• De stelling van deze week luidt:
    Het aantal uren Engelse les op de middelbare school moet worden verdubbeld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
    alle engelse lessen in mn leven waren useless.


    I live for the applause, you will die for it.

    Oneens, ze zouden gewoon de lessen moeten verbeteren.
    Mijn nieuwe Engels docent is niet echt goed in Engels, de helft van de klas spreekt het beter. Als ze alle lessen nuttig indelen is het niet nodig om de lessen te verdubbelen, voor sommige is het misschien wel handig, maar anderen zijn al goed in Engels en hebben er weinig aan.


    May the odds be ever in your favour...

    Oneens!
    Ik krijg al 5 uur in de week en zit in de brugklas, als dat verdubbeld zou worden..
    Nee bedankt, dan zou ik 10 uur per week hebben.
    Maarja, ik zit dan ook wel op een school die 75% van de lessen in het Engels geeft, oftewel TTO.
    Dus ook wel logisch dat k meer engels krijg dan anderen.
    Toch vind ik 10 uur wel heel veel, al helemaal voor iemand uit de brugklas.

    Toevoeging:
    Zelf zou ik eerder Nederlands iets meer uren doen, in ieder geval op TTO scholen. Ik heb nu 3 uur in de week Nederlands alleen doordat er veel buitenlandse kinderen (die net naar nederland verhuisd zijn) op school zitten is het niveau hier minder dan op andere scholen. Sowieso is mijn Nederlands niet heel geweldig en ik overweeg zelfs om bijles te nemen. Maar het liefst heb ik gewoon dat het vaststaat in het rooster. Vlaams ben ik dan wel weer heel goed in :-D Maarja, dat krijgen we niet in Nederland als vak aangezien het enorm op elkaar lijkt.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2014 - 23:57 ]

    Oneens
    In België is Engels om te beginnen pas de derde taal die we leren (na Nederlands en Frans). Een verdubbeling van uren Engels zou al snel gaan inhouden dat het meer gegeven zou worden dan Frans.
    Daarnaast zijn er nog een hoop andere vakken die ook de nodige aandacht nodig hebben. Als je, zoals ik gehand heb, al een eek van 36 lesuren van 50 minuten hebt, dan is de ruimte voor meer uren van een vak wel heel krap aan het worden.
    In plaats van meer uren te geven en ze, bij wijze van spreken, maar half te gebruiken, kun je beter in de uren die je hebt meer kwaliteit steken. De les volledig in het Engels geven, of zelf Engels gebruiken in andere lessen. Naar mijn mening is dat een stuk leerzamer.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    oneens, uitleg moet duidelijker zijn

    Oneens. Slecht onderwijs, blijft slecht onderwijs, hoeveel uur je ook maakt. Ik heb nu een docent voor Engels, een echte imbeciel. Nou, ik zou er niet beter van worden als hij me 8 uur in de week les ging geven in plaats van 4. Nee bedankt.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Please no! Ik haat Engels! Zoals deze please no, akkoord, dat zeg ik, iedereen zegt wel een paar Engelse uitspraken.
    Maar het vak Engels zelf is echt stom!
    Ik zou liever Chinees of Spaans krijgen, lijkt me veel interessanter!!


    Why so serious? :]

    Ik zag de stelling en dacht dat ik een van de weinige zou zijn die oneens zou zeggen, maar blijkbaar niet.
    Vorig jaar in 5VWO had ik 3 uur in de week Engels. Voor wat we per week deden, had ik ook een kwartier les per week kunnen hebben. En uit ervaring kan ik zeggen dat Nederlanders heel goed Engels spreken. Ik zit nu in Amerika voor tien maanden en ik dacht dat mijn Engels super slecht was en ik was echt bang dat mensen me niet zouden verstaan enz. Nou dat is echt niet zo. Ik heb ook mensen ontmoet uit China en Thailand en die verstaan/spreken geen woord Engels.
    Ik ben het dus oneens, we kunnen beter die schooltijd besteden aan nuttige vakken.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Oneens. Met 3 uur engels per week, is meer echt niet nodig. Voor mensen met bijvoorbeeld maar 1 uur engels per week misschien wel.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    i53
    i53 2

    Oneens, ik ben enorm slecht in Engels.
    En vind het ook niks aan :)

    i53 schreef:
    Oneens, ik ben enorm slecht in Engels.
    En vind het ook niks aan :)


    Ikzelf vind dat geen goed onderbouwd argument. Dat je er slecht in bent en er niets aan vindt, is een ander verhaal.
    Wel denk ik dat, bijvoorbeeld mensen die niet zo gek zijn op Engels, een grotere hekel aan Engels gaan krijgen als we de uren aan verdubbelen. Daarbij verschilt het per niveau en per klas hoeveel uur Engels je onderwezen krijgt. Sommige mensen doen IB, ook al kies je daar zelf voor, om nu in de tien uren Engels te krijgen lijkt mij wat gortig. Ook, zoals eerder genoemd, vind ik dan dat je de andere kernvakken, Nederlands en Wiskunde, dan ook moet verdubbelen. Maar dan komt er minder ruimte voor andere vakken, want een leerling mag maar een maximum aantal uur les hebben. Nee, ik ben tegen deze stelling, laten we het houden zoals het is. Beter investeren we geld in de studiefinanciering of in de verbetering van onderwijs, zodat scholen meer docenten kunnen aannemen en docenten niet overwerkt raken en de kwaliteit achteruit gaat, of dat scholen zich betere technieken en materialen kunnen permitteren, zoals een gefinancierde Kahoot.it voor klassikale quizzen, online lesmateriaal, goede boeken en werkboeken waarin men mag schrijven, excursies, etc.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    JA EENS

    Ik doe al high level cambridge en kan in de 5e al zo'n native diploma dinges of zo halen ipv de 6e. Maar alsnog. Ik wil meer Engels. En het is overbodig, maar het is gewoon zo leuk. Ik heb nu maar 3 uur en ik zou heel graag TTO willen doen maar dat hadden ze niet op de school waar ik nu op zit, en heel vaak kunnen met TTO veel leraren ook gewoon matig Engles.


    Why do people judge on sexuality when they can judge on personality?

    Oneens, ik heb 3 uur en dat verdubbelen lijkt me een beetje veel. Dan zouden ook Nederlands en Wiskunde verdubbeld moeten worden, en dan krijg je weer te veel uren tenzij o.a gym, tekenen en studieles/mentoruur komen te vervallen, en daar kun je juist even ontspannen (op qym na dan ;) )


    chaos makes the muse

    nee wtf


    Fearlessly And Forever <3

    Oneens. Ik wil niet ontkennen dat Engels erg belangrijk is, maar Nederland is al bijna een drietalig land (Nederlands en Fries zijn nu officiële talen) met al dat Engels dat er op straat en in de krant geschreven en gesproken word.


    Fuck the world, love yourself