• De stelling van deze week luidt:
    Het aantal uren Engelse les op de middelbare school moet worden verdubbeld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland is Engels, samen met Nederlands en wiskunde, één van de drie kernvakken, ongeacht niveau of richting zover ik weet.

    Engels is (ten minste waar ik naar school ga), geen hoofdvak. Of toch in ieder geval geen belangrijk hoofdvak Je hebt het wel sowieso (vanaf welk jaar hangt af van stroom, BSO heeft geloof ik pas van in het vijfde of zo Engels bij mij op school), maar op het einde van het jaar gaat niemand moeilijk doen als je een tekort hebt voor Engels (tenzij je natuurlijk talen doet, meerdere tekorten hebt of je leerkracht Engels koppig is/je niet graag mag). Heeft zo een beetje hetzelfde niveau qua belangrijkheid als aardrijkskunde of Godsdienst.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 12:42 ]


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Engels is (ten minste waar ik naar school ga), geen hoofdvak. Of toch in ieder geval geen belangrijk hoofdvak Je hebt het wel sowieso (vanaf welk jaar hangt af van stroom, BSO heeft geloof ik pas van in het vijfde of zo Engels bij mij op school), maar op het einde van het jaar gaat niemand moeilijk doen als je een tekort hebt voor Engels (tenzij je natuurlijk talen doet of je leerkracht Engels koppig is/je niet graag mag). Heeft zo een beetje hetzelfde niveau qua belangrijkheid als aardrijkskunde of Godsdienst.


    Wut, had echt niet verwacht dat het in België zo anders zou zijn o.o


    i put the fun in funeral

    Crona schreef:
    Oneens. Hoe goed mensen Engels leren ligt niet zo per sé aan de hoeveelheid lessen, maar de inhoud van de lessen. Dus áls het al beter moet, moeten de lessen zelf beter worden. En ik denk ook niet meteen dat het Engels echt te slecht is hier in Nederland.
    Hier ben ik het mee eens. ^^


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Hawkins schreef:
    (...)
    Dat is niet waar. Een vriendin van mij kon 't niet laten vallen.


    Ligt er denk ik aan welk profiel je kiest. Als je het profiel economie kiest kun je het inderdaad niet laten vallen. Bij zorg en welzijn on dat bij ons wel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Unforgettable schreef:
    Nee, zelf heb ik er een hekel aan én de lerares.
    Ik kan geen Engels, en dan word het teveel en gaan mensen spijbelen.


    Ik vind persoonlijk nou niet een goed argument. Omdat jij de lerares niet leuk genoeg vindt of omdat je er niet goed in bent, moet het maar niet verdubbeld worden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als ik zie hoe mensen Engels spreken dan zou ik zeggen verviervoudigen xd
    Echt, ze zeggen steeds dat bijna iedere Nederlander Engels spreekt, maar daar werk ik verdomd weinig van.
    Ik vind niet dat als je een middelbare schooldiploma hebt, dat mensen mogen zeggen dat ze een taal kunnen.
    Want ik ken zoveel mensen met een middelbare schooldiploma en die kunnen echt geen Engels.
    Maar om terug te komen op de stelling vind ik wel dat er meer en betere Engels lessen gegeven mogen worden.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oneens.
    Ik krijg 3 uur Engels in de week, Engels is (samen met Latijn en Grieks) het vak dat mijn klas het meeste krijgt.


    be gay do crimes

    FonQ schreef:
    (...)

    Ik vind persoonlijk nou niet een goed argument. Omdat jij de lerares niet leuk genoeg vindt of omdat je er niet goed in bent, moet het maar niet verdubbeld worden.
    Dat klopt, maar dat geld voor mij.
    Meer zei ik niet. ^^


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    FonQ schreef:
    (...)

    Ligt er denk ik aan welk profiel je kiest. Als je het profiel economie kiest kun je het inderdaad niet laten vallen. Bij zorg en welzijn on dat bij ons wel.

    Ze had groen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh hell no. Ik heb al twee jaar lang drie uur Engels (in het tweede twee uur) en ik vind het een hel. Ik ben best wel goed in Engels, maar we hebben echt het stomste boek ter wereld.
    Daarbij, in het ASO in België heb je soms ook al van in het eerste of het tweede (hangt af van de school, niet van de richting), Engels, dus dat maakt zo geen verschil. (:

    Misschien niet verdubbeld, maar ik krijg maar 2u Engels per week en dat is een beetje weinig. Ik zou veel liever wat minder uur van vakken als Esthetica of Godsdienst hebben en wat meer Engels (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Het moet niet verdubbeld worden, maar 1 of 2 uurtjes meer Engels kan denk ik geen kwaad. Ik zit in een talenrichting en heb dit schooljaar maar 3 uren Engels, voor sommigen in mijn klas zou het best wel een goed idee zijn voor tenminste 1 uur meer Engels te geven in plaats van 5 uur Frans of 2 uur Natuurwetenschappen.

    Overkill schreef:
    (...)

    Wut, had echt niet verwacht dat het in België zo anders zou zijn o.o


    Maar het hangt ook van school tot school af. Ik woon ook in België, maar voor mij is Engels wel een hoofdvak en wiskunde dan weer niet ( maar wiskunde is wel nog steeds belangrijk bij ons). Hangt ook wel af van de richting die je volgt.

    Ik weet niet of dat wel nodig is? Ik bedoel er alleen maar mee, dat je tegenwoordig uit je eigen Engels leert door de muziek/tv.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Hawkins schreef:
    (...)
    Ze had groen.

    Daarbij weet ik het niet precies aangezien ik altijd economie heb gedaan. Een vriendin van mij had Zorg en welzijn waardoor ze wiskunde kon laten vallen.


    "Ignite, my love. Ignite."