• De stelling van deze week luidt:
    Het aantal uren Engelse les op de middelbare school moet worden verdubbeld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ja en nee.
    Nee, ik heb zelf al drie uur Engels in de week. Dit is net zoveel uur als ik Nederlands heb.
    Als je Engels één uurtje meer geeft moet dit met Nederlands ook vind ik. En daarbij komt dat andere lessen misschien een uur minder hebben en je je daar juist ook weer achter kan lopen.
    Stel je voor; je hebt één uurtje Engels meer en dan heb je misschien één uurtje biologie minder. Hiermee loop je dan achter op wat je normaal zou doen, en krijg je ook meer huiswerk.

    En de ja:
    Als dit in je profiel past is dit handiger dan bijvoorbeeld vier uur Duits, dan geef je juist vier uur Engels en drie uur Duits.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Oneens. Ik vind gewoon dat we nutterige dingen moeten zien/ meer moeten praten. Heb nu al 3 uur Engels en dat is voldoende.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    FonQ schreef:
    (...)
    Daarbij weet ik het niet precies aangezien ik altijd economie heb gedaan. Een vriendin van mij had Zorg en welzijn waardoor ze wiskunde kon laten vallen.

    Dan is het verschillend voor ieder.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het zo raar dat ik maar twee uur Engels per week heb, godzijdank wel drie uur Nederlands maar toch. Vorig jaar, in vwo 5, had ik zelfs een periode helemaal geen Engels, en een andere periode helemaal geen Nederlands. Terwijl dat juist de vakken zijn waarvoor je minimaal een vijf gemiddeld moet hebben uiteindelijk, anders zak je gewoon. En dan heb je wel gewoon drie uur natuurkunde, twee/drie uur scheikunde, drie uur filosofie etc. per week, maar Nederlands en zo niet. Ugh.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Het hangt ervan af welke richting je volgt.
    Technisch/aso/handel/latijn krijgen hier voldoende talen.
    Beroeps echter krijgt dit niet altijd.
    Ikzelf heb 6 jaar beroeps (haartooi) gevolgd, en géén engels gekregen.
    Dit vond ik persoonlijk erg jammer.
    We kregen alleen frans, 2-3uur per week.
    Ik vind Engels tegenwoordig belangrijker dan Frans.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Alsjeblieft niet zeg! Ik verveelde me nou al de helft van de tijd compleet dood. Ze mogen op mijn oude middelbare school wel meer aan spraak doen, dat is erg slecht!


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Oneens. Zoals al eerder werd benoemd: wiskunde en nederlands is net zo belangrijk.
    Ik zou eerder voorstellen om een native speaker te regelen als engels docent, dit heeft in mijn ogen meer kans op verbetering.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik ben het eens, wat mijn school betreft. Heb een uur Engels per week maar Nederlands en Wiskunde word gewoon twee lesuren gegeven. Mag wel wat meer, naar mijn mening. Niet dat ik er op zit te wachten, maar het zou zeker heel wat helpen.


    “If it’s one thing I’ve learned in 3,000 years, it’s you can’t give up on family.” ~ Hermes

    Beter zou zijn een keuze te geven Engels 1 en Engels 2 (moeilijker en meer les). Het niveau verschilt namelijk veel per persoon, en sommige mensen (zoals ik) leren bijna niets bij dit vak. Da's dan beter dan extra uren niets leren haha


    All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost.

    VioletPurple schreef:
    Beter zou zijn een keuze te geven Engels 1 en Engels 2 (moeilijker en meer les). Het niveau verschilt namelijk veel per persoon, en sommige mensen (zoals ik) leren bijna niets bij dit vak. Da's dan beter dan extra uren niets leren haha


    Dit. We hebben Wiskunde A, B, C & D maar Engels is gewoon overal hetzelfde..

    Overkill schreef:
    lolwut. Het gemiddelde niveau Engels in Nederland ligt al bijzonder hoog. Sterker nog, samen met de Denen en de Zweden spreken we het beste Engels ter wereld (voor non natives natuurlijk). Iemand die nog meer Engels wil leren, kan bijles nemen, Cambridge of TTO doen. Genoeg opties dus. Ik zou het nou zacht uitgedrukt niet erg op prijs stellen als ik opeens drie uur in de week meer had, of drie uur minder voor andere vakken. Sorry, maar deze stelling vind ik persoonlijk de meest onzinnige in tijden :x. Meer Spaans of Chinees, daar hebben we wat aan.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    VioletPurple schreef:
    Beter zou zijn een keuze te geven Engels 1 en Engels 2 (moeilijker en meer les). Het niveau verschilt namelijk veel per persoon, en sommige mensen (zoals ik) leren bijna niets bij dit vak. Da's dan beter dan extra uren niets leren haha


    Hier ben ik het echter niet mee eens. Je krijgt les naar welk niveau je volgt. Je houdt dan altijd dat sommige vakken erg makkelijk voor je zijn en andere erg moeilijk. Dan kan je voor elk vak wel verschillende niveaus gaan geven.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Oneens, er moet eerder veel meer Nederlandse les gegeven worden op de scholen en dan heb ik het niet over literatuur, maar meer over spelling en grammatica.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nou als ik zie hoeveel fouten er worden gemaakt in formele brieven, op het internet en zelfs de toetsen en aantekingen van leerkrachten, vind ik dat vooral Nederlands meer gegeven moet worden. Dat een normaal mens niet eens meer foutloos een tekst kan schrijven, is toch rampzalig?
    Engels is echt belangrijk, maar ik denk dat wij al redelijk Engels spreken en als het verdubbeld wordt, vraag ik me af wat er dan precies gedaan wordt in zo'n les. Ik verveel me nu al stierlijk, laat staan met zes keer in de week. Dus nee, oneens xd.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Volgens mij ben ik de enige die het eens is, maar alleen maar omdat ik engels veel leuker vind dan Nederlands, en ik ook liever Engels spreek :3


    Be Your Own Anchor