• De stelling van deze week luidt:
    Het aantal uren Engelse les op de middelbare school moet worden verdubbeld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Handles schreef:
    Oneens, de inhoud moet gewoon verbeterd worden.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Handles schreef:
    Oneens, de inhoud moet gewoon verbeterd worden.


    26 - 02 - '16

    Nee, want dan hebben we meer les


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Ik ben oneens.

    Ik krijg twee keer per week 70 minuten Engels, en een keer per week versterkt Engels/Master English uit een Cambridge boek.

    Dus mja, ik vind wel dat er genoeg Engels gegeven wordt. Het hoeft van mij niet verdubbeld te worden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Andria schreef:
    (...)

    Dit. We hebben Wiskunde A, B, C & D maar Engels is gewoon overal hetzelfde..


    Het hangt denk ik ook af van de methode enzo
    Ook is Engels niet perse hetzelfde.
    Bij mij kon je in de tweede kiezen of je het jaar daarna Cambridge of gewoon Engels zou willen doen.
    Dat is dus 2 soorten Engels


    be gay do crimes

    Oneens het moet zo blijven anders word het te lang :S


    tiptoe through the tulips...

    Dat hangt toch van je richting af? Trouwens in België zou het Frans wat omhoog mogen gaan! Oké, ik had er een hekel aan, maar ik vind het wel jammer dat ik het na 8 nog steeds nauwelijks kan..


    Mhm?

    Oneens ik hev al 4 uur 8 is te veel

    Eens
    Engels is de eerste Wereld taal
    Iedereen spreekt tegenwoordig Engels
    Dus het is fijn als iedereen goed Engels kan spreken
    (En ik zou het geen probleem vinden omdat het mijn lievelings vak is, maar ik begrijp de mansen die het oneens zijn ook goed!)

    Oneens, ik verveel me nu al kapot in die lessen!
    Daarbij zou ik dan 6 uur per week hebben, en dat vind ik wat veel.
    Ook zijn Nederlanders al vrij goed in Engels.

    Andere landen zouden dit moeten doen! :p

    van mij mag het. ik vindt Engels een leuk vak.


    Als zonnebloemenolie van zonnebloemen wordt gemaakt. waar word babyoli dan van gemaakt?

    Oneens. Ik verveel me nu al dood omdat het te makkelijk is.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Oneens, waarvn zou het ten koste gaan? Van nederlands? Heb je al gezien hoe de taal achteruit is gegaan de laatste jaren. Als er één vak verdubbeld zou moeten worden dan zou dat Nederlands moeten zijn. Ik vind het sowieso verschrikkelijk dat mensen soms beter Engels spreken dan Nederlands...... Nederlands is onze taal, Engels de taal waarin je je af en toe verstaanbaar in moet maken.


    How do you know; great and wisely weaselman?

    Alsjeblief niet zeg. Ik vind anderhalf uur in de week al veel met die saaie docente.
    Geef mij maar meer praktijkvakken als Photoshop, InDesign en webdesign.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Toen ik de stelling voor het eerste zag wilde ik eigenlijk gelijk 'nee' schrijven, maar toen begon ik na te denken. Op sommige scholen wordt er bijvoorbeeld heel veel aan Engels besteed of wordt er tweetalig onderwijs gegeven en in dit geval blijf ik ook zeker bij mijn antwoord. Er zijn echter altijd leerlingen die ver achterlopen en als ik soms zie hoe sommige leerlingen op het VWO ( in het vierde jaar ) nog vrij slecht zijn in de taal, zou ik toch weer meer naar de 'mee eens' kant verschuiven.
    Maar dan krijg je weer met meer herhalingen te maken en raken leerlingen die het wél snappen verveeld en dat leidt er dan weer toe dat deze mensen belangrijke informatie kunnen wisselen.
    Oneens dus, want de mensen die echt moeite hebben met Engels kunnen altijd nog bijles volgen als ze dit graag willen of echt een duidelijke achterstand hebben.
    ( Bovendien , zoals al eerder is opgemerkt, ligt het niveau van Engels in Nederland al hoog vergeleken andere landen. )