• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Het nieuwe topic!

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Assa Guðmundsdóttir - 16 [Natas]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 22:02 ]

    Ignatius haalde weer zijn schouders op.
    'Misschien. Ik zit er in ieders geval niet mee. En ik kan wel meer dan voorwerpen in de fik steken.'
    Met een zwiep van zijn stok doofde het haardvuur.
    'Zie je?'

    -

    Viktor keek verbaasd op.
    'Ik wil U niet beledigen, heer Vivacious, maar U lijkt niet bepaald leiderscapaciteiten te bevatten. U lijkt in het algemeen vrij weinig capaciteiten te bevatten, als ik heel eerlijk mag zijn. Het enige waar u goed in bent is het verwonden van mensen, maar dat kan ik nauwelijks een capaciteit noemen. Het lijkt er dus op dat u, heel eerlijk, helemaal geen capaciteiten bezit.'

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 23:15 ]

    Zoë liep kwaad bij hem weg. Ze wilde niet togeven dat ze afhankelijk was van zijn magie, maar dat was ze natuurlijk wel.
    Ze vond ren verlaten slaapkamer een griste een morrige deken van het bed. Deze sloeg ze over haar schouders en keerde nors terug naar de kamer die ze als een woonkamer beschouwde.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ablaze' toverstok lichtte op en de theepot werd door een onzichtbare kracht door de kamer gesmeten. Hij viel aan scherven in de hoek en Ablaze kwam overeind.
    'Oude man!' zei hij dreigend. 'Jij hebt je beste tijd gehad. Het is niet aan jou om te bepalen waar ik sta in dit leven. Het is niet aan jou om te zeggen wat ik wel en niet kan doen.'
    Met een zwiep van zijn toverstok werd Viktor opgetild uit zijn stoel en zweefde omhoog tot zijn kruin bijna het dak raakte. Zijn keel werd langzaam dichtgeknepen door de kracht van de spreuk en Ablaze keek fel naar hem op.
    'Ik zal je eens laten zien over hoeveel capaciteiten ik beschik.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Viktor zwaaide zijn stok omhoog en de wurggreep werd verbroken. Hij ving zichzelf op en kwam met wonderbaarlijke snelle reflexen weer overeind. Met een zwiep van zijn stok steeg de hete thee op en brandde Ablaze zijn gezicht.
    'Ik verzoek u om uw hostiliteit te staken, heer Vivacious. Dat zou beter zijn voor ons allen.'

    -

    'Prachtige jurk,' merkte Ignatius op, 'al lijkt hij haast uit elkaar te vallen.'
    Hij grinnikte en stopte zijn stok in zijn zak.
    'Kon je niets beters vinden?'

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 23:54 ]

    Ze snoof.
    'Als het je wat kan schelen hoe ik erbij loop, tover je maar wat beters. Daar ben je toch zo goed in?'


    Ablaze slaakte een kreet van pijn en liet de ontstane blaren op zijn gezicht verdwijnen.
    'Jij bepaalt niet wat goed voor mij is,' gromde hij.
    De glasscherven van de gevallen theepot rezen omhoog om zich met een noodgang op Viktors gezicht te storten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Alaine haalde haar schouders op.
    'Papa?' vroeg ze toen onzeker.

    -

    'De rest velt de bomen en doodt de dieren,' antwoordde Ardaneus.
    'Steekt vuurwerk af en bouwt kermisattracties.'

    -

    Viktor riep een schildspreuk op, waardoor de glasscherven verbrijzelden. Vervolgens richtte hij zijn stok op die van Ablaze en sprak de ontwapeningsspreuk uit.

    -


    Ignatius schudde zijn hoofd.
    'Het kan mij niet schelen. Maar mocht het jou wel kunnen schelen, zou je me altijd om wat beters kunnen vragen. Ik help je graag, Zoë.'

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 14:20 ]

    'Dommeman!' zei Ablaze grijnzend en hij parreerde de spreuk zonder moeite waarna hij een grote slang uit de punt van zijn toverstok liet glijden en die recht op viktor af kronkelde. Hij liet zijn lange tanden zien en siste luid.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Met een tik van zijn stok begon het lijf van de slang te ontbinden en de slang viel levenloos neer voor hij Viktor had bereikt. Nu bond hij met een zwiep van zijn stok Ablaze zijn schoenveters aan elkaar, en met de volgende zwiep kreeg Ablaze een harde duw.

    Hij viel en worstelde even met zijn aaneengebonden schoenen voor hij de veters los maakte met een tikje van zijn stok.
    Ablaze was met zijn hoofd tegen de tafel gevallen en even nam hij de tijd om de duizeling te verdrijven en zich weer op het duel te concentreren.
    Er dpoot een paarse lichtstraal uit zijn stok gepaard met veel rook.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Viktor dook aan de kant, waardoor de lichtstraal een gat in de muur blies. Hij wees zijn stok op het puin en vervolgens op Ablaze, waardoor hij bekogeld werd met de brokstukken.

    Sam wist niet of ze Epialthes kon vertrouwen maar ze besloot dat hij haar vast ook wel kon helpen met wraak nemen.
    'Ik wil Hannah kapot hebben...'

    -

    Ondertussen heb ik geen idee waar Wense en Eva zijn ...

    Die zijn samen waar Ardy ze achtergelaten heeft. ;D Ergens in town.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik had ook al met Sloane op Megan gereageerd, ik weet niet of je dat gezien hebt? C:



    Nee Natas, dat had ik niet gezien. Tnx!



    'Ja, niet alleen voor hem,' zei Megan. Ze slaakte een zucht. 'Waar zijn jullie al die tijd eigenlijk geweest? Ik heb heel lang gezocht.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Zoë ging er niet op in. Ze wilde niet in het krijt komen te staan bij Ignatius, al kon het haar maar weinig schelen of ze wat aan hem verschuldigd zou zijn, ze wilde gewoon niet dat hij op een dag op haar stoep zou staan om iets van haar te eisen. Hem kennende, zou hij dat namelijk toch wel doen.
    'Ze sloeg de wollen deken beter om haar lichaam en probeerde het te laten stoppen met trillen, maar slaagde daar niet echt in. Het deed alleen maar pijn in haar spieren.


    Ablaze besefte te laat wat er gebeurde en kon niet op tijd wegduiken of een Schildspreuk oproepen. De stukken muur daalden ener op zijn lichaam en hoofd. Hij viel achterover en het werd zwart voor zijn ogen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Met een zwiep van zijn stok ontwapende Viktor Ablaze en ving zijn stok op. De jongeman bewoog niet meer, maar hij leek nog wel te leven. Hij gaf Ablaze zijn stok aan Assa.
    'U kunt ermee doen wat u wilt,' zei hij, waarna er een brede glimlach op zijn gezicht verscheen.
    'Ik ben blij dat u ongedeerd bent, Assa.'