, maar sinds dat je nu homo bent kunnen we je vrijwillig afgestaande bloed niet meer aannemen.' ?

    ...

    Homo's mogen wel bloed doneren, voor de duidelijkheid. Maar zodra je als man seksueel contact hebt gehad met een man, en in de meeste gevallen zijn zulke mensen homo denk ik, mag je geen bloed doneren omdat de kans op hiv-besmetting bij mannen die mannelijke seksuele partners hebben veel groter is. Als lesbienne of als homo zonder seksueel contact met een man binnen de zoveel maanden mag dit wel. Zoals al tig keer werd uitgelegd op de vorige pagina's.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    In Belgie mogen homo's geen bloed doneren, Ik ben blij dat ze nu bezig zijn met dat te veranderen naar alle mensen die regelmatig anale seks hebben, dus inclusief vrouwen en hetero-mannen. Ik weet niet of dat dat nu al zo is. Het is wel zo dat anale seks het risico op hiv enorm vergroot.
    Er is een enorm tekort aan bloed, en dan vooral O- bloed, dus vind ik dat ze iedereen die bloed wil geven die kans moeten geven. (Ik mag geen bloed geven omdat mijn gewicht te laag is :/ )


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Alleen, en alleen als een man met een man seks heeft gehad mag hij geen bloed doneren.

    In België wordt dit veralgemeend naar homo omdat ze ervan uitgaan dat als je homo bent ook seks hebt met een man. Het idee heeft inderdaad enkel tre maken met mannen die seks hebben met mannen, maar aangezien heel veel homo's dit dus doen, veralgemenen ze dit naar homo's. Wanneer je aangeeft dat je homo bent, wordt je vaak geweigerd.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 18:29 ]


    Take me to wonderland

    Doge schreef:
    (...)

    Misschien moet je het niet zo serieus nemen, want zij plaatst wel vaker een 'snijdende' opmerking. :W


    Ik zit niet op 't forum, dus ik weet dat soort dingen niet..


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik wilde iets posten, maar bij nader inzien... Het meeste is al gezegd, dus laat maar. Ik sta er tussen in, btw. Ik weet het niet zo goed. Ik ben wel van mening dat die eerste reactie niet had gehoeven, ongeacht de bedoeling erachter en dat diegene vaker 'snijdende' reacties plaatst. Het is gewoon niet nodig, lijkt me. Als het is om reacties uit te lokken, hmm... apart dat diegene dan niets meer zegt na de tijd. Maar goed, ik zal wel naïef zijn. :')

    EDIT: Voordat ik allemaal enge reacties krijg o.o Ik heb 't topic doorgelezen, lol.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 20:36 ]


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Homo's en hetro's zijn het zelfde punt uit. Liefde is liefde daar kan niks aan veranderd worden. Homo's hebben ook gewoon het zelfde bloed als hetro's en gewoon dezelfde organen.


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    Helemaal mee eens, homo's zijn ook mensen.
    Als hun bloed willen doneren, juich ik dat alleen maar toe.
    Misschien dat er meer onderzoek gedaan moet worden op HIV/Aids.
    Maar alle extra hulp/bloed die we krijgen is mooi meegenomen.
    En ik vind dat alle mensen gelijk behandeld moeten worden, maakt niet uit wat je geaardheid is.


    "Don't look back, you're not going that way."

    ._.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it