• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Het nieuwe topic!

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Assa Guðmundsdóttir - 16 [Natas]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 22:02 ]

    'Ja?' vroeg Ignatius, niet onder de indruk.
    'Wat voel ik dan, Zoë?'

    'Je bent afhankelijk, ze heeft je in haar macht.'
    Zoê probeerde haar natte haren uit te knijpen, maar rilde toen de druppels op haar huid vielen en koud omlaag gleden. Ze dook weer ineen op de vuile vloer en sloeg haar armen om haar lichaam, de huid was klam en de haartjrs stonden omhoog door het kippenvel dat versxhenen was. Even keek ze naar haar natte kleren, maar ze weigerde afhankelijk te zijn van wat dan ook. Zeker niet nu ze Ignatius er om uitlachte.
    'Ik hoef haar maar ter sprake te brengen en je bent afgeleid. Ze is je zwakke plek.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik heb geen zwakke plek,' zei Ignatius met opgetrokken wenkbrauw, 'anders had ik hier niet meer rondgelopen. En ik word steeds machtiger, terwijl jij steeds zwakker wordt. Je wordt afgemaakt door je broer, terwijl je vaak de kans gehad hebt om hem te doden, maar dat deed je niet. Is hij soms jouw zwakke plek, Zoë?'

    Dat wilde ze niet toegeven, maar het was zo. Ze kon hem lange tijd niet doden, omdat ze er dan ook zelf geweest zou zijn en toen dat wel kon, wilde ze het niet.... Hij besloot om zelf dood te blijven en uiteindelijk had ze hem toch weer nodig had. Om Moon te vinden, maar ook omdat ze wist dat hij het brein had en ze zelf eigenlijk maar een beetje aan het aanmodderen was.
    'Ik heb hem vermoord, weet je nog? Het bleek alleen praktischer te zijn als hij in leven was.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Megan knikte. Daar was ze het wel mee eens. Ze wendde zich tot Noha. 'Heb je Li al gezien?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hij is anders springlevend,' bracht Ignatius ertegenin.
    'En soms zijn principes belangrijker dan de praktijk, Zoë.'

    Noha schudde haar hoofd, maar daar had ze ook geen behoefte aan. Hij was vast in de buurt van Zoë en daar zat ze al helemaal niet op te wachten. Nee, nu had ze rust.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'O,' bromde ze ongeïnteresseerd.
    Ze streek met haar vingers langs de bobbeltjes op haar lichaam. 'Wat zijn dit?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Niets dan zand en cactussen,' bromde Ablaze die met zijn toverstok in zijn thee roerde en er uiteindelijk een slok van nam.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Gezwellen,' antwoordde Ignatius nonchalant, 'je zal er hoogstwaarschijnlijk door komen te overlijden.'

    Ze keek hem lang in de ogen.
    'Doe er dan wat aan.' Ze kwam weer overeind, liep naar de haard, maar had geen idee hoe ze die aan kon krijgen zonder magie. 'Je hebt nota bene een stok en je staat hier nog steeds maar wat te staan, terwijl we beiden zeiknat zijn.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ignatius haalde zijn schouders op. Het feit dat hij nat was leek hem niets te interesseren.
    'Ik kan er tegen.' Zei hij.
    'Ál mijn dagen zijn regenachtig.'

    'Véél zand,' bevestigde Viktor knikkend.
    'Bevalt de thee u, heer Vivacious? Assa?'

    Daar twijfelde Zoë niet aan.
    'Jouw leven is een stortbui.'


    Ablaze haalde zijn schouders op.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Een vloedgolf!' verbeterde Ignatius.
    'Gelukkig is het er wel een van wijn. Ik zou niet weten wat ik anders met mijn leven aanmoest.'
    Hij wees zijn stok op de haard en nadat hij een spreuk uitsprak, ontstond er een vuur die de kamer met een oranje gloed verlichtte.

    -

    'Mist u iets? Had ik meer kruiden moeten gebruiken? '

    [ bericht aangepast op 28 dec 2014 - 21:29 ]